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Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 13/05/2015 14:38
by uriol108
I posar pel carril Bus una catenària i fer-hi anar Troleybusos moderns com aquest de Lyon ? LA inversió seria molt menor, només s'haurien d'extendre les catenaries, i anirien per carril compartit amb els Busos normals.

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Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 13/05/2015 14:47
by 122-042-132
Ja és poden enllaçar diaris?

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 13/05/2015 14:53
by metring
122-042-132 wrote:Ja és poden enllaçar diaris?
El diari Ara si.

Diaris enllaçables i no enllaçables

Posted: Wednesday 13/05/2015 16:46
by Guigui
122-042-132 wrote:Ja és poden enllaçar diaris?
Hi ha un fil que ho diu clarament. No costa massa fer-hi un cop d'ull.

Ceguesa ideològica

Posted: Wednesday 13/05/2015 16:52
by Guigui
metring wrote:M'agradaria saber quins són els tècnics que diuen a la notícia que unir el tramvia per la Diagonal seria una "catàstrofe", i com poden quedar-se tant tranquils i dormir per les nits dient una de tant grossa:

http://www.ara.cat/politica/Xavier_Tria ... 64498.html
Deuen ser els hereus intel·lectuals dels que no van parar fins que Barcelona va quedar "al fin, libre de tranvías". Fins que no es depurin responsabilitats per aquestes animalades i les conseqüències estructurals i econòmiques que se'n deriven, continuaran fent el que els roti.

Per la meva banda, tinc ben clar que aquests entabanadors no tindran el meu vot d'aquí a dos caps de setmana. Ni ningú que s'avingui a secundar els seus disbarats.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 13/05/2015 21:32
by Don Ramón
local wrote:
Fran-Ikarus wrote:I jo continuo defensant que pràcticament *ningú* agafarà o deixarà d'agafar el cotxe en funció de que el TRAM recorri tota la Diagonal o no pas.
Penso que no hi ha cap cotxe, ni tan tols el taxi, que recorri la Diagonal de dalt a baix (excepte el bus 7) per desplaçar-se. Les Rondes es van fer precisament per travessar la ciutat de manera ràpida i així descongestionar la Diagonal i la Gran Via.
Haciendo más vialidades nunca se reduce el tráfico. El tráfico se reduce reduciendo las vialidades. Si hay una nueva forma de circunvalar cómodamente la ciudad, esto es un aliciente para tomar el coche, como lo es también la hipotética descongestión de las vialidades del centro. La prueba esta en algo tan simple como ver que el tráfico sigue siendo el mismo: Diagonal, Gran Via y Aragó siguen estando totalmente atrofiadas en hora punta, como también lo estan las rondas. ¿Donde está la descongestión?

El tráfico sólamente se puede reducir reduciendo el espacio disponible para los vehículos privados. Claro que en el país del "café para todos" a nadie le gusta oír eso, pero es la realidad, y sino reto a quien sea a que me muestre un ejemplo de nuevas vialidades que hayan supuesto una descongestión (excepción hecha de situaciones muy puntuales tipo giros/cruces problemáticos, etc.. Todo ésto aplica a gran escala, como con lo de las rondas.) De la misma manera reto a quien sea a que me muestre un ejemplo de reducción de vialidades que haya supuesto una "catástrofe" o un "colapso" de la circulación.

El tráfico se adapta a la disponibilidad de vialidades: Cuanto peor el tráfico, menos atractivo el coche, y más atractivo el transporte público. De hecho, la congestión vial es una de las formas más eficaces de desincentivar el uso del coche.

Lo que es completamente absurdo es pensar que se puede o debe mantener las vialidades ajustadas a la demanda, y que los coches se reducen únicamete con mejoras de transporte público o con el túnel de Rodalies, que ya parece de nuevo la mágica solución a todos los problemas que siempre encontramos en las obras faraónicas. Madrid es el perfecto ejemplo de que la gente mayoritariamente prefiere el coche si éste es lo suficientemente cómodo de utilizar.

Al final, todo se reduce a la política de movilidad:
Se puede considerar que el uso del coche es un derecho básico, y que por consecuente hay que adjudicarle el máximo espacio que permite la ciudad, y que el transporte público es complementario al vehículo privado, para la gente que no tienen acceso a éste.
Alternativamente se puede considerar que hay que reducir al máximo el espacio para la circulación de vehículos privados, con tal de desincentivar el uso de éste más allá de lo imprescindible (servicios, trabajo, transporte, etc.), y que se debe proveer a todos por igual con un transporte público conveniente.
Ambas ideas son igual de válidas, sin embargo la primera entra en conflicto con el concepto del estado social (o "estado del bienestar), que presupone un abastecimiento universal de los servicios básicos (que incluyen transporte) y la igualdad de oportunidades, que se consigue haciendo que el transporte universalmente accesible sea el que se prioriza, y que el de acceso exclusivo (es decir que excluye a parte de la población) se le otorgue únicamete el espacio imprescindible.

Curioso que países como Suiza, Austria o Alemania (ejemplos contundentes que me vienen a mente), que tienen mucho mayor poder adquisitivo per cápita, menos paro, menos pobreza, etc., tengan a su vez una mayor consideración por cumplir con los propósitos del estado social...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 13/05/2015 22:31
by Renfe451
Les paraules del sr. Trias donen fàstic, i mostren una incultura terrible... Li proposo que se'n vagi a fer un tomb per Europa i que vegi si el tramvia al centre de la ciutat es tan "desastrós" tal i com ho ven ell.

Que li quedi ben clar que el meu vot no el tindrà. :avall

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 13/05/2015 23:19
by wefer
A mi em fa molta gràcia com el Sr. Trias i la seva colla d'ignorants volen convèncer la gent de que un autobús elèctric i un tramvia són el mateix perquè ambdós funcionen amb electricitat i tenen rodes.
Proposo que si volen anar per aquest camí ho facin bé, i canviïn els autobusos actuals per autos de xoc: també són elèctrics i també tenen rodes!!! I són molt més divertits!!!

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 14/05/2015 10:17
by Khirareg
Jo tampoc entenc al señor Tries....

Si no m'equivoco quan es va començar a construir el tramvia de Barcelona, ja es va fer pensant en unir-lo per la Diagonal, per tant no entenc aquesta negativa a fer-ho.
La millora que pot suposar unir amb un tramvia tota la diagonal a nivell economic es força gran crec jo. Jo com a turista prefereixo agafar tramvies abans que busos per exemple.
I no parlem de les zones que uniria el tram a la diagonal, perquè estas connectant el tram amb estacions de metro molt concorregudes com la diagonal.
A part que el señor Tries digui que esta solucionant el transit a la diagonal... Si clar... l'autobus H8 es tira 5 minuts de rellotge per creuar francesc macia, i aixo abans no passava.
L'unica solucio per la diagonal es que hi passin menys cotxes, no te mes, es una via que mai podrà absorvir el transit que li entra ( a no ser que et dongui per soterrar-la o alguna obra faraonica d'aquestes).

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 14/05/2015 10:56
by bigcoaster
Jo firmo el tramvia per la diagonal, però si es fa s'ha de fer ja.

Ho dic perquè s'hauria d'aprofitar ara que les Glòries estan cap per avall perquè sinó després ja serà gairebé impossible veient el suport dels alcaldes. :martell1 En la meva opinió, la millor manera seria fer-lo passar recte per la Diagonal, per on hi volen fer el passeig d'aigua, doncs ficar-lo pels laterals.

Per cert, crec que enllaçar amb estacions molt concorregudes de metro i FGC, més que un punt a favor és un punt en contra. Us explico: si Provença actualment ja va al seu límit, al afegir-hi el tram encara ho estarà més, i d'aquí 5 anys estarem discutint aquí mateix com s'hauria d'ampliar Provença, una obra faraònica donat la seva situació. Tot i això, crec que l'enllaç a Provença-Diagonal serà el més interessant de tot el Tram (i el que tindrà més passatgers), però s'haurà de veure com es pota terme alguna millora a Provença. El primer que se m'acut és eixamplament d'andanes (ja hi havia un projecte) i portes automàtiques a l'andana. Amb les portes es guanyaria molta més seguretat (ja sé que ja n'hi han, però s'hauria de ficar a tota l'andana i que funcionessin).

També hi haurà el problema de que FGC ho pugui suportar ja que són trens de 4 vagons, o sigui que un sol tramvia ple gairebé emplenarà dos vagons.

Bé, tampoc vull pintar-ho tot com si fos molt greu, simplement crec que calia comentar-ho. :)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 14/05/2015 12:04
by Don Ramón
Creo que ya lo dije antes, pero creo que no cambiará mucho el número de gente que pasen por Provença, por ejemplo. La gente que pasen a usar este intercambiador gracias al Tram se compensaría con gente que lo dejan de usar, por ejemplo los que hacen L5+L3 para ir a la Diagonal alta.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 14/05/2015 14:01
by local
Don Ramón wrote:
local wrote:
Fran-Ikarus wrote:I jo continuo defensant que pràcticament *ningú* agafarà o deixarà d'agafar el cotxe en funció de que el TRAM recorri tota la Diagonal o no pas.
Penso que no hi ha cap cotxe, ni tan tols el taxi, que recorri la Diagonal de dalt a baix (excepte el bus 7) per desplaçar-se. Les Rondes es van fer precisament per travessar la ciutat de manera ràpida i així descongestionar la Diagonal i la Gran Via.
Haciendo más vialidades nunca se reduce el tráfico. El tráfico se reduce reduciendo las vialidades. Si hay una nueva forma de circunvalar cómodamente la ciudad, esto es un aliciente para tomar el coche, como lo es también la hipotética descongestión de las vialidades del centro. La prueba esta en algo tan simple como ver que el tráfico sigue siendo el mismo: Diagonal, Gran Via y Aragó siguen estando totalmente atrofiadas en hora punta, como también lo estan las rondas. ¿Donde está la descongestión?

El tráfico sólamente se puede reducir reduciendo el espacio disponible para los vehículos privados. Claro que en el país del "café para todos" a nadie le gusta oír eso, pero es la realidad, y sino reto a quien sea a que me muestre un ejemplo de nuevas vialidades que hayan supuesto una descongestión (excepción hecha de situaciones muy puntuales tipo giros/cruces problemáticos, etc.. Todo ésto aplica a gran escala, como con lo de las rondas.) De la misma manera reto a quien sea a que me muestre un ejemplo de reducción de vialidades que haya supuesto una "catástrofe" o un "colapso" de la circulación.
Las Rondas se construyeron para la olimpiada del 92. Han pasado casi 25 años y las calles-autopista vuelven a estar congestionadas. Es el claro ejemplo de lo que tú dices (si me permites tutearte): más vialidades no reduce el tráfico.


Respecto a lo de poner un bus (eléctrico o no, con catenaria o sin), a pesar de que vaya por su carril bus, significa poner otro vehículo más en la carretera y eso favorece la congestión. En el caso de que dicho bus comparta carril con otros autobuses, sigue favoreciendo la congestión de las líneas actuales que pasan por los tramos con mayor circulación. Estamos hablando de Francesc Macià y el entorno de Passeig de Gràcia.

Es necesario hacer un medio de transporte de plataforma no ya reservada, sino exclusiva. El tranvía es la mejor apuesta: casi la mitad del trazado en la Diagonal está construido, tiene una capacidad suficiente para absorber la demanda diaria con posibilidad de incrementar la capacidad en momentos puntuales y no supondría un coste elevado.

El nuevo gobierno municipal debe ponerse las pilas en desbloquear cuanto antes el plan de unión del tranvía. Yo lo consideraría una de las primeras acciones que debe hacer el o la futuro/a alcalde o alcaldesa.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 14/05/2015 14:42
by Don Ramón
Muy de acuerdo con todo lo que dices (y tuteame, claro que sí), solo una correción, no está construido casi la mitad del trazado, sino bastante más. El tramo entre Francesc Macià a Glòries son 3,7 kilómetros, de un total de 9km que tendría el trayecto completo.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 14/05/2015 16:07
by metring
Heu llegit això??? No sé si riure o plorar:

Xavier Trias ‏@xaviertrias
Unir els dos tramvies per la Diagonal significaria partir la ciutat amb més d’una vintena de passos al mateix nivell #alcaldedetots


:x

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 14/05/2015 16:12
by metring
Per cert, ja heu vist aquest vídeo, on en Trias esbroncava a l'Hereu per no fer el tramvia per la Diagonal??


Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 14/05/2015 16:21
by bigcoaster
metring wrote:Per cert, ja heu vist aquest vídeo, on en Trias esbroncava a l'Hereu per no fer el tramvia per la Diagonal??

:plas :plas :plas Ole tu!

Així va el país... :cop :martell2 :martell1 :emprenyat :'(

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 14/05/2015 17:14
by sergi
El enemigo número 1 de los políticos:

La Hemeroteca.

Impagable.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 14/05/2015 18:42
by Don Ramón
metring wrote:Heu llegit això??? No sé si riure o plorar:

Xavier Trias ‏@xaviertrias
Unir els dos tramvies per la Diagonal significaria partir la ciutat amb més d’una vintena de passos al mateix nivell #alcaldedetots


:x
Ah, un clásico, porque ahora resulta que un tranvía subordinado a los semáforos supone "pasos a nivel"... enfin, lo triste no es que lo diga, lo es que le voten. Por algo dicen que cada país (o ciudad en este caso) tiene los políticos que se merece. Si la ciudadanía le gusta que le vean la cara de idiotas, será que lo somos en buena proporción.

Por cierto, puede que haya borrado ese tweet? No lo encuentro...

No us sona, tot plegat?

Posted: Thursday 14/05/2015 18:59
by Guigui
metring wrote:Heu llegit això??? No sé si riure o plorar:

Xavier Trias ‏@xaviertrias
Unir els dos tramvies per la Diagonal significaria partir la ciutat amb més d’una vintena de passos al mateix nivell #alcaldedetots


:x
Em recorda el missatge que una llumenera va deixar a la pàgina web del procés participatiu que l'ajuntament va gestionar de manera tan democràtica. Gairebé fa sospitar que ha sortit de la mateixa ment...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 14/05/2015 22:13
by Miquel
Don Ramón wrote:
metring wrote:Heu llegit això??? No sé si riure o plorar:

Xavier Trias ‏@xaviertrias
Unir els dos tramvies per la Diagonal significaria partir la ciutat amb més d’una vintena de passos al mateix nivell #alcaldedetots


:x
Ah, un clásico, porque ahora resulta que un tranvía subordinado a los semáforos supone "pasos a nivel"... enfin, lo triste no es que lo diga, lo es que le voten. Por algo dicen que cada país (o ciudad en este caso) tiene los políticos que se merece. Si la ciudadanía le gusta que le vean la cara de idiotas, será que lo somos en buena proporción.

Por cierto, puede que haya borrado ese tweet? No lo encuentro...
Aviam, que hi hagi semàfors no vol dir que deixi de ser un pas a nivell. Però això és igual, l'Avinguda Diagonal ja parteix la cuitat en més d'una vintena de pasos a nivells, de fet, qualsevol carrer per a la circulació de cotxes ja divideix, i per creuar-lo ja hem d'usar els corresponents pasos a nivells. El fet que per la calçada passi un tren de rodalies, un tren de metro, un tramvia, un autobús o un cotxe és indiferent. Tots hem de respectar els senyals i semàfors amb independència del vehicle que passa per la zona.
Així que tot això són excuses de sempre per posar la por al cos sobre que els passos a nivells ferroviaris són perillosos (fals) i els dels vehicles no ferroviaris no (fals).

Sobre el vídeo, impagable. Jo el descarregaria per tenir-ne una còpia local i li enviava via Twitter al seu compte, aviam que diuen. Encara diran que és un muntatge :roll: