Hola, he estat seguint totes les intervencions sobre l'Estació del Nord i l'Estació de França, i m'agradaria afegir algunes coses (naturalment, aquí parlo només de l'Estació del Nord)
D'entrada, felicitar l'Euromed i agrair-li aquesta col·lecció de fotos de l'Estació del Nord que ha penjat
. Jo també sento debilitat per aquesta estació i per l'accés a Plaça Catalunya.Encara ho vaig poder veure en funcionament i tinc molts records, un d'ells. un viatge de Barcelona-Nord a Cervera de Segarra en l'òmnibus Barcelona-Monzón Río Cinca (!!!) (tracció: Alsthom de Barcelona a Manresa i 10800 de Manresa cap amunt).
Sobre el que dieu del soterrament, és veritat el que comentava algú : la línia no es va soterrar, el que es va fer va ser un calaix de formigó per tapar les vies allà on eren, des de la rampa de sortida de les vies de PC fins a l'altra rampa que connectava ja amb els túnels de Meridiana. Aquest calaix va estar obert per la meitat fins que va tancar l'EdN . I encara, després de tancar l'estació, van deixar una obertura per accedir als tallers, que es van mantenir en servei fins als primers anys 80. El calaix es conserva encara, si bé "camuflat" pel Parc de l'Estació del Nord.
Utilitzar l'estació com a terminal de rodalies?. La idea la trobo fantàstica, però molt em temo que pot trobar un obstacle i és la coneguda "oposició veïnal" (potser oblideu que vivim a Barcelona?)
. Recordeu que s'havia previst (i s'havien començat les obres) que el Trambesós tingués una terminal davant l'Estació del Nord , a on arribava , precisament, passant per sobre del calaix que tapa la rampa cap a plaça Catalunya, i que els veïns ho van aturar argumentant que allò és un parc i hi ha nens que podien ser atropellats pel tramvia... Doncs una proposta de reobrir l'EdN comportaria pràcticament eliminar el parc, i a on anirien els nens? . Bé, sí, tenen el Parc de la Ciutadella al costat, però ja sabem com són les coses a casa nostra, i tal com van "parar" el Trambesòs, amb més motiu pararien la reobertura de l'Estació del Nord... I no ens oblidem de la Fira del Disc i altres mandangues que ja s'han "apossentat" a l'Estació del Nord.
En canvi, sembla que tant el "cuartelillu" de la Guardia Urbana com l'estació d'autobusos està previst que desapareguin aviat, i el poliesportiu seria cosa també de trobar-li una altra ubicació (i als clients suposo que se'ls ben refot fer piscines a l'Estació del Nord o a un edifici nou i potser més comfortable) . I l'Estació del Nord es podria convertir en el tan ansiat Museu del Transport de Barcelona,com dèiem en un altre fil. No oblidem que és una estació petita en comparació amb l'Estació de França (el seu gran handicap) i l'entorn on està . El museu seria compatible amb el parc i les activitats culturals que es fan a l'estació (com la Fira del Disc) , permetria realçar els elements patrimonials de l'estació mateixa i podria comptar amb un accés directe a la línia ferroviària que permetria, fins i tot, posar algun comboi en moviment. A banda de l'excel·lent mirador que és el Pont de Marina.
Per rodalies ja està l'intercanviador d'Arc de Triomf, i per "aprofitar" una estació, val més que no ens dispersem i ens concentrem en l'Estació de França (però això ja ho explicaré al fil corresponent...)