http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/183003
La Generalitat farà de majordom de RENFE
.- Traspassos que no ho són, Autonomia que no n'és, Trens sense vies i la RENFE d'estat castellà que en continua essent l'amo.
jordicarrera | Per la INDEPENDÈNCIA de Catalunya: Seriosament, Reagrupament, Joan Carretero. | dijous, 18 de novembre de 2010 | 14:47h
Això no es Autonomia sinó Intervenció i traspàs d'obligacions i costs sense drets ni la propietat. La Generalitat farà de majordom de RENFE.- Traspassos que no ho són, Autonomia que no n'és, Trens sense vies ni pressupost, i la RENFE d'estat castellà que en continua essent l'amo. Masovers sirvents de la gleva som !
I mireu que passa amb l'encerclament i aïllament ferrocari de Catalunya que practiquen amb les noves línies de l'AVE i projectes de transport continental de mercadesries, etc
Quan Catalunya siga un estat els nostres serveis ferroviaris seran normals, com els de Bèlgica, Suïssa, Holanda, França, Luxemburg, línies interios i línies de trànsit.
Un motiu més per Votar Independència Ara.
L'Estació de França, modernista, com tantes altres es obra de la Renaixença catalana i no de l'estat castellà ni de Renfe.
La RENFE va ser una nacionalització castellana fruit de la Guerra d'Espanya. Es una part de la Memòria Històrica en l'àmbit de l'economia encara més censurada que encara no hem descobert o destapat. L'Estat castellà s'ho va quedar tot, vies, estacions, terrenys, molls, tallers,.... i no hi ha pas invertit mai gaire a Catalunya ni en les comunicacions interiors ni en les de Catalunya cap enfora, amb els veïns com a mínim, cap al nord, sud i oest, ni en donar servei als nostres ports i aeroports. No se com va ser que ens quedessin els Ferrocarrils Catalans de Barcelona, cap al Vallès i cap a Igualada i Manresa.
L'estació de Sants la varen enfeudar per sempre amb la venda del vol a l'hotel Barceló. Mai no es podrà enderrocar o canviar de lloc per fer-la ben feta. Es un bunker on la gent ha de baixar cap a unes andanes estretes per accessos i sortides estrets i sense condicions de seguretat. No podria pas aprovar la sol.licitud de llicència municipal d'activitats classificades molestes, insalubres, nocives, perilloses, per perillosa i greus rics de seguretat.
En trens de Rodalies i Regionals haurien de ser traspassat tot des de propietat de les vies estacions i material i competències integres per obrir i tancar línies. raspassat de Renfe a Ferrocarrils de la Generalitat, sense condicions, com a amos. D'Espanya a Espanya, o no ?
Haurien de traspassar les vies regionals convencionals principals o secundàries i arraconades, amb estacions, material i tots els drets com la de de Manresa a Lleida i casos similars, sense personal a FF CC de la Generalitat, am previ sanejament econòmic i reducció de plantilla a càrrec de Madrid. I amb llibertat de poder viatjar, millorar i crear línies des de les nostres capitals fins a les capitals de les províncies i comunitats autònomes i regions veïnes i regions i departaments francesos i a on siga i sens e límits segons les directives de la UÈ. El Govern Central hauria de tenir competències tan sols sobre les gran línies internacionals.