Page 71 of 95

Sant Andreu Comtal

Posted: Tuesday 10/04/2018 16:08
by Renfe445
Están colocando estos bancos, algunos están medio instalados, tienen sólo el respaldo... :x
Image

Bancs a Arc de Triomf

Posted: Wednesday 11/04/2018 23:17
by Javi M
Des de fa alguns dies, l'estació d'Arc de Triomf compta amb bancs nous "Rodalies de Catalunya", similars als de la foto anterior.

Això sí, els nous no compten amb respatller, funció que ara fa la paret.

Ahir (11/04/2018)

Posted: Thursday 12/04/2018 0:42
by 437.001
A Cubelles (R2):

-Res de nou quant als teleindicadors. Hi ha els suports, però els teleindicadors en sí encara no. Els dos que hi ha costat Sant Vicenç es troben a sota de les respectives marquesines. Els dos que hi ha costat Vilanova/Barcelona estan a ple sol. Bé, avui no, que plovia (i per cert, pel riu Foix baixava aigua de banda a banda, deu haver caigut la de déu per l'Alt Penedès).
-Han instal.lat nova megafonia, però no funcionava. No sé si és que era tard.
-Unes marques de pintura al terra de l'andana direcció Sant Vicenç. Tal vegada marquin la posició de nous bancs? Misteri, per ara.

A Garraf (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Gavà (R2):

-Instal.lats teleindicadors i nova megafonia.
-Hi ha set teleindicadors, model Deimos/Aesys. Són dos per via a les vies 1, 2 i 3. A la via 4 semblaa que n'hi haurà només un. Tots es troben a sota de les respectives marquesines. Encara no estan encesos.
-La megafonia nova funciona correctament.

A Barcelona-Estació de França (R2):

-Andana de vies 14/15: la rasa ja arriba quasi fins l'extrem de l'andana.
-Andana de vies 10/11: ja estan colocant el paviment definitiu a via 11, que està tancada. El paviment en qüestió sembla similar al de les andanes ja recrescudes (no sé si és idèntic, perquè avui encara estava fresc). A via 10 els trens ja paren tot i que encara no està instal.lat el paviment definitiu.
-Andana de via 3: continuen amb la rasa.
-Zona de transició d'andanes a vestíbul: estan instal.lant paviment podotàctil per a PMR, ho estan fent a un nivell uns centímetres més alt que el paviment actual, així que s'ha d'anar amb compte per no ensopegar. Degut a això, estan tancades amb tanques d'obra les zones dels bancs propers als topalls.
-A esta estació seria ideal que hi hagués monitors per als maquinistes.

Mollet - Sant Fost

Posted: Friday 13/04/2018 21:33
by victor273

Ahir (13/04/2018)

Posted: Saturday 14/04/2018 2:38
by 437.001
A Cornellà (R1/R4):

-No he sabut detectar possibles obres, tret d'uns tancaments anti-frau, situats entre l'edifici de viatgers i l'ascensor (o sigui, costat Sant Joan Despí), que no recordo si ja hi eren o no, i que de tota manera, no eviten que la gent pugui saltar i colar-se.
-Detectats passatgers sense bitllet entrant caminant a l'andana direcció Molins/Martorell/Sant Vicenç des del costat Sant Ildefons de Cornellà de les vies.
-El pas superior (extern a l'estació) no té tanques anti-caiguda d'objectes ni proteccions per a que ningú caigui a les vies.
-Aquesta estació necessita desesperadament unes marquesines adaptades a la quantitat de passatgers que té. :( Dimonis, que enllaça amb la L5 i el tramvia, aquí hi transborda molta gent... Que l'edifici de viatgers està catalogat? Bé, d'acord, però els de Molins i Sant Feliu també ho estan, i tenen marquesina. I si Cornellà està més catalogada encara que les altres dues (tot i que el que sí que és cert és que l'andana direcció Barcelona és bastant estreta a la zona de l'edifici, força més que a Molins o Sant Feliu), les marquesines direcció Barcelona sempre es poden posar entre l'ascensor i l'extrem costat Sant Joan Despí de l'andana.
Tot i així, la pitjor andana és l'altra, la direcció Molins/Martorell, que és on més estona espera la gent per fer transbordament, i només hi ha una marquesina tipus parada de bus: literalment, Palautordera està igual, i Viladecavalls està millor!! >:(
-Per altra banda, crec que l'accés a Renfe des de metro i tramvia és una mica incòmode, es dóna molta volta.
-Els teleindicadors han anunciat el tren que he agafat (un R4 Martorell) amb segons d'antel.lació, només els hi ha donat temps de fer scroll de parades una vegada.

A Sant Joan Despí (R1/R4):
[des del tren]

-En canvi, aquí els teleindicadors anunciaven un R4 Terrassa amb 20 minuts d'antel.lació. :x

Al Papiol (R4):
[des del tren]

-Obres iniciades, i quasi que m'atreveixo a dir que finalitzades! :D
-Han instal.lat fa poquet tanques anti-frau a l'extrem costat Castellbisbal de l'andana direcció Martorell/Sant Vicenç: així els cotxes ja no aparquen damunt de l'andana.

A Martorell (R4/R8):

-Ni rastre d'obres de la reforma del tancament.
-Pero sí que he vist una altra mena d'obres, molt interessant. :D Han començat les obres del tercer rail entre Martorell i La Granada.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Els teleindicadors segueixen fent el ruc, només en funcionava un, l'altre estava encès però fora de servei.
-Estació en obres! :o Sorpresa.
-Han aixecat part de les vores d'andana de l'andana direcció Sant Vicenç, costat Sant Sadurní. També hi ha un sector no sé si demolit, o que s'ha ensorrat per pluges, però falta un tros d'andana d'uns tres metres.
-Ni idea de què pot ser, perquè que jo sàpiga no hi havia obres licitades d'accesibilitat, tot i que tenint en compte la quantitat d'obrers, és molt probable que es tracti d'obra del tercer rail.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-M'ha semblat veure que han desinstal.lat el teleindicador vandalitzat i sene estrenar de l'andana direcció Sant Vicenç, però no ho puc assegurar perquè ja era de nit i no ho he pogut veure bé.
-Els ascensors segueixen vandalitzats i sense estrenar.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Estacions de Rodalies Barcelona en obres el 2018

Posted: Saturday 14/04/2018 2:46
by 437.001
Estacions recentment reformades:

-Viladecavalls (R4)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2)
-Sabadell-Centre (R4) -FINALITZADA-

Estacions en obres:

-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Lavern-Subirats (R4) -finalitzant-se-
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4) -finalitzant-se-
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Centelles (R3) -finalitzant-se-
-Sant Martí de Centelles (R3) -finalitzant-se-
-Barcelona-Estació de França (R2)
-Manresa (R4)
-Sant Celoni (R2) -finalitzant-se-
-El Papiol (R4) -finalitzant-se-
-Gelida (R4)

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017, pendent de confirmació d'inici d'obres)

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

-Montcada-Ripollet (R3)
-Blanes (R1)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Balenyà-Tona-Seva (R3) -segona reforma-
-Granollers-Canovelles (R3)
-Parets del Vallès (R3)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
-Martorell (R4/R8)
-Mataró (R1)
-Vilassar de Mar (R1)
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Cornellà (R1/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-

Obres en licitació:

-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma-
-Vacarisses (R4)
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-

Licitacions desertes o desistides:

[...]

Ahir (15/04/2018)

Posted: Monday 16/04/2018 0:59
by 437.001
A Segur de Calafell (R2):
[des del tren]

-No n'estic segur, no he pogut fixar-m'hi bé, així que no sé si el que he vist era una càmera de seguretat o bé un suport de teleindicador penjant de la marquesina de l'andana direcció Barcelona. Un altre dia serà.

A Cunit (R2):
[des del tren]

-Estan instal.lant teleindicadors! :D Model Deimos/Aesys. Com a mínim, un per via a l'andana direcció Barcelona. No he pogut veure res més.

A Cubelles (R2):
[des del tren]

-Ja han instal.lat com a mínim un teleindicador a l'andana direcció Barcelona. No he pogut veure res més.

A L'Hospitalet de Llobregat (R1/R3/R4):

-Paviment podotàctil de l'andana direcció Martorell/Sant Vicenç una mica desgastat en alguns punts ja. No sé per què, no és vell, i a d'altres estacions això no es dóna.

A Cornellà (R1/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Al Papiol (R4):
-Obres iniciades, i quasi que m'atreveixo a dir que finalitzades! :D
-De finalitzades, res de res... :oops:
-Han instal.lat fa poquet tanques anti-frau a l'extrem costat Castellbisbal de l'andana direcció Martorell/Sant Vicenç: així els cotxes ja no aparquen damunt de l'andana.
-A més d'això, avui ja havien instal.lat les tanques anti-frau a quasi tota l'andana direcció Martorell/Sant Vicenç, tret de l'extrem costat Molins de la mateixa.
-També han tret part de la cartelleria d'aquesta andana, i per cert, part de la que hi ha a la zona del costat Castellbisbal presenta inclinació anormal, segurament per impactes de cotxes aparcats: feia falta aquesta obra, ara ja no hi ha risc de caiguda de vehicles a les vies.
-A l'andana direcció Barcelona encara no han començat, però a l'aparcament dissuassori hi ha apilades més tanques noves, i clarament n'hi ha per a bastant més tros que per només acabar l'andana direcció Martorell: reformen la totalitat dels tancaments.
-El pas a nivell entre andanes no és Strail, sinó dels vells, de travesses de fusta. Ja comença a ser una raresa.

A Martorell (R4/R8):

-Res de nou.

A Gelida (R4):

-Doncs bé, avui he baixat aquí per veure amb més deteniment què hi feien.
-I el que m'hi he trobat és l'inici d'un xafarranxo de combat de cal déu. :o
-Les obres són d'envergadura, i duraran bastant, i a més necessitaran circulació en via única entre Bifurcació Seat i Sant Sadurní. I potser algun tall a certes hores o potser fins i tot certs dies sencers.
-Es tracta ni més ni menys que de l'ampliació del gàlib dinàmic a aquesta estació: és a dir, que l'espai entre les dues vies és massa estret, i han de fer un petit ripat per a ampliar-lo, per a la qual cosa han de demolir part de l'andana direcció Sant Vicenç de Calders i fer-la més estreta, per tal de permetre el pas de trens en ample UIC sense problemes.
-Avui ja havien demolit gairebé tota la vora d'andana de l'extrem costat Sant Sadurní, més o menys enfront del funicular. Ara com ara, van bastant depressa, ja es veuen els ciments de la futura vora d'andana.
-També hi ha marques grogues a les andanes: canviaran bancs i papereres.
-Avui tots els teleindicadors funcionaven bé.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-M'hi vaig fixar malament: el teleindicador vandalitzat encara hi és. La resta, com sempre. :(

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :(

A L'Arboç (R4):
[des del tren]

-Tret de l'andana de l'edifici de viatgers, totes les andanes a fosques. MOLT MALAMENT! :evil:

Avui (16/04/2018)

Posted: Monday 16/04/2018 23:51
by 437.001
A Cunit (R2):
[des del tren]

-Instal.lats dos teleindicadors per via a l'andana direcció Barcelona. Model Deimos/Aesys. Encara apagats.
-Instal.lats els suports per a dos teleindicadors per via a l'andana de vies 1/3 (direcció Tarragona).
-No estic segur de si han instal.lat el suport d'un teleindicador a l'andana de l'edifici de viatgers, o si estan fent les obres per instal.lar-lo.

A Cubelles (R2):

-Res de nou quant als teleindicadors: encara no els han instal.lat, només hi ha els suports.
-Vestíbul de l'estació molt polsegós.
-Hi ha palets d'obra acumulats a l'andana, a la zona de la porta de servei (la que serveix d'accés a l'estació quan tanca el vestíbul), amb el que sembla ser aïllant tèrmic.
-Se'm va oblidar de comentar-ho el darrer cop, però sembla que estiguin fent obres a la façana, els baixos de la mateixa estan amb ciment i sense pintar.

A Garraf (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Gavà (R2):

-Res de nou. Teleindicadors encara apagats.

A Viladecans (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Sants (R2):

-No, no hi ha LEDs a les andanes encara. O no a totes.

A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):

-M'ha semblat com si des de fora de la tanca de les escales mecàniques de l'accés Pau Claris se sentís el funcionament de les mateixes.

A Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2):

-Tal com havien avisat, instal.lats bancs nous.

A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
[des del tren]

-Res de nou. :(

A Palautordera (R2/R8):
[des del tren]

-Edifici de l'estació en molt, molt mal estat. Tant, que no sé si aguantarà gaire més, i com més temps passa, més car serà de restaurar... :(

A Sant Celoni (R2):

-Obra tant quasi finalitzada, que em sembla que demà mateix acaben.
-Marquesina de l'andana direcció Barcelona acabada.
-Només els hi falta instal.lar UNA peça de la marquesina de l'andana direcció Maçanet.

Avui (22/04/2018)

Posted: Sunday 22/04/2018 23:46
by 437.001
Al Papiol (R4):
[des de la LAV]

-Tancaments de l'andana direcció Martorell/Sant Vicenç totalment instal.lats a l'extrem costat Molins del mateix.
-No he pogut veure res més, perquè el ramal del port ho impedeix.

A Viladecans (R2):
[des del tren]

-Res de nou a l'andana direcció Vilanova/Sant Vicenç.
-A l'altra andana ens hem creuat amb un tren, i no he pogut veure res.

A Gavà (R2):
[des del tren]

-Res de nou. Teleindicadors encara apagats.

A Garraf (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Cubelles (R2):
[des del tren]

-Res de nou a l'andana direcció Sant Vicenç.
-A l'altra andana ens hem creuat amb un tren, i no he pogut veure res.

A Cunit (R2):

-Megafonia nova en curs d'instal.lació.
-Instal.lats quatre teleindicadors (dos per via) a l'andana de vies 2/4 (direcció Barcelona).
-Instal.lats suports per a quatre teleindicadors (dos per via) a l'andana de vies 1/3 (direcció Sant Vicenç).
-A l'andana de via 3 (la de l'edifici de viatgers) per ara no hi ha instal.lat cap teleindicador.

A Segur de Calafell (R2):

-Ascensor de l'andana direcció Sant Vicenç espatllat. :(

A Calafell (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

Ahir (23/04/2018)

Posted: Tuesday 24/04/2018 1:25
by 437.001
A L'Arboç (R4):

-Instal.lats (ja fa mesos) dos teleindicadors per via i andana. Model antic (lletres vermelles).
-Instal.lats polsadors d'emergència a l'andana de l'edifici de viatgers, i a l'andana direcció Tarragona.
-Edifici de viatgers pintat fa no massa.
-Marques grogues a les andanes, com si anéssin a canviar bancs i papereres.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A La Granada (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :(

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Han acabat l'excavació i cimentació de la vora d'andana de l'extrem Sant Sadurní de l'andana direcció Vilafranca/Sant Vicenç. Estan reinstal.lant les vores d'andana velles, però ja a la posició nova. Desconec si aplicaran això mateix a la part de l'andana on paren els trens, o si ho faran amb vores d'andana noves (com les de Passeig de Gràcia, per entendre'ns).

A Martorell (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Al Papiol (R4):

-Com ja vaig veure ahir, ja han instal.lat tots els tancaments nous a l'andana direcció Vilafranca/Sant Vicenç. Excepte un: la porta de servei.
-A l'andana direcció Barcelona no han començat encara, i per ara no sembla que vagin a fer-hi res.
-Nova megafonia instal.lada. Funciona.

NOTA DE PREMSA | Renovació El Prat-Sants i estació Bellvitge

Posted: Tuesday 24/04/2018 23:09
by 437.001
Adif (24/04/2018)
Con un presupuesto de casi 5,2 millones de euros

Adif inicia los trabajos de modernización de la infraestructura entre el Prat de Llobregat y Barcelona Sants

• Se renovará la vía y la línea aérea de contacto en un tramo de 3,5 km dentro de este trayecto con el objetivo de garantizar los óptimos parámetros de seguridad, fiabilidad, disponibilidad y funcionalidad de la infraestructura

• Las actuaciones previas permitirán acometer los trabajos de mejora de accesibilidad de la estación


24/04/2018. Adif ha iniciado los trabajos de modernización de la infraestructura entre El Prat de Llobregat y Barcelona-Sants, que tienen un presupuesto de 5.178.113,6 euros (IVA incluido).

Tras operaciones previas, consistentes en trabajos de campo en las redes de cableado y en otros servicios afectados, las obras se han iniciado con la renovación de traviesas mediante maquinaria pesada en el entorno de la estación de Bellvitge, primero en la cabecera lado sur y después en la cabecera lado Barcelona.

Esta primera fase de las obras, que se alargará hasta el próximo 9 de mayo, es imprescindible que se ejecuten en horario nocturno con el objetivo de no afectar al servicio de Rodalies. En este sentido, Adif y Renfe, de forma coordinada con el Ayuntamiento de L’Hospitalet de Llobregat han iniciado una campaña de información con diferentes canales de comunicación, entre los que destaca la colocación de carteles en los edificios de viviendas más próximos a las zonas donde se desarrollan los trabajos.

Este proyecto, con un plazo de ejecución total de 18 meses aproximadamente, permitirá renovar los elementos de vía y la línea aérea de contacto en un tramo de 3,5 km dentro del tramo El Prat de Llobregat-Barcelona.

Para ello, se colocarán 9.200 ml de carril, 5.300 traviesas de hormigón y se aportarán 4.100 m3 de balasto. También se instalarán 4.460 m de hilo de contacto de la catenaria, se renovarán pórticos y otros elementos del sistema de electrificación y se colocarán dos nuevos aparatos de vía en el ámbito de la estación de Bellvitge.

También se incluyen trabajos para mejorar la funcionalidad y capacidad operativa de la infraestructura y la gestión del tráfico, permitiendo agilizar los movimientos, incrementar la velocidad máxima de circulación de los trenes en sentido Barcelona y reducir el tiempo de paso de los diferentes servicios ferroviarios.

De este modo, se homogeneizará y unificará el estado de las instalaciones, garantizando así sus óptimos parámetros de seguridad, fiabilidad, disponibilidad y funcionalidad de la infraestructura, lo que aumentará los niveles de confort de la explotación ferroviaria.

Además, se pretende incrementar la vida útil de las instalaciones, optimizar las labores de mantenimiento y reducir la probabilidad de incidencias en un tramo que registra una elevada densidad de circulaciones ferroviarias.

Actuaciones en la estación de Bellvitge

Las obras a cargo de Adif servirán también para modificar el esquema de vías de esta estación, de modo que los trenes que actualmente utilizan las dos vías generales circularán por vía directa y no desviada, dejando una tercera vía para maniobras. Para ello, se adecuarán y adaptarán la superestructura (carril, traviesas y balasto) y los aparatos de vía.

Además, recientemente se han autorizado obras complementarias por un importe de 359.310,16 (IVA incluido), para ampliar el andén central de la estación con una estructura provisional. De este modo, la vía 1 se dejaría en su posición definitiva con un desplazamiento en sentido El Prat de Llobregat y se construiría un andén provisional para permitir la instalación del ascensor por parte de Renfe.

Las actuaciones a cargo de Adif en la estación de Bellvitge, que está previsto culminar a finales de 2017, son previas al proyecto de mejora de la accesibilidad de la estación, que ejecutará Renfe. Ambos proyectos se coordinarán y solaparán con el objetivo de acortar los plazos de ejecución.

Entre los trabajos de mejora de accesibilidad destacan:

- La instalación de 4 ascensores, 2 de acceso exterior a vestíbulo y 2 de acceso a andenes desde el vestíbulo

- Recrecido, ampliación y prolongación de andenes

- Mejoras sistemas de información

- Encaminamientos podotáctiles

- Renovación iluminación

La estación de Bellvitge cuenta con los servicios de la línea R2 sur que la enlazan con Barcelona en un tiempo de viaje de 7 minutos. Diariamente, cerca de 6.000 clientes utilizan esta estación para sus desplazamientos en tren.
)))

Ahir (28/04/2018)

Posted: Sunday 29/04/2018 1:47
by 437.001
Al Papiol (R4):
[desde la LAV]

-Res de nou.

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):

-Desbrossat més enllà de l'extrem costat Sant Andreu Arenal de l'andana direcció Barcelona-Sants. En observació.
-L'estació necessita teleindicadors, nova cartelleria, i vores d'andana amb paviment podotàctil.
-L'estació i els seus voltants, particularment costat Sant Andreu Arenal, necessita nous tancaments com l'aire que respira, és un colador important. Hi ha unes tanques provisionals que no tenen cap mena d'efecte dissuassiu.
-Les andanes no fan 200m de llarg, i a més, encara que això no afecti el passatger, l'andana direcció Montcada no està recrescuda en tota la seva amplada, ja que per raons que desconec, unos centímetres de la mateixa no es van recréixer, i van quedar fora dels tancaments. Misteri.

A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):

-Res de nou.

A Sant Cugat del Vallès (R8):

-Estació en obres un altre cop! :D
-Aquesta és la segona licitació, però no havia estat adjudicada, trets que es fés pel procediment simplificat, o que hi hagués hagut una errada a l'hora de publicar l'adjudicació.
-Han instal.lat baranes a tota la part recrescuda de la vora d'andana direcció Martorell, a la part que no dóna a la via.
-També han instal.lat baranes a la zona d'accés de l'andana al vestíbul. Queda una mica boterut, però almenys així s'evita qualsevol risc de caiguda a la via per ensopegada. El famós nyap ha quedat subsanat.
-Les baranes en qüestió són de color gris, del mateix model que les del pas inferior. No sé si estan acabades, ni si el color gris serà el definitiu.
-Ascensors encesos, però fora de combat, encara que... podria ser que els estiguéssin reparant PER FI.

A Rubí (R8):
[des del tren]

-Ascensors encesos, però no he pogut distingir si funcionant o no.
-Res més de nou.

A Castellbisbal (R4/R8):
[des del tren]

-Estació completament a fosques tret de vestíbul i pas inferior. MOLT MALAMENT! :evil:

A Martorell (R4/R8):

-Res de nou.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-El xafarranxo de combat porta un ritme més alt del que esperava: ja han iniciat la reforma de la part de l'andana on fins la setmana passada estacionàven els trens direcció Vilafranca/Sant Vicenç de Calders.
-Els trens ara estacionen al perllongament d'andana que es va construïr durant l'anterior reforma de l'estació, i que s'havia deixat tal qual.
-Això no impedeix que parin a zones a les quals ja s'ha actuat o on encara s'hi està actuant, la qual cosa ha obligat a instal.lar unes vores d'andana addicionals per tal de mantenir el gàlib, les vores en qüestió són de plaxes aparentment metàl.liques, intueixo que suportades amb contrapesos o algun tipus de bastida o similar.
-Mini-excavadora (tamany dumper) a l'andana direcció Sant Vicenç de Calders, que ha estat tancada en gran part.
-El tall amb pla alternatiu de transport (PAT) serà obligatori, i és imminent: en una setmana o dues, si segueixen a aquest ritme.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou (o això m'ha semblat: ja era fosc). :(

A La Granada (R4):
[des del tren]

-Detectat focus, pero no he pogut veure si era permanent o d'obres. A la zona entre el pas superior peatonal i el túnel.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :(

Ahir (29/04/2018)

Posted: Monday 30/04/2018 2:59
by 437.001
Al Papiol (R4):
[des de la LAV]

-Res de nou.

A Bellvitge (R2):
[des de la LAV]

-Observada maquinària estacionada a la via 0 de Bellvitge.

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]

-Res de nou.

A Montcada-Ripollet (R3):
[des del tren]

-Estació en obres! :D
-Han instal.lat una marquesina a l'andana de la via principal.
-No he pogut veure res més, el tren no ha parat aquí.

A Mollet-Santa Rosa (R3):

-Van fent al seu ritme el pas inferior i la reforma de les andanes, sense donar-se massa pressa.
-Tambén hi ha una zona tancada al costat Parets de l'andana de l'edifici de viatgers, amb un forat. No sé què deu ser.

A Mollet-Sant Fost (R2/R8):

-Res de nou. :(

A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Cugat del Vallès (R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Rubí (R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Castellbisbal (R4/R8):

-Res de nou.

A Martorell (R4/R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Gelida (R4):

-Han començat a demolir la vora d'andana de l'andana de via 1 (direcció Vilafranca/Sant Vicenç de Calders) a la part tancada (costat Martorell).
-A l'extrem costat Sant Sadurní de l'andana, on ja s'hi ha actuat, s'hi han instal.lat planxes per tal de mantenir el gàlib mentre no es faci e ripat definitiu. Aquestes planxes estan apuntalades.
-Moltes marques de pintura de diferents colors pel terra de totes dues andanes.
-Mini-excavadora (tamany dumper) a l'andana direcció Sant Vicenç de Calders, que ha estat tancada en gran part (costat Martorell).
-El senyor de Rodalies no m'ha sabut dir quan serà el tall pel ripat, però sí que m'ha dit que per la nit treballen a un ritme bastant alt, es nota a simple vista, d'ahir a avui han progressat.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :(

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :(

Ahir (30/04/2018)

Posted: Tuesday 01/05/2018 2:16
by 437.001
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]

-Res de nou.

A Montcada-Ripollet (R3):

-Han instal.lat una marquesina a l'andana de via 1 (la directa), que fins ara no en tenia. Està acabada.
-Les baranes inacabades des de l'última renovació (i d'això ja fa uns quants anyets!) segueixen inacabades com sempre, la qual cosa és vergonyosa. :evil: No dóno les obres per acabades només per aquesta raó. Si quan hi torni a passar tot segueix igual, les donaré per acabades. Tot i que ja s'hi podrien posar les piles, que no estem parlant de milions, i queda més que cutre. >:(

A Mollet-Santa Rosa (R3):
[des del tren]

-Estan preparant el calaix des del pàrquing dissuassori, des d'allà serà empès cap a sota les vies.
-Res més de nou, no semblen anar gaire de pressa aquí.

A Parets del Vallès (R3):
[des del tren]

-Estació en obres! :D
-Estan instal.lant tancaments anti-frau a l'andana de l'edifici de viatgers i al llarg de la via en cul de sac.
-Ni rastre de la subestació, tot i que crec que han desbrossat una miqueta.
-Ja els queda molt poquet.

A Granollers-Canovelles (R3):
[des del tren]

-Estació en obres! :D
-Estan instal.lant tancaments anti-frau a l'andana de l'edifici de viatgers i a l'antic moll de mercaderies.
-Ja els queda molt poquet.

A La Garriga (R3):

-Al vestíbul-bar-taquilla hi ha una pantalla indicant properes sortides. Crec que és de les noves.

A Sant Martí de Centelles (R3):

-Obres acabades. :D
-Al final, els suports de marquesina que estaven al pàrquing dissuassori la darrera vegada que hi vaig passar han desaparegut (cap a Montcada-Ripollet, potser?).
-Pensava que potser instal.larien una marquesina a l'andana de via 1 (la directa), però... no.

A Centelles (R3):

-Obres acabades. :D
-Han instal.lat enllumenat nou a les parts no recrescudes de les andanes de via 1 i 2/4.
-Marquesina acabada.
-También están iniciando la restauración de la pasarela de peatones (externa a la estación, aunque muy característica -y antigua-), que comunica ambos lados de las vías.
-También están sustituyendo traviesas en la vía 2, las viejas bibloque han sido reemplazadas por nuevas monobloque polivalentes.
-Dresina estacionada en vía 4 con traviesas bibloque viejas apiladas.

A Balenyà-Tona-Seva (R3):

-Estació en obres! :D
-Estan instal.lant tancaments anti-frau a l'andana de l'edifici de viatgers i a l'antic moll de mercaderies.
-Ja els queda molt poquet.

A Bellvitge (R2):
[des del tren]

-Hi ha maquinària estacionada al fons de la via 0, quasi a Can Tunis.

A Gavà (R2):
[des del tren]

-Teleindicadors encesos! Emeten el logo de Rodalies i donen l'hora, però encara no funcionen.

A Garraf (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Cubelles (R2):
[des del tren]

-Tres teleindicadors instal.lats. Encara apagats (en queda un per instal.lar, el del costat Vilanova de l'andana direcció Barcelona).

A Cunit (R2):
[des del tren]

-Teleindicadors instal.lats. Al final van dos per vía a les andanes principals, i un més a l'andana de l'edifici de viatgers. Encara estan apagats.

Avui (01/05/2018)

Posted: Tuesday 01/05/2018 23:58
by 437.001
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1):
[des del tren]

-Res de nou.

A Vilassar de Mar (R1):

-Estació en obres! :D
-Estan instal.lant tancaments anti-frau a l'andana de l'edifici de viatgers i zones adjacents. Els queda molt poquet ja.
-El pas inferior està en un estat entre lamentable i perillós. No sé si va ser arrel del darrer gran temporal o si és per alguna altra raó, però la paret sud del pas està que cau a trossos, i les reixetes d'evacuació d'aigua estan completament rovellades. D'aquí que hagi sortit a licitació la seva reforma.
-Ambdós ascensors en servei.

A Mataró (R1):

-Estació en obres! :D
-Estan instal.lant tancaments anti-frau a l'andana de l'edifici de viatgers i zones adjacents. Aquí van una mica menys avançats, tot i que han fet bastanta cosa, però aquesta estació és molt més gran que les altres.

A Sant Andreu de Llavaneres (R1):
[des del tren]

-Teleindicadors en curs d'instal.lació. Dos per andana. Per ara només hi ha els suports.
-Cartelleria a mig instal.lar (no es que estiguin instal.lant-la, és que quan anaven per la meitat, allí ho van deixar, com a Viladecavalls).

A Arenys de Mar (R1):
[des del tren]

-Teleindicadors nous model Deimos/Aesys en color funcionant.
-Teleindicadors antics de lletres vermelles retirats.
-No he baixat aquí, així que només puc dir que n'hi ha dos per andana a les dues vies principals, a les vies desviades no ho he vist, m'ho tapava un Civia.

A Santa Susanna (R1):
[des del tren]

-Teleindicadors en curs d'instal.lació. Dos per andana. Per ara només hi ha els suports.
-Cartelleria vella i molt degradada ja.

A Blanes (R1):

-Cartelleria absent, tret dels pals vells que anuncien el número de la via (tret del cas del de la via 4 que està trencat i ho han pintat amb esprai a un pal d'electrificació...). No hi posa per enlloc que l'estació és la de Blanes. I això que és de les estacions més turístiques de tot Rodalies. :martell2
-Obres no iniciades, i ni idea, però ni idea, de què dimonis pot ser el que hi vulguin fer, aquí. :nose

A Maçanet-Massanes (R1/R2):

-Travesses i rail tirats al costat de les vies.

A Sant Celoni (R2):

-Obres acabades. :D

A Mollet-Sant Fost (R2/R8):

-Res de nou. :(

A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
[des del tren]

-Observada zona tancada amb precinte a l'extrem costat Cerdanyola del Vallès/Mollet-Sant Fost de l'andana de l'edifici de viatgers. Sembla com si hi hagués canal dintre del precinte.
-Res més de nou... per ara.

A Sant Cugat del Vallès (R8):
[des del tren]

-Res de nou. :(

A Martorell (R4/R8):

-Res de nou.

A Gelida (R8):
[des del tren]

-Han demolit un tros més de l'andana direcció Vilafranca/Sant Vicenç.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :(

A La Granada (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :(

A L'Arboç (R4):
[des del tren]

-Res de nou. >:( L'estació segueix completament a fosques tret de la marquesina de l'edifici de viatgers.

Teleindicadors a les andanes

Posted: Thursday 03/05/2018 23:42
by 437.001
Actualment, falten teleindicadors a les següents estacions:

R1 (Clot-Mataró-Maçanet): Cabrera de Mar-Vilassar de Mar, Caldes d'Estrac, Malgrat de Mar, Tordera.

R2 Nord (Clot-Granollers Centre-Maçanet): Montcada i Reixac, La Llagosta, Mollet-Sant Fost, Les Franqueses-Granollers Nord, Cardedeu, Llinars del Vallès, Palautordera, Gualba, Hostalric.

R2 Sud (Estació de França-Aeroport/Vilanova-Sant Vicenç de Calders): Bellvitge, Viladecans, Garraf, Segur de Calafell, Calafell.

R3 (Montcada Bifurcació-Granollers Canovelles-Vic): Montcada-Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Les Franqueses del Vallès, La Garriga, Figaró, Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.

R4 Nord (Barcelona Sants-Terrassa-Manresa): Torre Baró, Barberà del Vallès, Sabadell-Sud, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet.

R4 Sud (Barcelona Sants-Martorell-Sant Vicenç de Calders): totes en tenen (però els de Lavern-Subirats no han funcionat mai per vandalisme).

R8 (Castellbisbal-Mollet Sant Fost): Mollet-Sant Fost.

Teleindicadors a les andanes

Posted: Thursday 03/05/2018 23:44
by 437.001
Hi ha teleindicadors en curs d'instal.lació a les següents estacions:

R1 (Clot-Mataró-Maçanet): Sant Andreu de Llavaneres, Santa Susanna.

R2 Sud (Estació de França-Aeroport/Vilanova-Sant Vicenç de Calders): Gavà, Cubelles, Cunit.

Monitors per a maquinistes

Posted: Thursday 03/05/2018 23:52
by 437.001
Hi ha dues estacions en particular, on convindria que se n'instal.léssin:

-Barcelona-Estació de França.
-Viladecavalls.

Totes dues es troben en corba tancada a totes les andanes, i el maquinista no pot veure la totalitat del tren, cosa que les converteix en perilloses.

Estacions amb andanes baixes

Posted: Friday 04/05/2018 0:22
by 437.001
Tot i que hi ha un nombre d'estacions amb andanes que no compleixen l'estandard d'Adif (68cm sobre cota de rail), i que encara no s'han reformat, unes quantes en particular tenen les andanes baixes o molt baixes, cosa que les fa perilloses.

Són les següents:

R1: cap.

R2: Garraf (només una andana que normalment no s'utilitza), Castelldefels (només una andana que normalment no s'utilitza).

R3: Montcada-Bifurcació, Santa Perpètua de Mogoda, Figaró, Centelles.

R4: L'Arboç, La Granada, Sant Sadurní d'Anoia (dues de les tres andanes, que normalment no s'utilitzen), Barcelona-Arc de Triomf (només una petita part de les dues andanes), Montcada-Bifurcació, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar (només la part no reformada per la presència del pas a nivell).

R8: cap.

Estacions amb andanes sense marquesines

Posted: Friday 04/05/2018 0:43
by 437.001
Indico les andanes principals on els passatgers solen esperar el tren a la intempèrie.

Són les següents:

R1: Sant Pol de Mar (l'ajuntament no en vol).

R2: Garraf (la que hi ha és molt petita), Platja de Castelldefels (la que hi ha és molt petita), Barcelona-Sant Andreu Comtal (estació provisional, les que hi ha són molt petites), Cardedeu, Llinars del Vallès, Palautordera (la que hi ha és molt petita), Gualba (la que hi ha és molt petita), Riells i Viabrea-Breda.

R3: Les Franqueses del Vallès, La Garriga (la que hi ha és molt petita), Figaró (la que hi ha és molt petita), Balenyà-Els Hostalets.

R4: L'Arboç, La Granada (la que hi ha és molt petita), Lavern-Subirats, Cornellà (la que hi ha és molt petita), Montcada-Bifurcació (les dues andanes principals no en tenen), Cerdanyola del Vallès (les que hi ha són molt petites), Castellbell i el Vilar.

R8: cap.