http://es.noticias.yahoo.com/5/20090220 ... a5357.html
L'AVE tindrà bitllets 'last minute', amb un descompte del 50%, a partir de l'11 de març
Renfe posarà en marxa a partir del pròxim 11 de març una nova tarifa de baix cost per a l'AVE anomenada 'last minute', que permetrà comprar amb un 50% de descompte bitllets de trens que tinguin places vacants 24 hores abans de la seva hora de partida.
Es tracta d'una de les dues noves tarifes baix cost de l'AVE anunciades avui coincidint amb el primer aniversari de l'AVE Madrid-Barcelona.
L'altra novetat pel que fa als preus suposarà que a partir del 23 de febrer la 'tarifa web' (que permet descomptes del 60% per a compres per internet), i la 'tarifa estrella' (amb rebaixes del 40%), no només s'aplicaran a les compres anticipades com fins ara.
Així ho ha anunciat avui la secretària d'Estat d'Infraestructures del Ministeri de Foment, Josefina Cruz, que tot i això ha destacat que actualment la quarta part dels bitllets que es venen presenten algun tipus de descompte.
L'AVE Madrid-Barcelona ha transportat un total de 2,3 milions de viatgers entre les dues ciutats en el seu primer any de servei, el triple (+206,4%) respecte a abans de la posada en servei de l'Alta Velocitat, fet que suposa guanyar més d'un milió de nous usuaris.
El total del corredor (incloent Saragossa, Lleida i Tarragona) ha sumat un total de 5,8 milions de viatgers, fet que suposa gairebé duplicar (+81%) els de l'any passat.
L'ocupació mitjana dels trens ha estat del 63%, percentatge que s'eleva fins al 89,5% en el tram més saturat.
Pel que fa a la competència amb l'avió, l'AVE ha robat en el seu primer any més de trenta punts percentuals de quota de mercat. Així, actualment, l'AVE acapara el 48,2% del mercat, respecte del 12% que representava el transport ferroviari abans de l'arribada de l'Alta Velocitat, i l'avió manté un 51,8% respecte del 88% previ a l'AVE.
MÉS VIATGERS
Renfe preveu seguir captant nous viatgers per a aquest servei. La companyia preveu augmentar aquest any entre un 10% i un 15% el números d'usuaris de l'AVE, que arribarà a la seva "maduresa" el 2010 o 2011, segons ha indicat el director general de serveis AVE-Llarga Distància de Renfe, Abelardo Carrillo.
En aquest primer any, el perfil del client AVE Madrid-Barcelona ha estat un home (61,2% dels casos) que viatja per motius de feina (61%) i amb estudis universitaris (71,9%). L'edat mitjana dels viatgers ha estat 44,4 anys i el 40% dels mateixos ha fet un mínim d'un viatge cada dues setmanes.