El passat dimecres 17 vaig estrenar l'
H14. Una valoració molt positiva.
Només al terminal (St. Adrià), una bona afluència (sobretot de gent que ve de l'estació), cosa que demostra que ampliar la 141 a l'estació (només 2 parades més creuant el riu) hagués estat un èxit. Calia esperar a la NXB per fer això??
Bé, continuo. La gent s'apropa a mirar el bus i les tires informatives, i pregunta sobre el recorregut. Els primers dies hi ha expectació.
Intento iniciar el viatge amb el 1428, bus que hi havia estacionat. Un operador de TMB estaba revisant les bateries (al portó del costat del conductor). Alguna cosa em deia que m'hauria d'esperar al següent...
Efectivament, el bus tenia poca bateria, i el conductor i l'operari han avisat que l'expedició estava limitada a Diagonal-Selva de Mar, i des d'allà agafaria la
Ronda cap a les cotxeres [
de Zona Franca]. Van pujar els passatgers que que baixaven a aquesta o abans, i la resta ens vam quedar al terminal a esperar al següent bus, amb l'operari de TMB. El següent torn, el 1429, també és revisat per l'operari. Sembla que els 14XX presenten constants problemes elèctrics, i han deixat un operari al terminal per a que els revisi. La conductora, tot i haver-li advertit l'operari que el torn anterior estaba limitat/suprimit, va decidir no avançar la sortida i sortir al seu horari; greu error. Després del bescanvi de la meva tarja (que també era un bescanvi...
), comencem el viatge.
Al c/Torrassa, veig dues H14s solapades arribant al terminal que hem deixat. El mateix problema que sorgeix a totes les línies NXB (i convencionals d'alta freqüència). Molt bona acollida de la línia, recull passatgers pràcticament a totes les parades! També tenint en compte que l'anterior torn s'havia suprimit. Imagineu-vos, a Diagonal-Josep Pla el bus ja era ple. A Diagonal-Selva de Mar veig un BKB reflectit a la lluna del bus. Endevineu qui ens ve darrere?? Efectivament, una altra H14.
Possiblement, una de les dues solapades d'abans, que ha hagut d'avançar la sortida. I la nostra conductora no ho va voler fer.
Diria que a Llacuna ha apagat els BKBs, doncs la gent ha començat a pujar al de darrere. El nostre ja era massa ple, de fet.
Al Pg. Pujades, veig un H16 articulat en sentit Fòrum ple a vessar. Abans, a Diagonal Mar, havia vist un H16 estàndard. No m'agradaria veure com van els estàndards, que s'intercalen amb els articulats a línia.
Molta gent no fa el canvi a l'H14, decideix seguir amb l'H16 malgrat els deixi més lluny. Com passaba amb els anteriors 41 i 141
(hem tornat a la mateixa situació).
Bé, tornem a l'H14. He baixat al Pla de Palau. Què han fet??
Doncs bé, s'han adonat de l'error de deixar l'Estació de França sense enllaç en un sentit i han col·locat la parada entre Pla de Palau i l'EdF, de tal forma que ni para al Pla de Palau ni a l'EdF.
I, a sobre, t'ho venen com una meravellosa àrea d'intercanvi, i sense enllaç amb RENFE.
La situació d'aquest pal de parada es temerària i pitjor impossible. Està allunyat de qualsevol pas de vianants, i la gent no vol caminar fins a élls. La passatgera que, com jo, s'ha baixat per anar-hi a l'EdF s'ha posat a creuar l'avinguda de forma temerària. I, al bus que anava darrere, un grup de gent també s'ha baixat per anar a l'estació i s'ha posat a creuar el carrer pel mig. La parada preexistent està al costat del pas de vianants que dóna a l'accés central de l'estació. Tant costa haber habilitat aquesta parada i una altra
decent al Pla de Palau?? Poseu un pal al mig del no-res, allunyat de tot, per estalviar-vos una sola parada??
Aquesta parada portarà problemes, i amb el temps, hauran d'habilitar dues parades diferenciades; el que ara no han volgut fer.
Conclusions: una
acollida extraodinària del passatge, inclòs el tram extès a Sant Adrià; cosa que demostra que
s'haurien d'haber posat més busos a la 141 des d'un bon principi, i s'hauria d'haver ampliat a Sant Adrià fa molts anys.
Si hi ha oferta, hi ha demanda; si no hi ha prou oferta, la demanda s'en va a d'altres opcions. S'han de
regular millor les sortides i la velocitat per garantir l'equidistància de busos.
La parada de Pla de Palau/EdF sentit Paral·lel s'ha de replantejar; dues parades diferenciades com estaba previst de bon principi.