Posted: Sunday 18/02/2007 19:12
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
la pequeña diferencia con la epoca porcioles, es que por decir lo que has dicho, habrias ido a la cárcel con unos cuantos palos de regalo.Guigui wrote:M'he sentit traslladat a l'època d'en Porcioles i la seva fastigosa campanya contra el tramvia amb el lema no declarat del "tot s'hi val". Potser viurem nominalment en una democràcia, però la metodologia per aconseguir certes coses té una ferum dictatorial que clama al cel.
Dic la metodologia (bombardeig sistemàtic amb mentides i mitges veritats), no les formes.sequera wrote:la pequeña diferencia con la epoca porcioles, es que por decir lo que has dicho, habrias ido a la cárcel con unos cuantos palos de regalo.Guigui wrote:M'he sentit traslladat a l'època d'en Porcioles i la seva fastigosa campanya contra el tramvia amb el lema no declarat del "tot s'hi val". Potser viurem nominalment en una democràcia, però la metodologia per aconseguir certes coses té una ferum dictatorial que clama al cel.
Tinc una amiga que te una casa a Marsa (prov.Tarragona) i ma explicat que abans de que hi arribes el tren estava previst que passes per Falset, enlloc de Marsa, pero la gent es va comensar a queixar de que "era perillos" i de "per que cony el volem", etc. i no van permetre que es poses ni siquiera a les afores. En canvi Marsa si que el va acceptar, i ara ben contents que n'estan. En canvi a Falset se'n penedeixen, i aixo que quasi tots els trens que hi arriben a Marsa tenen enllas amb bus a Falset, pro no es lo mateix que tenir el tren al costat de casa.Wefer wrote:P.D: ole amb el nivell cultural i/o la barra dels regidors de l'ajuntament de Figueres. Amb el temps se'n penediran a Figueres, però tots plegats s'ho hauran buscat per no protestar.
Casos com aquests n'hi ha a grapats per tot el món. Un dels més flagrants que conec es troba a Àustria, on, quan van fer la línia fèrria Viena-Salzburg (coneguda com a "Westbahn"), la ciutat de Steyr, llavors el centre industrial més important d'Alta Àustria, no la va voler per res. Van fer-la passar més al nord, de manera que va anar a parar directament a Linz, i avui aquesta ciutat (200.000 hab.) és el centre de la siderúrgia austríaca, ara reconvertida en indústria d'alta precisió (desviacions d'AV i altres virgueries). En canvi, Steyr s'ha quedat amb 20.000 habitants i una línia secundària on amb prou feines hi passen trens.Ecomobisostrans wrote:Tinc una amiga que te una casa a Marsa (prov.Tarragona) i ma explicat que abans de que hi arribes el tren estava previst que passes per Falset, enlloc de Marsa, pero la gent es va comensar a queixar de que "era perillos" i de "per que cony el volem", etc. i no van permetre que es poses ni siquiera a les afores. En canvi Marsa si que el va acceptar, i ara ben contents que n'estan. En canvi a Falset se'n penedeixen, i aixo que quasi tots els trens que hi arriben a Marsa tenen enllas amb bus a Falset, pro no es lo mateix que tenir el tren al costat de casa.
Cèsar Albaladejo (Girona) wrote:Un dels grups de govern de l´Ajuntament de Figueres ha fet la proposta que es fes un aparcament de 1.000 places a la prevista nova estació del TAV a Vilafant (a Perpinyà ja treballen en l´aparcament). Em sembla bé aquesta iniciativa previsora i em pregunto: què es farà a l´estació de Girona en aquest sentit? On aparcaran els usuaris del TAV i d´altres? S´haurà de deixar els cotxes en pàrquings privats lluny de l´estació com per exemple Emili Grahit, Creu, Joan Maragall, Mercat o Pompeu Fabra? També em pregunto: es cometrà l´error, al meu entendre històric, d´enderrocar el viaducte on un cop adaptat es podrien inquibir molt més de 1.000 vehicles? Girona és una ciutat mancada d´espais cercada pels pobles veïns que impossibiliten el seu creixement, és a dir, està encorsetada, així doncs crec que seria bo aprofitar el viaducte per a ús d´aparcaments; penso que la gestió i manteniment i un preu per temps d´utilització raonable es podria assignar la seva concessió a alguna de les institucions que en aquests moments ja gestionen altres pàrquings de la ciutat.
Compte no proposin eliminar els arbres del parc de la Devesa i fer un aparcament de superfície allà...entfe001 wrote:Més llenya al foc: una carta al director del Diari de Girona:
Cèsar Albaladejo (Girona) wrote:Un dels grups de govern de l´Ajuntament de Figueres ha fet la proposta que es fes un aparcament de 1.000 places a la prevista nova estació del TAV a Vilafant (a Perpinyà ja treballen en l´aparcament). Em sembla bé aquesta iniciativa previsora i em pregunto: què es farà a l´estació de Girona en aquest sentit? On aparcaran els usuaris del TAV i d´altres? S´haurà de deixar els cotxes en pàrquings privats lluny de l´estació com per exemple Emili Grahit, Creu, Joan Maragall, Mercat o Pompeu Fabra? També em pregunto: es cometrà l´error, al meu entendre històric, d´enderrocar el viaducte on un cop adaptat es podrien inquibir molt més de 1.000 vehicles? Girona és una ciutat mancada d´espais cercada pels pobles veïns que impossibiliten el seu creixement, és a dir, està encorsetada, així doncs crec que seria bo aprofitar el viaducte per a ús d´aparcaments; penso que la gestió i manteniment i un preu per temps d´utilització raonable es podria assignar la seva concessió a alguna de les institucions que en aquests moments ja gestionen altres pàrquings de la ciutat.
La Devesa és sagrada per quasi tots els gironins. Presentar una proposta de urbanització seria una sentència de mort per a quí la presentés, així que dubto que s'intentin arriscar.Aureli wrote:Comte no proposin eliminar els arbres del parc de la Devesa i fer un aparcament de superfície allà...entfe001 wrote:Més llenya al foc: una carta al director del Diari de Girona:
Cèsar Albaladejo (Girona) wrote:Un dels grups de govern de l´Ajuntament de Figueres ha fet la proposta que es fes un aparcament de 1.000 places a la prevista nova estació del TAV a Vilafant (a Perpinyà ja treballen en l´aparcament). Em sembla bé aquesta iniciativa previsora i em pregunto: què es farà a l´estació de Girona en aquest sentit? On aparcaran els usuaris del TAV i d´altres? S´haurà de deixar els cotxes en pàrquings privats lluny de l´estació com per exemple Emili Grahit, Creu, Joan Maragall, Mercat o Pompeu Fabra? També em pregunto: es cometrà l´error, al meu entendre històric, d´enderrocar el viaducte on un cop adaptat es podrien inquibir molt més de 1.000 vehicles? Girona és una ciutat mancada d´espais cercada pels pobles veïns que impossibiliten el seu creixement, és a dir, està encorsetada, així doncs crec que seria bo aprofitar el viaducte per a ús d´aparcaments; penso que la gestió i manteniment i un preu per temps d´utilització raonable es podria assignar la seva concessió a alguna de les institucions que en aquests moments ja gestionen altres pàrquings de la ciutat.
I Falset està a 364 metres d'alçada i Marçà a 315... I l'estació probablement estigui a menys de 300Ecomobisostrans wrote:Tinc una amiga que te una casa a Marsa (prov.Tarragona) i ma explicat que abans de que hi arribes el tren estava previst que passes per Falset, enlloc de Marsa, pero la gent es va comensar a queixar de que "era perillos" i de "per que cony el volem", etc. i no van permetre que es poses ni siquiera a les afores. En canvi Marsa si que el va acceptar, i ara ben contents que n'estan. En canvi a Falset se'n penedeixen, i aixo que quasi tots els trens que hi arriben a Marsa tenen enllas amb bus a Falset, pro no es lo mateix que tenir el tren al costat de casa.Wefer wrote:P.D: ole amb el nivell cultural i/o la barra dels regidors de l'ajuntament de Figueres. Amb el temps se'n penediran a Figueres, però tots plegats s'ho hauran buscat per no protestar.
Amb el meu missatge volia dir que no crec que els enginyers de la època volguessin fer passar la línia 100 metres més amunt del que es podia. Més que res que després de pujar-los s'haurien de baixar un altre cop per anar cap a Móra. De fet, a Marçà - Falset la via ja dóna un munt de giragonses per perdre/guanyar altura (segons com es miri).Aureli wrote:...
A tall d'exemple, la meva àvia trigava vint-i-quatre hores per anar de Barcelona a Quinto de Ebro... home, una mica de temps sí que s'ha guanyatexpress wrote:El que tindria d fer l'Estat es millorar aquesta línia Saragossa-Barcelona via Caspe-Mora-Reus que esta molt lamentable. Es molt trist que a dia d'avui tardi el meteix temps de Reus a Tarragona que fa 70 anyss enradere. Abans els tres com a molt corrien a 100km/h i ara ho fan a 140 o més i es tarda el mateix temps. Es penós.
Diari de Girona wrote:L´Estat no garanteix per primer cop que el TAV arribi a Girona l´any 2009
Les úniques tasques visibles del TAV daten de fa més de dos anys, amb l´estudi del subsòl.
TAPI CARRERAS, GIRONA.
L´arribada del Tren d´Alta Velocitat (TAV) a Girona pot tornar-se a endarrerir. El Govern central ja no garanteix que aquesta infraestructura ferroviària estigui en funcionament a la ciutat de Girona l´any 2009. Així ho deixa entreveure en una resposta al diputat de Convergència i Unió (CiU) Jordi Xuclà, en la qual l´Estat posa matisos al compromís adquirit pels socialistes de portar la línia d´alta velocitat en la data anunciada.
Jordi Xuclà ha estat fent cada sis mesos la mateixa pregunta al Congrés dels Diputats i la resposta sempre havia estat la mateixa. «Quan està prevista l´arribada del TAV a la ciutat de Girona?», interpel·lava. Amb fermesa, la resposta del Govern sempre era «l´any 2009», sense matisos. Aquesta seguretat però, s´ha acabat. La darrera resposta del Govern sobre l´arribada de la línia de l´alta velocitat a la ciutat de Girona manté que està prevista per l´any 2009, però inclou un afegitó:«sempre que no sorgeixin imprevistos d´ordre tècnic».
L´any 2009 és la data que fins ara el PSOE havia fixat i refixat com a límit per a l´arribada de l´alta velocitat a la capital de les comarques gironines. Si es compleixen aquests presagis, el TAV seguirà acumulant retards, ja que durant el govern del PP a Madrid s´afirmava que el tren d´alta velocitat passaria per la ciutat el 2004. Tres anys després, tot just s´han fet prospeccions i les obres ni tant sols s´ensumen.
El diputat gironí de CiU creu amb «indicis fonamentats» que el Govern Central farà «trampa» per «complir el compromís adquirit» per la interconnexió amb França l´any 2009. Vista la resposta de Madrid i, d´acord amb l´evolució de les adjudicacions de les obres i a l´estat actual dels projectes, Xuclà apunta que hi haurà un tram en què el tren no anirà per una línia preparada per a l´alta velocitat sinó per la línia convencional. Aquest tram seria el de la ciutat de Girona i fins a l´Empordà, que és el que té les tramitacions més endarrerides. El representant nacionalista sí que preveu que de Barcelona fins a tocar Girona les obres de la línia del TAV estiguin enllestides. També de Figueres fins a França. Però considera que el tram intermedi no estarà acabat i s´haurà de fer servir un «convertidor» que permetrà que els tren d´alta velocitat, procedents de Barcelona i amb destí a la frontera passin per la línia convencional, mentre les obres encara continuaran. Significaria per exemple, veure com un Tren d´Alta Velocitat passarà pel viaducte de Girona i no per la línia soterrada, on encara s´hi estaria treballant.
El diputat però, explica, que tal com també ha fet el candidat de CiU a l´alcaldia de Girona, Carles Puigdemont, que el més important per a Girona és que es compleixi amb tota la normativa de seguretat i que s´aconsegueixi que l´Estat accepti les reivindicacions de l´Ajuntament i els veïns d´allargar els túnels al sud i al nord, per no partir el Pont Major.
aarongilp wrote:Això del "convertidor" (suposo que es referien a un cambiador d'ample), s'aplicarà? Perquè això hipotecaria del tot el pas de trens, ja que els espanyols no podrien anar més enllà de Le Soler i els francesos no podrien anar més enllà de "l'empordà"...Em sembla que s'hauria de reconvertir temporalment una via a UIC entre Figueres i Girona obrint Flaçà i alguna més a la circulació per evitar un cantó de 40 km...
Jo ja vaig preparant la càmera Seria collonut tenir una foto d'un TGV 700 passant pel viaductegenissimon wrote:A veure si encara veurem trens TGV de la SNCF pel viaducte gironí.
Salut !!
aarongilp wrote:Això del "convertidor" (suposo que es referien a un cambiador d'ample), s'aplicarà? Perquè això hipotecaria del tot el pas de trens, ja que els espanyols no podrien anar més enllà de Le Soler i els francesos no podrien anar més enllà de "l'empordà"...Em sembla que s'hauria de reconvertir temporalment una via a UIC entre Figueres i Girona obrint Flaçà i alguna més a la circulació per evitar un cantó de 40 km...