En marxa el procés participatiu per implantar la quarta fase de la Nova Xarxa de Bus
El procés neix amb la intenció d’implicar els usuaris en la proposta de millores a incorporar al servei aprofitant el desplegament de les noves línies, obrint espais d’informació i recollida d’aportacions.
Durant el mes d’octubre es posa en marxa el procés participatiu del desplegament de la quarta fase de la Nova Xarxa de Bus, un procés obert a ciutadania i entitats, que té caràcter territorial i que, per tant, es desenvoluparà en tots els districtes afectats.
Aquest procés participatiu té per objectiu implicar els usuaris en la proposta de millores a incorporar al servei, tot aprofitant el desplegament de les noves línies, i obrint espais d’informació i recollida d’aportacions.
Tres noves línies al gener de 2016
El procés tindrà una durada de tres mesos i, un cop finalitzat, s’implantarà la quarta fase de la Nova Xarxa de Bus, que preveu desplegar tres noves línies el gener de 2016, i així sumar un total de 16 línies en servei a la xarxa (un 57% del total de 28 previstes).
Les noves línies que s’implantaran en aquesta quarta fase són l’H4, que unirà la Zona Universitària amb Bon Pastor; la V11, entre l’Estació Marítima (WTC) i la Bonanova, i la V13, que unirà el Pla de Palau amb l’Avinguda Tibidabo.
La implantació de l’H4 és la que suposarà més canvis en la xarxa actual, ja que s’eliminaran les actuals línies 22 i 73, i es produiran algunes modificacions en les línies 33, 60 i 75.
Pel que fa a la V11, la seva implantació suposarà l’eliminació de l’actual línia 14, mentre que la línia 20 patirà algunes modificacions.
La V13, per la seva banda, implicarà l’eliminació de les actuals línies 58 i 64.
Es preveu que les 3 línies noves assoleixin els 40.000 passatgers els dies feiners, de manera que la nova xarxa de bus podria arribar a les 260.000 validacions diàries i a transportar el 42% del total de passatgers dels autobusos de Barcelona.
Com participar-hi
Ell procés participatiu té com a eina principal les sessions participatives amb els principals agents socials de cada districte o barri afectat,obertes a tot el veïnat.
Les sessions comencen dimarts 13 d’octubre a Can Verdaguer (Nou Barris), i seguiran a la Biblioteca Jaume Fuster (Gràcia), el CEM Olímpics Vall Hebron (Horta-Guinardó), la Vil•la Florida (Sarrià-Sant Gervasi), Cotxeres Borrell (Eixample i Sants-Montjuïc), Centre Cívic Urgell (Eixample), Can Fabra (Sant Andreu), Centre Cívic Bon Pastor (Sant Andreu), Sala de Plens de la seu del districte de Les Corts i al Pati Llimona (Ciutat Vella).
També hi haurà sessions específiques per a col·lectius determinats, segons el perfil dels usuaris potencials de les noves línies com, per exemple, les escoles.
Com a complement d’aquestes sessions, el procés també permetrà la participació mitjançant punts d’informació i participació desplegats en equipaments dels districtes afectats on els ciutadans podran consultar la informació i dipositar les seves aportacions en butlletes específiques. També es podrà participar en el procés per mitjans telemàtics accedint al formulari online que disponible properament.
S’accelera el desplegament
Una vegada realitzada la implantació d’aquesta quarta fase, s’iniciaran les actuacions i els treballs tècnics per tal d’accelerar el desplegament de la Nova Xarxa de Bus i reduir el nombre de fases necessàries per arribar a les 28 línies programades.
Actualment, la Nova Xarxa de Bus compta amb un total de 13 línies en funcionament: D20, H6, H12, V7 i V21 (octubre 2012); H8, H10, H16, V3 i V17 (novembre 2013); H14, V15 i V27 (setembre 2014).
Durant l’any 2016 el Govern Municipal convocarà un nou procés participatiu, en aquest cas d’àmbit de ciutat, per analitzar amb veïns i entitats totes les línies que resten amb la voluntat de, un cop finalitzat i recollides les aportacions col·lectives, dur a terme el total desplegament.
http://ajuntament.barcelona.cat/ecologi ... rxa-de-bus
Actualització del plànol:
http://www.novaxarxabus.bcn.cat/sites/d ... ew_all.pdf