Page 77 of 95

Teleindicadors a les andanes

Posted: Tuesday 18/09/2018 2:38
by 437.001
En curs d'instal.lació

R2: La Llagosta, Mollet-Sant Fost, Gualba, Hostalric.

R4: Lavern-Subirats (instal.lats fa mesos i vandalitzats abans d'entrar en servei, mai han funcionat).

R8: Mollet-Sant Fost.


Estacions sense teleindicadors

R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar, Caldes d'Estrac.

R2: Viladecans, Bellvitge, Les Franqueses-Granollers Nord, Cardedeu, Llinars del Vallès, Palautordera.

R3: Barcelona-Torre Baró, Montcada-Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Les Franqueses del Vallès,
La Garriga, Figaró, Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.

R4: Barcelona-Torre Baró, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet.

R7: Barcelona-Torre Baró.

R8: totes les estacions tenen teleindicadors. :D

Estacions de Rodalies Barcelona en obres el 2018

Posted: Tuesday 18/09/2018 2:40
by 437.001
Estacions recentment reformades:

-Viladecavalls (R4)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2)
-Sabadell-Centre (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Sant Celoni (R2)
-Lavern-Subirats (R4)
-Granollers-Canovelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-El Papiol (R4)
-Mataró (R1)
-Vilassar de Mar (R1)
-Blanes (R1)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma-
-Parets del Vallès (R3)
-Balenyà-Tona-Seva (R3)
-Cornellà (R1/R4) -FINALITZADA-

Estacions en obres:

-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4) -finalitzant-se-
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Barcelona-Estació de França (R2)
-Manresa (R4)
-Gelida (R4)
-Martorell (R4/R8) -finalitzant-se-
-El Vendrell (R4)
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Bellvitge (R2)

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017)

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
-Vacarisses (R4)
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-

Obres en licitació:

-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Bellvitge (R2) -segona reforma-
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)

Licitacions desertes o desistides:

[...]

Ahir (23/09/2018)

Posted: Monday 24/09/2018 5:42
by 437.001
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Mollet-Santa Rosa (R3):

-Sense gran avenç.
-Es distingeix ja clarament el pas inferior a l'andana de l'edifici de viatgers, ja estan iniciant la paret del revestiment.
-Res de nou quant a les andanes.
-Segueix tancada la zona entre l'edifici de viatgers i l'edifici de la cantina.

A Mollet-Sant Fost (R2/R8):

-Teleindicadors en servei. Model Deimos/Aesys, en color.
-N'hi ha cinc, dos per a cada una de les vies principals, un per a la via desviada (i principal de la R8 direcció Granollers).
-Nova megafonia instal.lada i en servei.

A La Llagosta (R2):

-Teleindicadors en curs d'instal.lació. Model Deimos/Aesys. Dos per andana. Tots sota marquesina.
-Nova megafonia en curs d'instal.lació, encara funciona l'antiga.
-Barreres tarifàries model nou, però amb la validació per sortir preinstal.lada però capada.

A Montcada i Reixac (R2):

-Res de nou.
-Barreres tarifàries model nou, però amb la validació per sortir preinstal.lada però capada.

A Montcada i Reixac-Manresa (R4/R7):

-Estació amb andanes amb altura no estandard... em sembla.
-Resulta una mica difícil de distingir-ho per com és de tancada la corba d'aquesta estació.
-Els estreps de les 447 a l'andana direcció Barcelona toquen l'andana parcialment (no totalment), degut a la corba).
-Els estreps PMR de les 447 adaptades toquen encara més, i arriben a dificultar l'obertura de la mateixa porta.
-Tot i així, al no estar adaptada l'estació, i ser de difícil adaptació per com de tancada és la corba, no sé si és un greu problema.
-Faltarà comprovar l'efecto als estreps PMR dels Civia.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):

-Amb prou feines hi ha avenç a les obres de perllongament de l'andana direcció Sants.
-Només petits avenços al vestíbul i al passadís del pas inferior.
-Resta de l'estació, res de nou.

A Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7):

-Crec que pot ser possible instal.lar ascensors en aquesta estació, però tot dependrà de si és possible encabir dobles de 465 sense fer una obra de gran abast, i tot i així, caldrà reorganitzar del tot el vestíbul i l'edifici de viatgers per instal.lar-los.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Clot-Aragó (R1/R2):

-Interessant: els estreps de les 447 a l'andana de les vies costat Mataró (vies 3/4) deixen exactament a l'alçada de l'andana, el mateix passa amb els estreps PMR de les 447 adaptades.
-En canvi, a l'andana de les vies costat Granollers (vies 1/2), els estreps PMR dels Civia estan efectivament uns centímetres més alts que l'andana.
-Hauré de comprovar l'efecte dels estreps de les 447 costat Granollers, i el dels Civia costat Mataró... :x

A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):

-Res de nou.

A Barcelona-Estació de França (R2):

-Obres ja en fase final. :D
-Andana de via 3 acabada tret del requadre misteriós del costat dels topalls, i dels sòcols dels suports de la coberta de l'estació.
-Zona de transició d'andanes a vestíbul acabada tret de la zona de bancs veïna als topalls de vies 13/14.
-Andana de vies 14/15 ja en plenes obres de recreixement. S'ha recrescut el costat de la vora de l'andana al llarg de 200 metres a la via 14, i al llarg de la longitud de dos cotxes a la via 15. Sembla que en aquest cas es recreixerà l'andana sencera.
-En canvi, no s'ha recrescut la totalitat de l'andana de via 3, tot i que és notori que s'hi estaciona més d'un tren a última hora (avui han estacionat dos 450, i la segona ha estacionat bona part del tren en andana baixa). Haurien de recréixer la totalitat d'aquesta andana. :nono
-En curs d'instal.lació nous focus de LEDs a la coberta de l'estació, fan moltíssima més llum que abans. :D Només els en queden quatre per instal.lar.

A Vilanova i la Geltrú (R2):

-Estan realitzant alguna mena d'obra a l'andana de l'edifici de viatgers. Hi ha quatre punts on estan obrint forats per a algun tipus de pal elèctric, no sé si de nous teleindicadors (no sembla), o de nou enllumenat, o de totes dues coses. Hi ha un pal nou instal.lat al costat d'un dels teleindicadors vells, però no sembla ser un pal de teleindicador semblant al model Deimos/Aesys ni al model antic de lletres vermelles. Encara és aviat per dir què estan fent.

Últimes adjudicacions:

Posted: Wednesday 26/09/2018 22:54
by 437.001
Adjudicaciones menores de Adif
Número anuncio/expediente: 2.18/30414.5022/01
SUMINISTRO Y COLOCACIÓN DE PAVIMENTO PODOTÁCTIL EN EL VESTÍBULO DE LA ESTACIÓN DE BARCELONA SANTS
Número de Ofertantes: 1
Adjudicatario-NIF: INDEX SENYALITZACIO INTEGRAL ESP SL - B61632246
Importe de Adjudicación: 6.925 Euros
Plazo de ejecución: 2 Meses

Fecha de Adjudicación: 04/09/2018
Fecha de Publicación: 25/09/2018

Avui (27/09/2018)

Posted: Thursday 27/09/2018 23:33
by 437.001
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Bellvitge (R2):

-No gran cosa, han instal.lat alguns pals d'electrificació més, i ja està.
-De fet, no hi ha pressa fins que no adjudiquin les obres de les andanes i els ascensors.

A Vilanova i la Geltrú (R2):

-Les obres que havia observat l'altre dia ja permeten distingir de què es tracta ( :D ):
a) Nous teleindicadors! De moment, han instal.lat tres suports model Deimos/Aesys (encara sense la pantalla), per a un total de, per ara, cinc teleindicadors, que en seran més: un l'han instal.lat a l'andana de via 1, costat edifici de passatgers, al costat del teleindicador a substituir (model antic de lletres vermelles), els altres van a la capçalera de les vies 10/11, i 12/13, les vies en cul de sac.
b) Nova megafonia i noves càmeres de seguretat, de moment només hi ha un pal (que ja hi era l'altre dia), però també he observat cablejat nou a la façana de l'edifici de viatgers.
c) Nous monitors per a maquinistes. Feien falta, no n'hi havia, i l'estació és en corba. Per ara, només hi ha cimentació per a un monitor a l'extrem costat Cubelles de l'andana de l'edifici de viatgers.

A Cubelles (R2):
[des del tren]

-Quan les coses es fan malament, passa el què passa. >:( >:( >:(
-La cartelleria, recentment instal.lada, era provisional, sí. Però a una zona que té evidents problemes de vandalisme, la cartelleria ha de ser a prova d'elefants emprenyats. Però clar, si lligues la cartelleria amb simples brides de plàstic a llocs com Cubelles... :boig2 ...doncs passa que la gent l'arrenca. Es pot llençar els diners de manera més tonta?

A Cunit (R2):
[des del tren]

-Avui la urbana de Cunit no era a les andanes. :(
-Resultat: la gent saltant a la via en massa per no haver d'utilitzar el pas inferior. Quan la urbana hi és, no ho fan. Per què serà? :twisted:

A Calafell (R2):
[des del tren]

-Passatgers holandesos s'han adonat que ja eren a Calafell gràcies a la meravellosa cartelleria de... del toldo del bar de l'estació, única cosa que t'indica que el tren on vas es troba estacionat a l'estació de Calafell. Encara gràcies que al del bar se li va ocórrer de posar "Calafell" en lletres ben grans i visibles que dónen a l'andana... Els passatgers holandesos, una parella d'uns 60 anys, han pogut sortir del tren, però a correcuita, i just que han baixat, el tren ha tancat portes, els ha anat d'un pèl no haver d'agafar un taxi a Sant Vicenç.
-Teleindicador de l'andana de l'edifici de viatgers, costat Segur, fora de combat i apagat.

Avui (28/09/2018)

Posted: Friday 28/09/2018 23:30
by 437.001
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Sant Joan Despí (R1/R4):
[des del tren]

-Teleindicador de l'andana direcció Martorell/Sant Vicenç situat al costat Cornellà de l'andana, funciona, però des de fa mesos només dóna imatge en color vermell.

A Martorell (R4/R8):

-No sé què fer. Els tancaments anti-frau s'han instal.lat només al voltant de les casetes tècniques que hi ha al costat dels topalls de les vies 4, 6 i 8. No s'han instal.lat al costat de les escales d'accés al carrer principal i FGC, zona que segueix sent una mica un colador.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Em sembla que ja han modificat el gàlib dinàmic.
-Els teleindicadors ja tornen a funcionar.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Tots els teleindicadors fora de servei, el del costat L'Arboç de l'andana direcció Barcelona apagat.

Ahir (30/09/2018)

Posted: Monday 01/10/2018 2:12
by 437.001
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[desde el tren]

-Res de nou.

A La Llagosta (R2):
[desde el tren]

-Res de nou.

A Cardedeu (R2):
[desde el tren]

-Instal.lats cinc teleindicadors, model Deimos/Aesys, n'hi ha dos a cada una de les vies principals, i un a la via desviada. Encara estan apagats.
-També estan instal.lant nova megafonia.
-No estic segur de si han instal.lat nous monitors per a maquinistes, podria ser, però no estic segur de si ja hi eren o no.

A Llinars del Vallès (R2):
[desde el tren]

-No estic segur de si han instal.lat nous monitors per a maquinistes, podria ser, però no estic segur de si ja hi eren o no.

A Gualba (R2):
[desde el tren]

-Teleindicadors (dos per andana, model antic de lletres vermelles), funcionant.
-Els de l'andana direcció Barcelona funcionen correctament.
-Els de l'andana direcció Maçanet no estic segur de si funcionen bé del tot, no ho he pogut veure bé, i quan hem sortit s'han apagat.

A Hostalric (R2):
[desde el tren]

-Teleindicadors (dos per andana, model antic de lletres vermelles), funcionant.
-Els de l'andana direcció Barcelona funcionen, però no del tot correctament, el scroll de parades no anava bé del tot.
-Els de l'andana direcció Maçanet funcionaven, però anunciaven les parades d'un tren erroni, un R11 a Portbou, i jo anava a un R2 destinació Maçanet.

A Maçanet-Massanes (R2):

-La tempesta que ha caigut aquesta tarda m'ha permès d'adonar-me de com de mal dissenyades estan les marquesines d'aquesta estació, especialment la de l'andana direcció Granollers, ja que si plou fort, no protegeix gens.
-El tren R2 ha parat a la seva via desviada de costum, però ha parat amb dos cotxes fora de l'andana alta pel costa Sils, no sé si ha estat per la pluja, per les obres, o si és la costum.
-Degut a la pluja i a que després s'ha fet de nit, no he pogut observar les obres, només que hi havia maquinària estacionada a la via de l'edifici de viatgers nou.
-Els teleindicadors de l'andana direcció Granollers (un per via), estan espatllats, no anuncien bé els trens.

A Vilanova i la Geltrú (R2):

-Observades cimentacions per a senyalització o nous monitors per a maquinistes a l'andana de vies 11/12.

Ahir (02/10/2018)

Posted: Wednesday 03/10/2018 0:12
by 437.001
Un dia bastant frustrant... :(

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Teleindicador de l'andana direcció Clot/Sagrera, costat Clot/Sagrera, fora de servei però encès.
-Res de nou.

A Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació en construcció):
[des del tren]

-Por primera vegada, m'ha donat la sensació que les obres avancen de veritat.
-A veure si la cosa dura, i no pateix l'ennèsima aturada...

A Premià-Nord (R1, estació que mai ha entrat en servei):
[des del tren]

-Hi hem parat! :o En realitat ha estat una frenada d'emergència del maquinista després de fer servir el xiulet. Algun boig o algun bitxo.

A Vilassar de Mar (R1):
[des del tren]

-Res de nou.

A Cabrera de Mar-Vilassar de Mar (R1):
[des del tren]

-Res de nou.

A Caldes d'Estrac (R1):

-Res de nou.
-Estació amb WC en servei (s'ha de demanar la clau a la taquillera). :o Fet prou rar com per mencionar-lo.

A Vilanova i la Geltrú (R2):

-Res de nou.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Wednesday 03/10/2018 0:59
by UT440_132M
A Vic, després de moltes setmanes sense servei, s'ha reparat l'escala mecànica de l'andana de les vies 1/3.

Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Thursday 11/10/2018 22:51
by 437.001
Per anar fent boca...

Reforma de l'estació de Vacarisses (R4).
Licitació publicada el 22/09/2017.
Adjudicació publicada el 21/06/2018.
Obra encara no iniciada.

Reforma del pas inferior de Vilassar de Mar (R1).
Licitació publicada el 07/03/2018.
Adjudicació publicada el 12/09/2018.
Obra encara no iniciada.

Reforma de l'estació de Bellvitge (R2).
Licitació publicada el 11/05/2018.
Adjudicació encara no publicada.

Obra de la nova estació de Santa Perpètua de Mogoda (R8).
Licitació publicada el 21/05/2018.
Adjudicació encara no publicada.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Monday 15/10/2018 18:27
by UT440_132M
http://el9nou.cat/valles-oriental/actua ... sant-fost/

Un desacord amb l’adjudicatària retarda la reforma de l’estació de Mollet-Sant Fost
Les obres de Mollet-Santa Rosa, a la línia R3, avancen amb retard

Ferran Polo 13/10/2018 | 1:00 Mollet del Vallès

Renfe no ha pogut iniciar encara les obres de reforma de l’estació de Mollet-Sant Fost que es van adjudicar el març de l’any passat. L’empresa que va guanyar la licitació per un import d’1,9 milions –Comsa, SA– va demanar canvis en el projecte en el moment d’iniciar l’actuació.

La companyia no ho va acceptar i ara està pendent de tancar la rescissió del contracte amb l’empresa guanyadora del concurs públic. Quan això passi, es farà una revisió del projecte i s’iniciarà un nou procés de licitació de l’actuació que, entre altres aspectes, preveu la construcció d’un nou pas inferior entre andanes equipat amb ascensors perquè l’estació quedi adaptada a les necessitats de les persones amb dificultats de mobilitat.

L’actual pas inferior quedarà obert per connectar els carrers situats a banda i banda de la línia de França. Segons han explicat fonts de la companyia a EL 9 NOU, es preveu obrir el nou procés de licitació a finals d’aquest any o principi de 2019.

A més de construir un nou pas inferior, el projecte inclou l’ampliació de les andanes fins als 200 metres, la renovació de l’enllumenat, la instal·lació de noves marquesines i la redistribució dels espais del vestíbul. L’empresa que va guanyar el concurs públic per fer la reforma de l’estació de Mollet-Sant Fost es va comprometre a fer els treballs en 14 mesos.

Endarreriment a Mollet-Santa Rosa

D’altra banda, les obres de reforma de l’estació de Mollet-Santa Rosa, que van començar el desembre de l’any passat, van amb retard respecte al calendari d’execució marcat inicialment, que estava fixat en 11 mesos. Segons Renfe, el retard es deu a problemes derivats del nivell freàtic del subsòl on s’excava un túnel que permetrà accedir a les andanes sense haver de travessar pel mig de les vies com passa ara. La companyia preveu acabar les obres a final d’aquest any o principis de 2019.
Els treballs, que fixen una inversió d’1,21 milions, inclouen l’ampliació de les andanes fins a 200 metres de llarg per als trens de doble configuració. També el recreixement en l’alçària per facilitar l’accés als trens i la millora de l’enllumenat i les marquesines. En un comunicat, la CUP de Mollet ha denunciat aquest retard de les actuacions.

Avui (15/10/2018)

Posted: Monday 15/10/2018 23:50
by 437.001
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):

-Res de nou al pas inferior.
-Hi havia gent treballant a l'obra de reforma de l'accés a la parada de bus de la Meridiana des de l'avinguda de Vallbona. No he pogut veure res més.

A Mollet-Santa Rosa (R3):

-Les obres de recreixement de les andanes van continuant, poc a poc.
-A l'andana de l'edifici de viatgers es distingeixen ja les cimentacions dels suports de la nova marquesina, que perllongarà l'actual, fent-la molt més llarga, arribarà fins al pas inferior.
-A l'andana de vies 1/3 ha estat desmuntada la marquesina.
-Les dues escales del pas inferior van prenent forma.
-Malgrat el retard que menciona l'article del post de just a sobre, aquesta estació podria estar llesta cap a finals de desembre... si no abaixen el ritme.

A Mollet-Sant Fost (R2/R8):

-El teleindicador de la via direcció Maçanet situat costat La Llagosta, està espatllat i apagat.

A La Llagosta (R2):
[des del tren]

-Teleindicadors encara apagats.

A Barcelona-Clot-Aragó (R1/R2):

-No ho entenc: he baixat d'una composició de Civia de 465+463 de la R2. Jo anava a la 463, i he baixat per la porta PMR, i l'estrep estava normal, s'hi podia accedir sense problemes. Però la porta PMR de la 465 (de la mateixa composició) tenia l'estrep a una alçada superior, cosa que la feia no accessible!!! Després he pujat a una 465 en simple de la R1, i la porta PMR d'aquesta altra 465 sí que estava normal i accessible. No entenc res. :x
-Les 447 adaptades a PMR no posen problemes. Però les 449 sí. :x
-Aquesta estació té filtracions, em sembla. El sostre té punts que estan amb corrosió, crec.

A Badalona (R1):

-Zona sota la part vella de la marquesina de la via 2 (la direcció Barcelona) amb desnivell entre vora d'andana i portes del vestíbul mal resolt. És el mateix cas que a Flaçà a la R11, allà ho van corregir, aquí també ho haurien de fer, ja que la cosa és propensa a ensopegades perilloses.

A Sant Adrià de Besòs (R1):

-Barreres tarifàries de l'andana direcció Mataró/Maçanet (les d'accés al/del tramvia), obertes i trencades.

A Barcelona-Estació de França (R2):

-Acabada l'instal.lació de focus de LEDs a sota de la coberta. El resultat és magnífic, l'estació ara és més lluminosa que mai.
-Quant a les andanes, van fent amb l'andana de les vies 14/15, poc a poc. Sorpresa negativa: l'andana de la via 15 no serà recrescuda en la seva totalitat, sinó que recreixen l'andana de la via 14 al llarg de 200 metres i prou, deixant la via 15 amb espai per a només dos cotxes a zona d'andana alta. :(
-A via 3 i a la transició entre andanes i vestíbul quasi que han acabat, però els queda un pelet encara.
-Molts teleindicadors en mal estat o apagats.

A Bellvitge (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]

-Em sembla que comencen l'instal.lació dels teleindicadors a l'andana de vies 3/4, però no ho he pogut veure bé, anava a un R16 sense parada.

Ahir (21/10/2018)

Posted: Monday 22/10/2018 1:48
by 437.001
A Manresa (R4):

-Pas inferior reobert, i quasi finalitzat. Ja hi hem passat, ens han posat a via 4.
-Pas superior provisional sobre les vies en curs de desmantellament.
-Ascensors instal.lats, encara fora de servei.
-Marquesina de l'andana de via 1 (direcció Lleida) encara desmuntada.
-Vestíbul i interior de l'edifici de viatgers en general, encara potes amunt. No sabria dir si en tenen per estona o no.
-Voreres a costat carrer finalitzades i en servei (feien molta falta!).
-Enllumenat de LED's a les andanes de via 1/3 i 2/4 en servei en gran part, però no del tot.
-Andanes de via 1 i de vies 2/4 tallades entre el pas inferior i l'extrem costat Rajadell/Lleida.
-Crec que es pot considerar que les obres ja estan finalitzant-se.

A Vacarisses (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Miquel de Gonteres (R4):
[des del tren]

-A la part originalment alta de l'andana direcció Manresa estan començant a fer-hi obres, suposo que de pavimentació i recreixement.
-Ja estan pavimentant la zona de l'edifici de viatgers, i l'extrem Terrassa de l'andana direcció Barcelona, tret de la zona del pas inferior.
-Comencen a instal.lar els pals de l'enllumenat definitiu a totes dues andanes.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):

-Han tornat a instal.lar les barreres tarifàries, ja estan en servei.
-Poc avenç a la zona del pas inferior d'accés a la parada de bus de la Meridiana des de l'avinguda de Vallbona.
-Pas inferior finalitzat, excepte escales, on les obres no han començat.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Martorell (R4/R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Tuesday 23/10/2018 23:40
by Miquel
I a l'andana de Torre Baró no hi faran pas res?

Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Wednesday 24/10/2018 3:57
by 437.001
Miquel wrote:I a l'andana de Torre Baró no hi faran pas res?
Sí, i hi estan fent coses ja.

Han de perllongar l'andana direcció Sants per l'extrem costat Sant Andreu Arenal.
El problema és que just allà, molt a prop de la porta giratòria, hi ha un pas inferior sota les vies i exterior a l'estació (o sigui, és el carrer), que du des de l'Avinguda de Vallbona fins a una parada de bus que hi ha a la Meridiana. Amb la qual cosa han de modificar la posició de les escales d'aquest pas inferior abans de poder perllongar l'andana. Ja estan fent obres per modificar el pas, però no estan avançades, és una obra complicada.

L'andana direcció Montcada-Bifurcació no sé si la perllongaran o no, crec que sí que té els 200m, però no ho sabria dir del cert, tot i que en qualsevol cas, seria una obra menys complicada que la de l'altra andana. A aquesta andana les obres encara no han començat. El que pot ser que sí que hi facin (o no, tampoc ho sé del cert), sigui tornar a eixamplar-la, ja que abans que recreixéssin les andanes ja fa molts anys i que hi instal.léssin tancaments anti-frau dels antics de color vermell, l'andana direcció Montcada era més ampla que ara. Ja veurem.

Entenc que no tocaran el paviment de les andanes i els actuals tancaments anti-frau, fins que no acabin les obres de modificació del pas inferior d'accés a la parada de bus de la Meridiana.

Tampoc és que corri molta pressa, l'estació està en un estat acceptable, força més que altres de la R3 o la R4.
Longitud d'andanes apart, com ja dic està acceptable, té andanes altes i ascensors. Només li calen teleindicadors, una megafonia nova (l'actual no se sent bé), nous tancaments anti-frau (tot i que el frau no ve per allà), i cartelleria nova, que la que hi ha està feta pols.
I per molt que acabin de renovar-la més o menys aviat, fins que no renovin Arc de Triomf, no hi podran passar dobles de 465.

NOTA DE PREMSA | Estació de Bellvitge (R2)

Posted: Wednesday 24/10/2018 4:57
by 437.001
Adif (23/10/2018)
Adif avanza en la ejecución de las obras de modernización de la infraestructura en la estación de Bellvitge, en L’Hospitalet de Llobregat (Barcelona)

• Las nuevas fases de obra permitirán modificar el esquema de vías de la estación para su configuración definitiva, de forma previa a las obras de mejora de la accesibilidad

• Dada la necesidad de actuar en el ámbito de la infraestructura, se debe restringir la capacidad operativa, por lo que para el sábado 27 y el domingo 28 de octubre se ha establecido un plan alternativo de transporte con el transbordo de 18 trenes de la línea R2 de Rodalies entre las estaciones de El Prat de Llobregat y Barcelona-Sants


23/10/2018. Adif ejecutará a partir del próximo fin de semana nuevas fases de las obras de modernización de la infraestructura en la estación de Bellvitge, en L’Hospitalet de Llobregat.

Las obras a cargo de Adif se incluyen en el proyecto de mejora de las instalaciones ferroviarias entre El Prat de Llobregat y Barcelona-Sants, que representa una inversión superior a los 5,5 millones de euros, y son previas a la mejora de la accesibilidad y la instalación de ascensores en la estación que ejecutará Renfe.

Las obras a cargo de Adif en esta estación y su ámbito servirán para modificar el esquema de vías, de modo que los trenes que actualmente utilizan las dos vías generales circulen por vía directa y no desviada, dejando una tercera vía para maniobras.

En estas nuevas fases de las obras, previstas hasta el próximo mes de diciembre, se actuará para adaptar la cabecera lado Sants de la estación de Bellvitge a la nueva configuración de vías, desplazándose la vía 1 en sentido El Prat de Llobregat para dejarla en su posición definitiva y construyendo el andén provisional para ampliar el ancho del andén central que actualmente da servicio a las vías 0 y 1. Ello permitirá la futura colocación de ascensores en la actuación de mejora de la accesibilidad que ejecutará Renfe.

De acuerdo con la planificación prevista, entre la noche del próximo viernes, día 26, y la mañana del lunes 29, se trasladará un aparato de vía a su nueva ubicación y se desplazarán las actuales vías 0 y 1, adaptando también la catenaria y otras instalaciones ferroviarias.

Estas operaciones tendrán continuidad entre el 9 y el 12 de noviembre, cuando se realizará el desplazamiento de las vías 1 y 2 y de otro aparato de vía.

Plan alternativo de transporte

Adif está realizando un intenso esfuerzo de planificación con el objetivo de reducir al máximo las afecciones a la circulación de trenes, programando la mayor parte de las operaciones en horario nocturno y en diferentes intervalos. Sin embargo, dada la necesidad de actuar en el ámbito de la infraestructura ferroviaria en las nuevas fases de obra, se debe restringir la capacidad operativa en determinados periodos.

Por este motivo, para el próximo fin de semana se ha establecido un plan alternativo de transporte que supondrá el transbordo por carretera de 18 trenes de la línea R2 de Rodalies (12 servicios el sábado 27 y otros 6 el domingo 28 de octubre), entre las estaciones de El Prat de Llobregat y Barcelona-Sants. El resto de la línea prestará el servicio habitual en tren (Ver archivos adjuntos a esta nota).

Durante el período de afectación al servicio, se ha establecido un dispositivo con personal de información y atención al cliente que orientará a los viajeros de las estaciones para el transbordo bus-tren y viceversa. Para garantizar la adecuada prestación de este servicio alternativo, Renfe dispondrá de autocares para transportar a los usuarios afectados.

Toda la información sobre esta modificación del servicio se podrá consultar en las webs http://www.rodaliesdecatalunya.cat, http://www.renfe.es y http://www.adif.es (apartado Estado de la Red), en el teléfono de información 900 41 00 41, en las Apps Rodalies de Catalunya y Adif en tu móvil, así como en las redes sociales (@rodalies, @renfe, y @InfoAdif).

Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Wednesday 24/10/2018 5:07
by 437.001
Em comenten que estan instal.lant teleindicadors a Les Franqueses-Granollers Nord (R2).

En licitació:

Posted: Thursday 25/10/2018 4:58
by 437.001
Licitaciones de Renfe
Número del Expediente: 2018-00951
SERVICIO ADAPTACIÓN CERRAMIENTO Y MUEBLES CONTROL ACCESO EN LAS SALIDAS ANDÉN A CL. PAU CLARÍS DE LA ESTACIÓN DE BCNA-P GRACIA
Importe (sin impuestos): 38.824,5 EUR.
Plazo de Ejecución: 30 Día(s)

Última Modificación: 24/10/2018
Fecha Publicación: 24/10/2018

Pliego de prescripciones técnicas

Estació de Centelles (R3)

Posted: Tuesday 06/11/2018 23:36
by 437.001
A la foto d'aquest tuit es pot veure perfectament la problemàtica d'aquesta estació:
Image

Últimes adjudicacions:

Posted: Wednesday 07/11/2018 1:11
by 437.001
Adjudicaciones de Renfe
Número de Expediente: 2017-01449
SUMINISTRO E INSTAL DE ELEMENT DE SEÑALIZACI COMERCIAL EN ESTACIONES DE CERCANIAS DE MADRID, RODALIES Y SERVICIO PUBLICO
Adjudicatario: TECNOLOGIA SEÑALETICA S.L.
CIF: B13241435
Contrato: 4500029869
Importe (sin Iva): 293.703,54
Plazo Ejecución (Meses): 2

Fecha Adjudicación: 12/09/2018
Fecha Publicación en Web: 05/11/2018
Vull creure que això és cartelleria, però no em queda clar del tot.

Lot 1 (151.800€ aprox) per a Cercanías Madrid.
Lot 2 (31.700€) per a Rodalies Barcelona.
Lot 3 (209.200€) per a "Servicio Público" (???).

Si rebo més info al respecte, ja avisaré.
A més, ara de seguida postejaré una licitació exclusiva de Rodalies Barcelona, que sí que és de cartelleria.