Page 76 of 147
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 08/01/2010 19:29
by El LLOP
sí, per l'explicació de l'incidència tot sembla un error del motorista a l'hora d'obrir portes. En una estació terminal, al treure la clau de govern, el tren es deslocalitza, per la qual cosa no sap a l'estació on es trova i permet l'obertura de portes per ambdós costats. Els trens de les sèries 5000-6000 i 9000 duen un sistema que impideix aquest supòsit.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 08/01/2010 21:50
by Miquel
El LLOP wrote:sí, per l'explicació de l'incidència tot sembla un error del motorista a l'hora d'obrir portes. En una estació terminal, al treure la clau de govern, el tren es deslocalitza, per la qual cosa no sap a l'estació on es trova i permet l'obertura de portes per ambdós costats. Els trens de les sèries 5000-6000 i 9000 duen un sistema que impideix aquest supòsit.
Dons ho vaig veure, la porta que era oberta era la de minusvàlids, la segona començant pel frontal. No recordo quin 5000 era, pero podria ser el 5017-5020 o el 5021-5024, ja que eren els 5000 que corrien per la L3 fà tamps. El cotxe en concret, era el primer direcció Zona Universitària. Potser el motorista va anul·lar els sistemes, ja que va estar més d'un minut a l'estació. Si en voleu proves, porbeu a demanar a FMB les gravacions de l'estació de Montbau de l'anadan dir. Canyelles (en el seu temps), no recordo ni dia, ni mes. Però l'any era el 2006. El Gener el descarto, ja que els 5000, aquell mes feien proves per la L3.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 08/01/2010 22:36
by victorcasta
El LLOP wrote:Guigui wrote: Suposo que a la L9 els costats per on han d'obrir les portes estaran programats en funció de cada estació.
i a les altres línies també.
Els 2000, 3000 i 4000 no ho porten programat. Els reformats i els 2100 no ho sé.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 08/01/2010 22:39
by Proastiakos
El LLOP wrote:sí, per l'explicació de l'incidència tot sembla un error del motorista a l'hora d'obrir portes. En una estació terminal, al treure la clau de govern, el tren es deslocalitza, per la qual cosa no sap a l'estació on es trova i permet l'obertura de portes per ambdós costats. Els trens de les sèries 5000-6000 i 9000 duen un sistema que impideix aquest supòsit.
A la 4 no és ben bè així...
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Saturday 09/01/2010 11:16
by El LLOP
Els 2000, 3000 i 4000 no ho porten programat. Els reformats i els 2100 no ho sé.
ho porten integrat al sistema Cesares però la permisió final d'obrir portes està supervisada per l'ATP. Igual que els reformats i els 2100-5000-6000-9000. La diferència es que els 5000-6000-9000 després de treure la clau de govern, "recorden" durant un temps la seva situació i per això no es deslocalitzen.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Saturday 09/01/2010 11:55
by Miquel
El LLOP wrote:ho porten integrat al sistema Cesares però la permisió final d'obrir portes està supervisada per l'ATP. Igual que els reformats i els 2100-5000-6000-9000.
Dons de mica en mica surten coses noves, El Llop, quan va pasar el que explico del 5000, no hi havia ATP a la L3, podria ser aixó.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Saturday 09/01/2010 12:24
by El LLOP
Miquel wrote:El LLOP wrote:ho porten integrat al sistema Cesares però la permisió final d'obrir portes està supervisada per l'ATP. Igual que els reformats i els 2100-5000-6000-9000.
Dons de mica en mica surten coses noves, El Llop, quan va pasar el que explico del 5000, no hi havia ATP a la L3, podria ser aixó.
el que tu dius del 5000, aquesta porta es desbloqueja des de l'interior del tren mitjançant una palanca verda, sempre que el tren estigui aturat. El que tu vas veure va ser un acte de vandalisme pur i dur.
Vandalisme
Posted: Saturday 09/01/2010 16:11
by Guigui
El LLOP wrote:El que tu vas veure va ser un acte de vandalisme pur i dur.
Per part de qui? De personal autoritzat o delinqüents comuns que van accedir on no podien (i, en aquest cas, caldria veure com va ser possible que hi accedissin)?
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Saturday 09/01/2010 18:35
by El LLOP
Guigui wrote:El LLOP wrote:El que tu vas veure va ser un acte de vandalisme pur i dur.
Per part de qui? De personal autoritzat o delinqüents comuns que van accedir on no podien (i, en aquest cas, caldria veure com va ser possible que hi accedissin)?
la palanca verda es trova a dins de la caixa de passatge i es pot manipular per part de qualsevol persona que s'hi trobi dins. En teoria, es per a ús en cas d'emergència per a dessallotjar el tren.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 13/01/2010 8:09
by fredebcnteatre
Segons una televisió local la L1 de metro de Barcelona resta completament aturada a aquestes hores (8h09). A saber quan es resoldrà.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 13/01/2010 9:47
by wefer
fredebcnteatre wrote:Segons una televisió local la L1 de metro de Barcelona resta completament aturada a aquestes hores (8h09). A saber quan es resoldrà.
A les 8:20 ja funcionava, però els trens anaven tant plens que la majoria de gent s'havia de quedar a l'andana, com a mínim a partir de Fabra i Puig
Per cert, que a les 8:40, anunciaven que aleshores era la L9 la que havia deixat de funcionar. Sort que és nova i poc concorreguda, que si no...
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 13/01/2010 10:18
by metring
Ara ja sabem el motiu:
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
Un perro obliga a interrumpir la circulación de la línea 1 del Metro
EFE
BARCELONA
Un perro ha obligado esta mañana a interrumpir durante casi 15 minutos la circulación de la línea 1 del Metro, la línea roja, según ha confirmado un portavoz de Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB).
Las mismas fuentes han señalado que la circulación de trenes se ha parado a las 07.35 horas y que a las 07.49 se ha abierto parcialmente el servicio entre las estaciones de Fondo y Santa Coloma de Gramenet. Poco después, ha funcionado también el tramo entre Torras i Bages y Hospital de Bellvitge, hasta que sobre las 08.00 horas se ha normalizado el servicio.
Al parecer, el perro que ha provocado este incidente pertenece a un grupo de okupas del barrio del Fondo, de Santa Coloma de Gramenet, que se les ha escapado en la zona de las vías, y desde TMB se ha decidido interrumpir el servicio como medida de precaución.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 13/01/2010 10:27
by mikado
metring wrote:Ara ja sabem el motiu:
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
Un perro obliga a interrumpir la circulación de la línea 1 del Metro
EFE
BARCELONA
Un perro ha obligado esta mañana a interrumpir durante casi 15 minutos la circulación de la línea 1 del Metro, la línea roja, según ha confirmado un portavoz de Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB).
Las mismas fuentes han señalado que la circulación de trenes se ha parado a las 07.35 horas y que a las 07.49 se ha abierto parcialmente el servicio entre las estaciones de Fondo y Santa Coloma de Gramenet. Poco después, ha funcionado también el tramo entre Torras i Bages y Hospital de Bellvitge, hasta que sobre las 08.00 horas se ha normalizado el servicio.
Al parecer, el perro que ha provocado este incidente pertenece a un grupo de okupas del barrio del Fondo, de Santa Coloma de Gramenet, que se les ha escapado en la zona de las vías, y desde TMB se ha decidido interrumpir el servicio como medida de precaución.
Em mossego la llengua abans d'escriure sobre certs col.lectius que utilitzen els serveis públics i que a ben segur ,(caldria comprovar-ho), ni havien pagat el bitllet i inutilitzen per a la resta de la ciutat un bé comú.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 13/01/2010 10:38
by Trytasa Baldaquino
A sobre, portant un gos que de ben segur anava brut i sense lligar... Jo hauria engegat els metros i fer com si res. Al cap i a la fi, cada dia moren gossos, gats i conills a les carreteres sense que ningú digui ni piu.
Això sí, haurien de pagar multa gorda per els danys que han causat (que milers de persones arribin tard al seu destí) i que se'ls treguessin les ganes d'anar al metro sense estar pendents del seu gossot.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 13/01/2010 10:49
by davida
El problema no son els gossos son els seu amos.
A FGC i a Rodalies es pot portar gossos, amb corretja i morrió, sense limitacions horaries i no hi ha cap problema.
Condicions us FGC
Condicions ús Rodalies Barcelona
Curiositat a Madrid hi ha limitacions horaries pels gossos a Rodalies que no hi han al reste de nuclis de Rodalies
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 13/01/2010 10:57
by metring
La pobre bèstia no té cap culpa de res, en tot cas, els irresponsables dels amos que l'han deixat baixar a la via.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 13/01/2010 10:57
by Platanito
Trytasa Baldaquino wrote:A sobre, portant un gos que de ben segur anava brut i sense lligar...
Si anés lligat no hauria baixat a la via.
Aquí no ha passat res
Posted: Wednesday 13/01/2010 11:15
by Guigui
Segur que els energúmens s'hauran presentat a TMB, i els hauran lliurat el quisso com si res.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 13/01/2010 13:47
by BCN2008
Al metro esta prohibit portar animals (excepte gossos pigall, i crec que aquest no era el cas), no?
Doncs trobo que els amos d'aquest gos haurien de pagar els bitllets de la gent que ha validat a la L1 durant l'estona del tall.
Per cert, de què serveix el servei parcial entre Fondo i Santa Coloma?
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 13/01/2010 20:38
by MZA_1600
Si es que esta prohibit portar gossos, aquesta normal se la salten bastants cops; més d'un cop he vist gent portant gossos al metro. Per altre banda trobo lamentable que ara ja es paralitzi la circulació de trens per culpa d'un gos.