Page 75 of 130

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 15/03/2011 14:35
by genissimon
Quants milions d'€ valia el soterrament ???

170.000 € -> 28.285.620 pta.

Gràcies.

Salut !!
Sky wrote:Instal·len la nova passarel·la sobre les vies del tren de la Pobla a Balaguer

• Permetrà salvar el pas a nivell de la carretera de Camarasa, molt freqüentat pels alumnes d'una escola pròxima

[...]
El pressupost de l'obra, finançada per Ferrocarrils, és de 170.000 euros.
[...]

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 15/03/2011 15:01
by Sagrerenc
genissimon wrote:Quants milions d'€ valia el soterrament ???
Soterrament: 80 M€
Conversió a tren-tram: 22 M€
Variant de Balaguer: 26,5 M€

http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=177188#p177188

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 15/03/2011 15:02
by genissimon
Sagrerenc wrote:
genissimon wrote:Quants milions d'€ valia el soterrament ???
Soterrament: 80 M€
Conversió a tren-tram: 22 M€
Variant de Balaguer: 26,5 M€

http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=177188#p177188
Era una pregunta retòrica...

Salut !!

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 15/03/2011 15:03
by Sagrerenc
genissimon wrote: Era una pregunta retòrica...

Salut !!
No està de menys recordar-ho i comparar ;)

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 18/03/2011 14:13
by aso111
de moment es com si hi fiquessin un pegat, practicament no soluciona res

Solucionar què?

Posted: Friday 18/03/2011 15:46
by Guigui
Què ha de solucionar? Poder creuar les vies i evitar uns pocs trens al dia?

Re: Solucionar què?

Posted: Monday 21/03/2011 20:15
by aso111
Guigui wrote:Què ha de solucionar? Poder creuar les vies i evitar uns pocs trens al dia?
aixi fan "callar" a la poblacio :roll:

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 22/03/2011 9:22
by Platanito
Es que en aquest pais manca pedagogia. S'haurien de donar dues opcions:

1) Pas inferior o elevat: es construieix d'inmediat i a càrrec dels pressupostos.

2) Soterrament: es cobra un rebut als ciutadans proporcional a la seva proximitat a la via. Aquest rebut s'hauria de cobrar durant deu anys i hauria de cobrir el 100% del cost de l'obra. Només quan s'hagi recaptat tot es procedirà a l'inici de les obres de soterrament.

Amb aquest procediment tan senzill conseguirem que la majoria de veïns posin el seu cervell en marxa i deixin de demanar imbecilitats.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 22/03/2011 9:37
by Sagrerenc
Platanito wrote:2) Soterrament: es cobra un rebut als ciutadans proporcional a la seva proximitat a la via. Aquest rebut s'hauria de cobrar durant deu anys i hauria de cobrir el 100% del cost de l'obra. Només quan s'hagi recaptat tot es procedirà a l'inici de les obres de soterrament.
Fent quatre números, si el soterrament costa 80 M€ i Balaguer té 16.676 habitants, a una família mitjana de quatre membres li tocaria pagar 1.920 euros cada any durant 10 anys. La veritat, sí que és per repensar-s'ho dues vegades.

Exemple a aplicar

Posted: Tuesday 22/03/2011 14:22
by Guigui
Doncs ja ni us dic Sant Guim de Freixenet...

Re: Exemple a aplicar

Posted: Tuesday 22/03/2011 14:52
by genissimon
1114 habitants el 2010 (font: idescat).
Guigui wrote:Doncs ja ni us dic Sant Guim de Freixenet...

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 22/04/2011 14:06
by Sky
Image

Balaguer estrena el pas elevat que evitarà creuar les vies del tren a peu

• Reivindicació de famílies d'alumnes del col·legi Mont-roig per accedir amb seguretat al centre

Balaguer ha obert el nou pas elevat sobre les vies del tren a la carretera de Camarasa, que permetrà salvar el pas a nivell sense necessitat de creuar les vies del tren a peu. L'empresa pública Ferrocarrils de la Generalitat va entregar aquest dimecres l'obra, que ha comptat amb un pressupost de 165.000 euros i amb un període d'execució de tres mesos.

L'actuació evita el perill que suposa per als vianants creuar diàriament les vies i facilita així l'accés pel qual han de passar diàriament els alumnes del centre educatiu Mont-Roig i els seus familiars. El nou pas té sis metres d'alçada i rampes d'accés de 25 metres. És accessible per a minusvàlids i ha estat construït amb mòduls prefabricats desmuntables.

L'alcalde, Miquel Aguilà, va instar els ciutadans a utilitzar aquest nou pas "encara que resulti més fàcil creuar les vies". "Serà molt més segur utilitzar el pas elevat", va destacar. El primer edil va expressar així la preocupació de l'ajuntament davant de la possibilitat que els alumnes i les seues famílies continuïn creuant les vies per escurçar el camí i estalviar temps, fins i tot a costa de la seguretat que suposa utilitzar la passarel·la.

Reivindicació de les famílies

El consistori de Balaguer va sol·licitar el 2009 a la direcció general de Transports de la Generalitat l'ampliació provisional del pas a nivell entre barreres protectores, una solució similar a l'adoptada al carrer Urgell. L'ajuntament responia així a una petició dels pares d'alumnes del centre educatiu, que reclamaven millorar la seguretat en l'accés al col·legi. Les famílies dels estudiants van manifestar en el seu dia que, malgrat haver-hi un pas a nivell, no existia un pas habilitat específicament per als vianants. Per aquest motiu, van sol·licitar un nou pas o ampliar el ja existent.

La proposta inicial de l'ajuntament per modificar el pas a nivell existent, similar a la solució utilitzada al carrer Urgell, va quedar finalment descartada. La normativa actual ja no preveu els passos a nivell i només admet que siguin elevats o soterrats. Finalment, Ferrocarrils de la Generalitat va optar per construir una passarel·la elevada de més de sis metres d'alçada sobre les vies de la línia de la Pobla de Segur.

S'ha d'assenyalar que la construcció del col·legi Mont-roig es va portar a terme a la zona d'expansió de Balaguer al costat de la carretera de Camarasa, sense que prèviament s'habilitessin uns accessos segurs des d'aquesta via. Aquest centre educatiu, inaugurat al gener de l'any 2009, acull en l'actualitat més de setanta alumnes de P3, P4, P5 i el primer curs d'educació primària.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... ren-a-peu/

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 22/04/2011 22:29
by wefer
A la foto no veig que hi hagi escales per pujar i baixar directament. Dit d'una altre manera... ara per creuar la via s'ha de donar tota la volta per les rampes aquestes? :x

Si us plau, digueu-me que hi ha escales directes, perquè si no, cal fer un aplaudiment (al clatell de l'arquitecte) pel desastrós disseny de la passarel·la, i començo el compte enrere pel moment en que la gent emprenyada faci un forat a la tanca. Tres, dos, un...

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 22/04/2011 22:34
by metring
Jo proposo, en cas afirmatiu, crear una secció, parafrasejant una coneguda frase del programa de RAC! "La segona hora", titulada "Et felicito, fill" :twisted:

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 29/04/2011 9:38
by genissimon
Mira que és senzill: per un costat es posa una rampa i, per l'altre, unes escales.

Com es pot veure aquí:
google street view Blanes - Mas Borinot costat nord
google street view Blanes - Mas Borinot costat sud

Salut !!

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 29/04/2011 17:10
by Sky
Sembla que FGC vol deixar de gestionar la línia:

Ferrocarrils es veu “capaç” d'assumir Rodalies el 2012

[...]

Més a curt termini es planteja Ticó la licitació de la gestió de la línia Lleida-La Pobla de Segur –que va ser transferida al Govern fa cinc anys–, al concurs dels quals no es presentarà FGC, encara que l'operador vol tenir una “participació minoritària” en la companyia guanyadora.

[...]

http://www.elpunt.cat/noticia/article/2 ... mpaign=rss

Pobla de Segur no i Rodalies si??

Posted: Friday 29/04/2011 18:11
by metring
No ho entenc, vol tenir poca participació a la línia, i es veu amb cor d'agafar Rodalies?? Però si és per acabar desquiciat!!!!

Re: Pobla de Segur no i Rodalies si??

Posted: Saturday 30/04/2011 3:53
by liniadelRipollés
La línia de La Pobla és un cas molt particular de línia transferida totalment a la Generalitat (vies) i que s'explota per part d'ADIF i RENFE. Caldrà veure que és el que volen, ja que actualment FGC ja té una mínima presència en la línia. Que FGC no vulgui gestionar la línia no em sorprén, però en tot cas la gestió recaurà indirectament en la Generalitat. Per tant, es pot donar la sorprenent situació de tenir una linia operada per Renfe i Adif sota gestió privada i tutelada per la Generalitat?

És una línia amb molt de potencial, però no sé si li sabran o voldran treure suc.




metring wrote:No ho entenc, vol tenir poca participació a la línia, i es veu amb cor d'agafar Rodalies?? Però si és per acabar desquiciat!!!!

Re: Pobla de Segur no i Rodalies si??

Posted: Saturday 30/04/2011 18:28
by Pere
liniadelRipollés wrote:La línia de La Pobla és un cas molt particular de línia transferida totalment a la Generalitat (vies) i que s'explota per part d'ADIF i RENFE. Caldrà veure que és el que volen, ja que actualment FGC ja té una mínima presència en la línia. Que FGC no vulgui gestionar la línia no em sorprén, però en tot cas la gestió recaurà indirectament en la Generalitat. Per tant, es pot donar la sorprenent situació de tenir una linia operada per Renfe i Adif sota gestió privada i tutelada per la Generalitat?

És una línia amb molt de potencial, però no sé si li sabran o voldran treure suc.




metring wrote:No ho entenc, vol tenir poca participació a la línia, i es veu amb cor d'agafar Rodalies?? Però si és per acabar desquiciat!!!!
Quin potencial ? :roll: Et pots explicar millor ?

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Saturday 30/04/2011 23:59
by MZA_1600
Ara per ara només el turístic, el potencial es podrà treure quan es prolongui cap a algun lloc, o a sort o a la seu d'urgell, penso jo...