Re: Cercanías Girona
Posted: Saturday 26/10/2013 1:57
Doncs si posen Civies per pujar-ne o baixar-ne a Girona, Figueres o Portbou així com determinats baixadors hauran de reforçar els serveis d'urgències del Trueta...
No m'acabo de creure que d'aquí a pocs mesos es pugui fer Toulouse-Blanes en unes 3h30 amb un sol transbordament, quan actualment cal agafar ni més ni menys que 5 trens diferents (TER+TGV+AVE+R11+R1) amb un temps de trajecte mínim de 5 hores!Diari de Girona, 9 d'octubre de 2013 wrote:Les rodalies a Girona, en l´horitzó de l´inici de 2014
Alerta amb deixar Tordera penjada... Ja hi ha prou mal servei, amb retards, etc, poca freqüència i l'eternitat fins Barcelona com per a que ara es faci Rodalies Girona i no hi arribin quan sempre han mirat cap allà.trensmat wrote:Jo penso que la Xarxa de Rodalies de Girona tindria mes sentit fer el Ramal Blanes - Lloret de Mar que ha estat molt demandat per els veïns d'aquestes poblacions turistiques de la costa brava, fa temps vaig una proposta de fer un ramal que connectes Lloret de Mar amb Girona i Figueres sense parar a Maçanet, l'altre proposta es fer una connexió Lloret de Mar - Maçanet, que penseu de les meves propostes per millorar la futura xarxa de Rodalies de Girona.
http://www.lavanguardia.com/local/mares ... irona.html'Rodalies' acerca el Maresme a Girona
Suposo que serà la fusió de la R1 i la R2 quan es troben a Maçanet-Massanes, llavors es continuarà amb una altra línia.RogerHernan95 wrote:Estrany com a l'article es refereixen a la nova línia de Rodalies Girona com a "R21", d'on ho han tret això?
La R12 la ocupa la línia L'Hospitalet - Manresa - Lleida, jo penso que aixo del R21 es un invent per part dels mitjans de comunicació i crec que tindrem que esperar fins que la Generalitat posi en funcionament la xarxa de Rodalies de Girona.Renfe445 wrote:Suposo que serà la fusió de la R1 i la R2 quan es troben a Maçanet-Massanes, llavors es continuarà amb una altra línia.RogerHernan95 wrote:Estrany com a l'article es refereixen a la nova línia de Rodalies Girona com a "R21", d'on ho han tret això?
I no seria millor dir R12, així sembla més ordenat, però si el nom s'ha agafat...
No ho sé, el que dic no és cert, però per exposar una petita "teoria", no sé.
Pot ser començaràn les línies de Girona amb R2x, les de Tarragona amb R3x i les de Lleida amb R4x o viceversa???Renfe445 wrote:Suposo que serà la fusió de la R1 i la R2 quan es troben a Maçanet-Massanes, llavors es continuarà amb una altra línia.RogerHernan95 wrote:Estrany com a l'article es refereixen a la nova línia de Rodalies Girona com a "R21", d'on ho han tret això?
I no seria millor dir R12, així sembla més ordenat, però si el nom s'ha agafat...
No ho sé, el que dic no és cert, però per exposar una petita "teoria", no sé.
Si seguim la lògica que s'ha seguit en anomenar les línies Rx i R1x (en sentit antihorari), les línies de Lleida haurien de ser R3x i les de Tarragona R4x.oriolp13 wrote:Pot ser començaràn les línies de Girona amb R2x, les de Tarragona amb R3x i les de Lleida amb R4x o viceversa???
Falta ver cuántos turistas del Maresme irán a Girona o Figueres, en verano claro está. No creo que el resto tenga ninguna ocupación así que pagaremos más trenes vacíos a mayor gloria del político de turno. Y que conste que me gustaría equivocarme, pero no creo que eso pase. Entre Blanes i Girona no hay nada y entre Girona y Figueres tampoco, y esas ciudades se comunican ya fantásticamente con los regionales.alf_ wrote:No pinta mal la cosa, pero yo pienso que antes lo que se podría hacer es convertir algunos R1 en regionales prolongandolos desde su término, fuera Blanes o Maçanet, hasta Girona o Figueres. Sería en esencia dos cercanías juntados, y haría muchas paradas por lo que desde Barcelona no sería interesante para ir a Girona o Figueres, pero sí desde el Maresme, que antes de Blanes seguirá requiriendo algún trasbordo para hacer un trayecto tan lógico como lo es ir a Girona.
No entiendo tu mentalidad de "usar y tirar". Si algo no funciona, tal vez hay que ver como arreglarlo y no tacharlo todo como malo y producto del populismo. Es bastante evidente que este esquema busca romper con el ordenamiento "Barcinocéntrico" de las líneas de tren, concretamente que los R1 no pasen de Maçanet-Massanes (que sí que es en medio de la nada, una estación que no se concibió realmente para dar servicio a ninguna población) y la falta de frecuencias hacia Figueres. Se nota que ahí es donde esta propuesta buscaba reforzar, pero se han quedado tan cortos que esto ya nace defectuoso. Han hecho un R7-R8 con la línea de Blanes a Girona, un trayecto lógico que requiere trasbordo. ¿Por qué no simplemente prolongar los R1 hasta Girona o Figueres? Así se nutriría de todas las poblaciones del Maresme. Exceptuando Blanes, las demás poblaciones seguirán requiriendo un trasbordo para llegar a Girona.Toni wrote:Falta ver cuántos turistas del Maresme irán a Girona o Figueres, en verano claro está. No creo que el resto tenga ninguna ocupación así que pagaremos más trenes vacíos a mayor gloria del político de turno. Y que conste que me gustaría equivocarme, pero no creo que eso pase. Entre Blanes i Girona no hay nada y entre Girona y Figueres tampoco, y esas ciudades se comunican ya fantásticamente con los regionales.alf_ wrote:No pinta mal la cosa, pero yo pienso que antes lo que se podría hacer es convertir algunos R1 en regionales prolongandolos desde su término, fuera Blanes o Maçanet, hasta Girona o Figueres. Sería en esencia dos cercanías juntados, y haría muchas paradas por lo que desde Barcelona no sería interesante para ir a Girona o Figueres, pero sí desde el Maresme, que antes de Blanes seguirá requiriendo algún trasbordo para hacer un trayecto tan lógico como lo es ir a Girona.
És que, abans de posar més trens, el primer que s'hauria de fer és coordinar horaris, plànols i tarificacions.MZA_1600 wrote:I aviam com els hi expliques als russos que a Maçanet han d'esperar-se una hora ( a vegades ) i canviar de tren.
Però quants n'hi havia al dia? Coordinant els trens actuals es podria anar de Blanes a Girona cada hora.437.001 wrote:O no haver tret els BCN-Girona-Figueres-Portbou via Mataró...