Page 8 of 11

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Friday 09/05/2008 15:51
by pol
Tinc un dubte referent als noms, queant s'ajuntin, que faran?
TramBaix, tram actual TramBesòs, tram actual i tramCentre el nou tram?, o es deixarian de nomenar aixi i es nomenarien per el T-X?

Trambaix + Trambesòs = Trambaixòs

Posted: Friday 09/05/2008 16:25
by Guigui
pol wrote:Tinc un dubte referent als noms, queant s'ajuntin, que faran?
TramBaix, tram actual TramBesòs, tram actual i tramCentre el nou tram?, o es deixarian de nomenar aixi i es nomenarien per el T-X?
Què tal Trambaixòs? Ja el vaig proposar fa temps...

Fora conyes, el més probable és que ho deixin en Tram. És el nom comercial que figura a totes les parades i la identitat corporativa. La presència de les denominacions Trambaix i Trambesòs és pràcticament inexistent en espais oficials (rètols, internet, etc.) i, en tot cas, ben fàcil de retirar.

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Sunday 11/05/2008 9:40
by mikado
RodalinesCatalanes wrote:I si Diagonal és complicat (s'ha de reformar força l'avinguda de F.Macià fins Glòries)
pq no estudiar l'alternativa:
Francesc Macià-Urgell-AvRoma-Aragó-Diagonal-Glòries
AvRoma-Aragó
Uhmm podria ser, però no ser a quina cota superior o distància a la cota de carrer està la volta dels túnels RENFE de sortida de SANTS. Amés en aquesta zona hi possaran la sortida del túnel LAV cap a Sagrera.

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Sunday 11/05/2008 15:14
by orique
Doncs si al final el fan anar per l'avinguda de Roma, anem bé: fa molt poc temps que es va remodelar el tram entre Muntaner i Urgell... la planificació de les obres públiques és patètica. :vomit

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Tuesday 13/05/2008 11:43
by wefer
Us juro que aquesta carta publicada a El periódico de Catalunya no l'he escrita jo sota pseudònim :D
Suposo que el que passa és que és l'opció més lògica i molts hem arribat a la mateixa conclusió.
-------------------------------------------------
Tramvies units
Jordi Antich Corgos
Barcelona


Ha tornat la proposta d'unir les línies de tramvia del Besòs i del Baix Llobregat. Probablement serà un encert, però crec que s'han d'arraconar les propostes de la Diagonal i del
carrer d'Urgell per la multitud de problemes que causarien a la circulació. No obstant, hi ha una altra solució, que valoro molt interessant, ja que faria arribar el tramvia a l'estació de Sants, la plaça d'Espanya, el Port i l'estació de França, que són centres de distribució del transport. Consistiria a fer-lo passar per l'avinguda de Josep Tarradellas, amb molt menys trànsit que el carrer d'Urgell, pel lateral del carrer de Tarragona i d'aquí a la Ciutadella --passant pel Paral.lel, el vial inutilitzat que hi ha entre el passeig de Colom i el Moll de la Fusta, el passeig d'Isabel II (poc utilitzat)--, integrar-lo a l'estació de França en l'espai que ara és un aparcament i continuar pels terrenys que ara són camp ras i que separen les vies de l'estació de França del passeig de la Circumval.lació. I si es vol aproximar al centre de la ciutat, es pot aprofitar l'arranjament de l'avinguda de Roma per fer un ramal fins al carrer d'Aragó (que també és Urgell).

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Tuesday 13/05/2008 11:58
by mikado
Columna de Enric Sierra ayer en La Vanguardia

http://www.lavanguardia.es/free/edicion ... 97032.html


El tranvía, por Diagonal
Enric Sierra -
12/05/2008

Llevar el tranvía por la Diagonal tiene muchas ventajas y sólo depende de la valentía política

Ya iba siendo hora que el Ayuntamiento de Barcelona afronte la conexión entre la línea de tranvía del Baix Llobregat con la del Besòs. Es muy absurdo que el tranvía del Llobregat lleve cuatro años parando en la vía muerta de la plaza Francesc Macià y obligando a los viajeros a buscarse la vida para llegar al centro de la ciudad. Para la conexión se plantean dos opciones: la de la calle Urgell y la de continuar por la Diagonal hasta la plaza de les Glòries. La más estudiada y debatida es la de cruzar la Diagonal. Es claramente la mejor y la que prefieren los usuarios, las organizaciones que los agrupan y hasta los gestores del tranvía, pero ha tenido históricamente importantes detractores dentro del gobierno municipal que, una vez retirados del consistorio, han facilitado que ahora se haya recuperado el proyecto. ...

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Tuesday 13/05/2008 12:00
by mikado
Carta al Director en La Vanguardia del 11/05/2008

Apuesta por el tranvía
1 comentario
JAVIER PARICIO JOSA
| 11/05/2008
En 1997 el Ayuntamiento de Barcelona y varios alcaldes de poblaciones del Baix Llobregat apostaron por el tranvía. Parecía una apuesta muy arriesgada, pues muchos veían este medio de transporte como algo del pasado. Once años después, se ha demostrado que fue un extraordinario acierto, hasta el punto de que actualmente el tranvía es el medio de transporte más valorado en toda Catalunya.


Ha llegado el momento de dar un paso adelante. Según he podido leer recientemente, en otros municipios como Sabadell se plantea la idoneidad de implantar este medio de transporte. También Barcelona se muestra vacilante a la hora de acometer de manera decidida la unión de Trambaix y Trambesòs por la Diagonal y en superficie, hasta el punto de que se plantean alternativas (como la unión por Urgell y el paseo Colom) que no hacen más que retrasar lo inevitable. ¿Cuánto tiempo más tendremos que esperar para que la avenida Diagonal deje de ser una autopista urbana y se convierta en un eje en que resulte agradable el paseo para los peatones?

TRAM inicia la marxa en buit a la T6

Posted: Wednesday 04/06/2008 8:29
by Trenscat
Notícia d'ahir (3/6/2008) d'ampliació del Trambesòs per a ja, amb la línia T6:
De http://www.trambcn.com/notes_fitxa.php? ... b2a28b697a

TRAM inicia demà la marxa en buit a la T6 - Aquestes proves són l’últim pas abans de l’entrada en servei de la línia

TRAM inicia demà, dia 4, la marxa en buit al llarg de les vuit parades de la nova línia T6 del Trambesòs que properament entrarà en servei. Aquestes proves consisteixen en simular l’explotació del servei, amb els mateixos horaris comercials i serveis que oferirà la línia quan comenci l’explotació, però sense passatge. L’objectiu de la marxa en buit és supervisar el correcte funcionament del sistema, abans de l’acceptació de viatgers.

Des del passat mes d’abril, TRAM ja ha anat comprovant la semaforització, el sistema de comunicacions i control de circulació dels combois, l’estacionament en parades, la senyalització, els sistemes elèctrics i tots els complexos elements que garanteixen la correcta integració del sistema tramviaire a la circulació urbana.

Un cop comprovat el correcte funcionament dels sistemes instal•lats a l’obra, es procedeix a realitzar la marxa en buit que s’allargarà fins a mitjans de juny, sempre en funció dels resultats. Aquestes proves són el darrer pas abans de la posada en servei i es duran a terme en la plataforma segregada del tramvia i en ambdós sentits de circulació.

Una nova parada
La nova línia T6 que properament entrarà en servei consta de 8 parades: 5 que comparteix amb la línia T5 –Gorg, Sant Roc, Encants de Sant Adrià, Sant Joan Baptista i La Catalana- dues parades més coincidents amb la línia T4 –Estació de Sant Adrià i Central Tèrmica del Besòs- i una nova parada –La Mina- situada a la rambla de la Mina.

La T6 augmentarà la connectivitat entre les línies T4 i T5 del Trambesòs i reforçarà encara més la comunicació entre els veïns de Badalona i Sant Adrià de Besòs, oferint-los una connexió directa amb el servei de Rodalies Renfe . A més, la nova línia creuarà el barri de La Mina i augmentarà l’oferta de transport públic d’aquest barri en transformació

Re: TRAM inicia la marxa en buit a la T6

Posted: Thursday 05/06/2008 8:27
by Alex_C4
Trenscat wrote:Notícia d'ahir (3/6/2008) d'ampliació del Trambesòs per a ja, amb la línia T6:
De http://www.trambcn.com/notes_fitxa.php? ... b2a28b697a

TRAM inicia demà la marxa en buit a la T6 - Aquestes proves són l’últim pas abans de l’entrada en servei de la línia

TRAM inicia demà, dia 4, la marxa en buit al llarg de les vuit parades de la nova línia T6 del Trambesòs que properament entrarà en servei. Aquestes proves consisteixen en simular l’explotació del servei, amb els mateixos horaris comercials i serveis que oferirà la línia quan comenci l’explotació, però sense passatge. L’objectiu de la marxa en buit és supervisar el correcte funcionament del sistema, abans de l’acceptació de viatgers.

Des del passat mes d’abril, TRAM ja ha anat comprovant la semaforització, el sistema de comunicacions i control de circulació dels combois, l’estacionament en parades, la senyalització, els sistemes elèctrics i tots els complexos elements que garanteixen la correcta integració del sistema tramviaire a la circulació urbana.

Un cop comprovat el correcte funcionament dels sistemes instal•lats a l’obra, es procedeix a realitzar la marxa en buit que s’allargarà fins a mitjans de juny, sempre en funció dels resultats. Aquestes proves són el darrer pas abans de la posada en servei i es duran a terme en la plataforma segregada del tramvia i en ambdós sentits de circulació.

Una nova parada
La nova línia T6 que properament entrarà en servei consta de 8 parades: 5 que comparteix amb la línia T5 –Gorg, Sant Roc, Encants de Sant Adrià, Sant Joan Baptista i La Catalana- dues parades més coincidents amb la línia T4 –Estació de Sant Adrià i Central Tèrmica del Besòs- i una nova parada –La Mina- situada a la rambla de la Mina.

La T6 augmentarà la connectivitat entre les línies T4 i T5 del Trambesòs i reforçarà encara més la comunicació entre els veïns de Badalona i Sant Adrià de Besòs, oferint-los una connexió directa amb el servei de Rodalies Renfe . A més, la nova línia creuarà el barri de La Mina i augmentarà l’oferta de transport públic d’aquest barri en transformació
Sento prejutgar, pero la mina no té gens de bona fama, ja es segur que duri el mobiliari del TRAM per aquella zona? Penso que els vidres de l'estació no durarán ni un més, potser estic pecant de prejudicis, però no se...

Re: TRAM inicia la marxa en buit a la T6

Posted: Thursday 05/06/2008 8:43
by Trenscat
Alex_C4 wrote:Sento prejutgar, pero la mina no té gens de bona fama, ja es segur que duri el mobiliari del TRAM per aquella zona? Penso que els vidres de l'estació no durarán ni un més, potser estic pecant de prejudicis, però no se...
Home, les parades de La Catalana i Parc del Besòs estan a la zona frontera del barri i que jo sàpiga més o menys es mantenen en bon estat. A més, si la parada és en andana central no hi ha vidres grossos i és menys "vandalitzable"...

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Thursday 05/06/2008 12:54
by Danzig
les vies, la parada i la catenària porten allà un cert temps i encara vieuen

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Thursday 05/06/2008 19:48
by pol
La estació no queda en la part nova? tirant cap a la "gran manzana"?

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Friday 13/06/2008 8:52
by mikado
http://www.elperiodico.com


El Govern inicia el estudio de la unión del tranvía por la Diagonal
• También evaluará otras opciones para conectar las redes del Besòs y el Llobregat

• BCN decidirá el recorrido final, que costará 22 millones de euros por kilómetro

DAVID PLACER
SANT ADRIÀ DE BESÒS
La Generalitat ordenará la redacción de un informe que evaluará la mejor forma de conexión entre las redes del Trambaix y el Trambesòs, cuyo despliegue será culminado con la apertura de la nueva línea T-6 el próximo lunes. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques discutirá con el ayuntamiento varias alternativas de conexión, entre las que se encuentra la avenida Diagonal, una opción que agrada a Tram, la empresa operadora del servicio.
Manel Nadal, secretario de Mobilitat de la Generalitat, explicó que en breve se abrirá una discusión para modificar el Plan Director de Infraestructuras, en el que se incluirá el nuevo proyecto de conexión. La Generalitat dejó claro que el proyecto y recorrido final será pactado con el biparito de gobierno de Barcelona, dividido entre las reticencias del PSC a la opción Diagonal, por los problemas de tráfico que generaría en el centro de la ciudad, y el apoyo de ICV-EUiA a esta misma opción.

REURBANIZACIÓN COMPLEJA
Los técnicos estiman que el coste de la obra estará entre los 20 y 22 millones de euros por cada kilómetro construido. "Es una obra muy compleja de reurbanización y canalizaciones de servicios. La mitad de los costes de instalación del tranvía corresponden a estos trabajos", dijo Nadal.
El ayuntamiento quiere evaluar el impacto en la movilidad que ocasionaría el tranvía por la Diagonal, con un recorrido en superficie de cuatro kilómetros entre la plaza de las Glòries y la de Francesc Macià
Por ello, también ha propuesto evaluar una opción alternativa --que el grupo municipal de Iniciativa tampoco ve con malos ojos-- que discurriría por las calles de Urgell, Parall.lel y el paseo de Colom, para conectar el Trambaix con la ampliación del Trambesòs, ya aprobada, del parque de la Ciutadella --donde ahora tiene una de las dos paradas de origen y final-- al Portal de la Pau.
En pleno debate sobre su ampliación, la Autoritat del Transport Metropolità y Tram, la empresa gestora del servicio, hicieron balance ayer del despliegue del tranvía en el Baix Llobregat y el Besòs. Los usuarios del sistema pasaron de 7,6 millones en el 2004 a 20,8 en el 2007, un crecimiento que se elevaría con la interconexión de las dos redes.

12% DE FRAUDE
Las empresas también presentaron un estudio de satisfacción entre los usuarios, que aprueban la calidad del servicio con 7,71 sobre 10 el Trambesòs y 7,63 el Trambaix. Más del 60% de los viajeros son mujeres, en su mayoría con edades comprendidas entre los 24 y los 40 años, según los datos aportados por las empresas.
Los responsables del servicio informaron de que el porcentaje de usuarios que no pagaba el servicio bajó un 2% el último año y se ubica actualmente entre el 10 y el 12%, gracias a los operativos de vigilancia.
Los aspectos mejor valorados del servicio son la facilidad de acceso y la limpieza. La frecuencia de paso y la rapidez son los aspectos peor valorados, aunque su calificación supera los siete puntos.

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Friday 13/06/2008 10:37
by sergi
La opción lógica y sensata es unir ambos tranvías por la diagonal.

Todo el mudo sabe que la distancia más corta entre dos puntos es la línea recta,y es clamoroso que el mayor "cancer" de la red de transporte público de Barcelona,es precisamente,la falta de una línea de alta capacidad entre Glóries y Francesc Macià.

La otra opción que se barajaba me pareció esperpéntica,y seguramente saldría casi igual de cara que la "opción diagonal".

Hagamos las cosas bien desde el principio,y no chapuzas de las que luego tengamos que arrepentirnos.

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Friday 13/06/2008 12:20
by davida
El Pais va mes lluny
El pais wrote: La Generalitat acepta la conexión de los dos tranvías a través de la DiagonalEl Ayuntamiento realiza estudios para reordenar el transporte y el tráfico
J. GARCÍA / B. CIA - Barcelona - 13/06/2008


Los tranvías del Baix Llobregat y del Besòs se acercan. El secretario de Movilidad de la Generalitat, Manel Nadal, aseguró que la decisión sobre la conexión de los dos tranvías (el del Baix y el Besòs) se tomará "en unos meses". Nadal se mostró dispuesto a incluir la conexión de las dos ramas a través de la avenida Diagonal en la revisión del Plan Director de Infraestructuras (PDI) de la región metropolitana, que se abordará este mismo año. Matizó, sin embargo, que la decisión final "corresponde al Ayuntamiento de Barcelona".
Y en el bipartito municipal la opción de unir los dos tranvías por la Diagonal está cada vez más clara. Por lo menos, la voluntad política existe, tal como coincidieron en destacar ayer dos altos cargos consultados. "Hace cinco años se consideraba que el tráfico era un problema irresoluble, ahora buscamos la solución", apuntó una fuente municipal.

La decisión final depende de los estudios, de cómo reorganizar el transporte público -las líneas de autobús que atraviesan la Diagonal en los dos sentidos y de extremo a extremo-, del tráfico privado y de cómo resolver las zonas de carga y descarga. Otra cuestión por resolver es la frecuencia y prioridad semafórica en una avenida que pasaría a tener una potente oferta de transporte público.

Todo eso y, además, la reurbanización de la Diagonal, que desencadenaría la conexión de los ramales de los tranvías. No hay prisa excesiva en tomar la decisión porque la prioridad es analizar bien cómo hacerlo, insisten desde el Consistorio. Como en toda infraestructura de transporte, el coste es importante. Nadal aseguró que el coste de cada kilómetro de tranvía -incluyendo la infraestructura, transporte y también la urbanización del entorno- es de "entre 20 y 25 millones". Entre la última estación del Trambaix (Francesc Macià) y la primera del Trambesòs (Glòries) hay cuatro kilómetros.

El secretario presentó ayer la nueva línea del Trambesòs (la T6), que será una especie de "lanzadera" entre Badalona y Sant Adrià de Besòs. La línea ha costado 8,3 millones y entrará en funcionamiento el próximo lunes.

El objetivo es permitir que, cada día, "2.000 o 3.000 usuarios" puedan conectar con más facilidad con diversas estaciones de metro (Gorg y Sant Roc, ambas de la línea 2) y con el tren (la estación de Renfe de Sant Adrià).
El Pais

PDI de posar i treure

Posted: Saturday 14/06/2008 0:47
by Guigui
Potser es limiti a una qüestió semàntica, però a les dues notícies em sobta allò de "modificar" i "revisar" el PDI. Vejam, si és un pla director, se suposa que tenen clares les línies mestres de l'actuació en matèria de TP a una dècada vista, oi? Doncs, com és que no paren de canviar-lo sobre la marxa, quan encara no s'ha executat ni la meitat del PDI 2001-2010 a falta de dos anys per al seu terme?

La planificació transportil de Barcelona té pinta de fer més giragonses que la L9.

T6 circulant?

Posted: Saturday 14/06/2008 21:00
by Trenscat
Per cert, la línia T6 del tramvia sabeu si ja funciona o bé només està en proves de marxa en blanc? Ho dic perquè a la web del TRAM http://www.trambcn.com ja figuren els horaris i informació com si ja anés... :roll:

Re: T6 circulant?

Posted: Saturday 14/06/2008 21:03
by victorcasta
Trenscat wrote:Per cert, la línia T6 del tramvia sabeu si ja funciona o bé només està en proves de marxa en blanc? Ho dic perquè a la web del TRAM http://www.trambcn.com ja figuren els horaris i informació com si ja anés... :roll:
Comença a circular dilluns.

Re: T6 circulant?

Posted: Sunday 15/06/2008 16:45
by pol
victorcasta wrote:
Trenscat wrote:Per cert, la línia T6 del tramvia sabeu si ja funciona o bé només està en proves de marxa en blanc? Ho dic perquè a la web del TRAM http://www.trambcn.com ja figuren els horaris i informació com si ja anés... :roll:
Comença a circular dilluns.
Se sap l'hora?

Re: Trambaix i Trambesós ultimen obres d'ampliació

Posted: Sunday 15/06/2008 20:51
by victorcasta
Ni idea. El que sí que sé és que no hi haurà inauguració, serà tan sols una posada en servei, però no sé si serà des de les 5 o des d'una altra hora posterior.