Page 8 of 19

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Wednesday 03/06/2009 8:26
by metring
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

La UE arxiva la denúncia contra el túnel de l’AVE

1. • L’‘ombudsman’ europeu diu que el banc comunitari ja ha controlat el pla

ELISEO OLIVERAS
BRUSSEL·LES

El Defensor del Poble Europeu (ombudsman), Nikiforos Diamandouros, va anunciar ahir mateix l’arxiu de la denúncia presentada per un particular contra la decisió del Banc Europeu d’Inversions (BEI) de finançar el projecte del túnel del tren d’alta velocitat a través del centre de Barcelona.
L’ombudsman europeu va arribar a la conclusió, després de tres anys d’investigacions, que el BEI havia realitzat tots els controls necessaris per assegurar-se que el projecte respectava totes les exigències d’avaluació de l’impacte ambiental, tal com estableix l’actual legislació comunitària.
El denunciant havia argumentat que el projecte no respectava les normes mediambientals de la UE perquè no s’havien ponderat traçats alternatius al túnel sota l’Eixample i perquè el projecte podria afectar de forma negativa els residents a la zona i causar contaminació mediambiental, en especial impacte acústic. El denunciant destacava el risc que resultessin danyats edificis públics adjacents, com per exemple el temple de la Sagrada Família, d’Antoni Gaudí, i edificis d’ús privat a causa de l’excavació del túnel.

REVISIÓ MINUCIOSA / El defensor del poble es va mostrar satisfet amb les explicacions facilitades pel BEI sobre la seva «revisió exhaustiva» de l’avaluació d’impacte ambiental del projecte, encara que inicialment no constés cap prova documental a l’expedient. El BEI va precisar que encara no havia desemborsat el crèdit, perquè faltava la certificació addicional sobre l’absència d’impacte en els espais protegits de la xarxa Natura 2000. L’ombudsman va manifestar que quan s’efectuï el desemborsament s’hauran complert tots els requisits.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Friday 12/06/2009 8:33
by metring
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... milia.html

L'inici imminent de les obres del TAV neguiteja els botiguers de la Sagrada Família

Denuncien falta d'informació i que no els han garantit com reduiran l'impacte dels treballs entre Padilla i Mallorca

12/06/09 02:00 - Barcelona - ANNA BALLBONA

No saben exactament quan començaran les obres per fer el pou de ventilació del tren d'alta velocitat (TAV), quins efectes tindran ni com se solucionaran els problemes de mobilitat que se'n derivaran. I és clar, encara saben menys com afectarà els negocis i si els podran aguantar. Aquesta incertesa i una enorme sensació de trobar-se desinformats i desemparats és el que tenen ara la quarantena de comerciants que són a la zona d'influència de la cruïlla del carrer de Padilla amb el de Mallorca, a prop del temple de la Sagrada Família. En aquest punt ben aviat començaran les obres per habilitar el pou de ventilació del TAV, el segon dels deu que tindrà el túnel de la línia ferroviària pel centre de Barcelona. Els treballs comportaran alteracions importants en el trànsit.

«Estem venuts i ningú ens informa ni ens assessora de res, l'únic que podem fer és lluitar perquè l'impacte de les obres no sigui tan gran.» Ho explica una comerciant de la zona, la cruïlla formada pel carrer de Mallorca amb el de Padilla, on s'haurà de fer el segon pou de ventilació per al túnel del TAV al centre de Barcelona. Des de principi d'any els comerciants reclamen un calendari d'obres, així com conèixer les mesures que es prendran perquè el barri pugui continuar fent vida normal amb els talls de trànsit i les molèsties que hi haurà. Per ara, la informació que han rebut és més aviat escassa.

Fa uns dies, en una trobada, la primera i única que s'ha fet fins ara, Adif i l'Ajuntament els van dir que la setmana que ve començarien els treballs (uns cartells al carrer de Padilla avisen d'unes obres en data del 16 de juny): el carrer de Mallorca es tallaria des de Castillejos fins a Lepanto, i el de Padilla, de València a Provença. També els van indicar que intentarien respectar els pàrquings de la zona i les línies d'autobús que passen per aquests carrers, que podrien quedar afectats durant un any, segons la informació que van rebre. Els possibles talls de subministrament elèctric, els efectes en la salut dels productes que fan servir per fer el pou, el manteniment –o no– en condicions dels passos de vianants (diuen que només els garanteixen passos d'un metre i mig) són altres aspectes que alimenten les temences i els recels dels comerciants. A més, aquests dies es fan unes obres a la vorera que els comerciants associen ja amb el TAV –l'Ajuntament nega que hi estiguin relacionades– i tot plegat no fa més que reforçar la preocupació a la zona. «Tot ens ho diuen amb comptagotes, no ens donen els documents que demanem ni volen ajudar-nos econòmicament», es queixa una botiguera. «Parlen d'incentivar la zona després de les obres, però qui quedarà després?», es pregunta.
El Patronat de la Sagrada Família es reuneix amb Foment

El Patronat de la Sagrada Família manté la seva oposició al pas del TAV a tocar del temple. L'estira-i-arronsa amb el Ministeri de Foment continua obert, per bé que ahir, almenys, va viure un capítol d'una certa concòrdia. El ministre de Foment, José Blanco, juntament amb el secretari d'infraestructures, Víctor Morlán, va rebre una comissió del patronat del temple per tractar precisament d'aquesta controvertida obra. La delegació de la Sagrada Família, encapçalada pel cardenal arquebisbe de Barcelona i president del temple, Lluís Martínez Sistach, amb el president delegat, Joan Rigol, i l'arquitecte en cap, Jordi Bonet, van expressar de nou la seva preocupació per la construcció del túnel del TAV i «les seves possibles conseqüències», segons indiquen en un comunicat, i van argumentar el «risc que comporta» l'obra «tal com està dissenyada i programada actualment». El cardenal Martínez Sistach va convidar Blanco a visitar el temple.
Fugen d'estudi sobre la data d'inici de les obres

Al carrer Padilla hi ha uns cartells que avisen d'un inici d'obres el proper 16 de juny. L'Ajuntament assenyala a aquest diari que sí que es tractarà d'obres relacionades amb el pou de ventilació, però que el que començarà el 16 de juny només seran treballs de desviament dels serveis. Preguntat el consistori sobre quan es faran efectius els primers talls al carrer, que és el que, al capdavall, més preocupa els veïns i comerciants, indica que l'obra encara no ha passat pel comitè d'obres municipal, i que, per tant, no està fixada encara la data d'inici d'aquesta obra. Serà un cop passi per aquest comitè d'obres quan quedi determinada la mobilitat a la zona, precisa. Des de l'Ajuntament, ni tan sols indiquen cap data orientativa de quan començaran els talls de trànsit, ni tampoc cap idea sobre les línies d'autobusos que es podrien mantenir.

Per la seva banda, l'ens ferroviari Adif, que tira endavant les obres del TAV, opta per no donar cap informació. Simplement indica que els tècnics d'Adif tenen pendent de reunir-se amb l'Ajuntament i acordar exactament l'inici de les obres, i, quan sigui el cas, n'oferiran informació detallada.

A mitjan mes de maig van començar els treballs per fer el primer dels deu pous de ventilació que tindrà la línia del TAV des de la Sagrera fins a Sants. El pou de ventilació que va començar a Trinxant amb Mallorca tenia un diàmetre exterior de 20,7 metres i es construïa amb una «màquina hidrofesa», un sistema que, segons el Ministeri de Foment, oferia la màxima seguretat. En aquest tram d'obres del TAV, situat a la banda de la Sagrera, els comerciants i veïns situats al carrer Mallorca amb el Clot, s'han queixat de nombroses afectacions: nou establiments van acabar tancant pel descens de la venda i els veïns van denunciar nombroses molèsties.

Segurament els comerciants que estan situats a la zona del carrer Mallorca amb Padilla, al barri de la Sagrada Família, tenen al cap aquests precedents dels efectes per on ha passat l'obra. Precisament alguns establiments del barri han penjat cartells advertint de l'inici imminent de les obres del TAV i dels efectes negatius que pot arribar a tenir, amb imatges de les obres al Clot. Un dels establiment on es pot veure aquest cartell és un quiosc que ja sap que s'haurà de traslladar un cop comenci el volum gran de l'obra. Un altre que no sap com s'ho farà és una peixateria que té una part de la taula de venda amb els productes frescos que dóna a fora. «Esperem que ens deixin la vorera i que hi continuïn passant els autobusos», diu la Pilar, d'aquest establiment.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Saturday 13/06/2009 8:42
by metring
A L.V. en paper:

Zanjas a dos manzanas de la Sagrada Família


El Ayuntamiento ha dado luz verde al inicio las obras del pozo de Mallorca / Padilla, necesario para la ejecución del túnel del AVE y que Adif llevaba varios meses queriendo comenzar. Los trabajos se iniciarán finalmente los próximos días en los cuatro chaflanes sin afectar al tráfico. La previsión es que los cortes de circulación se inicien este verano, probablemente en julio. Sólo se mantendrá abierto el carril bus. Esta afectación obligará a redistribuir los vehículos privados por otras calles del Eixample. Los técnicos municipales apuntan a Aragó como principal vía sustitutoria de Mallorca. Con esta actuación, las obras de la alta velocidad irrumpen a sólo dos manzanas de la Sagrada Família. La construcción de la pantalla de protección del monumento será el siguiente paso, según consta en la planificación del proyecto. Adif espera poder iniciarla también este verano, una vez se conozcan los resultados del último estudio encargado sobre su idoneidad y que confía sean positivos. Mientras tanto, los responsables del templo mantienen su oposición, tanto al túnel, que debe comenzar a perforarse con tuneladora en otoño, como a la citada pantalla.

Talls de trànsit al carrer Provença

Posted: Wednesday 17/06/2009 20:10
by metring
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

Les obres de l'AVE provoquen talls de trànsit al carrer Provença

publicat el 17/06/2009 a les 18:20 h. Redacció bcn.cat

S'han establert itineraris alternatius per als vehicles, a través dels carrers de Vilamarí i Nicaragua, així com el lateral de l'avinguda de Roma.

Les obres de construcció de la línia d'Alta Velocitat entre Madrid, Barcelona i la forntera francesa obliguen a tallar el trànsit, durant diversos mesos, al carrer Provença, en el tram comprès entre els carrers de Nicaragua i Vilamarí.

En aquesta nova fase, els treballs consisteixen en l'execució dels puntals corresponents a les pantalles perimetrals del túnel que unirà l'estació de Sants amb la de La Sagrera.

En aquest tram del carrer Provença es construiran 200 puntals, 100 a casa costat, amb una profunditat d'entre 16 i 20,50 metres, un diàmetre d'1,2 metres i estaran separats en una distància entre eixos d'1,4 metres.

Per tal de facilitar la mobilitat dels ciutadans, Adif i l'Ajuntament de Barcelona han establert itineraris alternatius per als vehicles, a través dels carrers de Vilamarí i Nicaragua, així com el lateral de l'avinguda de Roma.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Wednesday 01/07/2009 10:02
by metring
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... l-tav.html

Operació avortada per culpa del TAV

Un tall de llum per les obres de l'alta velocitat fa parar, a mig fer, una intervenció a una clínica dental de la Sagrada Família
:?
01/07/09 02:00 - Barcelona - A.B

Els comerciants de la cruïlla dels carrers de Mallorca i de Padilla feia dies que es queixaven dels estralls que provoquen els talls elèctrics derivats del començament de les obres del tren d'alta velocitat (TAV) en aquest punt del barri de la Sagrada Família. Es tracta de les tasques de desviament de serveis d'abans de la perforació del pou de ventilació en aquest punt, dins la construcció del TAV al centre de Barcelona. I abans d'ahir, una situació especialment greu, que va afectar una clínica dental de la zona, els va acabar la paciència. Abans d'ahir a la tarda hi havia un tall elèctric programat, a la mateixa hora que el centre tenia prevista una operació. Des de la clínica van preguntar una vegada i una altra si el tall finalment es faria. Si hagués estat així, haurien reprogramat l'operació. Des de l'Ajuntament, però, els van assegurar completament que no hi hauria tall en el subministrament. Amb aquesta garantia, la clínica va decidir fer l'operació, que consistia a obrir el paladar d'un pacient per fer-li set implants dentals. Quan estaven a mig fer, amb el paladar obert, va marxar la llum. No van tenir més remei que tornar-lo a cosir i deixar l'operació per un altre dia, amb el conseqüent greuge per al pacient.

D'altra banda, les obres, que generen soroll, pols i en ocasions es fan a deshora (en algun cas, el cap de setmana inclòs) comencen a afectar els nervis de veïns i comerciants. Segons els botiguers, un comerciant de la zona ha hagut de ser ingressat a l'hospital perquè tenia un quadre d'estrès. «No respecten les voreres ni les senyalitzacions ni les mides, és no saber què et trobaràs constantment ni què passarà», indica una comerciant.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Friday 03/07/2009 5:12
by Jordi Freixas
És molt greu que passi això. Molt greu...

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Friday 03/07/2009 9:26
by Danzig
les obres del TAV generen estrés i molèsties, però les del metro, les del Plan E o les de l'aparcament soterrani de torn, no?

ja està bé de noticies com aquesta :avall i no ho dic pel fòrum, sinó pels diaris

i si la clínica dental fa operacions d'aquesta mena hauria de tenir un generador per emergències

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Friday 03/07/2009 13:09
by Jordi Freixas
I més coses, però és molt greu això que ha passat.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Friday 03/07/2009 14:23
by victorcasta
El propietari de la clínica hauria de preveure que poden passar aquestes coses, sigui per obres, per incendis de subestacions o per una forta tempesta i hauria de disposar d'una alternativa energètica, en cas de fallada d'una companyia.

Inútils totals

Posted: Friday 03/07/2009 16:42
by Guigui
Totes les objeccions que heu anat enumerant no em serveixen. Si les administracions diuen que no hi haurà tall a una hora determinada i finalment n'hi ha, faltaria més que el responsable fos la clínica per no haver instal·lat un generador! És com si a mi em diguessin que si tinc una traducció urgent, que me'n posi un per si em quedo sense llum i l'ordinador se m'apaga.

I aquesta sensació d'estar vivint en una colònia africana, també la tinc pel que fa al telèfon. Si segueixen així, passaré tot a mòbil (ADSL inclòs) i engegaré Telefónica a pastar fang!

Re: Inútils totals

Posted: Monday 06/07/2009 9:39
by Danzig
Guigui wrote:És com si a mi em diguessin que si tinc una traducció urgent, que me'n posi un per si em quedo sense llum i l'ordinador se m'apaga.
Sense entrar a valorar la (odiosa) comparació:

http://es.wikipedia.org/wiki/Sistema_de ... terrumpida

Pagar més?

Posted: Monday 06/07/2009 9:44
by Guigui
Ja sé que existeixen. Però sembla que haguem de ser nosaltres, els paganos, que haguem de solucionar la falta de voluntat d'unes elèctriques que tenen guanys multimilionaris. I això és simplement indecent.

:topic

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Monday 06/07/2009 14:29
by metring
Des de la mateixa Meridiana fins a Mallorca davant Sagrada Família, sota els cartells de les obres, a sota posen un avís de que a partir del proper dia 14, es tallarà el carrer Mallorca. No hi ha encara cap mena d'informació dels desviaments d'un munt d'autobusos? :nose

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Monday 06/07/2009 18:13
by metring
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

La cobertura de les vies a Bac de Roda serà una realitat

publicat el 06/07/2009 a les 16:44 h. Redacció bcn.cat

Aquesta obra té un pressupost de 26 milions d'euros, inclosos en el pressupost de la primera fase de la construcció de la nova estació

La cobertura de les vies ferroviàries de Bac de Roda serà una realitat. Aquesta vella reivindicació municipal i veïnal s'ha incorporat en el projecte d'estructura i accessos de l'estació de la Sagrera, segons ha acordat el Consell d'Administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat.

Aquesta societat mercantil, participada íntegrament pel Ministeri de Foment (a través d'Adif i Renfe-Operadora), la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona, també ha aprovat la seva participació en el finançament de la primera fase de la construcció de la nova estació.

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha mostrat la seva satisfacció perquè el projecte de l'estació intermodal "avança i recull les peticions veïnals, com és la cobertura de vies en l'àmbit de Bac de Roda".

Un nou espai públic

El projecte de cobertura de les vies, entre la boca del túnel del Clot (al carrer Espronceda) i la futura estació de La Sagrera, no estava prevista al projecte inicial de 2004 i tindrà 1.700 metres de llarg.

Aquesta obra té un pressupost de 26 milions d'euros, inclosos en el pressupost de la primera fase de la construcció de la nova estació.

La superfície de la nova coberta, que quedarà a un nivell inferior que el pont de Bac de Roda, es destinarà a ús públic, segons ha explicat Ramon Garcia Bragado, quart tinent d'alcalde d'Urbanisme.

El Consell d'Administració també ha aprovat que el Govern liciti dues actuacions: la construcció d'un túnel viari des del nus de la Trinitat a la futura estació i el desviament del col·lector d'aigües que permetrà la construcció d'habitatges davant de l'estació.

L'impuls definitiu a la nova estació

Barcelona Sagrera Alta Velocitat ha aprovat la seva participació en el finançament del projecte d'estructura i accessos de l'estació de la Sagrera. Les obres, que licitarà Adif aquest estiu, tenen un pressupost de 677 milions d'euros.

Segons ha aprovat el Consell d'Administració de la societat, Adif assumirà el 78% del pressupost (528 milions d'euros) amb les aportacions que rebrà de l'Estat.

Barcelona Sagrera Alta Velocitat assumirà el 22% restant (149 milions d'euros), corresponents a les cobertures dels accessos ferroviaris a l'estació. Per a fer-hi front, el Consell ha acordat ampliar el crèdit bancari de 150 a 350 milions d'euros.

A tornar en un termini de cinc anys, aquests recursos s'obtindran dels aprofitaments urbanístics de tot el sector, que són de titularitat de la societat.

En canvi, els aprofitaments dels terrenys situats sobre la futura estació es destinaran a finançar la segona fase de les obres, corresponent a les instal·lacions i l'arquitectura interior de l'edifici.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Tuesday 07/07/2009 2:14
by foronda 141
¿I que en farán del famos pont de Calatrava?

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Tuesday 07/07/2009 8:30
by metring
Cert...Amb la quantitat d'anuncis i pel·lícules a on ha aparegut, potser el deixin en un magatzem tipus Cineccittà, per fer-lo servir d'atrezzo...

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Tuesday 07/07/2009 9:27
by Danzig
He llegit que la cobertura quedarà a un nivell inferior per poder conservar el pont

Simbòlic

Posted: Tuesday 07/07/2009 10:38
by Guigui
O sigui, que quedarà com a monument a l'onanisme soterrador...

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Tuesday 07/07/2009 13:41
by metring
http://www.lavanguardia.es/lv24h/200907 ... 70781.html (En aquest mateix link podeu trobar tots els capítols d'A 5 METRES SOTA TERRA)

http://www.davidvallespi.cat (1a part)

Dani Clavera | Barcelona | 07/07/2009 | Actualizada a las 01:02h |

David Vallespí és potser el veí que més lluita perquè les obres de l"Ave afectin el mínim possible als veïns. Amb les seves fotos i a través del seu web està creant un gran arxiu d"informació i imatges de tot el què passa a les obres.


Jordi Miró el visita perquè li expliqui algunes incidències que s"han produït aquests útlims dies, com per exemple les esquitxades de ciment a un edifici.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Friday 10/07/2009 15:02
by metring
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... milia.html

Las obras del AVE desembarcan la próxima semana en el entorno de la Sagrada Familia

Las calle Mallorca y Padilla quedarán totalmente cortadas al tráfico privado en algunos tramos a partir del martes

Joel Albarrán Bugié | Barcelona | 10/07/2009 | Actualizada a las 14:51h | Ciudadanos

Las polémicas obras del AVE por el centro de Barcelona ya están aquí. Las calles Mallorca y Padilla serán las primeras vías importantes de la ciudad que quedarán cortadas al tráfico para que la línea de tren de alta velocidad -que a finales de 2008 llegó a Sants- prosiga hasta la futura estación de la Sagrera, desde donde proseguirá hacia la frontera francesa.

Estas restricciones de tráfico -que también afectarán al tráfico de la calle Castillejos- serán a partir del martes y sin fecha prevista de finalización, según una nota difundida hoy por el Ajuntament.

Este primer foco de obras en el corazón de la capital catalana tiene por objetivo crear en el cruce de la calle Mallorca con Padilla un punto de mantenimiento de la tuneladora de 46 metros de profundidad, que posteriormente se reconvertirá en pozo de ventilación y un salida de emergencias de la futura línea ferroviaria.

Esta calle quedará completamente cortada al tráfico privado (podrán pasar vecinos, servicios, taxis y autobuses) entre Castillejos y Padilla y entre Sardenya y Sícila (junto a la Sagrada Familia), mientras que entre Dos de Mayo y Castillejos se perderá un carril de circulación. La calle Padilla, por su parte, quedará truncada al cruzarse con Mallorca.