Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Total votes: 35

User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by wefer »

Tal com he comentat en aquest altre fil, sembla que la NxB ja comença a donar resultats: caiguda en picat d'usuaris. Veurem si es consolida la tendència.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Surten parades com bolets

Post by Miquel »

A la V21 segueixen apareixent parades com bolets i cada cop s'assembla menys a la concepció del dia de la seva estrena, de fet, hem tornat gairebé definitivament a la línia 10 perdent-se totes les millores que s'havien fet per guanyar temps.

Aquest cop ha aparegut una parada entre la Plaça Botticelli i el carrer de Berruguete en sentit ascendent, parada que és a escassos 100 metres de l'anterior. Com que no te gaire lògica he d'entendre que algú a plorat per a que la posin (com totes les altres).
Vist l'èxit de les peticions, em sembla que m'adreçaré a TMB per a que facin passar l'autobús pel meu carrer i per suposat que s'aturi davant del meu portal, no sigui cas que caminar uns 300 metres fins les parades actuals em paralitzi el reg sanguini. Total, arribats a aquest punt suposo que els que van i venen a/de l'Hospital i Montbau ja no els importarà gaire que el bus faci unes voltetes més (parades i semàfors inclosos). La meva salut i esforç va per davant del temps i la paciència de la resta de viatgers, només faltaria. :bleah
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
foronda 141
N8
N8
Posts: 852
Joined: Monday 14/08/2006 21:14
Location: Poblenou

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by foronda 141 »

Document del sindicat ACTUB, on s'anuncian els canvis per l'implantació de la propera fase de la NXB.

http://www.actub.com/
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by albert28 »

H4 (articulada) perteneciente al depósito de HORTA CON 28 a 29 coches, por este motivo las líneas 22 y 73 dejarán de ser.
V11 (estándar) destinada en PONENT con 10 coches (deja de ser la 14).
V13 (estándar) destinada en TRIANGLE con 21 coches (dejan de ser la 64 y 58).

Canvis
-20 recorta su recorrido por la zona de Sant Antoni.
-60 recorta su recorrido por el entorno de la H12 para su conexión entre ambas.
-75 prolonga su recorrido hasta Lesseps y se refuerza.
-24 se refuerza.
-7 modifica su recorrido bajando por Pg.de Gràcia en lugar de Balmes.
LÍNIAS QUE CAMBIAN DE CENTRO
-47 DE HORTA A TRIANGLE.
-54 DE PONENT A ZONA.
-63 DE PONENT A ZONA.
-70 DE ZONA A PONENT.

-210 DE TRIANGLE A ZONA.
User avatar
Eduardo
N6
N6
Posts: 201
Joined: Thursday 28/12/2006 9:18
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Eduardo »

Cuando sepas cuantos coches se quedan en la 20 nos informas; Gracias. Lo del 75 lo veo bien y así la parte alta continuará teniendo conexión con ésta zona importante de la ciudad ante la desaparición de nuestro querido 22 :amor
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Renfe451 »

Si no vaig errat, l'ampliació del 75 suposo anirà per tot el Pg. Sant Gervasi i Av. República Argentina fins arribar a Lesseps, però a on posaran la terminal d'origen/final a la plaça? Ho veig difícil, jo l'hagués prolongat fins a Travessera de Gràcia a la mateixa parada d'origen/final del 87, del tal manera que el recorregut del 75 quedés d'aquesta manera a l'anada:
Pg. St Gervasi, República Argentina, Pl. Lesseps, Príncep d'Astúries, Via Augusta i Travessera de Gràcia.

En el cas de la tornada que el recorregut sigui més o menys sigui més o menys similar al 22: Travessera de Gràcia, Gran de Gràcia, Pl. Lesseps, Av. Vallcarca, Bolívar, República Argentina, Craywinckel i Pg. Sant Gervasi i d'aquesta manera continuar fins a Les Corts.

Si es fa d'aquesta manera, els barris de la Vila de Gràcia, La Salut i Vallcarca-Penitents tindrien una connexió directa amb Les Corts, cosa que ara (de moment fins a octubre) no n'hi ha.
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Don Ramón »

¿Y el bus por la Diagonal? Ni está ni se le espera.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Don Ramón »

Renfe451 wrote:Si no vaig errat, l'ampliació del 75 suposo anirà per tot el Pg. Sant Gervasi i Av. República Argentina fins arribar a Lesseps, però a on posaran la terminal d'origen/final a la plaça? Ho veig difícil, jo l'hagués prolongat fins a Travessera de Gràcia a la mateixa parada d'origen/final del 87, del tal manera que el recorregut del 75 quedés d'aquesta manera a l'anada:
Pg. St Gervasi, República Argentina, Pl. Lesseps, Príncep d'Astúries, Via Augusta i Travessera de Gràcia.

En el cas de la tornada que el recorregut sigui més o menys sigui més o menys similar al 22: Travessera de Gràcia, Gran de Gràcia, Pl. Lesseps, Av. Vallcarca, Bolívar, República Argentina, Craywinckel i Pg. Sant Gervasi i d'aquesta manera continuar fins a Les Corts.

Si es fa d'aquesta manera, els barris de la Vila de Gràcia, La Salut i Vallcarca-Penitents tindrien una connexió directa amb Les Corts, cosa que ara (de moment fins a octubre) no n'hi ha.
Capaz de que lo alargan hasta Travessera, más que nada porque no se me ocurre donde podría tener el origen y final en Lesseps. Lo más cercano que se me ocurre es llevarlo justo hasta Travessera.
Lo otro es que lo hagan acabar por Travessera de Dalt, en la zona por donde pasa el 32, pero parecería mucho más inteligente llevarlo a Travessera de Gràcia, por lo que tu dices.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by fgc113 »

Don Ramón wrote:¿Y el bus por la Diagonal? Ni está ni se le espera.
Ey, que ahora van a poner el trolebús-autobús-eléctrico-recargable-chupiguay que 'es infinitamente mejor que el tranvía', o eso es lo que nos quieren hacer creer.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Don Ramón »

Yo no sé de donde pretenden conseguir estos autobuses eléctricos... ¿hay en el mercado buses eléctricos articulados o biarticulados? ¿Que precio tienen? ¿Que tipo de almacenamiento de energía usarán?
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Renfe451 »

Don Ramón wrote:Capaz de que lo alargan hasta Travessera, más que nada porque no se me ocurre donde podría tener el origen y final en Lesseps. Lo más cercano que se me ocurre es llevarlo justo hasta Travessera.
Lo otro es que lo hagan acabar por Travessera de Dalt, en la zona por donde pasa el 32, pero parecería mucho más inteligente llevarlo a Travessera de Gràcia, por lo que tu dices.
Conozco la zona Vallcarca-Lesseps-Penitents, ya que hasta hace un par de meses estuve viviendo por allí durante mucho tiempo, y de tantas veces que he ido a la Pl. Lesseps ya te garantizo que ahí no hay sitio para poner el origen/final ya que desemboca con tres avenidas, la de República Argentina (de bajada), Travessera de Dalt (en sentido norte), y Av. Vallcarca (mirando hacia el Tibidabo). Si se metiera el origen/final en la plaza sería un jaleo enorme con las maniobras teniendo en cuenta que allí hay un tránsito constante de vehículos que proceden de esas dos primeras calles y que se dirigen a la Ronda de Dalt vía Av. Vallcarca. Como bien has dicho, la solución más inteligente y mejor dicho, la más lógica, es prolongarla hasta Travessera de Gràcia y allí es mucho más sencillo ya que el 87 empieza y acaba ahí y además se ahorran maniobras molestas como puede suceder en el caso de Lesseps.
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by fgc113 »

Don Ramón wrote:Yo no sé de donde pretenden conseguir estos autobuses eléctricos... ¿hay en el mercado buses eléctricos articulados o biarticulados? ¿Que precio tienen? ¿Que tipo de almacenamiento de energía usarán?
Creo que hay unos articulados de Solaris con baterías que, si no me equivoco, son los que van a comprar.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Gimeno
N4
N4
Posts: 62
Joined: Monday 18/11/2013 12:57

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Gimeno »

La H10 a Zona Franca???? ¿Por qué motivo? No tienen explicación alguna estos movimientos de cocheras, salvo perjudicar a los conductores que perderán el servicio escogido. Jamás estuvieron en Zona Franca las antiguas 43 y 44. La inmensa mayoría de sus servicios empiezan en Badalona. Desplazarse de Zona Franca a Badalona no es más que un incremento de costo, tanto en combustible como en horas de trabajo. Simplemente alucinante!!!!.
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Don Ramón »

fgc113 wrote:
Don Ramón wrote:Yo no sé de donde pretenden conseguir estos autobuses eléctricos... ¿hay en el mercado buses eléctricos articulados o biarticulados? ¿Que precio tienen? ¿Que tipo de almacenamiento de energía usarán?
Creo que hay unos articulados de Solaris con baterías que, si no me equivoco, son los que van a comprar.
Pero buses biarticulados eléctricos no existen, es decir que además esta famosa línea de la Diagonal irá con buses articulados simples, es que no hay por donde coger el timo que nos esta vendiendo este inútil.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
erbuki
N8
N8
Posts: 765
Joined: Wednesday 27/08/2008 20:10
Location: St. Boi (L70, E79, SB1)

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by erbuki »

No sé a què esperen per assignar articulats al V27 els caps de setmana. Ahir diumenge pel mati vaig poder comprovar com un d'ells circulava absolutament ple per Espronceda amb Gran Via en sentit Pg. Maritim, i es va saltar la parada de l'Àrea d'intercanvi de Clot de la Mel deixant a terra a unes 8-10 persones que l'esperaven. La indignació va ser majúscula.

Recordo que el 71 els caps de setmana i durant tota la temporada d'estiu circulava amb articulats.
User avatar
oscsanchez6
N5
N5
Posts: 158
Joined: Sunday 17/11/2013 21:15
Location: Barcelona, Catalunya

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by oscsanchez6 »

erbuki wrote:No sé a què esperen per assignar articulats al V27 els caps de setmana. Ahir diumenge pel mati vaig poder comprovar com un d'ells circulava absolutament ple per Espronceda amb Gran Via en sentit Pg. Maritim, i es va saltar la parada de l'Àrea d'intercanvi de Clot de la Mel deixant a terra a unes 8-10 persones que l'esperaven. La indignació va ser majúscula.

Recordo que el 71 els caps de setmana i durant tota la temporada d'estiu circulava amb articulats.
És cert. Però potser s'haurien de posar només com a reforç. Ahir jo també vaig agafar el V27 a la mateixa parada que dius i en mateix sentit (també es casualitat :) ) sobre les 7 de la tarda i l'autobus anava gairebé buit.
User avatar
TramviaBlau
N6
N6
Posts: 238
Joined: Friday 30/09/2005 8:55

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by TramviaBlau »

albert28 wrote:H4 (articulada) perteneciente al depósito de HORTA CON 28 a 29 coches, por este motivo las líneas 22 y 73 dejarán de ser.
V11 (estándar) destinada en PONENT con 10 coches (deja de ser la 14).
V13 (estándar) destinada en TRIANGLE con 21 coches (dejan de ser la 64 y 58).

Canvis
-20 recorta su recorrido por la zona de Sant Antoni.
-60 recorta su recorrido por el entorno de la H12 para su conexión entre ambas.
-75 prolonga su recorrido hasta Lesseps y se refuerza.
-24 se refuerza.
-7 modifica su recorrido bajando por Pg.de Gràcia en lugar de Balmes.
LÍNIAS QUE CAMBIAN DE CENTRO
-47 DE HORTA A TRIANGLE.
-54 DE PONENT A ZONA.
-63 DE PONENT A ZONA.
-70 DE ZONA A PONENT.

-210 DE TRIANGLE A ZONA.
El canvi del 7 suposo que serà pel gir a Balmes, cosa que ja era complicada abans i ara més després de la reforma de la Diagonal. Ha de posar morro al carril bici, els cotxes del lateral es queden al mig, els vianants no poden passar........ Sense entrar si és una mesura bona o dolenta anar per Passeig de Gràcia considero que és ser reactiu i no proactiu en la gestió del bus, que no ha notat res la millora de l'avinguda.

Pel que fa a l´ampliació del 75 no l'entenc: de Maria Cristina a Zona Universitària repeteix trajecte del 7 i el 33, i de Gonzàlez Tablas a Pl Kennedy el del 22. No hi ha d'entrar en servei aquest any el H4 i el V11 i V13???? a més que la freqüència del 75 no és per tirar coets......
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Miquel »

TramviaBlau wrote:
albert28 wrote:H4 (articulada) perteneciente al depósito de HORTA CON 28 a 29 coches, por este motivo las líneas 22 y 73 dejarán de ser.
V11 (estándar) destinada en PONENT con 10 coches (deja de ser la 14).
V13 (estándar) destinada en TRIANGLE con 21 coches (dejan de ser la 64 y 58).

Canvis
-20 recorta su recorrido por la zona de Sant Antoni.
-60 recorta su recorrido por el entorno de la H12 para su conexión entre ambas.
-75 prolonga su recorrido hasta Lesseps y se refuerza.
-24 se refuerza.
-7 modifica su recorrido bajando por Pg.de Gràcia en lugar de Balmes.
LÍNIAS QUE CAMBIAN DE CENTRO
-47 DE HORTA A TRIANGLE.
-54 DE PONENT A ZONA.
-63 DE PONENT A ZONA.
-70 DE ZONA A PONENT.

-210 DE TRIANGLE A ZONA.
El canvi del 7 suposo que serà pel gir a Balmes, cosa que ja era complicada abans i ara més després de la reforma de la Diagonal. Ha de posar morro al carril bici, els cotxes del lateral es queden al mig, els vianants no poden passar........ Sense entrar si és una mesura bona o dolenta anar per Passeig de Gràcia considero que és ser reactiu i no proactiu en la gestió del bus, que no ha notat res la millora de l'avinguda.

Pel que fa a l´ampliació del 75 no l'entenc: de Maria Cristina a Zona Universitària repeteix trajecte del 7 i el 33, i de Gonzàlez Tablas a Pl Kennedy el del 22. No hi ha d'entrar en servei aquest any el H4 i el V11 i V13???? a més que la freqüència del 75 no és per tirar coets......
No se si ho has llegit bé, però la línia 22 deixarà de prestar servei al unir-se amb la 73 i gestionar-se com a línia H4. D'aquí la prolongació del 75 entre Pl. Kennedy i Lesseps/Gràcia i el fet que la 7 baixi per Pg. de Gràcia.
El 7 és un reforç, i la 75 una necessitat per cobrir aquell tram en concret al quedar desatès.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
TramviaBlau
N6
N6
Posts: 238
Joined: Friday 30/09/2005 8:55

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by TramviaBlau »

D'acord, ara ho agafo, ....... però el 75 no té la freqüència del 22 i jo agafo aquest els divendres per anar de zona universitària a Pl. Lesseps a dinar a casa del meu pare, ara m´hauré d'esperar 20 minuts per baixar República Argentina.....
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by wefer »

TramviaBlau wrote: però el 75 no té la freqüència del 22 i jo agafo aquest els divendres per anar de zona universitària a Pl. Lesseps
Et tocarà agafar el metro. De fet jo estic convençut des del principi que aquesta és una de les finalitats de la NxB.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”