Page 8 of 14
Explicacions aptes per a bocois
Posted: Sunday 13/04/2008 18:57
by Guigui
Wefer, ja que tens tanta requesta, hauràs de fer un peu de foto apte per a analfabets a cada imatge que pengis. En aquest cas, que digui:
Aquesta decoració fa quinze anys que ja no es porta
Si potser expliquem als periodistes que això de les sèries de trens és com les col·leccions de moda, però amb canvis una miqueta menys freqüents, potser ho entendran millor...
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Sunday 13/04/2008 21:20
by marcel
Uoooooooooooooo! les Suisses han resucitat! Gracies als que ho han fet possible!!!
jajajaja.
Es recomfortant veure que la gent que ens informa està tant ben informada!!
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Sunday 13/04/2008 22:48
by UT440_132M
Si sobretot els de 3cat24.cat, on deien que era estrany que les 447 anessin mes amunt de Vic... Quan hi pugen diàriament fins a Ribes.
PD: POST 150!
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Monday 14/04/2008 18:07
by jordidr
Tot aixo de que possin 447 per a fer la linia de Puigcerda es per culpa de la mala previsio de l'estat que encara no te llestes, i molt que falta, les unitats que haurien d'haver substituit d'inici a les 440 : Civia. En fi, visca el govern central i visca Magdalena Alvarez, antes espaldas partias que civias
Ens ho hem ben guanyat!
Posted: Monday 14/04/2008 18:12
by Guigui
jordidr wrote:En fi, visca el govern central i visca Magdalena Alvarez, antes espaldas partias que civias
I visca l'electorat català que els ha votat massivament. Tenim els Fomentòtils que ens mereixem.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Monday 14/04/2008 18:31
by fubang
Bona tarda.
Sembla que la substitució de les unitats 440 de 2 cotxes per unitats 447 en el trajecte Ribes-La Tor de Carol va en serio.
Suposso que no tindrán problemes de potencia amb les subestacions reforçades i solucionarán els problemes de frenada a les fortes i llargues pendents de la linia.
Veig alguns problemes, que no sé si s'han comentat en algún lloc del forum.
Un d'ells es la menor flexibilitat de les composicions segons la demanda. Ara les unitats 440 permeten fer trens en simple (2 cotxes) o en doble (4 cotxes), segons necesitats. Amb les 447 dubto que a partir de Ribes es formin mai trens en doble (6 cotxes). No sé si ho permeten les subestacions i les normes que quedin establertes per la linia amb aquestes unitats. En tot cas, alguns díes de forta demanda una sola unitat será una mica justa.
Tampoc sé com es fará en cas d'avaría d'una unitat. Amb les 440, está permés remolcar la unitat avariada, sense passatgers, amb una doble composició (en total 6 cotxes), crec que amb la unitat avariada intercalada entre des dues en correcte funcionament i unes normes molt estrictes de velocitat i frenada. En el cas de les 447, imagino que caldrá fer-ho amb el tren de socorrs, perqué no em sé imaginar baixar de Puigcerdá a Ribes una triple composició de 447 amb 9 cotxes en total.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Monday 14/04/2008 23:58
by Jordilar
Les proves es van realitzar amb una doble de 447 així que sí que es possible aquesta composició.
De totes formes no veig tan clar que les 447 vagin del tot bé per aquest tram. Ara es realitzen proves amb unes condicions previstes i imagino que aquestes 447 no les hauràn agafat per atzar si no que haurán d'haber passat unes revisions prèvies abans de fer aquestes probes. Així que imagino que quan les condicions no siguin tant ideals algún que altre marrón tindràn.
Salut,
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Tuesday 15/04/2008 11:19
by marcel
Ahir al mati s'estava treballant a l'alçada d'aigues de Ribes però no hi havia moviment a la sortida nord de Ripoll on encara hi ha via vella.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Tuesday 15/04/2008 13:09
by UT440_132M
marcel wrote:Ahir al mati s'estava treballant a l'alçada d'aigues de Ribes però no hi havia moviment a la sortida nord de Ripoll on encara hi ha via vella.
Us recordo que aquesta setmana la linia entre Ripoll i Ribes es troba tancada per obres. El tunel que hi ha després d'aigües de Ribes ha de ser enderrocat. Imagino que han tallat la linia a Ripoll per aixo.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Tuesday 15/04/2008 13:27
by Pere
UT440_132M wrote:marcel wrote:Ahir al mati s'estava treballant a l'alçada d'aigues de Ribes però no hi havia moviment a la sortida nord de Ripoll on encara hi ha via vella.
Us recordo que aquesta setmana la linia entre Ripoll i Ribes es troba tancada per obres. El tunel que hi ha després d'aigües de Ribes ha de ser enderrocat. Imagino que han tallat la linia a Ripoll per aixo.
Renovaran també el pont sobre el riu Freser a la sortida de Ripoll i molt probablement la via del tunel del calvari.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Tuesday 15/04/2008 13:47
by marcel
Pere wrote:UT440_132M wrote:marcel wrote:Ahir al mati s'estava treballant a l'alçada d'aigues de Ribes però no hi havia moviment a la sortida nord de Ripoll on encara hi ha via vella.
Us recordo que aquesta setmana la linia entre Ripoll i Ribes es troba tancada per obres. El tunel que hi ha després d'aigües de Ribes ha de ser enderrocat. Imagino que han tallat la linia a Ripoll per aixo.
Renovaran també el pont sobre el riu Freser a la sortida de Ripoll i molt probablement la via del tunel del calvari.
Suposo que ho faran, tot i que ahir no es veia moviment...
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Tuesday 15/04/2008 13:56
by trainman
Ayer vi pasar sin servicio por Cerdanyola sobre las 21:40 a la 440-131, procedente de la Papiol-Mollet y en sentido Montcada-Bifurcació
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Tuesday 15/04/2008 14:26
by UT440_132M
Fa una estona han ensenyat les obres pel telenoticies catalunya.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Tuesday 15/04/2008 20:30
by 252-071
jordidr wrote:Tot aixo de que possin 447 per a fer la linia de Puigcerda es per culpa de la mala previsio de l'estat que encara no te llestes, i molt que falta, les unitats que haurien d'haver substituit d'inici a les 440 : Civia. En fi, visca el govern central i visca Magdalena Alvarez, antes espaldas partias que civias
I creus que amb els civies no pasaria el mateix que a les 447 cada vegada que s'obren les portes al hivern?
Mania d'algunes persones de tot lo nou va bé.Tot el que tingui més de 5 anys,ferralla.
Si posen les 447 serà per a alguna cosa no?
Les 440R tenen els dies comptats a aquesta llinia,almenys les de 2 cotxes ja que segurament quan tornin a obrir la llinia,ja se les hagin emportat a Santander.
No estic dient que les civies siguin una mer** sino que alomillor no sortiria masa a compte posar aquestes unitats en aquesta llinia.
Una de les raons per las que en aquests moments vulguin posar les 447 es que les 447 ja estàn provades per al fred i les civies no.Les civies porten molts més components electronics que les 447 i l'electronica,segons quines condicions,s'espatlla.
A veure com han anat les proves amb les 447.Si han sortit millor que la ultima vegada i han sigut satisfactories,doncs es prepararàn per a aquesta llinia.Que no,doncs ja es buscarà un altre material amb el que fer el servei.
Ah,no se si s'ha comentat però m'han dit que la 440-132 l'han retirat del servei.Ja estava molt a prop dels 600.000km per pasar la R.
Salutacions
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Tuesday 15/04/2008 22:11
by mikado
252-071 wrote:
Ah,no se si s'ha comentat però m'han dit que la 440-132 l'han retirat del servei.Ja estava molt a prop dels 600.000km per pasar la R.
Salutacions
La 440-132 va entrar a l'Hospitalet acompanyada de la 440-209C i una 440R de 3 vagons diumenge a les 22.10h, desde llavors jo no l'he vista.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Tuesday 15/04/2008 22:25
by Altaria_Trianilla
mikado wrote:252-071 wrote:
Ah,no se si s'ha comentat però m'han dit que la 440-132 l'han retirat del servei.Ja estava molt a prop dels 600.000km per pasar la R.
Salutacions
La 440-132 va entrar a l'Hospitalet acompanyada de la 440-209C i una 440R de 3 vagons diumenge a les 22.10h, desde llavors jo no l'he vista.
No et vas fixar en el numero dela 440R de tres cotxes?
En aquest tren anavem en Pere i jo, que ens vam baixar a SAA.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Tuesday 15/04/2008 22:42
by ABB_Traccion
Per desgràcia, les proves amb les maleïdes cutre-47 han sortit bé i les posaran ja quan s' obri la línia pel novembre...
Això si, com va dir el Cap d' Estació de Puigcerdà, les proves estan mal fetes, amb pressa i no en condicions extremes... (és a dir, hivern, fred intens, neu (o pluja), rails mullats, patinades a dojo...)
En fi, "
tarde, mal y a rastras"
Per cert, jo sóc partidari de posar Cívies i no pas 47... més que res, per alegrar una mica la vista
Això sí, les 440R sembla que es resisteixen a abandonar la C3
ahir la 252 i la 239 van pujar a Ripoll
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Wednesday 16/04/2008 13:03
by UT440_132M
ABB_Traccion wrote:Això sí, les 440R sembla que es resisteixen a abandonar la C3
ahir la 252 i la 239 van pujar a Ripoll
Les tenim per estona fins que arribi material nou cap al 2010.
Posted: Wednesday 16/04/2008 13:12
by Ecomobisostrans
Ahir vaig anar a veure el tall i va anar de la següent manera:
-A les 9:01 vaig arribar corrents a l'estacio de Ripoll i vaig poder pujar al microbus* cap a La Tour de Carol que en teoria sortia a les 8:57. Als 30 segons de pujar jo va marxar. No vaig poder veure quin tren havia vingut de L'Hospitalet.
Vam passar per totes les parades mes o menys puntualment, i vam arribar tambe puntuals a La Tour. Allà vaig aprofitar per anar a veure el poble de La Tour, que no havia estat mai (molt maco, per cert) i a la tornada vaig anar per la ctra.general fins a l'entrada d'Enveitg, vaig atravessar una part de la urbanització (molt maca, tambe) i vaig tornar a l'estació. A les 12:30 vaig agafar el microbus fins Puigcerdà, on ens van fer canviar a l'autobus standard*, que ens va dur a Ripoll. Allà vaig veure que el tren que anava a L'Hospitalet era un 470.
*El recorregut es feia amb un microbús de 22 places i un autobus standard per sentit. Els microbusos feien totes les parades, mentre que els standards nomes paraven a Ripoll, Ribes, Planoles, La Molina i Puigcerdà. Em va explicar el conductor que si feia falta l'standard podia entrar a Campdevànol, Alp i La Tour de Carol, però no a Toses, ja que hi ha un pont entre Toses i La Molina pel qual un standard no hi passa de cap manera.
La parada de Alp es feia al centre del poble, al mateix lloc on paren els Alsa, i com sempre la parada estava plena de cotxes mal aparcats, de manera que el microbus va passar ben just, i si hagues tingut que pujar l'standard nomes hauria pogut arribar fent marxa enrere durant 100m.
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Posted: Wednesday 16/04/2008 13:44
by genissimon
Una pregunta: el microbús entre Toses i La Molina va per la N-152 i la GI-400 o bé per la GIV-4016 i la GI-400?
Suposo que l'autobús estàndard no surt de la N-152 fins a La Collada on pren la GI-400 cap a La Molina.
Gràcies.