Page 8 of 10
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Wednesday 03/02/2010 17:05
by Miquel
Proastiakos wrote:victorcasta wrote:Proastiakos wrote:No hi haurà cua de maniobres però si que poden haver-hi dos trens alhora a l'estació, així doncs no veig en part la limitació. L'important, sota el meu punt de vista, és que es fes servir un métode adient per la gestió del final de línia.
Fins ara, una solució hagués estat posar el temps per a la propera sortida a cada una de les vies al vestíbul. Però des que hi ha la connexió amb L9, que afavoreix el transbord per la via 2, l'idoni seria una agulla a la cua.
Trobo un disbarat haver d'instal·lar una agulla a la cua quan hi han solucions millors, com la que tu dius. Jo com a gestor no posaria agulles innecesaries. Com segurament et coneixes bé l'enclavament mira't els moviments i diga'm si es tan idónia aquesta instal·lació que comentes. Pensa que hi han explotacions que no la tenen i ofereixen un servei amb molta freqüència.
Home, si es posa una agulla a la cua de maniobres, l'estació de Fondo, podria haber fins a 3 trens en moments puntuals, perfectes per descongestionar les cues que hi han actualment direcció Fondo.
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Wednesday 03/02/2010 18:00
by Trytasa Baldaquino
Miquel wrote: la cua de maniobres, l'estació de Fondo, podria haber fins a 3 trens en moments puntuals, perfectes per descongestionar les cues que hi han actualment direcció Fondo.
amb un tren a cada vía amb sortida simultània (com a Trini Nova L3) em conformaria de moment, i per això no calen obres. En tot cas, un 'armillafluorescent' que vagi dirigint en cada moment als viatgers cap a una andana o cap a l'altra...
La situació actual clama al cel!
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Wednesday 03/02/2010 21:52
by wefer
Esteu suposant que el problema són les cues de maniobres, però jo diria que el que no funciona és l'ATO. El que no entenc és el per què, després de tant temps continuem igual.
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Wednesday 03/02/2010 22:22
by victorcasta
Cert, l'ATO no funciona, doncs Bombardier encara l'està testant durant les nits, tot i que m'imagino que et referies a l'ATP.
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Wednesday 03/02/2010 23:23
by metring
I quan de temps porta Bombardier testant? Perquè si ja fa gaire temps, no sé, potser un canvi d'empresa...
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Thursday 04/02/2010 0:37
by victorcasta
Doncs ni idea, suposo que poc després que s'implementés l'ATP. De totes maneres, suposo que perquè pugui funcionar comercialment, cal haver fet un mínim d'hores o els trens cal que facin un mínim de quilòmetres de proves. Bombardier es va adjudicar el mateix a la L3 i entre una cosa i l'altra, potser va passar un any entre la posada en servei de l'ATP i la de l'ATO.
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Thursday 04/02/2010 8:27
by El LLOP
Miquel wrote:BCN2008 wrote:La L1 se va a descongestionar cuando compren más trenes. Lo que no se es como pudieron comprar tan pocos 6000 para mejorar frecuencias. Si en su momento hubieran comprado 5 o 6 trenes más, ahora no tendriamos este problema. Faltan más trenes.
Por otra parte, la prolongación de la L9 hasta La Sagrera podrá ayudar mucho a que la linea no se colapse ya desde Fondo, aunque luego en La Sagrera se vuelva a colapsar.
Por lo tanto, la unica solución viable es comprar más trenes. Poner un coche más no seria tan viable, ya que además de la compra de nuevos coches, tendriamos que sumarle los costes de reforma de cada una de las 30 estaciones, en algunas incluso habria que rehacer vestíbulos.
La línia 1 disposa de 24 trens de la sèrie 4000, i 10 trens de a sèrie 6000, que en sumen 34 trens.
D'aquests 34 trens, només a hora punta, n'hi han al carrussel 26 trens, en sobren 8, d'aquets 8, 1 4000 s'està reformant, i un altre tren està en revisió, per tant, fan 6 trens disponibles que es queden a la cotxera a hora punta. Penses que cal comprar més trens, quan 6 es queden a casa sense fer rés? Poden posar més trens sense problemes si s'ho plantejessin millor, però sabem que a Can TMB no cobren per pensar.
a la L1 circulen 26 trens en hora punta. Segons m'han comentat, no es pot augmentar aquest nombre perquè les sotscentrals de la línia no suportarien el sobresforç. Estan a punt d'ésser entregades dues sotscentrals noves que permetran ampliar l'oferta de trens a 29, cosa que es vol provar amb el tall d'aquest estiu.
El tema de Bombardier es per donar de menjar a part.
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Thursday 04/02/2010 8:58
by Trenscat
El LLOP wrote:
a la L1 circulen 26 trens en hora punta. Segons m'han comentat, no es pot augmentar aquest nombre perquè les sotscentrals de la línia no suportarien el sobresforç. Estan a punt d'ésser entregades dues sotscentrals noves que permetran ampliar l'oferta de trens a 29, cosa que es vol provar amb el tall d'aquest estiu.
Quin tall han de fer aquest estiu a la L1?
Tall
Posted: Thursday 04/02/2010 9:03
by Guigui
Potser vol dir el tall de Renfomentadif per les obres de Sagrera Meridiana, que carregarà molt la L1.
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Thursday 04/02/2010 9:08
by metring
Si, el que va d'abril a setembre. Jo si pogués, emigraria durant aquests mesos, a un país amb el transport no saturat
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Thursday 04/02/2010 9:11
by davida
Pregunta tonta:
- Perque van comprar 10 trens 6000? Si nomes poden circula 29 trenes simultaniament+ 4 no actius (revisions + reparacións + reformes+ reserva). Encara sobren 3 trenes, pero arribar als 36 trens disponibles.
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Thursday 04/02/2010 9:47
by Vox
davida wrote:Pregunta tonta:
- Perque van comprar 10 trens 6000? Si nomes poden circula 29 trenes simultaniament+ 4 no actius (revisions + reparacións + reformes+ reserva). Encara sobren 3 trenes, pero arribar als 36 trens disponibles.
Peque eren per per les ampliacions al Prat i Badalona previstes al PDI. Al igual que amb la L9 i els 9000, els trens van arribar molt abans de l'ampliació.
Vox
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Thursday 04/02/2010 9:51
by metring
I a les hores, fins que no es facin les ampliacions (si es fan), hem de continuar suportant les freqüències penoses? És com qui té un una manta nova guardada i té fred, però no la vol estrenar fins que es casi, no sé si enteneu el paralel·lisme...
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Thursday 04/02/2010 14:44
by 122-042-132
Perfectament Metring, perfectament......
Sempre ens agafa amb el pixats al ventre (i perdoneu l'expressió), però com pot ser que amb trens més que de sobres?, per no tenir prou corrent (prou sotscentrals rectificadores), no podem donar un bon servei. Quina manca de previsió!. I el que ens espera aquesta primavera i estiu!, amb els talls de Rodalia i l'arribada de la L9-L10 a La Sagrera. Salut amics!.
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Thursday 04/02/2010 16:16
by Trytasa Baldaquino
122-042-132 wrote:Perfectament Metring, perfectament......
Sempre ens agafa amb el pixats al ventre (i perdoneu l'expressió), però com pot ser que amb trens més que de sobres?, per no tenir prou corrent (prou sotscentrals rectificadores), no podem donar un bon servei. Quina manca de previsió!. I el que ens espera aquesta primavera i estiu!, amb els talls de Rodalia i l'arribada de la L9-L10 a La Sagrera. Salut amics!.
Quan temps es triga en fer una obra elèctrica d'aquest tipus? Perquè al costat de la Trini Vella (just a l'entrada 1 a la Ronda de Dalt, si us hi fixeu a la dreta abans de girar) hi ha unes obras amb un cartell que diu que estan millorant l'electrificació de la L1... i fa com a mínim dos anys que remouen la terra!
Excuses, excuses i excuses...
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Thursday 04/02/2010 16:29
by Miquel
Trytasa Baldaquino wrote:122-042-132 wrote:Perfectament Metring, perfectament......
Sempre ens agafa amb el pixats al ventre (i perdoneu l'expressió), però com pot ser que amb trens més que de sobres?, per no tenir prou corrent (prou sotscentrals rectificadores), no podem donar un bon servei. Quina manca de previsió!. I el que ens espera aquesta primavera i estiu!, amb els talls de Rodalia i l'arribada de la L9-L10 a La Sagrera. Salut amics!.
Quan temps es triga en fer una obra elèctrica d'aquest tipus? Perquè al costat de la Trini Vella (just a l'entrada 1 a la Ronda de Dalt, si us hi fixeu a la dreta abans de girar) hi ha unes obras amb un cartell que diu que estan millorant l'electrificació de la L1... i fa com a mínim dos anys que remouen la terra!
Excuses, excuses i excuses...
Si, jo l'ha tinc molt vista aquella obra, i tot segueix igual. Parlant de corrent, no s'havia dit que reduirien la tensió a 1200V ?
O és un altre projecte que està per allà flotant?
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Thursday 04/02/2010 17:29
by El LLOP
El que estava previst era, amb l'arrivada de tots els 5000 i 9000's, augmentar la tensió de la L5 i la L2 a 1500 Vcc, per això tots els 500's i 9000's son bitensió. El que no em va quedar clar va ser el motiu.
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Thursday 04/02/2010 17:31
by josep_serre
Els 3000 i 4000 no ho són realment també?
El LLOP wrote:El que estava previst era, amb l'arrivada de tots els 5000 i 9000's, augmentar la tensió de la L5 i la L2 a 1500 Vcc, per això tots els 500's i 9000's son bitensió. El que no em va quedar clar va ser el motiu.
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Thursday 04/02/2010 17:44
by El LLOP
els 4000 ja funcionen a 1500 Vcc, i em sembla que s'han de modificar uns quants equips dels 3000's per fer-los funcionar a 1500.
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Posted: Thursday 04/02/2010 18:00
by sigfrid440s
davida wrote:Pregunta tonta:
- Perque van comprar 10 trens 6000? Si nomes poden circula 29 trenes simultaniament+ 4 no actius (revisions + reparacións + reformes+ reserva). Encara sobren 3 trenes, pero arribar als 36 trens disponibles.
Per a les perllongacions de la L1 i per permetre la ben necessitada reforma dels 4000 sense disminuir el numero de trens disponibles. A mes ja fan be cara a un possible augment de frequencies...ja veurem quan arriba...
Actualment les línies que operen a 1500VCC son la 1(desde el seu origen i amb la polaritat invertida) y la 9. Suposso que la futura puixada de tensió a 1500Vcc es dura a terme junt amb l'automatització de les línies.
D'aquest mode es reunificarà la tensió a tota la xarxa. El motiu concret no ho se, només comentar que el canvi 1200V a 1500 FGC ja ho va fer als anys 80. Sería per temes de consum del material o per que ho exigia el fet d'incorporar subestaciones mes modernes?