Page 8 of 12

Més ràpid, en absolut

Posted: Tuesday 21/12/2010 16:30
by Guigui
jordij wrote:A mi si em posen aquests preus, vaig al més barat i més ràpid, per molt que sàpiga que no és ecològic, que no estigui d'acord amb que facin aquesta a ruta i encara menys que la subvencionin. Perquè "jo no sóc tonto"! :D
Més barat, segur. Però més ràpid, va a ser que no. Arriba't fins a l'aeroport (mitja hora pel cap baix), sigues-hi una hora abans de la sortida i a l'arribada, tota la parafernàlia, tant si tens equipatge (encara més) com si no. Només amb les esperes, ja hi ets amb l'Avant.

Ah, i ja m'agradaria saber quines són les connexions amb bus des d'Alguaire amb les poblacions que no siguin Lleida.

Re: Més ràpid, en absolut

Posted: Tuesday 21/12/2010 16:57
by josep_serre
I de més barat ja en parlarem, el que et cobren per pagar amb la targeta per l'equipatge i per no sé quines collonades.
Guigui wrote:
jordij wrote:A mi si em posen aquests preus, vaig al més barat i més ràpid, per molt que sàpiga que no és ecològic, que no estigui d'acord amb que facin aquesta a ruta i encara menys que la subvencionin. Perquè "jo no sóc tonto"! :D
Més barat, segur. Però més ràpid, va a ser que no. Arriba't fins a l'aeroport (mitja hora pel cap baix), sigues-hi una hora abans de la sortida i a l'arribada, tota la parafernàlia, tant si tens equipatge (encara més) com si no. Només amb les esperes, ja hi ets amb l'Avant.

Ah, i ja m'agradaria saber quines són les connexions amb bus des d'Alguaire amb les poblacions que no siguin Lleida.

Re: Més ràpid, en absolut

Posted: Tuesday 28/12/2010 1:10
by jordij
josep_serre wrote:I de més barat ja en parlarem, el que et cobren per pagar amb la targeta per l'equipatge i per no sé quines collonades.
Guigui wrote:
jordij wrote:A mi si em posen aquests preus, vaig al més barat i més ràpid, per molt que sàpiga que no és ecològic, que no estigui d'acord amb que facin aquesta a ruta i encara menys que la subvencionin. Perquè "jo no sóc tonto"! :D
Més barat, segur. Però més ràpid, va a ser que no. Arriba't fins a l'aeroport (mitja hora pel cap baix), sigues-hi una hora abans de la sortida i a l'arribada, tota la parafernàlia, tant si tens equipatge (encara més) com si no. Només amb les esperes, ja hi ets amb l'Avant.

Ah, i ja m'agradaria saber quines són les connexions amb bus des d'Alguaire amb les poblacions que no siguin Lleida.
Ja he fet el viatge per primer cop! Crònica:

Preu total:12 € (et cobren 4'50 per pagar amb targeta...)
Avió: Airbus A320
Terminal:T1 --> Impacta el contrast amb la terminal d'Alguaire!!
Total de viatgers: 3
Tripulació: si no recordo malament, 5 persones com a mínim. I totes les hostesses i la gent de l'aeroport que ens feia embarcar era el primer cop que feien la ruta i no s'ho creien... Tot plegat, una situació increïble. Tot el viatge rient tots! He de dir que m'ho vaig passar bé!! :D

Sobre el temps: L'avió va sortir una hora tard. Vaig sortir de casa meva a les 21h i vaig arribar al poble a les 00h
3h, si no hi hagués retard, temps total 2h.
A l'avió, com que vaig amb equipatge de mà, hi havia d'estar 30 minuts avants, i amb l'Avant normalment també compto d'arribar 30 minuts abans. Si fa no fa, trigo més o menys el mateix amb l'avió que amb l'Avant. El cotxe segueix sent més ràpid per mi. I sense fer transbords!


Però això sí, sobre el bus a l'aeroport, tota la raó: Només hi ha la línia pels de capital (Lleida o Barcelona) però si ets d'un poble del costat has d'agafar el bus de línia fins a Lleida i allà agafar l'"Aerobús lleidatà". No para ni al poble d'Alguaire (que llavors es podria fer transbord directament allà). El que vaig fer va ser demanar que em vinguessin a buscar amb cotxe.


RESUM: psè... A aquesta línia li auguro molt poc futur, ni que sigui amb subvencions! Recomanable per riure una estona veient una cadena de situacions inversemblants

Per anar a l'aeroport del Prat, el que vaig dir: Avant fins la T1. L'únic cas en què li trobo sentit és el d'una de les altres dues persones que van viatjar amb mi: va fer París-Lleida amb escala a Barcelona.
La cosa bona que l'Avant no té: que veus Lleida (i Barcelona) tota il·luminada de nit :D



L'avió venia de París (va sortir tard perquè va arribar tard de París, suposo que per tot allò de les nevades), i a Lleida va carregar gent cap a Palma. O sigui: París-Barcelona-Lleida-Palma-Lleida-(Barcelona a dormir, però sense passatge). Han posat a la venda un vol que ja es feia abans sense passatge i amb tripulació. Tampoc hi perdrà gaire vueling, l'únic cost és la persona que ens feia embarcar, la resta suposo que hi serien igual.

El vol París-Barcelona anava ple, però el Lleida-Palma també, els que m'esperaven per recollir-me em van dir que la terminal estava tota plena de gent esperant el vol.

Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida

Posted: Tuesday 18/01/2011 10:01
by jaezcurra
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 8957.shtml

Alguaire cumple un año de vuelos entre dudas sobre su rentabilidad

ROSA MATAS / MARÍA JESÚS IBÁÑEZ (LLEIDA)
El aeropuerto de Lleida-Alguaire, una de las joyas de la corona de la antigua Conselleria de Política Territorial, sigue, un año después de su vuelo inaugural, sin despejar las dudas sobre su rentabilidad económica.

Las instalaciones no han logrado interesar al sector privado, tras quedar desierto el concurso público para hallar un operador, y tampoco hay señales de que el transporte de mercancías esté cerca.

El Gobierno central todavía no ha autorizado poder volar fuera del espacio Schengen, pese a que la Generalitat esperaba obtener el permiso antes de que terminara el 2010.

Los defensores del proyecto insisten en su conveniencia. "Un aeropuerto no es una ventaja, pero no tenerlo sí es una desventaja y Lleida no se lo podía permitir", indica el alcalde de Lleida, Àngel Ros, mientras los empresarios locales reclaman que la instalación se prepare ya para el tráfico de mercancías.

La Generalitat, ahora con CiU al frente, no entra en valoraciones, ni da cifras oficiales. Algunas fuentes apuntan que 60.000 pasajeros han pasado este año por las instalaciones, un 20% más de lo inicialmente previsto.

En relació

Posted: Tuesday 18/01/2011 12:44
by Guigui
"Un aeropuerto no es una ventaja, pero no tenerlo sí es una desventaja y Lleida no se lo podía permitir", indica el alcalde de Lleida, Àngel Ros
Conec poques, per no dir cap àrea urbana d'Europa Occidental continental amb tan poca població, hinterland inclòs, però amb aeroport.

Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida

Posted: Wednesday 19/01/2011 7:57
by jaezcurra
http://www.ara.cat/territori/lleida/lle ... 59557.html

L'aeroport d'Alguaire estudia millorar els sistemes antiboira després del tercer dia de cancel·lacions

La Generalitat insisteix que ja estava prevista l'afectació per la boira, però que si cal es plantejaran millorar els equips o canviar horaris

CARLES ARBOLÍ Lleida | Actualitzada el 18/01/2011 17:37
L'aeroport de Lleida-Alguaire suma en el darrer mes tres jornades amb cancel·lacions de vols a causa de la boira. La Generalitat insisteix en què aquestes afectacions ja entren dins les previsions inicials, però malgrat això estudiaran canvis per minimitzar els seus efectes. El conseller delegat d'Aeroports de Catalunya, Oriol Balaguer, ha manifestat a ACN que s'estan complint els "objectius raonables", però que si cal replantejar-se els sistemes antiboira per millorar-los, es farà. Balaguer recorda, però, que hi ha molts altres aeroports estatals i de la resta d'Europa que han de cancel·lar vols per la boira o altres inclemències meteorològiques. Una altra possibilitat seria redefenir alguns horaris dels vols, especialment els nocturns, que han estat els més afectats.

Aquestes declaracions es produeixen després que diumenge passat s'haguessin de fer més cancel·lacions a causa de la boira, tal i com ja va passar també el divendres dia 14. Al desembre també es van anul·lar vols per la mateixa raó. En aquell moment, el delegat del Govern a Lleida en funcions, Miquel Pueyo, va recordar que les estadístiques d'anys anteriors i els estudis duts a terme durant més d'un any indiquen que l'afectació de la boira sobre l'activitat de tot l'any de l'Aeroport de Lleida-Alguaire ha de ser petita.

Pyrenair comença a operar

Posted: Sunday 23/01/2011 14:10
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... pacio.html

Pyrenair comença a operar avui a l'Aeroport de Lleida-Alguaire amb els vols al 90% d'ocupació

L'aerolínia portarà esquiadors procedents de Vigo, Madrid i les Canàries durant cinc setmanes
Bona part dels passatgers que aterraran aquest diumenge a Lleida tenen Andorra com a destinació


23/01/11 12:22 - Alguaire - ACN

L'aerolínia Pyrenair, especialitzada en turisme d'esquí, comença a operar aquest diumenge a l'Aeroport de Lleida-Alguaire dues noves rutes que enllaçaran amb Vigo i Madrid. Segons ha confirmat el president de la companyia, Hugo Puigdefábregas, els dos primers vols arribaran a Ponent pràcticament plens, amb més d'un centenar de passatgers en total, que passaran els propers cinc dies a les estacions d'esquí del Pirineu, sobretot a les andorranes i lleidatanes.

La companyia operarà vols a Madrid i Vigo els divendres i diumenges durant les properes cinc setmanes, en les quals s'oferiran uns 6.000 seients. A més, també arribaran esquiadors canaris que disposaran d'ofertes fent escala a Madrid.

El primer vol de Pyrenair aterrarà a l'aeroport de Lleida-Alguaire a les 15:50 hores procedent de Madrid. En canvi, el vol de Vigo arribarà a l'aeroport lleidatà a les 21:15 hores. Tots dos avions registren una ocupació propera al 90%, tot i que els trajectes en sentit invers aniran buits, segons fonts de la companyia.

Això es deu al fet que l'aerolínia ofereix paquets de cap de setmana o de cinc dies als turistes madrilenys, gallecs i canaris, per esquiar a les estacions d'esquí lleidatanes, andorranes i a Cerler, a Osca. Bona part dels més de 100 passatgers que aterraran aquest diumenge a Lleida-Alguaire tenen Andorra com a destinació.

Pel que fa als preus, el paquet de cinc dies des de Madrid amb el vol, l'hotel i el forfait inclòs és d'un 315 euros, i des de Vigo, de 420 euros. Només el vol entre Madrid i Lleida costa 100 euros, i entre Lleida i Vigo 190 euros. Els lleidatans també podran anar en avió a Madrid o Vigo, sempre que quedin places en el vol de retorn dels esquiadors o turistes.

Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida

Posted: Friday 04/02/2011 21:43
by jaezcurra
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 2281.shtml
El Govern congela la ampliación de Alguaire y suprime el vuelo semanal a Barcelona


EL SÁBADO CUMPLE UN AÑO DE FUNCIONAMIENTO
El trayecto de Vueling a la capital catalana se suspenderá desde el 4 de marzo por el bajo nivel de ocupación, con una media del 4%


Viernes, 4 de febrero del 2011 - 18:57h. EFE (ALGUAIRE)
La Generalitat ha decidido "congelar" el proyecto de ampliación del aeropuerto de Lleida-Alguaire, proyectado por el anterior gobierno tripartito, y ha suspendido de mutuo acuerdo con Vueling el vuelo semanal que enlazaba Lleida con Barcelona por la baja ocupación.

El conseller de Territorio y Sostenibilidad, Lluís Recoder, y el nuevo director de Transporte y Movilidad, Ricard Font, han avanzado también que la Generalitat elaborará, en colaboración con las instituciones políticas y económicas leridanas, un plan de negocio que concrete las necesidades y oportunidades de la infraestructura, que el sábado cumple su primer año de funcionamiento.

"Lo que vamos a hacer nosotros es un plan de negocio y ver exactamente cuáles son las posibilidades y las expectativas que tenemos para hacer viable este aeropuerto", ha explicado Font. De momento, el nuevo Govern paralizará el proyecto de ampliación del aeropuerto, pese a que el anterior ejecutivo autonómico adjudicó en octubre la redacción del anteproyecto de construcción de la nueva terminal por un importe de 200.000 euros.

Operan tres aerolíneas
"El plan de negocio nos dirá si es necesaria esta ampliación. Lo que no queremos es ningún tipo de improvisación más. No queremos probar las cosas, queremos realmente tener la comprobación de que son viables y a partir de aquí ponerlas en marcha", ha subrayado Font. En la redacción de este plan de negocio participarán el Govern, los ayuntamientos de Lleida, Alguaire y Torrefarrera, la delegación de la Generalitat en la provincia, la Diputación y la Cámara de Comercio a través de la Mesa Estratégica, que se constituirá a lo largo de este año.

En este plan empresarial se identificarán las necesidades y potencialidades del aeropuerto, el primero impulsado y gestionado por la Generalitat, se concretarán las acciones comerciales a desarrollar en el futuro, se planificarán las inversiones y se trabajará para lograr la llegada de nuevas compañías comerciales que operen en él, entre otras cuestiones.

Por el momento son tres las aerolíneas que operan en Lleida: Vueling, Ryanair y Pyrenair, que ofrecen destinos a Palma de Mallorca, Milán, Fráncfort, Vigo, Madrid y Barcelona. Este último vuelo a la capital catalana se suspenderá a partir del 4 de marzo debido al bajo nivel de ocupación, de una media del 4%, ha indicado Recoder, que cancelará la subvención de 10.000 euros mensuales que recibía Vueling por prestar el servicio.

61.769 pasajeros
"Las cifras ponen de manifiesto que no hay motivo que justifique esta subvención. Ni a la propia compañía le interesa prestar el servicio", ha afirmado Recoder. Meses atrás Vueling ya tuvo que suspender el vuelo Lleida-París también por la baja ocupación.

Pese a estos reveses, el aeropuerto de Lleida-Alguaire ha superado con buena nota su primer año de funcionamiento, según Recoder, que ha explicado que por esta infraestructura han pasado a lo largo de estos últimos 12 meses un total de 61.769 pasajeros, un 23,5% más que los previstos inicialmente.

Se han operado 2.656 vuelos y la puntualidad ha sido del 92%, tanto de llegada como se salida. La niebla ha obligado a suspender cuatro vuelos en todo el año, lo que representa un 0,4% del total, mientras que la erupción del volcán islandés afectó a siete vuelos y la huelga de los controladores españoles solamente a uno.

Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida

Posted: Friday 04/02/2011 22:05
by Sagrerenc
jaezcurra wrote:Este último vuelo a la capital catalana se suspenderá a partir del 4 de marzo debido al bajo nivel de ocupación, de una media del 4%, ha indicado Recoder, que cancelará la subvención de 10.000 euros mensuales que recibía Vueling por prestar el servicio.
En quins estudis de demanda es va basar la Generalitat a l'hora de decidir aquesta subvenció mensual de 10.000 euros?

Després de Vueling, Pyrenair

Posted: Tuesday 08/02/2011 10:57
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... -vigo.html

Pyrenair cancel·la els vols previstos per a aquest febrer entre Lleida i Vigo

10:25 08.02.2011

Lleida (ACN).- Pyrenair ha cancel·lat els vols que uneixen Lleida amb Vigo fins al final de la temporada, que acabava el 25 de febrer. Així ho ha confirmat la companyia a l'ACN aquest dimarts. Els motius, en espera de la declaració oficial, apunten a la poca demanda d'aquests vols. La companyia va engegar el passat mes de gener vols des de Vigo i Madrid fins a l'aeroport de Lleida-Alguaire per potenciar el turisme de neu, amb ofertes específiques que incloïen els bitllets d'avió, l'autocar fins a les pistes, els forfets i l'hotel als Pirineus. De moment, Pyrenair mantindrà fins a finals de febrer el vol entre Lleida i Madrid.

Més detalls

Posted: Wednesday 09/02/2011 1:57
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... -vigo.html

Pyrenair cancel·la “temporalment” la ruta entre Lleida i Vigo

La companyia ha suprimit el trajecte dues setmanes després de la seva posada en marxa a causa de l'escassa demanda
L'aerolínia manté, de moment, la venda de bitllets pel trajecte Alguaire-Madrid


08/02/11 18:38 - LLEIDA - EFE

La companyia de serveis aeris i turístics Pyrenair ha cancel·lat sense previ avís la venda de bitllets de tots els vols que enllacen Lleida amb Vigo, tan sols dues setmanes després de la posada en marxa de la línia.

La companyia, que a més de vols ofereix paquets turístics al Pirineu lleidatà, va començar a operar aquesta ruta el passat 23 de gener i tenia previst mantenir-la durant cinc setmanes, és a dir, fins a finals d'aquest mes, coincidint amb la temporada d'esquí.

No obstant això, la baixa demanda del trajecte ha portat l'aerolínia a cancel·lar tots els vols programats per a aquest mes de febrer entre Galícia i Catalunya. De fet, aquest l'últim cap de setmana, Pyrenair ja va suprimir els vols entre Lleida i Vigo i els passatgers afectats van haver de ser traslladats en autocar fins als aeroports d'Osca i la Corunya per volar des d'allà.

Pyrenair manté de moment els vols entre Lleida i Madrid, un enllaç que, segons la companyia, ha tingut una gran acceptació, cosa que l'ha portat a utilitzar fins i tot avions de més capacitat.

Si finalment es confirma la cancel·lació definitiva del vol entre Vigo i Lleida, l'aeroport d'Alguaire haurà perdut en poques setmanes dues rutes, ja que Vueling deixarà de volar a Barcelona a partir del 4 de març a causa de l'escassa demanda, inferior al 4% de la capacitat dels avions.

De moment, són tres les aerolínies que operen a l'aeroport de Lleida-Alguaire: Vueling, Ryanair i Pyrenair, encara que Pyrenair deixarà de fer-ho a final d'aquest mes i Vueling només volarà a Palma de Mallorca a partir del 4 de març. Per la seva banda, Ryanair, manté les connexions a Milà i Frankfurt.

Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida

Posted: Wednesday 09/02/2011 10:24
by Dr. T
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... tml?dema=1
Pyrenair canvia el vol de Vigo per un a A Corunya
La baixa demanda dels paquets turístics, del 15%, obliga a reorganitzar la ruta
La companyia millora els horaris per mantenir l'enllaç amb Galícia


09/02/11 02:00 - LLEIDA - JOAN TORT
Pyrenair substituirà el vol de Vigo per un de nou des d'A Corunya i amb uns horaris més adequats per als esquiadors i els paquets turístics que comercialitza aquesta companyia aragonesa.

El canvi serà operatiu a partir d'avui i permetrà mantenir l'enllaç entre Galícia i el Pirineu de Lleida i Andorra i que sigui viable econòmicament. Hugo Puigdefàbregas, president de Pyrenair, va manifestar ahir que els horaris de la connexió amb Vigo no funcionaven i les vendes estaven en només un 15%, molt per sota de les expectatives de la companyia. Des de A Corunya es pot organitzar una ruta més ràpida i amb millors horaris per als esquiadors.

No obstant i sense previ avís, l'empresa turística ja no va vendre dilluns més bitllets pel viatge Vigo-Lleida i, de fet, ja va cancel·lar els vols del passat cap de setmana, quan només portava dues setmanes operant a Alguaire.
El vol de Madrid sí que funciona i, a més, al 100% d'ocupació, el que ha obligat a incorporar avions de major capacitat. Finalment, el vol de Lisboa es farà si hi ha demanda i amb xàrters, descartant els vols regulars.

Els canvis a Pyrenair coincideixen amb la propera supressió, a partir del 4 de març, del “pont aeri” entre Lleida i Barcelona que noliejava Vueling. Només havia aconseguit una ocupació mitjana del 4%.

Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida

Posted: Saturday 12/02/2011 9:03
by mikado
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 4911.shtml


Pyrenair suspende los vuelos en Lleida-Alguaire por falta de rentabilidad
La marcha de la aerolínea es un revés para el aeropuerto, que ha perdido tres rutas en pocas semanas


Viernes, 11 de febrero del 2011 - 21:19h. EFE

La compañía Pyrenair ha decidido suspender a partir de este fin de semana toda su operativa de vuelos en el aeropuerto de Lleida-Alguaire por falta de rentabilidad. La empresa de servicios aéreos y turísticos ha informado en un comunicado de que las dificultades técnicas de realizar vuelos A Coruña-Lleida con escala en Huesca y la imposibilidad de mantener la rentabilidad operando únicamente la ruta Madrid-Lleida le impiden garantizar la continuidad en el aeropuerto de Lleida-Alguaire. Pyrenair comenzó a operar en este aeropuerto el pasado 23 de enero con conexiones semanales a Vigo y Madrid.

Su intención era operar estas dos rutas durante cinco semanas, es decir, hasta finales de este mes, coincidiendo con la temporada de esquí. Sin embargo, la compañía canceló el pasado fin de semana, sin previo aviso, el vuelo entre Vigo y Lleida debido a la baja ocupación y anunció que lo sustituiría por un enlace entre A Coruña y Lleida con escala en Huesca.

Tan solo tres días después de este anuncio, la compañía, que además de vuelos ofrece paquetes turísticos en el Pirineo leridano, ha anunciado la supresión de la ruta A Coruña-Lleida y también la de Madrid-Lleida. "Con el traslado de los viajeros que actualmente están disfrutando de sus viajes de esquí el próximo fin de semana, la compañía da por finalizada su temporada de vuelos en el aeródromo catalán", señala la nota.

Siguen Vueling y Ryanair

Pyrenair alega que la imposibilidad técnica de reprogramar el vuelo A Coruña-Lleida ha supuesto la cancelación de los vuelos de este fin de semana y que los "buenos" resultados de la línea Madrid-Lleida "no son suficientes para garantizar la rentabilidad de la rotación".

La marcha de Pyrenair supone un importante revés para el aeropuerto de Lleida-Alguaire, que perderá tres rutas en un intervalo de pocas semanas, ya que Vueling dejará de volar a Barcelona a partir del 4 de marzo debido a la escasa demanda.

Se da la circunstancia de que Vueling, de acuerdo con la Generalitat, puso en marcha esta ruta para suplir el fracaso de la conexión directa a París, que también se canceló el pasado año por la baja ocupación. A partir de la próxima semana, pues, serán únicamente dos las aerolíneas que operen en el aeropuerto de Lleida-Alguaire: Vueling, que volará a Palma de Mallorca, y Ryanair, que por el momento mantiene las conexiones a Milán (Italia) y Fráncfort (Alemania).

Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida

Posted: Sunday 13/02/2011 13:12
by metring
A RAC1 ha parlat Germà Bel, diu que per a que sigui rendible, convertir l'aeroport en aeròdrom, per a serveix civils, etc., sinó no surt a compte.

En sé més que els polítics?

Posted: Sunday 13/02/2011 13:26
by Guigui
Guigui, fa 4 anys, wrote:I jo pregunto: realment cal un aeroport a Lleida, considerant que la possible procedència dels vols que hi arribin podria solapar-se amb el TAV, que, a més, permetrà arribar-se en una hora a l'aeroport del Prat i totes les connexions aèries que ofereix?

I per al turisme d'esquí, ja no tenien previst adaptar i reobrir l'aeroport de La Seu?

No conec la situació concreta de les terres de Ponent ni els seus fluxos de mobilitat, però molt m'ensumo que tot això prové d'algunes ments il·luminades que es pensen que sense aeroport no són ningú. Doncs ho seran amb un aeroport que no criï més que teranyines. O un vol, fins i tot diari, a París i un altre a Londres ja justifiquen fer tot un aeroport nou de trinca?
I jo no cobro el que cobren aquests senyors per perpetrar aquestes barbaritats.

Vueling marxarà del tot

Posted: Tuesday 01/03/2011 23:21
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/4-e ... e-mes.html

Vueling deixarà l'aeroport de Lleida a finals de mes

Air Nostrum assumirà a partir de la temporada d'estiu la ruta a Palma que fins ara operava l'aerolínia catalana
La Generalitat vol reduir les subvencions a les aerolínies entre un 15 i un 20%


01/03/11 21:07 - Lleida - Agències

El delegat de la Generalitat a Lleida, Ramon Farré, ha anunciat que la companyia Vueling deixarà d'operar a l'Aeroport de Lleida-Alguaire (Segrià) a finals d'aquest mes març, coincidint amb la finalització de la temporada d'hivern.

El seu vol a Palma de Mallorca serà assumit a partir de la temporada d'estiu per la filial d'Ibèria Air Nostrum, que connectarà també Lleida amb Eivissa i Menorca, però amb avions més petits. Per la seva banda, Ryanair mantindrà els vols actuals a Frankfurt (Alemanya) i Milà (Itàlia).

Farré ha afirmat que la marxa de Vueling respon a la voluntat del govern de reduir les subvencions atorgades a les aerolínies que operen a Alguaire, que depenen del grau d'ocupació dels avions. Segons ha explicat el delegat de la Generalitat, Vueling utilitza avions grans, d'entre 170 i 180 places, mentre que els de la filial d'Ibèria tindran entre 50 i 100 seients, cosa que permetrà ajustar la capacitat de les naus a la demanda real i retallar les ajudes.

L'any passat, l'administració catalana va destinar prop d'1,9 milions d'euros en subvencions a les companyies que volen des de Lleida. El nou govern espera reduir “substancialment” enguany aquesta quantitat entre un 15 i un 25%.

En qualsevol cas, Farré ha afirmat que la temporada d'estiu a l'aeroport lleidatà està “garantida” amb una oferta de 48.000 seients. Quant a la pròxima temporada d'hivern, el delegat del govern ha afirmat que “s'està treballant per oferir 50.000 places”.

Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida

Posted: Thursday 17/03/2011 23:21
by twipsy
http://www.3cat24.cat/noticia/1108866/c ... l1-de-juny

Lleida
Ryanair anuncia que marxarà de l'aeroport de Lleida-Alguaire l'1 de juny
Actualitzat a les 21:26 h 17/03/2011
L'aerolínia de baix cost Ryanair ha comunicat a la Generalitat que deixarà d'operar des de l'aeroport de Lleida-Alguaire l'1 de juny si no li augmenten la subvenció. La companyia ho ha comunicat a través d'una carta. Si Ryanair compleix les seves amenaces i abandona Lleida-Alguaire, només Air Nostrum volarà des d'aquestes instal·lacions.

Ryanair exigeix a la Generalitat 60 euros per passatger i un mínim de 2,2 milions d'euros anuals per tal de continuar operant des de les instal·lacions de Lleida-Alguaire. L'aerolínia de baix cost augmenta així les seves exigències davant dels 20 euros per passatger i la quantitat de 600.000 euros que rep actualment.

La intenció de Ryanair de marxar de Lleida l'1 de juny si no rep més diners l'ha anunciat el director general de Transport i Mobilitat de Catalunya, Ricard Font, que ha explicat que la companyia ha avisat la Generalitat de les seves intencions en una missiva amb data del 15 de març.

La Generalitat ha dit que tenen signat un contracte amb Ryanair fins al 2014 i que si abandonen abans les instal·lacions del Segrià portaran als tribunals l'incompliment del contracte.

Ryanair opera rutes a Frankfurt i Milà des de la infraestructura lleidatana, i si l'abandona se sumarà a la marxa de Vueling i Pyrenair. L'aerolínia de baix cost també va anunciar fa poc que suprimia 18 rutes des de Girona.

Mètodes mafiosos

Posted: Friday 18/03/2011 0:24
by Guigui
Entre Girona i Lleida, Ryanair està demostrant que són una colla de mafiosos. Així és molt fàcil riure's de la competència: total, només saben viure de les subvencions.

Amb amics com aquests, no calen enemics. I ja espero amb candeletes el dia que fotin el camp del Prat.

Converses amb 40 aerolínies

Posted: Wednesday 27/04/2011 14:57
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/3-p ... uaire.html

El govern tempteja 40 aerolínies perquè operin a l'aeroport de Lleida-Alguaire

El conseller de Territori i Sostenibilitat afirma que s'insisteix en l'obertura d'Alguaire fora de l'espai Schengen

27/04/11 14:11 - barcelona - Europa Press

El govern manté converses amb 40 aerolínies perquè operin des de l'aeroport de Lleida-Alguaire, on ja només vola Air Nostrum, després que Vueling i Pyrenair l'abandonessin.

Ho ha dit el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, a la comissió parlamentària celebrada aquest dimecres, qui ha sostingut que la taula estratègica que es va crear el març està funcionant bé.

Alhora, ha assenyalat que la Generalitat està insistint al govern en l'obertura d'Alguaire fora de l'espai Schengen, fet que facilitaria les negociacions amb les companyies aèries.

Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida

Posted: Thursday 05/05/2011 0:53
by jaezcurra
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ida-994288
SIS VOLS SETMANALS
Un operador britànic traslladarà 16.500 esquiadors anuals a Lleida
La Generalitat inverteix 1.5 milions d'euros per reformar i ampliar l'aeroport

Dimecres, 4 de maig del 2011 - 18:45h. EFE / Lleida
La Generalitat ha anunciat aquest dimecres que ha tancat un acord amb l'operador britànic Neilson-Thomas Cook, que portarà a partir d'aquest hivern i durant les pròximes cinc temporades 16.500 esquiadors anuals a l'aeroport de Lleida-Alguaire.

Perquè l'operador turístic pugui operar a Alguaire, la Generalitat haurà d'invertir 1.5 milions d'euros en obres de reforma i ampliació de l'aeroport, uns treballs que hauran d'estar finalitzats a mitjans de desembre i que permetran triplicar la capacitat operativa de la instal·lació, segons ha explicat el delegat del govern català a Lleida, Ramon Farré.

Font ha remarcat que "tal com està ara, l'aeroport no podia donar servei a Neilson", de manera que la Generalitat ampliarà de quatre a sis els taulells de facturació i sextuplicarà la superfície actualment destinada a les sales d'embarcament, l'àrea d'arribades i la zona d'oci i cafeteria. Així mateix incrementarà la zona d'estacionament de les aeronaus, passant de l'actual capacitat de quatre avions mitjans i dos mitjans o petits, a quatre de mitjans i un o dos aparells grans.

Neilson-Thomas Cook iniciarà la temporada d'hivern el 19 de desembre que ve amb vols setmanals procedents de Londres, encara que en les setmanes següents volarà també a Lleida des de Belfast, a Irlanda del Nord, i Manchester, Birmingham i Bristol. La companyia, que operarà una mitjana de sis vols setmanals, transportarà fins a les comarques de Lleida 16.572 esquiadors en tota la temporada d'hivern, cosa que es traduirà en més de 116.000 pernoctacions, ja que els viatgers faran estades d'una setmana.

El consorci britànic, que inclourà les pistes d'esquí lleidatanes als seus catàlegs internacionals, no rebrà cap contraprestació econòmica operar a Alguaire, encara que sí que es beneficiarà de descomptes en les taxes, que seran gratuïtes el primer any, i aniran augmentant un 20% cada temporada.

Clàusula d'incompliment
Per a Ramon Farré, els beneficis econòmics que comportarà l'acord amb Neilson "justifiquen clarament" la inversió que la Generalitat realitzarà a l'aeroport. En qualsevol cas, el Govern ha introduït una clàusula en el contracte perquè, en cas d'incompliment per part de Neilson, l'operador assumiria els costos de la remodelació.

"Ens hem curat en salut, encara que no hi ha cap expectativa que això acabi passant", ha assenyalat el delegat territorial de la Generalitat, que espera evitar d'aquesta manera el que ha passat amb Ryanair, que ha anunciat que se'n va d'Alguaire, tot i tenir un contracte de permanència fins al 2014.