Page 8 of 13
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Tuesday 27/10/2009 17:42
by josep_serre
Els horaris no pateixen variacions.
renfe596 wrote:parara a passeig de gracia com les 448 de catalunya express?
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Tuesday 27/10/2009 19:02
by Mako448
josep_serre wrote:Això de que aquest tren és de tarifa de rodalies hi ha algunes persones que ho tenen entès de facto però no ho he vist oficialment enlloc.
A veure si aclarim lo d'aquest tren,tot i que és díficil entendre-ho,ja que deu ser l'únic tren de MD que s'ultiliza un criteri de tarifes un pèl extrany:
-Aquest tren si és té com a origen o destinació de Sils cap amunt és de tarifa express.
-Dins del nucli de rodalies(entre Maçanet i Sants)és pot ultilitzar els abonaments de rodalies,i la tarifa és de rodalies.Aquest tren apareix als horaris de rodalies de la línia C2(surt de Maçanet si no recordo malament a les 21.50).
Una altra perla d'aquest tren:De Dilluns a Divendres circula com CEX;mentres que els caps de setmana circula com a regional a seques,sí és té origen o destinació parades de Sils cap amunt és tarifa regional,i el tren és servit per 440R,i fa les mateixes parades que el CEX de Dilluns a Divendres.
En resum:sí l'últim Portbou-Sants de Dilluns a Divendres s'acaba fent amb 449,dins del nucli de rodalies,és podrà viatjar amb 449 pagant el mateix que és paga agafant un rodalies sempre dins del nucli de Rodalies.
Re: Política de Carrefour
Posted: Tuesday 27/10/2009 19:03
by canalcole
Guigui wrote:canalcole wrote:Hi assistiran el president de la Generalitat, del Govern, el de Renfe, i el del Carrefour...
Què? Per a mantenir el nivell?
Era conya.
Per cert, per a aquests serveis quantes unitats es faran servir?
I un altre per cert:
el que comenteu sobre aquest MD-Rodalies, seria com aqui, a la C2 Sud, el Regional-Rodalies a Reus de la tarda, o el de Lleida al matí.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Tuesday 27/10/2009 20:11
by renfe596
josep_serre wrote:Curiosament a la web de Renfe encara no en diu res però de les dades que tinc els viatgers "afortunats" seran els dels trens següents, poso com a referència l'hora de sortida d'orígen:
Barcelona Figueres: 5:56
Barcelona Figueres: 6:46
Barcelona Portbou: 7:46 (només dissabtes)
Barcelona Figueres: 11:46 (diari i dissabtes i diumenges a Portbou)
Barcelona Figueres 12:46 (de dilluns a Divendres)
Barcelona Portbou 13:46 (només diumenges)
Barcelona Portbou 14:16 (només dissabtes)
Barcelona Figueres 17:46 (de dilluns a divendres)
Barcelona Portbou 18:16 (de dilluns a divendres a Figueres i dissabtes fins a Portbou)
Barcelona Figueres: 20:16 (només dissabte)
Figueres Barcelona: 8:17 (de dilluns a divendres)
Figueres Barcelona: 9:47 (de dilluns a divendres i diumenges)
Portbou Barcelona: 11:26 (només dissabte)
Figueres Barcelona: 14:17 (de dilluns a divendres)
Figueres Barcelona: 15:47 (de dilluns a divendres, dissabtes i diumenges des de Portbou, 15:26)
Portbou Barcelona: 17:26 (dissabtes i diumenges)
Figueres Barcelona: 20:17 (de dilluns a divendres)
Portbou Barcelona: 20:36 (de dilluns a divendres)
degon sortira de barcelona sants a aquestes hores?
Sortida de Sants
Posted: Tuesday 27/10/2009 23:11
by Guigui
renfe596 wrote:degon sortira de barcelona sants a aquestes hores?
Ja indica l'horari de sortida de Sants. Sempre i quan hagi entès bé aquesta pregunta que, tot sigui dit, no és precisament un exemple de compliment escrupulós de les normes lingüístiques.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 28/10/2009 13:39
by canalcole
Renfe pone hoy en servicio seis nuevos trenes, serie 449, para media distancia
En los próximos meses se incorporarán un total de dieciocho unidades
Hoy se inicia la renovación del servicio de Media Distancia en Cataluña con la puesta en circulación de los seis primeros trenes de la serie 449 de Renfe, que prestarán servicio en la línea Barcelona-Gerona-Portbou. Durante los próximos meses se incorporarán un total de diecicocho nuevas unidades, de las que doce, se destinarán a los servicios de la línea que enlaza Barcelona con Gerona y Portbou y el resto al corredor Barcelona- Tarragona-Tortosa.
(28/10/2009) Los nuevos trenes serie 449 permitirán incrementar el número de plazas ofertadas en un diez por ciento y mejorarán el confort y la calidad del servicio, así como la información en el interior del tren ya que disponen de megafonía centralizada, que permite informar a los viajeros desde el centro de control. El nuevo diseño incluye un coche central adaptado a las necesidades de las personas con movilidad reducida.
La incorporación de los nuevos trenes permitirá sustituir las unidades más antiguas reduciendo la edad media del parque una vez se complete la implantación de los nuevos dieciocho trenes, prevista para el primer trimestre de 2010.
Las primeras unidades realizarán seis servicios por sentido en día laborable, saliendo de Barcelona-Sants a las 5,54 horas con llegada a Gerona a las 07.16 y a Figueras a las 7.46 horas. En sentido contrario, saldrá de Figueras a las 8.17 horas y llegará a Gerona a les 8.47 h y a Barcelona Sants a las 10.11 horas. La incorporación de los nuevos trenes, no afecta al horario habitual de los servicios de Media Distancia de la línea Barcelona-Gerona-Portbou.
Desde el 28 de octubre los servicios que se prestarán con los nuevos trenes 449 son:
Salida de Barcelona: 5.54h, 6.44h, 11.44h, 12.44h, 17.44h i 18.14h
Salida de Figueras: 8.17h, 9.47h, 14.17h, 15.47h, 20.17h i 20.36h.
Diseño interior
Los trenes de la serie 449, construidos por CAF, son trenes eléctricos autopropulsados, con una composición indeformable de cinco vehículos y una longitud de casi 99 metros. Estos trenes son de ancho ibérico y pueden alcanzar la velocidad de 160 km/h.
Cada tren dispone de 260 plazas sentadas (más una PMR) en clase única turista. En el interior, los viajeros disfrutarán de monitores de diecisiete pulgadas, mesas y reposabrazos abatibles, portaequipajes, enchufe en cada plaza, iluminación para lectura, reposapiés y anclajes para bicicletas.
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 56&cs=oper
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 28/10/2009 13:42
by rogermelcior
Avui he estrenat les 449 des de Clot fins a Sants una 449 (tren procedent de Figueres a les 11,28) amb doble composició i des d'allà fins al Clot de nou una altre amb composició.
La gent comentava el tema de l'increment de preus i deien que quan agafin un tren vell demanaran que els retornin la diferència.
Algunes coses a destacar: la megafonia del Clot no anunciava el tren. A Passeig de Gràcia i Sants no s'anuncia com a CatExpréss sinó que s'anuncia com a Media Distancia.
He pogut veure personal de CAF en el tren.
Les butaques reinclinables genials, hi ha bona separació entre seients. Les portes tarden bastant a tancar-se però són bastant silencioses comparat amb el soroll dels Civies...
Hi ha diversos lavabos, màquines d'autovenda de menjar i fins i tot candau per lligar la bicicleta. Les pantalles anuncien totes les parades i la megafonia està en anglès.
En general m'he emportat bona impressió, la mateixa que la resta de clients que els estrenaven!
Us deixo l'enllaç a les fotos que he fet!
http://picasaweb.google.com/cat.roger/I ... -pXIu3YFA#
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 28/10/2009 13:46
by metring
Molt interessant la crónica i l'àlbum de fotos...Tinc ganes d'agafar-lo!!.
Però el servei segueix sent de Catalunya Exprés o ara Mitja Distància? Per lo de la megafonia.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 28/10/2009 13:55
by rogermelcior
metring wrote:Molt interessant la crónica i l'àlbum de fotos...Tinc ganes d'agafar-lo!!.
Però el servei segueix sent de Catalunya Exprés o ara Mitja Distància? Per lo de la megafonia.
En principi es distingeix del Catalunya Expréss. A Pg de Gràcia pujant cap a Figueres s'ha creuat amb un Catalunya Exprés cap al sud i al panell de la via 2 posava MD+número destinació Figueres, mentre que a la via 1 CATEXPRÉS+número.
A Sants també posava MD enlloc de Catalunya Expréss... Però es curiós que no s'hagi optat per la marca MD+ com a altres punts de l'estat...
I com he dit al Clot no s'ha anunciat ni per panel ni per megafonia, és a dir que potser hi ha hagut un canvi de número o alguna cosa...
PD: el pots agafar encara que siguin pels túnels urbans... Jo mamb 35 minuts he fet Clot-Sants-Clot!
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 28/10/2009 14:04
by rogermelcior
Aquí teniu la notícia del dia del DIARI DE GIRONA!
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 66262.html
Els nous trens de Barcelona a Portbou augmenten un 10% el passatge Entren en servei els sis primers nous combois de Renfe per la mitja distància que busquen «la comoditat» ACN/DDG Renfe ha començat la renovació del servei de mitja distància a Catalunya amb la posada en marxa dels sis primers trens de la sèrie S-449 que fan el recorregut Barcelona-Portbou. Aquest dimecres al matí alguns usuaris han comprovat com el tren Catalunya Exprés havia estat substituït per un altre amb més comoditats, com ara endolls, reposabraços abatibles o il·luminació per la lectura. Els usuaris n'han fet una valoració positiva, amb comentaris com ara 'ja era hora' i la majoria han dit que el que cal ara és augmentar-ne les freqüències. Per altra banda, el preu del bitllet d'aquests trens nous ha augmentat també.
El primer tren renovat que s'ha posat en marxa ha estat el que ha sortit de Barcelona Sants, a les 5.54 hores, que ha arribat a Figueres a les 7. 46 hores. Els passatgers s'han trobat amb seients d'alt confort, un monitor de 17 polzades per vagó amb informació del recorregut, taules i reposabraços abatibles, portaequipatges, endolls a cada seient, il·luminació per a la lectura, reposapeus i ancoratges per a bicicletes. De moment, no incorporen l'accés a Internet per WIFI, però la preinstal·lació està feta.
Els nous trens S-449, construïts per CAF, permeten incrementar el número de places en un 10% i busquen la millora del confort i la qualitat del servei amb informació a dins del tren, a través de megafonia centralitzada, que informarà de les incidències als passatgers des d'un centre de control. El director de Mitja Distància de Renfe, Manuel Simón, explica que s'ha posat especial èmfasi en el confort i l'interiorisme dels vagons, amb espais diàfans, colors càlids i el màxim de comoditats per a un passatger de mitja distància. Per altra banda, el vagó central està adaptat per a les persones amb mobilitat reduïda, amb senyalització i banys accessibles.
A nivell tècnic, són trens elèctrics autopropulsats, amb una composició de cinc vehicles i una longitud de quasi 99 metres. Aquest serveis circulen per vies d´ample ibèric i poden arribar a assolir una velocitat de 160 quilòmetres per hora. Cada tren disposa de 260 places assegudes més una reservada per a persona de mobilitat reduïda i classe única Turista.
L'opinió dels usuaris
Robert Soteras és un usuari habitual d'aquesta línia des de fa anys, que ja estava al cas de la renovació per la premsa. Ha valorat positivament el canvi, si bé ha apuntat que 'ja era hora', perquè 'els usuaris d'aquesta línia realment no hem sigut massa ben tractats'. Espera que sigui el principi de més millores de la línia, la més urgent, ha dit, la d'incrementar les freqüències. Una opinió que comparteix Alfons Moreno, que cada dia ha d'agafar el cotxe de Llançà fins a Figueres per poder arribar a Barcelona a l'hora. Aquest usuari veu molt bé les noves prestacions, sobretot pels que es desplacen per anar a treballar, però considera que els seients són 'més durs' que els antics del Catalunya Exprés.
Cap dels usuaris preguntats ha valorat l'increment de preus que suposa aquest nou servei, possiblement perquè l'augment només afecta als viatges d'anada i anada i tornada, però no pas als abonaments, de moment. Si el bitllet de Barcelona a Girona costava 7,05 euros amb un Catalunya Express, amb els trens nous ha passat a costar 7,4 euros, és a dir, 35 cèntims més. Renfe estima que el preu mig dels viatges que es fan en aquesta línia són d'uns 4,75 euros, i calculen que l'augment de preus dels nous trens suposarà un augment d'uns 0,70 cèntims.
El calendari de la renovació
Amb els nous trens, se substituirà els que hi havia fins ara i que eren els més antics de la flota. Tot i això, els Catalunya Exprés a Catalunya porten uns divuit anys en funcionament, quan la mitjana nacional és entre uns 20 i 25 anys i per tant encara no havien completat el procés , segons apunta Manuel Simón. Després dels sis primers trens posats en marxa aquest dimecres, està prevista una segona fase el pròxim 11 de novembre, amb el 80% del total, i es completarà la renovació d'aquesta línia a finals d'any assolint un total de dotze. Sis més es destinaran al corredor Barcelona-Tarragona-Tortosa durant el primer trimestre del 2010.
La posada en servei dels nous trens S-449 no suposarà una modificació dels horaris actuals, que es mantindran amb les mateixes hores d'arribada i sortida així com de les parades establertes.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 28/10/2009 14:48
by victorcasta
No, la denominació MD+ ja l'han tret, i ara és simplement MD.
El que em sorprèn és que l'hagin posat en doble, 10 cotxes!
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 28/10/2009 17:38
by viscaelcat
Gràcies per les fotos. Quan baixi cap a casa agafaré un dels nous, no ho dubteu. Creieu que arriben a 160 en algún punt?? Jo crec que no, i menys encara perquè la catenària no està compensada oi?
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 28/10/2009 17:44
by Danzig
Amb endolls i màquines de refrescs
Mateix horari, mateixa velocitat
Posted: Wednesday 28/10/2009 17:47
by Guigui
viscaelcat wrote:Creieu que arriben a 160 en algún punt?? Jo crec que no, i menys encara perquè la catenària no està compensada oi?
No, per un motiu molt més senzill: els horaris no han variat ni un minut.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 28/10/2009 18:05
by canalcole
victorcasta wrote:El que em sorprèn és que l'hagin posat en doble, 10 cotxes!
Es per donar una bona imatge.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 28/10/2009 18:08
by metring
Fa una estona, n'he vist un aturat a Bellvitge.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 28/10/2009 18:15
by trainman
¿Pasó ayer algún 449 por la zona del Vallès? Es que me pareció cruzarme con uno en Cerdanyola cuando llegaba de Barcelona con el 465-211.
Fue sobre las 21:00 horas e iba sentido Montcada.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 28/10/2009 19:03
by Enric
aquet matí a tres quarts de deu ha pasat per El Vendrell direcció Sant Vicenç un 449, i quedat sorpres de la bona velocitát que portaba i el poc soroll que a fet al pasar per aquí.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 28/10/2009 19:09
by renfe596
I que faran amb les 448 i 470 que realitzan el servei de barcelona-cervera?
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Wednesday 28/10/2009 19:22
by Renfe451
renfe596 wrote:I que faran amb les 448 i 470 que realitzan el servei de barcelona-cervera?
Aniran destinades pels serveis Regional i Regional Exprés.