Page 77 of 130

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Monday 08/08/2011 21:13
by josep_serre
Lluita1714 wrote:Em fa por pensar la quantitat de característiques de les infraestructures que desconeixem, i que poden dur a greus errors, per exemple, fer passar un tren d'alt tonatge per allò que sembla un túnel pot arribar a fer-lo caure en un abisme enorme dins la muntanya.
Hi ha unes persones que sí que ho coneixen bé.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Monday 08/08/2011 22:05
by Lluita1714
josep_serre wrote: Hi ha unes persones que sí que ho coneixen bé.

Algun avi de la zona fill d'un obrer que va fer el túnel, al qual, malauradament, ningú l'ha escoltat fins ara. Ara em diràs: els maquinistes! Això ja no és com abans, els maquinistes fan la seva feina les seves hores allà on el destinin, i tornen a casa, ja no hi ha tradició d'aquesta mena, només en petites xarxes tancades, com ara FGC al Vallès, al Llobregat, o el Metro de Barcelona, però no a la xarxa de via ample.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 09/08/2011 14:20
by Sky
El pont oblidat del tren de la Pobla

• Estudis per rehabilitar el túnel del coll de Pimorent descobreixen un viaducte construït als anys vint

Un pont a l'interior d'una muntanya. Els estudis per rehabilitar el túnel del coll de Pimorent de la línia ferroviària de la Pobla han posat al descobert un viaducte oblidat, construït en la dècada dels anys vint sobre una cavitat d'uns 70 metres i que des de llavors ha sostingut les vies a l'interior de la galeria, de 3,5 quilòmetres de longitud entre els baixadors de Vilanova del Camí i Sant Llorenç de Montgai. Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), titular de la línia, va trobar les primeres referències sobre aquesta infraestructura mentre elaborava els informes geològics previs a les obres.

Una d'aquestes fonts és un exemplar de la Revista de Obras Públicas del 1926. Aquesta publicació descriu la construcció del túnel com "una de les obres d'enginyeria més difícils" i detalla que la construcció del viaducte es va deure a la necessitat de garantir l'estabilitat de les vies a l'interior d'una galeria "amb trams de guix i blocs calcaris", exposats al desgast per filtracions d'aigües subterrànies amb el pas dels anys. La mateixa publicació apunta que l'enginyer que va adoptar aquesta solució va ser Ramon Martínez de Velasco, que en aquella època acabava de completar el projecte del vell túnel de Vielha, i descriu l'elevada perillositat que els treballs van comportar per als operaris (vegeu el desglossament).

Més de vuit dècades després, FGC portarà a terme la rehabilitació del túnel del coll de Pimorent, amb un pressupost de 850.000 euros. L'empresa pública de la Generalitat va indicar que està previst adjudicar-ne els treballs a finals d'aquest any per concloure'ls en el primer trimestre del 2012. Les obres no interrompran el trànsit ferroviari.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... -la-pobla/

Image

Image

Image

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 09/08/2011 14:23
by Sky
Sky wrote: Revista de Obras Públicas del 1926.
Crec que és aquest article:

Ferrocarriles transpirenaicos : línea Lérida a Saint-Girons. Obras del túnel de Porta

http://ropdigital.ciccp.es/detalle_arti ... vista=2449

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 09/08/2011 15:14
by liniadelRipollés
Doncs ja tenim un nou alicient de llegenda en aquesta línia.

Alguna cosa més que una coincidència?

Posted: Tuesday 09/08/2011 17:25
by Guigui
Portè i Pimorent, això em sona a un altre indret...

Re: Alguna cosa més que una coincidència?

Posted: Tuesday 09/08/2011 22:08
by victorcasta
Guigui wrote:Portè i Pimorent, això em sona a un altre indret...
És clar que és més que una coincidència. L'indret del que parla l'article és el Coll de Porta. No hi ha cap topònim a la zona que sigui Pimorent, pel que és de pensar que es tracta d'una cagada periodística al confondre el coll de Porta amb la població de Porta, al coll de Pimorent.

Amb títol universitari, però sense idea

Posted: Wednesday 10/08/2011 2:31
by Guigui
El que em pregunto cada vegada més, és com aprenen els periodistes a fer recerca. Potser haurien d'introduir al pla d'estudis de la carrera una assignatura anomenada "Com fer cerques al Google".

Re: Amb títol universitari, però sense idea

Posted: Wednesday 10/08/2011 8:18
by victorcasta
Guigui wrote:El que em pregunto cada vegada més, és com aprenen els periodistes a fer recerca. Potser haurien d'introduir al pla d'estudis de la carrera una assignatura anomenada "Com fer cerques al Google".
Per què? Perquè després et facin estadístiques pretesament serioses basades en la quantitat d'entrades que hi ha a Google sobre allò que has cercat?

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Wednesday 10/08/2011 13:34
by nicolas
El que em pregunto cada vegada més, és com aprenen els periodistes a fer recerca. Potser haurien d'introduir al pla d'estudis de la carrera una assignatura anomenada "Com fer cerques al Google".
Creo que es más por la diferencia entre ¨periodistas¨ y ¨empleados de la redacción¨, que copian y pegan noticias compradas, a lo sumo traduciendo rápido y agregando algún comentario ¨local¨... No merecen que los llames periodistas, y son éstos los que cuando aprenden a usar google nos revientan la cabeza con pseudoartículos usando ¨cibertérminos¨ de última moda...

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Wednesday 10/08/2011 20:45
by gralla
No sé si es molt habitual aquest tipus de ponts.Jo no n'havia sentir a parlar mai.

Em sembla molt interessant.

Salut.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Wednesday 10/08/2011 23:04
by liniadelRipollés
Bé, no fa molts anys van canviar el pont dins el túnel del metro de Barcelona a Diagonal. Altre pont dins de túnel són el de Plaça Catalunya Adif. En fi, no són estructures generalitzades però n'hi ha. El que fa de particular aquest és la situació. És curiós de veure com la mà de l'home va buidar una reserva d'aigua interior de la muntanya en només vint dies dins d'aquest túnel.



gralla wrote:No sé si es molt habitual aquest tipus de ponts.Jo no n'havia sentir a parlar mai.

Em sembla molt interessant.

Salut.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 11/08/2011 12:46
by gralla
A ciutat sembla més normal això dels ponts subterranis.

Sobre aquest tema de l'aigua,suposo que abans no s'hi mirava tant,però actualment que es fa en un cas aixi.S'analitza l'aigua? o es deixa córrer?

Penso que l'aigua aquesta igual fa milers d'anys que hi és.Seria interessant veure que hi porta.

Respecte al periodisme d'avui.Ja fa temps que noto que estic millor informat jo que alguns "telediarios".A la sexta,fa vergonya de veure'l.Noticies intrascendents,extretes de qualsevol canal d'internet,sense contrastar...Vaja,abans en dèiem "Xuminades".A to amb la cultura general actual.


A liniadelripolles:Bon sexenni i que sonin les dolçaines.


Salut.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 11/08/2011 13:00
by liniadelRipollés
Gràcies. Sonaran, sonaran... :)
gralla wrote: A liniadelripolles:Bon sexenni i que sonin les dolçaines.


Salut.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 11/08/2011 13:17
by gralla
En el teu honor he anat a la meva discoteca i m'he posat a tot drap:

Image


salut

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 11/08/2011 14:06
by liniadelRipollés
No hauràs anat a aquesta, coneguda en "el mundo entero" pels railfan?

http://www.renfe.it "Notta la diferenzza"

Suposo que no ha estat traspassada com a ambaixada catalana de Rodalies Catalunya a Itàlia.



gralla wrote:En el teu honor he anat a la meva discoteca i m'he posat a tot drap:

Image


salut

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 12/08/2011 1:52
by MZA_1600
No m'acabo de fer la idea, és un pont com el de plaça catalunya, que esta enterrat o es un pont dincs d'una cavitat buida?

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 12/08/2011 6:46
by Lluita1714
MZA_1600 wrote:No m'acabo de fer la idea, és un pont com el de plaça catalunya, que esta enterrat o es un pont dincs d'una cavitat buida?
Quelcom que et pot ajudar. Imagina que fent el túnel es troben de sobte la cova de la següent fotografia (una cova de guix, com la del túnel), la buiden, i fan un pont de 70 metres per passar l'obstacle i seguir amb el túnel. A mi pensar en un pont sota terra, sobre una cova subterrània el primer que em fa pensar és Indiana Jones dins un carrilet miner.
https://lh3.googleusercontent.com/-fd6g ... 600/06.jpg

És terrible com una línia que va ser tan cara de construir, sigui ara tan deficitària per no haver-la acabat. S'hauria d'acabar, ara no, però ens hem de plantejar fer-ho en acabar la crisi.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 12/08/2011 10:03
by evody
El tunel de L'argentera, molt mes antic te quelcom de semblant.

A la practica si et trobes amb un espai vuit dintre del tunel fas un pont que despres es cubreix totalment amb boveda del tunel en previsio de despreniments etc

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 12/08/2011 13:12
by MZA_1600
Lluita1714 wrote:
MZA_1600 wrote:No m'acabo de fer la idea, és un pont com el de plaça catalunya, que esta enterrat o es un pont dincs d'una cavitat buida?
Quelcom que et pot ajudar. Imagina que fent el túnel es troben de sobte la cova de la següent fotografia (una cova de guix, com la del túnel), la buiden, i fan un pont de 70 metres per passar l'obstacle i seguir amb el túnel. A mi pensar en un pont sota terra, sobre una cova subterrània el primer que em fa pensar és Indiana Jones dins un carrilet miner.
https://lh3.googleusercontent.com/-fd6g ... 600/06.jpg

És terrible com una línia que va ser tan cara de construir, sigui ara tan deficitària per no haver-la acabat. S'hauria d'acabar, ara no, però ens hem de plantejar fer-ho en acabar la crisi.
Ja, el cas es que en aquest túnel no hi ha cap moment que apareixis a una cova, és possible que en el tros aquest hi continui havent la bóbeda, encara que no aguanti res?