Proastiakos wrote:Ensenya'm un llistat d'incidències diàries durant una setmana i parlem.
A L1 quan no és un disc apagat, és una falsa ocupació, i quan no un carril trencat, i quan no un tren que amb una averia i és estrany el dia que no hi ha retards. I moltes d'aquestes incidències no es resolen en 15 minuts.
Clar una línia de 85 anys amb 30 estacions amb la tira i mes de trens i amb un nombre molt alt de passatgers transportats, en contra d'una línia de 5 estacions amb una quantitat de passatge ínfima i 3 o 4 trens.
Sincerament i proporcionalment ni punt de comparació.
Veig que també estàs molt ben posat en lo que passa sota terra, però crec que no fan falta tantes dades rellevants. Jo també te'n podría de donar d'altres per a que vegis del que parlo, pero sincerament, ni em fa falta fer-ho públic, ni es lloc adient, ni ve al cas.
D'altra banda dient tot aixó, crec que poses en dubte la professionalitat de molta gent que cada dia està treballant pel manteniment del suburbà i per la gestió del mateix. Les línies convencionals sempre seràn més humanes i sempre hi haurà algú que pugui detectar el que un ordinador no pot detectar per que per a que sigui així hauría d'existir un nivell d'automatització altíssim. Diga'm per a que hi ha un tècnic a cada tren? Per aixó deixa d'haver-hi cabina i motorista? Si al cap i a la fi el tren sempre porta algú a bord!
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 29/12/2009 22:35
by victorcasta
Per res del món poso en dubte la professionalitat: tot al contrari. I totes les incidències que he dit més enrere no són producte del personal tècnic del metro, sinó dels insuficients recursos que es destinen al manteniment (una rotura de carril es podria evitar si hi hagués prou dotació de personal de via per al manteniment de la mateixa), manteniment que s'haurà de fer igualment amb la novíssima L9. Però de la mateixa manera trobo injust dir que l'L9 falla més que una escopeta de fira quan s'està emprant una tecnologia nova i que necessita el seu procés de rodatge i de maduració.
D'altra banda, d'aquí uns mesos veurem si hi segueix havent personal d'a bord a l'L9.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 29/12/2009 22:42
by traveller
Proastiakos wrote: Diga'm per a que hi ha un tècnic a cada tren? Per aixó deixa d'haver-hi cabina i motorista? Si al cap i a la fi el tren sempre porta algú a bord!
Sento dir-te que no duraran molt els tècnics d'operació a bord dels trens. El nivell d'automatització és molt alt i si hi són a bord és més de cara al passatge que a la resolució d'incidències. Ho sento, però L9 no falla tot el que molta gent voldria.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 29/12/2009 22:43
by metring
Potser la línia en sí no falla, però hi ha cada "perla" agafant la línia, que fa por el que pot passar...
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 29/12/2009 22:46
by traveller
metring wrote:Potser la línia en sí no falla, però hi ha cada "perla" agafant la línia, que fa por el que pot passar...
...i encara no ha arribat a les zones més problemàtiques de BCN!
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 29/12/2009 23:10
by marc
Els energumans que pugin a la linia no hauria d'entorpir el normal funcionament de la L9, sino perque serveix el tancament d'andanes.
A i jo soc usuari habitual de les linies 3 i 5, a mes de les linies 10, 39 i 60 de bus i C3 renfe, i us puc assegurar que el pitjor es la L3 amb diferencia i mira que es dificil superar la linia de puigcerda. Ara queda molt en tots els transports per poder equiparar-nos amb europa
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 29/12/2009 23:11
by metring
Què hi té a veure el tancament de les andanes amb els energumens?
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 29/12/2009 23:17
by marc
Tu mateixa ho has dit, que hi ha algunes "perles" = anargumens que freqüenten la linia, i els que la freqüentaran, que ajuden força a que hi hagi incidencies
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 29/12/2009 23:35
by metring
Si, però hi han incidències que les provoquen, independentment de si hi ha o no portes a les andanes. Vaaa, no em feu precisar!!
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 30/12/2009 13:51
by canalcole
Ahir, quan tornava en metro amb en Pol Casellas, al arribar a Barceloneta en els panells marcava que el tren arribaria en 1 minut i escaig, però ja estava entrant. Ell va baixar a la següent, sense cap problema, però jo vaig anar fins a Fòrum, on des de Vila Olímpica fins a Fòrum (que jo sapigui) el tren anava fent frenades molt brusques cada dos per tres, i va haver-hi un moment que ens vam estar parats a l'entrada de Poblenou amb el motor apagat, però si amb la il·luminació.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 30/12/2009 20:44
by marc
Si el que dius fos en una altre linia et diria que hi havia una averia en l'ATO (pero com tots sabem la L4 no en te), almenys aquest es el diagnostic que et dono per l'experiencia que tinc en la L5, ja que quan passa quelcom aixi (frenades brusques i on no toca, parades constants, velocitat lamentable, ... es perque hi ha una averia i el maquinista es un inutil).
Per cert avui a les 3 de la tarda la L9 nomes funcionava de Can Zam a Fondo, algu sap el motiu?
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 30/12/2009 21:27
by El LLOP
marc wrote: el maquinista es un inutil).
aquesta frase és altament ofensiva, sense cap prova que la sostingui i dita amb tota la gratuitat del món. No sé quins coneixements o quina experiència tens tú per discernir si un motorista és un inútil exercint les seves funcions.
Muere un joven atropellado en la línea 5 del metro de Barcelona
1. • La víctima fue golpeada y arrastrada poco después de bajar del vagón
EUROPA PRESS
BARCELONA
Un joven murió esta mañana al ser golpeado y arrastrado por un convoy en la L5 del Metro de Barcelona, según fuentes de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
Los hechos ocurrieron en la estación de Gavarra, en Cornellà de Llobregat, sobre las 9 de la mañana, cuando la víctima, que acaba de bajar del metro, se aproximó de forma repentina a un convoy situado en la cola del tren.
El conductor del metro no pudo advertir la presencia del joven, ya que la cabecera del tren se hallaba ya dentro del túnel.
Los Mossos han abierto una investigación sobre el caso, aunque por el momento se descarta que se tratara de un suicidio.
El servicio estuvo interrumpido entre las estaciones de Cornellà Centre y Can Boixeres, durante unas dos horas y cuarto. El servicio se ha normalizado en toda la línea 5 a las 11.34 horas, si bien durante 13 minutos más los trenes no se han parado en el andén de la estación Gavarra dirección Cornellà Centre.
La incidencia se ha comunicado a los usuarios mediante megafonía, indicadores luminosos y empleados situados en las estaciones, y para cubrir el tramo sin servicio se ha puesto a disposición de los viajeros un servicios de autobuses, las Cercanías de Renfe y el tranvía.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 01/01/2010 17:03
by marc
Be veient que s'ha malentes el meu us de la paraula "inutil" que a mes estava entre cometes em veig obligat a rectificar, jo nomes volia dir que alguns conductors de metro, o maquinistes ja que desconec quin nom tecnic utilitzen no estan acostumats a comandar un convoi de manera manual si sempre funciona amb ATO, i no son precisament experts amb el tema cosa que considero una falta de consideracio envers el passatge que hem pagat 1,35€ per un servei eficient i rapid.
A i el condol pels familiars del mort a la L5
Formulació "periodística"
Posted: Friday 01/01/2010 17:52
by Guigui
Los hechos ocurrieron en la estación de Gavarra, en Cornellà de Llobregat, sobre las 9 de la mañana, cuando la víctima, que acaba de bajar del metro, se aproximó de forma repentina a un convoy situado en la cola del tren.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 01/01/2010 19:45
by El LLOP
sembla que l'explicació de La Vanguardia és una mica mes entenedora:
Un joven muere al ser golpeado por un convoy del metro en Cornellà
El fallecido fue arrastrado por el metro de la L5 en la estación de Gavarra
01/01/2010 | Actualizada a las 14:11h | Sucesos
Barcelona.- Un joven ha muerto pasadas las nueve de la mañana de hoy tras ser atropellado por un convoy del Metro en la línea 5 de Barcelona, concretamente en la estación de Gavarra, en el término municipal de Cornellà de Llobregat, según ha informado Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB).
El atropello mortal se ha producido cuando un pasajero, que acababa de bajar del tren en el andén en dirección Cornellà Centre, supuestamente se habría aproximado de manera repentina al tren cuando éste arrancaba, unas circunstancias que están siendo investigadas ahora por la policía judicial, tal como ha informado TMB.
Los primeros indicios indican a un supuesto accidente, del que TMB cree no tener responsabilidades, según fuentes de la compañía consultadas por Efe.
Fruto de este suceso, la línea 5 de Metro ha quedado sin servicio entre las estaciones de Cornellà Centre y Can Boixeres durante unas dos horas y cuarto.
El servicio se ha normalizado en toda la línea 5 a las 11.34 horas, si bien durante 13 minutos más los trenes no se han parado en el andén de la estación Gavarra dirección Cornellà Centre.
La incidencia se ha comunicado a los usuarios mediante megafonía, indicadores luminosos y empleados situados en las estaciones, y para cubrir el tramo sin servicio se ha puesto a disposición de los viajeros un servicios de autobuses, las Cercanías de Renfe y el tranvía.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 01/01/2010 21:29
by metring
Llegiu aquest comentari del diari Avui, que sembla ser la clau del que ha passat:
pel que he pogut esbrinar, l'accident sembla que ha tingut a veure amb el sobrenom de la nostra administradora.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Saturday 02/01/2010 13:25
by 122-042-132
A la una i minuts molt de fum a l'estació de Verdaguer, el motorista a obert portes i ha fet evaqüar tot el tren. Salut
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Saturday 02/01/2010 14:15
by mikado
El LLOP wrote:pel que he pogut esbrinar, l'accident sembla que ha tingut a veure amb el sobrenom de la nostra administradora.
Exacto, ayer en las informaciones de Agencia había cosas que no me cuadraba y anoche familiares míos de aquel barrio (Gavarra) me apuntaron la posibilidad que se decía por el barrio de un "estribo de la puerta" o "saliente" con lo que sospeché aún más de la declaración de la chica al Avui.