Nitbus
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Nitbus
¿Que es aixo dels km utils que exigeix la AMB?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Nitbus
No sé si vaig errat, però diria km realitzats únicament en servei de bus, és a dir, no es té en compte els km realitzats de cotxera a Inici de línia ni el de final de línia a cotxera. No sé si m'he explicat del tot correcte.Ecomobisostrans wrote:¿Que es aixo dels km utils que exigeix la AMB?
Re: Nitbus
Hi ha parts tallades.Ecomobisostrans wrote:Estupend planol dels Nitbus, on es veuen amb detall les parades de Barcelona: http://barcelonamap360.com/carte/png/pl ... celone.jpg
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Nitbus
TUSGSAL ha complert la seva amenaça i ha interposat un recurs davant el TCCSP (Tribunal Català de Contractes del Sector Públic), l'antic OARCC, per l'adjudicació del NitBus a ALSA. Recordem que l'OARCC va ser l'organisme que va tombar la concessió d'Aigües Ter-Llobregat (ATLL) a Acciona. N'informa un conegut diari econòmic.
Salvem l'Estació de França!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Vaga al Nitbus?
A la pàgina Facebook "Autobuses BCN" he llegit que els treballadors de TUSGSAL del Nitbus estan de vaga, i hi apareix aquesta foto entre d'altres. Tot i que no m'ha quedat clar si la vaga ja ha tingut lloc aquesta passada nit, o bé començarà avui al vespre:
https://www.facebook.com/174467472266/p ... =1&theater
https://www.facebook.com/174467472266/p ... =1&theater
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Nitbus
El TCCSP ha desestimat el recurs presentat per TUSGSAL. Aquest és el text de la circular que ens porta en Fran-Ikarus, que han penjat a les parades:
Els treballadors de TUSGSAL volem saber per quina raó s’expulsa l’empresa del concurs per a la concessió del servei de Nitbus
TUSGSAL n’ha estat l’empresa adjudicatària des de 1991, amb uns elevats índexs de satisfacció dels usuaris i les usuàries
El passat 25 de novembre de 2014, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va valorar els plecs del concurs per a la concessió del servei de NitBus. L’empresa TUSGSAL (Transports Urbans i Serveis Generals, Societat Anònima Laboral), que en té la concessió des de 1991, va presentar-se al concurs amb una oferta que, a banda de presentar la millor proposta econòmica, hi afegia l’oferta de l’Ajuntament de Sant Adrià del Besòs de cedir uns terrenys destinats a cotxeres. Finalment, s’expulsa a TUSGSAL del concurs, i queda com a única concursant ALSA, membre de la multinacional britànica International Express.
Els treballadors i les treballadores de TUSGSAL no veiem gens clara aquesta decisió, ja que es tractava de la millor oferta econòmica i, a més, oferia diverses millores, entre altres la ubicació de les noves cotxeres.
Davant aquesta decisió, TUSGSAL porta el cas al Tribunal Català de Contractes del Sector Públic que, amb data 6 de febrer, desestima el recurs presentat, ja que dictamina que la millora presentada no queda suficientment acreditada.
Els treballadors i les treballadores de TUSGSAL VOLEM SABER quines raons porten a expulsar del concurs per a la concessió del servei del NitBus sense haver valorat la nostra oferta:
Una empresa d’economia social, fundada el 1985 i amb seu a Badalona.
Una empresa que porta oferint el servei de NitBus des de 1991 sense cap incidència.
Una empresa que obté uns alts nivells de satisfacció dels seus usuaris i usuàries.
Una empresa capaç de fer la millor proposta econòmica, que comportarà un estalvi als ciutadans en l’ús d’aquest servei.
Una empresa que aporta un pla de millora al concurs com és el de la inclusió d’uns terrenys per a cotxeres a Sant Adrià del Besòs.
Una empresa amb una plantilla de 167 treballadors per al servei de NitBus (un total de 780 treballadors i treballadores a totes les línies).
Nota de premsa del Comité d'Empresa de TUSGSAL (FONT: UGT)
Els treballadors de TUSGSAL volem saber per quina raó s’expulsa l’empresa del concurs per a la concessió del servei de Nitbus
TUSGSAL n’ha estat l’empresa adjudicatària des de 1991, amb uns elevats índexs de satisfacció dels usuaris i les usuàries
El passat 25 de novembre de 2014, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va valorar els plecs del concurs per a la concessió del servei de NitBus. L’empresa TUSGSAL (Transports Urbans i Serveis Generals, Societat Anònima Laboral), que en té la concessió des de 1991, va presentar-se al concurs amb una oferta que, a banda de presentar la millor proposta econòmica, hi afegia l’oferta de l’Ajuntament de Sant Adrià del Besòs de cedir uns terrenys destinats a cotxeres. Finalment, s’expulsa a TUSGSAL del concurs, i queda com a única concursant ALSA, membre de la multinacional britànica International Express.
Els treballadors i les treballadores de TUSGSAL no veiem gens clara aquesta decisió, ja que es tractava de la millor oferta econòmica i, a més, oferia diverses millores, entre altres la ubicació de les noves cotxeres.
Davant aquesta decisió, TUSGSAL porta el cas al Tribunal Català de Contractes del Sector Públic que, amb data 6 de febrer, desestima el recurs presentat, ja que dictamina que la millora presentada no queda suficientment acreditada.
Els treballadors i les treballadores de TUSGSAL VOLEM SABER quines raons porten a expulsar del concurs per a la concessió del servei del NitBus sense haver valorat la nostra oferta:
Una empresa d’economia social, fundada el 1985 i amb seu a Badalona.
Una empresa que porta oferint el servei de NitBus des de 1991 sense cap incidència.
Una empresa que obté uns alts nivells de satisfacció dels seus usuaris i usuàries.
Una empresa capaç de fer la millor proposta econòmica, que comportarà un estalvi als ciutadans en l’ús d’aquest servei.
Una empresa que aporta un pla de millora al concurs com és el de la inclusió d’uns terrenys per a cotxeres a Sant Adrià del Besòs.
Una empresa amb una plantilla de 167 treballadors per al servei de NitBus (un total de 780 treballadors i treballadores a totes les línies).
Nota de premsa del Comité d'Empresa de TUSGSAL (FONT: UGT)
Salvem l'Estació de França!
Re: Nitbus
Com ha persona que s'ha dedicat en alguna ocasió a fer concursos públics en diferents àmbits, voldria fer les següents indicacions respecte del comunicat o nota dels treballadors de Tusgsal, sobre la pèrdua del nitbús.
Primer voldria respondre a la pregunta dels treballadors del Nitbús de Tusgsal, o més concretament, respondre al que el Comitè d'Empresa de Tusgsal diu:
TUSGSAL ha estat exclosa del concurs donat que no ha complert amb les exigències del plec en matèria de les Cotxeres, concretament al NO ACREDITAR LA DISPONIBILITAT DELS TERRENYS PER CONSTRUIR-LES en data 16 de setemebre de 2014. Aquest és el motiu, i no altre, que tant l'AMB com el Tribunal Català de Contractes del Sector Públic hagin rebutjat les queixes de TUSGSAL. Aquest fet és així, i no té marge a les interpretacions.
Per tant, la pregunta ara és: DE QUI ÉS CULPA QUE L'OFERTA DE TUSGSAL HA QUEDAT FORA? Des del meu humil punt de vista, no és culpa dels treballadors, sinó tot el contrari. Els responsables són les persones que han elaborat la mencionada oferta, i més concretament, els responsables de la gestió de l'empresa: el director general i el consell d'administració, que per les coses bones i per les dolentes també, han de ser qui assumeixin la responsabilitat que és inherent als seus càrrecs, i que per d'altra banda, queda ben reflectiva en els seus importantíssims salarais, molt més elevats que els de la resta dels seus companys d'empresa.
Cal dir que la naturalesa del concurs públic és obtenir l'oferta més avantatjosa per la societat, i en aquest cas ha estat la d'ALSA. Entenc que estiguin molestos, ja que la major part dels concursos en els que han participat, ho han fet en solitari, i per tant no tenen el costum d'haver de lluitar pel servei.
Independentment de la condició de l'empresa, sigui una societat d'economia social o una societat anònima, totes tenen el dret de presentar-se als concursos públics si reuneixen les condicions, i per tant, el fet d'otorgar-se l'etiqueta de social, no ha de donar avantatge, ja que qui n'ha de sortir beneficiada és la socitat en general, i no pas una part d'ella.
També cal dir, que el servei del Nitbús té bons índex de satisfacció, de la mateixa manera que els tenen d'altres servei gestionats com a concessió en l'àrea metrpolitana de Barcelona. De fet, només faltaria que el servei no es fes bé. Es tracta d'una obligació de l'operador, no un mèrit.
Respecte al fer de dir que Tusgsal presenta la millor oferta econòmica, tinc un clar dubte. Com saben els treballadors l'oferta econòmica d'ALSA? Els ho ha dit la direcció? I d'altra banda, si no s'ha procedit a l'obertura de l'oferta econòmica de Tusgsal, com la poden comparar? .
Respecte als terrenys de Sant Adrià, dos òrgans independents arriben a la mateixa conclusió. NO ES DISPOSA DELS MATEIXOS EN DATA DE PRESENTACIÓ DE L'OFERTA, i per tant és fals dir que es tenen.
Respecte a les citades millores que TUSGSAL ha inclòs en l'oferta, també n'haurà incloses moltes ASLA, donat que era exigència del PLEC.
Per últim, seria interessant saber com pot ser que una empresa d'economia social tingui una trenta de directius amb salaris fora del conveni col·lectiu.
Primer voldria respondre a la pregunta dels treballadors del Nitbús de Tusgsal, o més concretament, respondre al que el Comitè d'Empresa de Tusgsal diu:
TUSGSAL ha estat exclosa del concurs donat que no ha complert amb les exigències del plec en matèria de les Cotxeres, concretament al NO ACREDITAR LA DISPONIBILITAT DELS TERRENYS PER CONSTRUIR-LES en data 16 de setemebre de 2014. Aquest és el motiu, i no altre, que tant l'AMB com el Tribunal Català de Contractes del Sector Públic hagin rebutjat les queixes de TUSGSAL. Aquest fet és així, i no té marge a les interpretacions.
Per tant, la pregunta ara és: DE QUI ÉS CULPA QUE L'OFERTA DE TUSGSAL HA QUEDAT FORA? Des del meu humil punt de vista, no és culpa dels treballadors, sinó tot el contrari. Els responsables són les persones que han elaborat la mencionada oferta, i més concretament, els responsables de la gestió de l'empresa: el director general i el consell d'administració, que per les coses bones i per les dolentes també, han de ser qui assumeixin la responsabilitat que és inherent als seus càrrecs, i que per d'altra banda, queda ben reflectiva en els seus importantíssims salarais, molt més elevats que els de la resta dels seus companys d'empresa.
Cal dir que la naturalesa del concurs públic és obtenir l'oferta més avantatjosa per la societat, i en aquest cas ha estat la d'ALSA. Entenc que estiguin molestos, ja que la major part dels concursos en els que han participat, ho han fet en solitari, i per tant no tenen el costum d'haver de lluitar pel servei.
Independentment de la condició de l'empresa, sigui una societat d'economia social o una societat anònima, totes tenen el dret de presentar-se als concursos públics si reuneixen les condicions, i per tant, el fet d'otorgar-se l'etiqueta de social, no ha de donar avantatge, ja que qui n'ha de sortir beneficiada és la socitat en general, i no pas una part d'ella.
També cal dir, que el servei del Nitbús té bons índex de satisfacció, de la mateixa manera que els tenen d'altres servei gestionats com a concessió en l'àrea metrpolitana de Barcelona. De fet, només faltaria que el servei no es fes bé. Es tracta d'una obligació de l'operador, no un mèrit.
Respecte al fer de dir que Tusgsal presenta la millor oferta econòmica, tinc un clar dubte. Com saben els treballadors l'oferta econòmica d'ALSA? Els ho ha dit la direcció? I d'altra banda, si no s'ha procedit a l'obertura de l'oferta econòmica de Tusgsal, com la poden comparar? .
Respecte als terrenys de Sant Adrià, dos òrgans independents arriben a la mateixa conclusió. NO ES DISPOSA DELS MATEIXOS EN DATA DE PRESENTACIÓ DE L'OFERTA, i per tant és fals dir que es tenen.
Respecte a les citades millores que TUSGSAL ha inclòs en l'oferta, també n'haurà incloses moltes ASLA, donat que era exigència del PLEC.
Per últim, seria interessant saber com pot ser que una empresa d'economia social tingui una trenta de directius amb salaris fora del conveni col·lectiu.
Re: Nitbus
Moltes gràcies per la informació que ens has ofert.
Re: Nitbus
De res, em veia amb l'obligació d'aportar la meva experiencia. A més, m'havia deixat d'esmentar que el concurs blinda absolutament els llocs de treballnt i el respecte del conveni col·lectiu. Per tant, des d'aquest punt de vista, els treballadors assignats al servei del Nitbús, NO HAN DE PATIR el més mínim, a diferència del que sembla que se'ls transmet. Recordem que els llocs de treball subrogats estan lligat al SERVEI DEL NITBÚS, i no a l'empresa operadora. Si hi ha canvi d'operadora, el servei continua essent el mateix, i els treballadors també. Si que és veritat, que el fet de canviar de gestor pot ocasionar un transtorn trasitori a nivell personal (canvi d'ubicació de les oficines, etc.), però en cap cas té implicacions laborals, donat que com he dir, el conveni col·lectiu dels treballadors i els llocs de treball s'han de respectar. Salutacions
Re: Nitbus
Un dubte: els busos que fa servir Tusgsal pel Nitbus son els mateixos del servei diurn o son uns altres?
Vox
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: Nitbus
Normalment hi ha autobusos de TUSGSAL al Nitbus que són exclusius, per exemple la sèrie 405 a 419, abans tenien enganxines del Nitbus, hi haurà alguna foto a Internet...Vox wrote:Un dubte: els busos que fa servir Tusgsal pel Nitbus son els mateixos del servei diurn o son uns altres?
Vox
Després, hi ha alguns autobusos que, per falta de material, circulen de nit i de dia, seguidament, totdesembocant en els populars incendis que simbolitzen l'empresa...
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Nitbus
La flota asignada al Nitbus es va poder veure al plec del concurs. Són 345, 353-356, 358, 361-368, 375-383, 405-434 [excepto 411], 469, 496-498 y 513-529. Són els que es traspassaran al nou operador.
Re: Nitbus
Gràcies als dos per les respostes! De pas he solucionat tambè el dubte de si els actuls busos es traspassarien.
Hem de suposar que hi haurà canvi de decoració, oi?
Vox
Hem de suposar que hi haurà canvi de decoració, oi?
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: Nitbus
Home... Si passen a l'ALSA, la decoració canviarà sí o sí.Vox wrote:Gràcies als dos per les respostes! De pas he solucionat tambè el dubte de si els actuls busos es traspassarien.
Hem de suposar que hi haurà canvi de decoració, oi?
Vox
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Nitbus
Si porten la decoració corporativa, seran blanc i blaus de Alsa-City. Potser sigui el mateix esquema pero en altres colors, com ha passat a Guadalajara.
Re: Nitbus
Clarificació sobre l’afer TUSGSAL. Fets i concrecions
En la primavera del 2014 directius de l’empresa TUSGSAL es van adreçar a l’Ajuntament ja que estaven interessats en explorar les possibilitats per trobar uns terrenys que poguessin acollir un aparcament d’autobusos.
Tècnics municipals conjuntament amb els esmentats directius de TUSGSAL van estudiar la viabilitat que oferia un espai qualificat de zona verda, al barri de La Catalana i que podria acollir aquest servei, sotmès però a un seguit de condicionants, dels quals es va informar als directius de l’empresa des del primer moment.
Aquests condicionants són:
1) Els terrenys, tot i que són de titularitat municipal, estan en possessió de la Junta de Compensació del sector La Catalana. Aquesta situació jurídica fa imprescindible la seva cessió anticipada per tal que l’Ajuntament, mitjançant la corresponent llicència, permeti que aquests siguin ocupats amb caràcter temporal i provisional com a aparcament d’autobusos
2) Aquests terrenys estan qualificats de zona verda i es troben pendents d’urbanització. Estan programats per part de la Junta de Compensació, per ser urbanitzats a llarg termini, el que permetria la seva utilització mentre no es destinin al seu ús definitiu.
Fins el 25 d’agost del 2014 l’Ajuntament no va ser informat per part de l’empresa de que el seu interès per buscar aquests terrenys era degut a que volia presentar-se al concurs per a la concessió del NitBus i que la data límit de presentació era la del 16 de setembre. L’únic document que hagués pogut emetre l’Ajuntament era el d’una llicencia d’ocupació, i qualsevol altra documentació que no fos aquesta, faria incórrer l’Ajuntament en una il·legalitat.
Cal aclarir que, la petició de l’empresa feta el 5 de setembre per l’ocupació dels terrenys per a l’aparcament d’autobusos, havia d’estar sotmesa al procediment administratiu corresponent on també havien d’intervenir altres administracions i la Junta de Compensació. La suma de tots aquests condicionats i també l’ajustat calendari, no permetien que s’acomplissin els requisits jurídics necessaris ni disposar de les garanties legals per que l’Ajuntament posés a disposició de l’empresa TUSGSAL aquests terrenys ni evidentment, adquirir cap mena de compromís en aquest sentit amb els directius de l’empresa.
L’Ajuntament com no pot ser d’altra manera, s’ha de sotmetre en totes les seves actuacions a la normativa i el procediment administratiu per tal que totes les seves decisions tinguin totes les garanties legals.
Joan Callau, alcalde de Sant Adrià de Besòs (blog personal)
En la primavera del 2014 directius de l’empresa TUSGSAL es van adreçar a l’Ajuntament ja que estaven interessats en explorar les possibilitats per trobar uns terrenys que poguessin acollir un aparcament d’autobusos.
Tècnics municipals conjuntament amb els esmentats directius de TUSGSAL van estudiar la viabilitat que oferia un espai qualificat de zona verda, al barri de La Catalana i que podria acollir aquest servei, sotmès però a un seguit de condicionants, dels quals es va informar als directius de l’empresa des del primer moment.
Aquests condicionants són:
1) Els terrenys, tot i que són de titularitat municipal, estan en possessió de la Junta de Compensació del sector La Catalana. Aquesta situació jurídica fa imprescindible la seva cessió anticipada per tal que l’Ajuntament, mitjançant la corresponent llicència, permeti que aquests siguin ocupats amb caràcter temporal i provisional com a aparcament d’autobusos
2) Aquests terrenys estan qualificats de zona verda i es troben pendents d’urbanització. Estan programats per part de la Junta de Compensació, per ser urbanitzats a llarg termini, el que permetria la seva utilització mentre no es destinin al seu ús definitiu.
Fins el 25 d’agost del 2014 l’Ajuntament no va ser informat per part de l’empresa de que el seu interès per buscar aquests terrenys era degut a que volia presentar-se al concurs per a la concessió del NitBus i que la data límit de presentació era la del 16 de setembre. L’únic document que hagués pogut emetre l’Ajuntament era el d’una llicencia d’ocupació, i qualsevol altra documentació que no fos aquesta, faria incórrer l’Ajuntament en una il·legalitat.
Cal aclarir que, la petició de l’empresa feta el 5 de setembre per l’ocupació dels terrenys per a l’aparcament d’autobusos, havia d’estar sotmesa al procediment administratiu corresponent on també havien d’intervenir altres administracions i la Junta de Compensació. La suma de tots aquests condicionats i també l’ajustat calendari, no permetien que s’acomplissin els requisits jurídics necessaris ni disposar de les garanties legals per que l’Ajuntament posés a disposició de l’empresa TUSGSAL aquests terrenys ni evidentment, adquirir cap mena de compromís en aquest sentit amb els directius de l’empresa.
L’Ajuntament com no pot ser d’altra manera, s’ha de sotmetre en totes les seves actuacions a la normativa i el procediment administratiu per tal que totes les seves decisions tinguin totes les garanties legals.
Joan Callau, alcalde de Sant Adrià de Besòs (blog personal)
Salvem l'Estació de França!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Nitbus
Ah! Interessant la versió dels fets que dóna l'ajuntament de Sant Adrià que no coincideix amb la donada per Tusgsal...
-
- N3
- Posts: 26
- Joined: Tuesday 17/02/2015 14:13
Re: Nitbus
Alguien sabe algo del concurso de las lineas del baix llobregat, las que explota actualmente Mohn N12-13-14-15-16-17 ??????
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Nitbus
Hi ha una campanya "Jo sóc Nitbus" oberta per part dels treballadors de TUSGSAL, amb pàgina web, perfil de Twitter, etc. inclosos:
http://josocnitbus.com/
Tal i com he comentat allà on he vist l'enllaç a la web de la campanya, farien bé de detallar més aquesta descripció de "(...)por motivos que no se comprenden, no se les da la opción de concursar(...)" si no volen fiar el recolçament de la gent a motius purament sentimentals.
http://josocnitbus.com/
Tal i com he comentat allà on he vist l'enllaç a la web de la campanya, farien bé de detallar més aquesta descripció de "(...)por motivos que no se comprenden, no se les da la opción de concursar(...)" si no volen fiar el recolçament de la gent a motius purament sentimentals.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Nitbus
Ah... trobarem a faltar els "destartalats" autobusos de Tusgsal guiats pels seus conductors suïcides que impregnaven de caràcter la nit barcelonina.
.
.
.
O no.
.
.
.
O no.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT