Page 77 of 135

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 25/06/2015 20:52
by Adolescent barceloní
En el cas de Praga, els tramvies passen pel bell mig de la Náměstí Republiky, una de les places més importants de la capital txeca. I creuen la Václavské Náměstí (que ve sent com la Rambla, amb molta gent), sense cap semàfor, únicament amb la campana.

Per cert, per acabar l'off-topic... hi ha algun fil dedicat als tramvies a Europa? De no ser així, se'n podria crear un i comentar les característiques de cada xarxa, si us sembla bé.

Norma 11

Posted: Thursday 25/06/2015 21:03
by Guigui
Adolescent barceloní wrote:Per cert, per acabar l'off-topic... hi ha algun fil dedicat als tramvies a Europa? De no ser així, se'n podria crear un i comentar les característiques de cada xarxa, si us sembla bé.
Ah, el cercador...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 25/06/2015 21:48
by Don Ramón
Sagrerenc wrote:Una precisió: a Itàlia també s'han mantingut moltes xarxes de tramvia (Milano, Torino, Napoli) i troleibús (Milano, Bologna, La Spezia, Sanremo, Parma, Modena, Napoli, Ancona, Cagliari...).
Los tranvías de Milán son legendarios, con sus Ventotto aún pululando tan felices por la ciudad. Pensaba que era la única red de tranvías que se conservó en Italia, y que era una rara avis tipo Toronto, San Francisco, Blackpool... También sabía que había algún que otro trolebús en Italia, pero tampoco sabía que eran tantos. No te acostarás sin saber una cosa más. :ok
Sagrerenc wrote:Depèn de la mida de la ciutat. A París, Madrid o Barcelona els tramvies serveixen zones perifèriques. A ciutats no tan grans com València, Lió, Marsella o Tolosa entren al centre de la ciutat com a complement del metro, en eixos de menor demanda. I en ciutats més petites (Estrasburg, Bordeus, Nantes) el tram és el transport principal de l'aglomeració.
También es verdad, en realidad lo que dije yo es válido solo para ciudades un poco más grandes, o con Metro. En Francia hay un montón de redes de tranvía de segunda generación, yo creo que más que en ningún otro país, y muchas en ciudades pequeñas sin Metro.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Monday 13/07/2015 15:40
by trensmat
Ada Colau licitara las obras del tranvía por la Diagonal este mes de Septiembre.
http://trenpassio.weebly.com/notiacutec ... est-mandat

Licitarà no

Posted: Monday 13/07/2015 16:50
by Fran-Ikarus
Encarregarà els estudis previs...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 30/07/2015 12:13
by metring
Ja era hora!!! :plas :reve

http://www.aldia.cat/catalunya/noticia- ... 20151.html

Mas es compromet amb Colau a "treballar conjuntament" per unir el tramvia per la Diagonal

¡Por fin!

Posted: Thursday 30/07/2015 12:54
by Renfe445
¡Olé! :plas :plas :plas (palmitas flamencas)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 30/07/2015 19:22
by jaezcurra
CiU de Barcelona critica l'acord entre Mas i Colau per unir els tramvies per la Diagonal
El grup liderat per Trias recorda que la consulta del 2010 va rebutjar aquest opció i reitera la seva aposta pel bus elèctric i per fer arribar la L9 a la Zona Franca
ARA Barcelona Actualitzada el 30/07/2015 18:04
http://www.ara.cat/politica/Xavier_Tria ... 59848.html

Posted: Thursday 30/07/2015 21:42
by Renfe445
jaezcurra wrote:CiU de Barcelona critica l'acord entre Mas i Colau per unir els tramvies per la Diagonal [...]
i reitera la seva aposta pel bus elèctric [...]
Image

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 30/07/2015 23:44
by Oriolix
Amb tota la humilitat, per què és progressista fer un tramvia per la Diagonal, i no ho és posar un autobús elèctric ?

Jo no sóc anti-tramvia, però crec que no té sentit el pas per la Diagonal
- Entre Verdaguer i Francesc Macià no hi cap (de Glòries a Verdaguer en podríem parlar)
- La consulta sobre la reforma de la Diagonal, va deixar clar que no es volia canviar la Diagonal de manera dràstica, que és l'única manera que permetria implantar el tramvia

I què fem amb els extrems?
- El Trambaix s'ha de continuar com a mínim fins al metro d'Urgell i, òptimament, fins a l'estació de Sants
- El Trambesós ... crec que s'ha de desmuntar
--- Glories - Sant Adrià ve cobert pel 7 (sí, s'ha d'allargar una mica més)
--- Glòries - Ciutadella... directament és inútil. Perdó, no es justifica un tramvia per una ocupació d'un bus senzill
--- Glòries - Gorg, solapat amb el H12
(treballo a Glòries i a les 8:00 tots els tramvies passen amb 20-30 persones...)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 30/07/2015 23:59
by davroca5
Oriolix wrote:Amb tota la humilitat, per què és progressista fer un tramvia per la Diagonal, i no ho és posar un autobús elèctric ?

Jo no sóc anti-tramvia, però crec que no té sentit el pas per la Diagonal
- Entre Verdaguer i Francesc Macià no hi cap (de Glòries a Verdaguer en podríem parlar)
- La consulta sobre la reforma de la Diagonal, va deixar clar que no es volia canviar la Diagonal de manera dràstica, que és l'única manera que permetria implantar el tramvia
I dale!!! Que la consulta NO va deixar RES clar. La gent estava EN CONTRA de la consulta pel fet de fer-ho en temps de crisi i perquè molts creien que era una cortina de fum davant els problemes de la ciutat, pero la majoria de la gent no va votar en contra de reformar la Diagonal.
Oriolix wrote: I què fem amb els extrems?
- El Trambaix s'ha de continuar com a mínim fins al metro d'Urgell i, òptimament, fins a l'estació de Sants
- El Trambesós ... crec que s'ha de desmuntar
--- Glories - Sant Adrià ve cobert pel 7 (sí, s'ha d'allargar una mica més)
--- Glòries - Ciutadella... directament és inútil. Perdó, no es justifica un tramvia per una ocupació d'un bus senzill
--- Glòries - Gorg, solapat amb el H12
(treballo a Glòries i a les 8:00 tots els tramvies passen amb 20-30 persones...)
I abans de dir banajades, no seria millor ampliar-lo cap a zones intermodals? No se, així ràpid em venen al cap les ampliacions Ciutadella-Drassanes o WTC, Estació de Sant Adrià-Badalona Centre, Glòries-Arc de Triomf o Urquinaona... i per suposat connectar el Trambesòs amb el Trambaix, creant intercanviadors amb el metro a la majoria del traçat.

Un tranvía le da mil millones de patadas a los autobuses.

Posted: Friday 31/07/2015 0:40
by Renfe445
Oriolix wrote:- Entre Verdaguer i Francesc Macià no hi cap (de Glòries a Verdaguer en podríem parlar)
Pues se hace algo para que quepa. La verdad es que no conozco la zona pero la verdad es que cabe todo. Si es difícil, pues se hacen pequeños cambios para que quepan las cosas.

Por ejemplo, la B5 de la TUSGSAL iba con microbuses, pero necesitaba que los autobuses sean más grandes. Se acondicionó sólo lo que se necesitaba (cruces de calles y otros elementos de éstas) y ya está.
Oriolix wrote:- La consulta sobre la reforma de la Diagonal, va deixar clar que no es volia canviar la Diagonal de manera dràstica, que és l'única manera que permetria implantar el tramvia
Hombre, no hace falta hacer "mega-cambios" para meter un tranvía.
Oriolix wrote:I què fem amb els extrems?
- El Trambaix s'ha de continuar com a mínim fins al metro d'Urgell i, òptimament, fins a l'estació de Sants
Se propuso aquí un ramal que iba a la Estació de Sants.
Oriolix wrote:- El Trambesós ... crec que s'ha de desmuntar
ImageImageImage
Oriolix wrote:--- Glories - Sant Adrià ve cobert pel 7 (sí, s'ha d'allargar una mica més)
Mejor decirlo al revés, no? "Glòries - Fòrum vé cobert pel tramvia, el 7 fora."
Oriolix wrote:--- Glòries - Ciutadella... directament és inútil. Perdó, no es justifica un tramvia per una ocupació d'un bus senzill
--- Glòries - Gorg, solapat amb el H12
Mejor vayamos a lo más seguro, que son los tranvías. Más espacio, más asientos, más comodidad.
Buf... ¡El H12 tiene más peligro que el bautizo de un gremlin! Y después que el H12 termina en la parada de Besòs del tranvía.

Re: Un tranvía le da mil millones de patadas a los autobuses

Posted: Friday 31/07/2015 10:19
by Fran-Ikarus
Renfe445 wrote:
Oriolix wrote:- La consulta sobre la reforma de la Diagonal, va deixar clar que no es volia canviar la Diagonal de manera dràstica, que és l'única manera que permetria implantar el tramvia
Hombre, no hace falta hacer "mega-cambios" para meter un tranvía.
¿Cómo que no?

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Friday 31/07/2015 10:24
by metring
De BTV Notícies, comentaris encertats:


Comentaris

3 | arnau / 31.07.2015 / 09:41

Va ser el sr. Trias qui var fer incloura la 3º proposta, NO FER RES.
Per fer inoperant la consulta popular.
Tot va ser una trampa per fe caure el alcalde Hereu.

2 | emprenyat / 31.07.2015 / 00:07

Per no parlar de la NO CONSULTA que el govern del senyor Trias no van fer quan van tirar pel dret en la seva reforma de la Diagonal entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia només comptant amb els comerciants d’aquesta part i sense consens entre la ciutadania i les associacions de veîns. I ara el resultat es que la Diagonal està col.lapsada dia si dia i dia també i els carrils laterals son una ratonera encara mes gran del que ja era.

1 | Freddick / 30.07.2015 / 20:47

El 80% va castigar al govern del PSC de llavors i va dir no a bulevard o rambla que eren les dues propostes fetes i no es parlava de tranvia, si no que era part de les dues opcions A o B pero no es va dir no al tranvia si no a les propostes globalizades de aquella consulta.

Fem una consulta unicament sobre tranvia, aviam que surt.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Friday 31/07/2015 12:31
by genissimon
Sobre l'«acord» entre Colau i Mas per estudiar la unió de les dues xarxes de tramvia per la diagonal, no sé què pensar.

1.- Opció pessimista: Napoleó Bonaparte digué: «Si vols que una cosa es faci, encarrega-ho a una persona; si vols que una cosa no es faci, encarrega-ho a un comitè».

2.- Opció optimista: al final s'ha imposat la lògica que la distància més curta entre dos punts és la línia recta que els uneix.

Salut !!

Posted: Friday 31/07/2015 14:34
by Renfe445
Fran-Ikarus wrote:¿Cómo que no?
¿Por qué hay que hacer cambios a lo grande?

Re:

Posted: Friday 31/07/2015 17:23
by oriolp13
Renfe445 wrote:
Fran-Ikarus wrote:¿Cómo que no?
¿Por qué hay que hacer cambios a lo grande?
Home, per fer passar el tramvia per la Diagonal suposa una gran reforma de l'avinguda. Les obres per fer passar un tramvia per qualsevol lloc no es redueixen a arreglar una vorera i poc més....

Re: Re:

Posted: Friday 31/07/2015 17:59
by wefer
oriolp13 wrote:Home, per fer passar el tramvia per la Diagonal suposa una gran reforma de l'avinguda. Les obres per fer passar un tramvia per qualsevol lloc no es redueixen a arreglar una vorera i poc més....
Que jo sàpiga posar un tramvia exigeix posar uns rails i una catenària. Fins i tot en alguns llocs ni tan sols catenària.
Això és una gran obra?

¿Pa qué hacer tanto?

Posted: Friday 31/07/2015 18:21
by Renfe445
wefer wrote:Que jo sàpiga posar un tramvia exigeix posar uns rails i una catenària. Fins i tot en alguns llocs ni tan sols catenària.
Això és una gran obra?
Eso mismo digo yo.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Friday 31/07/2015 18:22
by wefer
Per cert, el Trias acaba de presentar l'autobús que vol per la Diagonal:

Image

:riure