Page 73 of 130

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 09/09/2010 13:47
by Miquel
xaviu wrote:Segons avança el diari Segre...
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... a-inpacsa/

No hi haurà soterrament, pero si traslladen l'estació d'on està actualment encara serà pitjor, ja que ara està prop del centre de la ciutat i si la traslladen quedarà fora de la ciutat, i per tant la gent no anirà a buscar el tren fins allí i perdrà viatgers.

Personalmente crec que sería molt millor integrar la vía actual en l'entorn com un tramvia.
I el Segre que?, no el fem pasar per una canonada per sota l'actual riu?

Hi ha gent, que per no respetar les baranes, cau pont avall i pot morir ofegat al Riu.
Per tant cal suprimir els ponts, i per fer-ho cal soterrar o desviar el Riu.

Senyor Aguilà, baixi dels núvols.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 09/09/2010 14:34
by Sky
El DPTOP sotmet a informació pública el tren tram entre Lleida i Balaguer i la nova variant de Balaguer

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha presentat avui l'estudi informatiu per a la implantació del tren tramvia entre Lleida i Balaguer i la nova variant de Balaguer que ara surt a informació pública.

L’actuació comprèn:

• L’actuació sobre 29,2 quilòmetres de la línia Lleida – la Pobla de Segur per a possibilitar la circulació de trens tramvies

• Una nova variant a Balaguer de 3,1 km per l’est del municipi que substituirà l’actual traçat que creua la ciutat

• L’adaptació i integració urbana de les 4 estacions intermèdies: Alcoletge, Vilanova de la Barca, Tèrmens i Vallfogona de Balaguer

• Un increment de les expedicions fins a les 18 per dia i sentit respecte les 8 actuals, que utilitzarien fins a un milió de viatgers l’any en el futur

• Una inversió total de 48,6 MEUR, dels quals 26,5 corresponen a la variant de Balaguer i 22,1 a l’adaptació i millora de la resta de la línia

Transformació de la línia Lleida la Pobla

La línia ferroviària de Lleida - la Pobla de Segur, de via única i ample ibèric, abasta una longitud de més de 89 quilòmetres i connecta les comarques del Segrià, la Noguera i el Pallars Jussà, amb 17 estacions al llarg del recorregut, de les quals, 3 compten amb doble via per al creuament dels trens.

La línia és titularitat de la Generalitat de Catalunya des del 2005. Des d’aleshores el Govern ha dut a terme un projecte de modernització i renovació de la línia per tal de millorar la qualitat del servei i les freqüències de pas, amb una inversió global de prop de 31 MEUR. Aquestes actuacions han comportat millores importants en el servei, amb 5 trens més diaris en ambdós sentits, entre Lleida i Balaguer, i la reducció de 15 minuts en la durada total del trajecte entre Lleida i la Pobla de Segur. Això s’ha traduït en un increment notable de viatgers, que arriba a més de 239 mil passatgers el 2009 a tota la línia, 203 mil dels quals fan el trajecte entre Lleida i Balaguer.

Amb l’objectiu de millorar la integració urbana de la línia al seu pas pels nuclis de població, en especial a Balaguer, i facilitar, alhora, una comunicació ràpida amb transport públic, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha impulsat la implantació de serveis de tren tramvia per donar servei als municipis entre Lleida i Balaguer a partir de l’adaptació de la línia existent.

En aquest sentit, demà el DOGC publicarà l’anunci de l’inici del procés d’informació pública de l’estudi informatiu i d’impacte ambiental corresponent a aquesta actuació, perquè les entitats, administracions i particulars interessats el puguin consultar i enviar les aportacions que estimin.

Una línia més integrada i amb més freqüències

L’estudi preveu l’actuació a la línia existent al llarg de 29,2 km de longitud entre Lleida i Balaguer, per tal de permetre la circulació de trens tramvies amb tracció dièsel, mantenint l’actual sistema d’alimentació, sense electrificació.

L’adaptació de la línia ferroviària existent entre Lleida i Balaguer comportarà la implantació d’un sistema combinat que aprofita els avantatges del tren i del tramvia alhora. Així, d’una banda, en els trams interurbans permet circular a velocitats competitives per comunicar de manera ràpida els diferents municipis. D’altra banda, en els trams urbans funciona com un tramvia, i es coordina amb la circulació de vehicles i vianants, arribant a velocitats de prop de 30 km/h.

L’actuació permetrà, a més, incrementar les freqüències de pas actuals, de manera que es podrà passar de les 8 expedicions per dia i sentit actuals, fins a les 15 o 18 expedicions per dia i sentit en el futur, d’acord amb l’evolució de la demanda, que es preveu que podria arribar entre els 800.000 i un milió de viatgers l’any 2026.

La introducció d’aquest sistema inclou també l’adequació urbanística de l’entorn de les estacions i la millora de la integració de la línia en la ciutat, donant continuïtat a la trama urbana.

L’estudi es divideix en dues parts :

• Nova variant de Balaguer de 3,1 km

• Adaptació de 26,1 km de via i remodelació de les 4 estacions intermèdies de la línia

Variant de Balaguer

La línia ferroviària Lleida-La Pobla discorre tangencialment per l’est del nucli urbà del municipi de Balaguer, de tal manera que el seu creixement urbà s’ha vist limitat històricament per la plataforma del ferrocarril. El planejament de Balaguer preveu un desenvolupament urbanístic a l’est de les vies que requereix d’una millora en la seva permeabilitat, ja que actualment els dos costats es comuniquen mitjançant dos passos a nivell (amb el carrer Urgell i la carretera de Camarasa) i un pas elevat.

El DPTOP va sotmetre a informació pública el passat mes de desembre de 2009 l’Estudi informatiu sobre la integració urbana de la línia Lleida-La Pobla al municipi de Balaguer. Aquest estudi analitza dues alternatives d’integració en l’entorn, basades en el soterrament de la línia al seu pas per Balaguer (80 MEUR) o en un canvi de tecnologia ferroviària passant a tren-tramvia mantenint l’actual traçat (22 MEUR), sense decantar-se per cap d’elles.

A partir de les al·legacions rebudes el DPTOP ha fet diversos anàlisis de traçat i ha acordat amb l’Ajuntament de Balaguer una solució que passa per la construcció d’una variant ferroviària fora del nucli urbà, dins el terme municipal. Amb l’objectiu d’agilitar la seva tramitació, el DPTOP ha inclòs aquesta actuació dins l’Estudi informatiu del tren tramvia entre Lleida i Balaguer, del qual s’estava ultimant la redacció i que inicia ara la seva informació pública.

L’actuació proposada, té un pressupost estimat d’uns 26,5 MEUR.

• Variant per l’est : la proposta es basa en la construcció d’una variant ferroviària per l’est del municipi, amb la seva corresponent estació. El nou traçat comptarà la supressió d’un tram d’aproximadament 2,7 km de la via existent així com de l’actual estació. La nova variant té una longitud total d’uns 3,1 km i el seu inici es troba al sud del municipi, abans del creuament amb la carretera C-26. El nou traçat creua aquesta carretera per sota i se situa al costat del Canal de Balaguer. A partir d’aquí, discorre paral·lel al canal i creua els carrers d’Urgell i la carretera de Camarasa també per sota. Més endavant, la via gira cap a l’oest i creua el riu Sió mitjançant un viaducte de 250 metres de longitud, i torna a connectar amb la línia actual.

• Nova estació : la nova estació se situarà una mica abans del creuament amb el carrer Urgell, alineada amb l’eix de la rambla prevista en el planejament. Aquesta estació disposarà de 3 vies i 2 andanes. Una de les andanes tindrà una longitud de 40 metres, mentre que l’altra en tindrà 120 i es planteja amb doble pis. Amb aquesta configuració s’aconsegueix compatibilitzar els serveis tipus tren-tramvia fins a Balaguer, amb l’explotació de la línia actual fins a La Pobla.

• Nova passera de vianants: d’altra banda, i mentre no s’hagi finalitzat la nova variant, el DPTOP preveuconstruir una passera per a vianants sobre la línia al seu pas per la carretera de Camarassa, prop del pas a nivell existent, on l’ajuntament ha promogut una nova urbanització i una escola. La passera d’uns 10 metres de longitud, serà de mòduls prefabricats que facilitaran el seu desmuntatge un cop deixi de ser d’utilitat. Tindrà un cost de 265 mil euros i es preveu licitar-ne les obres les properes setmanes.

Conversió de 26,1 km de línia

D’altra banda, l’estudi que ara se sotmet a informació pública preveu també la conversió del tram de 26,1 km de línia existent entre Lleida i Balaguer de la línia d’FGC de Lleida – la Pobla de Segur, així com l’adaptació de les 4 estacions intermèdies: Alcoletge, Vilanova de la Barca, Térmens i Vallfogona de Balaguer. Es preveu que aquests treballs comportin una inversió de 22,1 MEUR.

L’actuació preveu els treballs següents:

• Adaptació de la infraestructura existent, per a permetre la circulació d’aquest tipus de trens tramvies

• Integració de la traça ferroviària en els trams urbans, enjardinant i urbanitzant l’entorn més proper i integrant els carrils en el paviment per a reduir l’impacte acústic i millorar la permeabilitat de la traça

• Nova àrea de tallers i cotxeres, ubicada als terrenys d’FGC entre les estacions de Vilanova de la Barca i Térmens. Tindrà una superfície de 4.695 m2, dels quals 3.684 m2 seran coberts. Disposarà de tres vies, una de les quals tindrà fossar per al manteniment dels vehicles. Així, la nova àrea es destinarà a la recepció, estacionament i manteniment del material mòbil de la línia.

• Dos nous aparcaments de dissuasió, a les estacions d’Alcoletge i Vallfogona de Balaguer, per a facilitar l’accés en vehicle privat al transport públic.

• Dos nous punts de doble via per al creuament de trens, a Térmens i Vilanova de la Barca per a permetre l’increment futur de freqüències a la línia

• Remodelació de les 4 estacions intermèdies, que inclou la col·locació de noves marquesines i mobiliari urbà, seients per a l’espera dels viatgers, nou paviment i el decreixement de les andanes per apropar-les a la cota de la vorera. Així, tindran 28 cm d’altura al llarg de 40 metres de longitud, en lloc dels 60 cm d’altura existents. Concretament, les actuacions a executar en cada estació són:

• Alcoletge: l’actuació inclou la urbanització del vial que actua com a nexe entre la població i l’estació. Aquí l’estudi preveu també la construcció d’un aparcament d’intercanvi, amb capacitat per a 20 motocicletes i 64 turismes, per poder accedir a l’estació amb vehicle privat, amb un accés en rampa. A més, les andanes s’ajustaran per a permetre la circulació dels nous vehicles de tren tramvia i l’accessibilitat dels viatgers.

• Vilanova de la Barca: en el futur, aquesta estació quedarà més a prop del nucli urbà, d’acord amb els creixements urbanístics previstos. Aquesta serà una de les dues estacions amb doble via d’aquest tram, per a facilitar el creuament de trens tramvia i permetre, així, augmentar la freqüència de la línia. Per això, comptarà amb dues andanes: una que ja existeix i s’adaptarà als nous usos, i una segona andana paral·lela a la via actual, de 40 metres de longitud, que quedarà el més a prop possible del carrer del riu Corb. A més, s’elevarà el passeig paral·lel a la via per a facilitar l’accés a les andanes des de qualsevol punt.

• Térmens: l’opció considerada com a més adient queda totalment integrada en el nucli urbà, i comporta la creació d’una nova àrea per a l’ús ciutadà, amb una zona de jocs infantils i un passeig arbrat per a vianants que dóna continuïtat a la passarel·la existent sobre el Canal de Balaguer. L’estació tindrà dues vies per als creuaments del trens amb dues andanes de 40 metres de longitud. A més, l’actuació permetrà recuperar el pont per a vianants que creua el canal de Balaguer, dotant-lo d’accessibilitat mitjançant rampes.

• Vallfogona de Balaguer: aquesta estació també acollirà un nou aparcament per a vehicles privats, amb capacitat per a 8 motocicletes i 38 turismes, per a facilitar l’accessibilitat des del nucli urbà i potenciar l’ús del transport públic. Aquí, l’andana del tram aprofitarà l’andana existent, que es rebaixarà fins als 28 cm d’altura al llarg de 40 metres. Després connectarà amb l’andana original, de 60 cm d’altura, mitjançant una rampa, en una longitud de 80 metres.

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 4&idioma=0

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 09/09/2010 14:37
by Sky
Image

Image

Plànols

Image

Nova estació de Balaguer

Image

Imatge virtual de l'estació d'Alcoletge

Image

Imatge virtual de l'estació de Vilanova de la Barca

Image

Imatge virtual de l'estació de Térmens

Image

Imatge virtual de l'estació de Vallfogona de Balaguer

Image

Fotografia de la roda de premsa



La notícia al TN Comarques

Marcians que viuen a la Terra

Posted: Thursday 09/09/2010 15:08
by Guigui
El planejament de Balaguer preveu un desenvolupament urbanístic a l’est de les vies que requereix d’una millora en la seva permeabilitat, ja que actualment els dos costats es comuniquen mitjançant dos passos a nivell (amb el carrer Urgell i la carretera de Camarasa) i un pas elevat.
Que facin passos soterrats sota la via, que sortirà més barat i no fa perdre cap mena de temps a qui hagi de passar d'un costat a l'altre.

D'altra banda, tren-trams dièsel és una primícia mundial, oi? Això sí que serà una aportació espaterrant a la qualitat de vida urbana...

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 09/09/2010 15:44
by TBF
:boig espero que només sigui fum de precampanya. ...
Volen fer un ferrocarril competitiu o una jardinera en rodes molt bonica per semblar "megasustaniblas i acologistas de dabò" però inútil... ?

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 09/09/2010 15:46
by metring
TBF wrote::boig espero que només sigui fum de precampanya. ...
Volen fer un ferrocarril competitiu o una jardinera en rodes molt bonica per semblar "megasustaniblas i acologistas de dabò" però inútil... ?
Ja sabeu, doncs, a on escriure per dir la vostra: http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... r/#respond

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 09/09/2010 16:35
by xaviu
Vaja, en quant a la "variant" de Balaguer, quina decepció de proposta. :cari
Així al tenir l'estació fora de la ciutat, i segons ha dit l'alcalde, s'haurà d'agafar un autobús que et porti fins l'estació.
I això que l'alcalde defensava aferrissadament l'opció del soterrament, com es que ha canviat d'opinió? Si ja es sabia que el soterrament ja no es faria per ser excessivament car, millor adaptar el traçat actual que no pas expulsar el tren. A Barcelona i ciutats colindants es posa el tramvia pel centre de les ciutats, plenes de de cotxes i vianants, i a Balaguer tot el contrari :emprenyat

Estaria molt millor convertir el tram actual dins de la ciutat en un tramvia, convertir l'estació actual en una parada de tramvia i invertir els diners en fer una nova estació (final de tram Lleida-Balaguer) a la zona nord de la ciutat, a la carretera de Camarasa.

Diàleg de sords

Posted: Thursday 09/09/2010 22:12
by Guigui
Comentaris i resposta sobre el tema, al frontó (perdó, bloc) del DPTOP: http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... /#comments

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 09/09/2010 22:26
by liniadelRipollés
La ubicació correcta de l'estació d'un tren-tram a Balaguer és l'actual estació d'autobusos, amb intermodalitat garantida cap als poblets lleidatans servits per Gamon i ALSA i amb les línies cap a Puigcerdà i altres llocs pirinencs.

Allunyar el tren del centre sempre és una errada, fer-ho a mode tramviari és una vergonya.

El projecte no té cap validesa de futur.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 09/09/2010 23:07
by Pere
El que han presentat té aires de fums electorals, conjuntament amb el prellongament de la L3 a Sant Feliu. El més possible és que a partir del 29 de novembre aquests projectes siguin desestimats. D'aquesta manera estan perdent tot el terreny que van guanyar amb la línia de la Pobla.

L'únic que té cara i ulls per Balaguer és suprimir el pas a nivell en substitució per un pas inferior, i ja em sembla massa.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 09/09/2010 23:11
by josep_serre
Bé a tot això una frase per destacar "Portarem un milió de viatgers a l'any" a algú li sona de res aquesta frase?

Per aquesta línia cal tenir en compte que es tracta d'una línia inacabada i té o pot tenir una important viabilitat a mig o llarg termini arribant al Pirneu, no es pot fer cap actuació que ho hipotequi.

Tramviaritzar no deixa de ser un procés invers al que s'ha fet els darrers anys de suprimir passos a nivell.

18 circulacions per sentit, actualment no hi ha 18 autobusos per sentit i no és perquè la gent utilitzi malaltissament e cotxe que potser també és que no hi ha una demanda per tants trens i difícilment n'hi haurà.

1 milió de viatgers a l'any per molt que no ho sembli és una demanda insignificant per una actuació així.

A Balaguer el lloc per intermodalitat és l'estació de tren doncs els autobusos ja hi paren a prop en la majoria de les expedicions en què es fa un recorregut urbà és accessible i permet un accés ràpid a la carretera semse complicacions a més a més de cèntric (realment a Balaguer les distàncies són curtes).

Jo en canvi sí que seria partidari d'un recorregut urbà i tramviari a Lleida que fes arribar el tren a diferents llocs de la ciutat, fos compatible amb el servei actual i evités almenys en part l'utilització compartida de la xarxa de l'adif.

Aparcaments de dissuassió se'n podria fer a Alcoletge per ser proper a Lleida i accessible des de la carretera com a alternativa a la zona blava o l'aparcament privat de tota manera difícilment caldria un aparcament grandiós hauria de ser una inversió realista que pugui preveure una hipotètica ampliació.

Apartadors sí, però a mida que facin falta.

En definitiva més realitats i menys electoralisme.

Re: Marcians que viuen a la Terra

Posted: Thursday 09/09/2010 23:55
by UT596001
Guigui wrote:D'altra banda, tren-trams dièsel és una primícia mundial, oi?
Doncs no ho podrien vendre com a tal, ja que segons el llibre "Els tramvies d'Europa. Crònica d'un retorn anunciat" d'en Carles Salmerón a la ciutat alemanya de Kassel hi han línies de tram-tren operades amb vehicles d'aquestes característiques bitensió i bimode (dièsel i elèctric).

Diu que és una sèrie curta de 10 tramvies, numerats del 751 al 760. A Railfaneurope n'he trobat fotos, deixo dos enllaços del mateix tramvia (en aquest cas el 757) sota catenària i en línia dièsel.

http://www.railfaneurope.net/pix/de/pri ... Kassel.jpg

http://www.railfaneurope.net/pix/de/pri ... hagen1.jpg

Pàgina web del sistema de tram-tren de Kassel

Independentment de tot això, la solució que han triat per al Lleida-Balaguer així com el pas per Balaguer no té ni cap ni peus.

Re: Marcians que viuen a la Terra

Posted: Friday 10/09/2010 0:55
by josep_serre
Aquesta frase que també m'ha vingut al cap però no m'he recordat de dir, és la forma més escueta i precisa de comentar la notícia.
UT596001 wrote:
Independentment de tot això, la solució que han triat per al Lleida-Balaguer així com el pas per Balaguer no té ni cap ni peus.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 10/09/2010 8:53
by metring
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... omment-443
#

Ricard Riol Jurado ha respost el/l’ 09 Sep 2010 a les 23:55

Tranviaritzar una línia per acabar ficant-la a la quinta forca, forçant a transbordar les persones, provocant més costos als contribuents i als usuris?
Vostès volen estimular la línia de tren de Balaguer i la Pobla o volen provocar la seva clausura?
A qui volen beneficiar amb aquesta variant? Com és possible que el tren sigui un problema a un municipi del tamany de Balaguer? Vostès han estudiat com s’estimula una línia ferroviària a l’altra banda dels Pirineus? Sembla que no, que estem davant d’un cas de malbaratament de recursos públic en infraestructures que són cares i perjudicaran al tren.
LA GENT VOL SERVEI, LA GENT VOL FREQÜÈNCIA DE PAS, LA GENT NO VOL INFRAESTRUCTURES FARAÒNIQUES QUE HO EMPITJOREN TOT!

Ni cap ni peus, per a segons qui

Posted: Friday 10/09/2010 9:25
by Guigui
UT596001 wrote:Independentment de tot això, la solució que han triat per al Lleida-Balaguer així com el pas per Balaguer no té ni cap ni peus.
Per passos. Entre gent com nosaltres, que ens preocupem pel transport públic, evidentment que no en té. Però els senyors que s'han empescat aquesta idea, i que queda ben clar que passen olímpicament del que pensem, mentre els proporcionem religiosament les misses amb les quals viuen a cos de rei, tenen clar que és absolutament necessari. Per al negoci d'alguns, és clar.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 10/09/2010 11:00
by metring
I més "canya" :pesas

Ricard Riol Jurado ha respost el/l’ 10 Sep 2010 a les 10:53

Senyor “ptop” (no conec el seu nom ni cognoms, jo sí dóno els meus);
Vostè afirma que el busillo de Balaguer hi accedirà a aquesta nova parada com per justificar tota l’operació d’allunyar l’estació del tren el doble de la distància actual. Li faig saber dues coses:
- La primera; és que aquest tipus d’operacions sempre fracassen: CAMP DE TARRAGONA, BURGOS ROSA DE LIMA, ANTEQUERA SANTA ANA, etc…
- La segona: actualment el bus guanya la batalla a Balaguer perquè l’estació és 700 metres més propera al poble. Què passarà quan aquest diferencial s’incrementi a 1.500 metres?
Doncs que el tren no competirà.

Però vostés aquesta variant no l’han feta pel transport públic, ni molt menys. L’han fet per satisfer les demandes urbanístiques d’un alcalde amb ganes de tirar endavant la promoció d’IMPACSA. És lleig però legítim, així que podriem dir les coses pel seu nom.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 10/09/2010 15:00
by josep_serre
Amb quina tecla deu tenir programada aquesta frase?
metring wrote:http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... comment-pa

Ricard Riol Jurado ha respost
LA GENT NO VOL INFRAESTRUCTURES FARAÒNIQUES QUE HO EMPITJOREN TOT![/quad]

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 10/09/2010 16:22
by Lluita1714
El senyor Riol no sap que parla amb una administració, per tant no hi ha personificació de res. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques rebrà la carta, per tant la llegirà un treballador, i que dubti que aquesta arribi a Nadal, que ho dubti. Fins-i-tot a l'associació de veïns del Somorrostro se li parla amb més educació. Es pensa que amb consignes s'aconsegueixen les coses, per després no aconseguir res i quedar-se amb el mèrit d'allò que es fa i que ells tenien penjat a la web i oblidat de feia dècades. Hi ha gent que... tela.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 10/09/2010 22:21
by aso111
doncs la veritat no se que pensa de tot aixo.

d'una banda esta be aixo de tenir mes trens per desplaçarse cap a lleida o cap a balaguer, pot ser un bon cop a la linia que ALSA te. pot ser que augmenti considerablement el nombre de viatjes. Pero si volen que aquestos augmentin de veritat el que haurien de fer es convinar els horaris per tal de poguer arribar a temps als Avant i als Ave

inclos ho he comentat a molta gent aixo de la linia i la majoria man dit " no tantes coses, el que haurien de fer es electrificarla" :roll: :roll:

Per l'altra aixo de canviar la estacio de tren de ubicació em sembla que sera desastros, ja que molta gent pensara, "amb el temps que tinc fins a la estacio i que surti el tren, amb el cotxe o el autocar ja seria en marxa i al menys mes avall de vallfonoga". Pero clar si a radere d'aquest moviment hi han interesos...

Per cert si es veritat que es crea un local, con esta esmentat, per guardar-hi els automotors i per montar un taller amb fosa, pot ser interesant de anar a visitar, al menys des de fora :P

PD: Perque ara on porten els automotors, o potser els arreglen alli al pla de vilanoveta??

Tres coses separades

Posted: Friday 10/09/2010 22:27
by Guigui
Una cosa és augmentar freqüències, una altra és construir uns tallers i una tercera desplaçar el traçat a Balaguer en una descarada operació immobiliària. Les tres, tant si són del tot justificables com si fan pudor de socarrim, són totalment independents i no requereixen l'execució de qualsevol de les altres.