Page 78 of 147
Ignorància gràcies a la desinformació
Posted: Thursday 28/01/2010 12:34
by Guigui
Vox wrote:Una noia demanava "més freqüències". Ja sabeu, allò de "que pongan más trenes".
Sovint parlem sense tenir-ne ni idea. Sí, parlem, en primera persona.
El que passa és que, com que ens donen poques explicacions, a desgana i farcides de falsedats, ja no sabem què creure en matèries que no dominem (que en són moltes, encara que entre tots anem cobrint tots els temes).
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Thursday 28/01/2010 15:51
by metring
Això hauria d'anar a l'antic fil de "Seguretat/incidents", però com es va juntar amb aquest...
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Detingut per apunyalar una persona que es va colar darrere d'ell al metro de Barcelona
EUROPA PRESS
BARCELONA
Els Mossos d'Esquadra van detenir dissabte un home que presumptament va apunyalar una persona que es va colar darrere seu al metro de Barcelona, aprofitant que havia validat el seu bitllet, segons ha confirmat la policia catalana.
El detingut, Ángel S. M., de 59 anys, ja va entrar nerviós a l'estació d'Universitat, i va acabar per clavar-li un ganivet a la seva víctima, que va ser traslladada a l'hospital, segons publica avui el diari Avui.
Els testimonis de l'agressió van alertar els Mossos, que van ser els que van identificar Ángel S. M., que ha ingressat a la presó per una temptativa d'homicidi després de comparèixer davant el jutge.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Thursday 28/01/2010 15:56
by josep_serre
Espero que aquest fet no eximeixi a la persona agredida de pagar la multa corresponent. Si es fessin complir les lleis com ha de ser la gent no es veuria impulsada a prendre's la justícia per la seva mà, a part que no sé perquè, crec que no ens expliquen tota la història.
metring wrote:Això hauria d'anar a l'antic fil de "Seguretat/incidents", però com es va juntar amb aquest...
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Detingut per apunyalar una persona que es va colar darrere d'ell al metro de Barcelona
EUROPA PRESS
BARCELONA
Els Mossos d'Esquadra van detenir dissabte un home que presumptament va apunyalar una persona que es va colar darrere seu al metro de Barcelona, aprofitant que havia validat el seu bitllet, segons ha confirmat la policia catalana.
El detingut, Ángel S. M., de 59 anys, ja va entrar nerviós a l'estació d'Universitat, i va acabar per clavar-li un ganivet a la seva víctima, que va ser traslladada a l'hospital, segons publica avui el diari Avui.
Els testimonis de l'agressió van alertar els Mossos, que van ser els que van identificar Ángel S. M., que ha ingressat a la presó per una temptativa d'homicidi després de comparèixer davant el jutge.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Thursday 28/01/2010 17:03
by Vox
El LLOP wrote:29 trens en hora punta a L5 i 26 en hora vall. Com no possin els trens en vertical, no sé com els possaran.
Exacte, això mateix contestava una treballadora del metro (a Sagrada Familia) davant la dona que demanava més trens: "si vamos a tren cada minuto y medio!"
Avui anava malament per l'incidencia i això feia que les escales d'accés a l'andana Cornellà de Sagrada Familia, venint de la L2, estiguessin completament col·lapsades.Normalment, els trens a aquella hora (~9:00h) pasen cada minut i algo. Unaltre tema es que el tram SF-Sants (sobre tot fins Diagonal) es molt masiu.
En quant el que diu en Guigui, correcte. El que passa es que en aquest cas nosaltres, qui més qui menys, sabem quelcom més per frikisme o feina i clar, entren ganes d'explicar que hi ha xx trens per linea, no es poden treure per art de magia més trens. Potser la dona ho deia pensant en que es demanesin més trens, temes d'ATP, de semàfors i potser sabia el que es deia, però m'ha semblat que era un cas de parlar per parlar.
Vox
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Thursday 28/01/2010 21:07
by marc
No se, pero el sistema de control d'acces de TMB no es precisament dificil d'esquivar, tant en els torns que es poden saltar, com amb les barreres que es passa de 15 en 15. No existeix cap solució per evitar els dos tipus de fraus
No per ser fàcil deixa d'enrabiar
Posted: Thursday 28/01/2010 21:43
by Guigui
No, però l'única (per sort, pel que veig) vegada que m'ha passat que algú s'ha colat enganxant-se'm al darrere, m'haurien entrat ganes d'agafar-lo i llançar-lo per damunt de la barrera. I això que, veient que anava a fer-ho, vaig retardar el pas per la porta al màxim i repenjant-me enrere per veure si amb una petita empenta s'hi quedava.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 29/01/2010 19:33
by pol
Ara la L11 estava tallada per un acte incívic a Can Cuiàs
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Sunday 07/02/2010 12:53
by mikado
Muere un joven al caer a las vías del metro en la estación de Sagrera
• El juez investiga cómo pudo precipitarse entre dos vagones
EFE
BARCELONA
Un joven ha muerto hoy al caer a las vías del metro a través del espacio existente entre los vagones y ser atropellado por un convoy que ya estaba en marcha, en la estación de Sagrera de Barcelona.
Fuentes de la compañía TMB han informado de que el accidente se ha producido sobre las 8 de la mañana, cuando un joven que viajaba en un convoy de la L-1, dirección Hospital de Bellvitge, se ha bajado del vagón.
Después de que el tren haya cerrado sus puertas y reanudara la marcha, el mismo joven se ha acercado de manera repentina al convoy y ha caído a la vía por el hueco existente entre los coches, se explica en la nota remitida por la empresa.
Los servicios que han acudido a la estación para intervenir en el rescate, avisados por el Centro de control del metro, no han podido hacer nada por salvarle la vida.
Fuentes de TMB han informado de que el juez de guardia que se ha hecho caso del caso se encargara de recoger el testimonio de los posibles testigos para intentar reconstruir los hechos, aunque por los datos que se tienen hasta el momento parece un accidente fortuito, aseguran las mismas fuentes.
El accidente ha provocado la interrupción total de la línea 1 entre las 8.11 y 08.17 horas, y luego se ha restablecido parcialmente entre Hospital de Bellvitge y Clot, de un lado, y desde Fabra i Puig a Fondo, por otro. Entre Clot y Fabra i Puig, la línea 1 ha estado cuarenta minutos interrumpida.
A las 8:51 se ha normalizado el servicio totalmente.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Sunday 07/02/2010 13:42
by metring
Coincidència
Posted: Sunday 07/02/2010 21:10
by Guigui
Sí, i coincideix en ser primera hora d'un festiu; hora de tornada de festes i farres. I no dic res més perquè no sembli que hagi dit el que no he dit: em remeto a coincidències, però no estic fent un judici sense tenir més dades.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Sunday 07/02/2010 21:24
by Miquel
Pel que han dit per televisió, sembla ser que el noi va sortir del cotxe, i de cop i volta va tornar enrere a donar-li una patada al tren quan aquest es va començar a moure, i llavors va caure pel forat, i el tren l'ha atropellat.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Sunday 07/02/2010 21:28
by El LLOP
Com diu el Guigui es arriscat fer judicis quan encara no es tenen totes les dades. No obstant, per l'informació que transmeten els mitjans em sembla que la propera campanya de TMB a metro serà: "Al metro, no facis l'im*****, sisplau".
Ja es trist morir jove d'un accident, però d'aquesta manera tan absurda...
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 16/02/2010 12:17
by mikado
http://www.elperiodico.com
Una mujer cae a la vía en Penitents y evita el atropello al refugiarse bajo el andén
• Un tramo de la línea 3 permaneció cortado 45 minutos a causa del incidente
EUROPA PRESS
BARCELONA
La caída accidental de una pasajera en la estación de Penitents interrumpió esta mañana el tramo de la línea 3 del metro entre Lesseps y Vall d'Hebron durante 45 minutos, según ha informado Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
La pasajera había utilizado el ascensor para acceder al andén, dirección Trinitat Nova, perdió el equilibrio a causa de un mareo y cayó a la vía poco antes de la entrada de un tren a la estación.
Lesiones leves en un brazo
La mujer evitó ser atropellada refugiándose en el espacio que hay bajo el andén. Los servicios de emergencia rescataron a la mujer y la trasladaron a un centro hospitalario con lesiones leves en un brazo.
El servicio de la L-3 se interrumpió a las 9.26 horas, y a las 9.32 horas se restableció parcialmente entre Zona Universitària y Lesseps, por una parte, y entre Vall d'Hebron y Trinitat Nova, por otra.
Para cubrir el tramo sin servicio se habilitó un servicio de autobuses, hasta que a las 10.10 horas se reabrió toda la línea 3.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 17/02/2010 12:02
by metring
Algú té notícies d'una incidència aquest matí a la L1?
Suposada incidència a la L1
Posted: Wednesday 17/02/2010 12:14
by Guigui
Jo l'he agafada a les 8.45 a Catalunya, he baixat a Glòries, i tot normal.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 17/02/2010 15:46
by El LLOP
metring wrote:Algú té notícies d'una incidència aquest matí a la L1?
ahir va morir una persona en creuar les vies davant d'un tren a l'estació d'Hostafrancs poc abans de la finalització del servei.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 17/02/2010 16:00
by Miquel
El LLOP wrote:metring wrote:Algú té notícies d'una incidència aquest matí a la L1?
ahir va morir una persona en creuar les vies davant d'un tren a l'estació d'Hostafrancs poc abans de la finalització del servei.
Perdoneu, però ho haig de dir. Visca la intel·ligència humana.
Breu aturada a la L1
Posted: Friday 19/02/2010 10:42
by Guigui
Aquest matí, cap a les 10, tren-stop activat a la L1. Per megafonia deien que "a causa d'una incidència tècnica, les freqüències es veuen alterades". Quan he arribat a Urquinaona, acabava de passar un metro, a jutjar per la gent que em venia de cara, i he hagut d'esperar uns cinc minuts perquè vingués el següent. Després, tot normal fins a Glòries.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Saturday 20/02/2010 14:01
by Eslebeberlin
Aquest matí, cap a les 10, tren-stop activat a la L1. Per megafonia deien que "a causa d'una incidència tècnica, les freqüències es veuen alterades". Quan he arribat a Urquinaona, acabava de passar un metro, a jutjar per la gent que em venia de cara, i he hagut d'esperar uns cinc minuts perquè vingués el següent. Després, tot normal fins a Glòries.
Sort que hi ha l'ATP i es pot circular a l'ampara d'aquest sinó tota la L1 aturada si el sistema antirebassament de senyals tren-stop no funciona com cal. Una pregunteta... sabeu si el tren-stop al final funciona a la L4???? Amb la introducció dels 2100 i 9000 el tren-stop de la L4 no era operatiu ja que no era instal·lat als nous trens. L'altra linia manual sense tren-stop és la L2.
Si l'ATP de L1 de Bombardier funciona com el de la L3 espero que mai deixin de fer servir el tren-stop de la L1.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Saturday 20/02/2010 14:35
by oriolp13
Eslebeberlin wrote:Aquest matí, cap a les 10, tren-stop activat a la L1. Per megafonia deien que "a causa d'una incidència tècnica, les freqüències es veuen alterades". Quan he arribat a Urquinaona, acabava de passar un metro, a jutjar per la gent que em venia de cara, i he hagut d'esperar uns cinc minuts perquè vingués el següent. Després, tot normal fins a Glòries.
Sort que hi ha l'ATP i es pot circular a l'ampara d'aquest sinó tota la L1 aturada si el sistema antirebassament de senyals tren-stop no funciona com cal. Una pregunteta... sabeu si el tren-stop al final funciona a la L4???? Amb la introducció dels 2100 i 9000 el tren-stop de la L4 no era operatiu ja que no era instal·lat als nous trens. L'altra linia manual sense tren-stop és la L2.
Si l'ATP de L1 de Bombardier funciona com el de la L3 espero que mai deixin de fer servir el tren-stop de la L1.
La L2 és "manual", ja que s'explota sota l'ATO, i el motorista únicament comanda l'operació d'obrir i tancar portes, i polsar els dos botots "d'Arranque A.T.O."