Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No votes
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Total votes: 29

albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: LAV Barcelona-França

Post by albe6 »

Amb la nova remesa de TGV I2N2 que entra ara a la tardor, sonen cants de sirena de desfer-se de tot el material convencional d'Intercités i substituïr-lo pels TGV Sud-Est, que són el material de TGV més vellet que tenen. Per tant, propostes de connexions amb cotxes convencionals, zero.

El nou retard (tant dels trens com de la infraestructura) és la confirmació que els Dasye tenen problemes amb l'ASFA. A veure que passarà amb els I2N2, que ja el portaran de fàbrica.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by ortegote »

Hola,
Sembla doncs que SNCF farà la politica de renfe de canviar material mobil convencional (loco + coctxes) per material autopropulsat indivisible.

Jo personalment no estic ni a favor ni en contra però en el tema de la LAV era per donar una empenta a noves conexions desde ja i no tenir que esperar i seguint pagant a TP FERRO en concepte d'indemnitzacións

Salutacións.
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: LAV Barcelona-França

Post by albe6 »

El tema de la indemnització carregada als PGE a TP Ferro era pel retard en la línia espanyola. Un cop oberta, ja no hi ha indemnització, i són els operadors els que paguen directament a TP Ferro per passar.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by ortegote »

albe6 wrote:El tema de la indemnització carregada als PGE a TP Ferro era pel retard en la línia espanyola. Un cop oberta, ja no hi ha indemnització, i són els operadors els que paguen directament a TP Ferro per passar.
Hola,
Crec que encara es paga alguna cosa per que es va firmar un minim de circulacions que ara mateix no es compleixen, aixó ho vaig llegir per internet si es cert no ho se, però amb 2 circulacions de viatgers i les de mercaderies son poques per que TP FERRO sigui rentable.

Si algú sap més que ho digui.

Salutacions.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by gatvell »

Si no recordo malament, crec que son 8 circulacions per sentit i dia com a mínim.
També un import de 50 milions d'euros que crec que paguen a mitjes l'estat espanyol i França.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by wefer »

ortegote wrote:Crec que encara es paga alguna cosa per que es va firmar un minim de circulacions que ara mateix no es compleixen, aixó ho vaig llegir per internet si es cert no ho se, però amb 2 circulacions de viatgers i les de mercaderies son poques per que TP FERRO sigui rentable.
Ens hem gastat uns 5.000 milions d'euros en una línia per on circulen 3 o 4 trens diaris per sentit. I després ens en fotem de l'aeroport de Castelló, que al cap i a la fi ha costat "només" 200 milions.

Quin país :nono
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by gatvell »

Noi, es la "marca España"; que es veu que es molt forta i a tothom li agrada. Margallo dixit.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Post by metring »

Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: LAV Barcelona-França

Post by Miquel »

Jo crec que això ho diu tot.
Duron, que ha trabajado ocho meses en la revisión de los proyectos de transporte, se decanta por mejorar las infraestructuras existentes, sobre todo las de proximidad, y dejar aparcados los de nuevas líneas de TAV para después de 2030.
Tant debò servís com a bufetada a distancia al govern i companyia, però aquí com si sentissin ploure.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: LAV Barcelona-França

Post by alf_ »

metring wrote:I això què us sembla? http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... spana.html

Bueno, nada que no supieramos o viesemos venir, ¿no?
Hace tiempo ya leía yo que la gente decía que el AVE a París es más cuento que ficción, porque los Franceses no tienen planes inminentes de alargar la LAV correspondiente. Normal, no todos pueden ser tan idiotas como el MinisterioDeFomentoGobiernoDeEspaña..
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: LAV Barcelona-França

Post by trensmat »

Alto al carro aqui no dice nada de que se vaya aplazar la inauguración del TGV Barcelona - Paris, dicen que solo se aplazan las obras de alta velocidad francesa y nada mas, en la noticia nadie digo nadie a dicho nada de aplazar la inauguración del TGV hasta Barcelona. :nono
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Dues coses, ja ho sabem

Post by Guigui »

Em sembla que tothom ha entès de què va el tema. La infraestructura d'AV entre el Soler i Montpeller va per llarg (mitjan segle, tirant curt), cosa que no impedeix la circulació de TGV gràcies al mateix ample (cosa que a aquesta banda del Pirineu encara no hi és). El que no va per tan llarg (tot i que ja triguen massa i oficialment no en saben o no en volen saber res) és la circulació sense transbordaments entre Barcelona i París (i altres ciutats).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by ortegote »

trensmat wrote:Alto al carro aqui no dice nada de que se vaya aplazar la inauguración del TGV Barcelona - Paris, dicen que solo se aplazan las obras de alta velocidad francesa y nada mas, en la noticia nadie digo nadie a dicho nada de aplazar la inauguración del TGV hasta Barcelona. :nono
Una cosa es fer un servei amb un tren TGV o AVE per vies convencionals (França esta plena d'aquest serveis, inclús fa temps que un TGV entra per Irún) i l'altra es fer tota una linea de AV desde Paris fins a Perpignan i la Frontera.

La diferencia d'Espanya amb la resta d'Europa com ja sabem tots es l'ample i els AVE's aqui solament circulen per les Linies d'Alta Velocitat per aquest motiu.

Els Francesos fa temps que no tenen pressa per fer aquesta linea com ja han dit aixó no es res de nou.

Salutacions.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: LAV Barcelona-França

Post by trensmat »

ortegote wrote:
trensmat wrote:Alto al carro aqui no dice nada de que se vaya aplazar la inauguración del TGV Barcelona - Paris, dicen que solo se aplazan las obras de alta velocidad francesa y nada mas, en la noticia nadie digo nadie a dicho nada de aplazar la inauguración del TGV hasta Barcelona. :nono
Una cosa es fer un servei amb un tren TGV o AVE per vies convencionals (França esta plena d'aquest serveis, inclús fa temps que un TGV entra per Irún) i l'altra es fer tota una linea de AV desde Paris fins a Perpignan i la Frontera.

La diferencia d'Espanya amb la resta d'Europa com ja sabem tots es l'ample i els AVE's aqui solament circulen per les Linies d'Alta Velocitat per aquest motiu.

Els Francesos fa temps que no tenen pressa per fer aquesta linea com ja han dit aixó no es res de nou.

Salutacions.
Aixo ja ho se pero crec que SNFC a fet be de parar les obres de Alta Velocitat, pero el mitjans de comunicació com La Vanguardia enganyen molt els seus titulars per aixo me posat de aquesta manera.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Dues coses, ja ho sabem

Post by alf_ »

Guigui wrote:Em sembla que tothom ha entès de què va el tema. La infraestructura d'AV entre el Soler i Montpeller va per llarg (mitjan segle, tirant curt), cosa que no impedeix la circulació de TGV gràcies al mateix ample (cosa que a aquesta banda del Pirineu encara no hi és). El que no va per tan llarg (tot i que ja triguen massa i oficialment no en saben o no en volen saber res) és la circulació sense transbordaments entre Barcelona i París (i altres ciutats).
Esto mismo me refería, a que no es todo el trayecto en LAV, evidentemente el trayecto BCN-París sin trasbordos pero usando líneas convencionales en Francia esta a punto de caramelo.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: LAV Barcelona-França

Post by jaezcurra »

'AVEa iacta est'!
GERMÀ BEL | Actualitzada el 28/06/2013 00:00
http://www.ara.cat/premium/economia/AVE ... 05388.html
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: LAV Barcelona-França

Post by jaezcurra »

Vila lamenta que el govern francès hagi aparcat el TGV Barcelona-París
El conseller confia que a partir de la tardor es pugui anar des de la capital catalana a la francesa sense canviar de comboi
ACN Roses | Actualitzada el 29/06/2013 18:49
http://www.ara.cat/societat/Vila-france ... 05579.html
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by gatvell »

Seguim confonent a la gent.
No s'ha aturat el servei ferroviari Barcelona-Paris, tan sols que un tram de via no serà adaptat a la alta velocitat...
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Lloros en ramat

Post by Guigui »

... i que el pas de LAV a via convencional no és gens traumàtic més enllà del Pirineu ja que no comporta cap canvi d'ample. Els polítics i periodistes del ram ja podrien documentar-se millor i usar més el cervell: que potser es pensen que l'ample UIC es va inventar expressament per a les LAV que hi ha escampades per tot Europa?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Lloros en ramat

Post by alf_ »

Guigui wrote:... i que el pas de LAV a via convencional no és gens traumàtic més enllà del Pirineu ja que no comporta cap canvi d'ample. Els polítics i periodistes del ram ja podrien documentar-se millor i usar més el cervell: que potser es pensen que l'ample UIC es va inventar expressament per a les LAV que hi ha escampades per tot Europa?
No, yo creo que simplemente en el desierto cultural y social que hay en torno al ferrocarril desde hace 30 o 40 años ha dado lugar a que esa estúpida política de TODO AVE haya calado en los "sabidos" que tenemos, políticos, periodistas, etc. y les haya dejado con una visión de que la vía férrea que no sea de alta velocidad no es rentable y no es mejor que una línea de autobus, mientras que la autovía, gratuita lógicamente, es un bien de primera necesidad, que ha hecho obsoletos a los trenes convencionales.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”