Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Opinions que valen la pena llegir, no śe dir "no" i prou:
Com que hi ha un enllaç que no funciona, ho pengem:
Antoni MartiMonterde @Somiatwiter 4 mFa 4 minuts
@transportcat
Crec que depèn dels llocs. A banda de complementar metro ha d'ordenar ciutat. A Cornellà ho ha fet, a BCN, no.
Com que hi ha un enllaç que no funciona, ho pengem:
Antoni MartiMonterde @Somiatwiter 4 mFa 4 minuts
@transportcat
Crec que depèn dels llocs. A banda de complementar metro ha d'ordenar ciutat. A Cornellà ho ha fet, a BCN, no.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Per tant, no parlem de gent en contra del tramvia sinó gent a qui altres persones, per motius "x", han manipulat la societat per posar-la en contra d'aquest mitjà de transport.metring wrote:Cert, els han fet una menjada de coco molt important, costa d'entendre.
Si això és així, cal trobar aquestes persones (sent la Diagonal... persones/grups empresarials, ja sabreu per on vaig) i plantar-los a la cara totes les raons per les quals seria beneficiós el tramvia; es quedarien sense arguments. En altres ciutats europees, aquestes discussions pro-tramvia o anti-tramvia tenen lloc? No, que jo sàpiga...
Els anti-tramvia d'aquí són dels del club dels pro-cotxes i els pro-soterraments?
PD: sóc amics dels busos, sí, però per Diagonal (i Gran Via en menor mesura) defenso fermament un sistema tramviari ja que és la millor opció.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Si us serveix com a "exemple de bany de realitat", al 99% de persones de Barcelona que conec no les he sentit parlar mai del tramvia... ni bé, ni malament.
Només en sento parlar a qui, pel que sigui, treballa en alguna de les dues zones de la Diagonal actualment cobertes. I suposo que als veïns de les zones implicades. Per a la majoria de la gent, però, "transport públic a Barcelona = metro", i no els treguis d'allò. Conec molta gent que fins i tot desconeix quina línia de Nitbus passa per casa seva, per molt que de vegades la necessitin
Només en sento parlar a qui, pel que sigui, treballa en alguna de les dues zones de la Diagonal actualment cobertes. I suposo que als veïns de les zones implicades. Per a la majoria de la gent, però, "transport públic a Barcelona = metro", i no els treguis d'allò. Conec molta gent que fins i tot desconeix quina línia de Nitbus passa per casa seva, per molt que de vegades la necessitin
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
He repescat un article d'en Ricard Riol, que surt aquí http://transportpublic.org/images/pdf/2 ... agonal.pdf i posem trossos pel Twitter, a veure si amb arguments de pes com aquests...
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Una bona campanya informativa de quins transports públics hi ha als barris podria ser efectiva? O seria una despesa innecessària?Fran-Ikarus wrote:Si us serveix com a "exemple de bany de realitat", al 99% de persones de Barcelona que conec no les he sentit parlar mai del tramvia... ni bé, ni malament.
Només en sento parlar a qui, pel que sigui, treballa en alguna de les dues zones de la Diagonal actualment cobertes. I suposo que als veïns de les zones implicades. Per a la majoria de la gent, però, "transport públic a Barcelona = metro", i no els treguis d'allò. Conec molta gent que fins i tot desconeix quina línia de Nitbus passa per casa seva, per molt que de vegades la necessitin
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
No té per què, passant per xarxes socials articles com el que he posat a l'altre missatge... És que no hi ha color... Eh que hi han communitys interessants en fer creure a la gent que el tramvia és "caca"? Doncs apa, també podem difondre que no són certes totes les pestes que diuen!Adolescent barceloní wrote:Una bona campanya informativa de quins transports públics hi ha als barris podria ser efectiva? O seria una despesa innecessària?Fran-Ikarus wrote:Si us serveix com a "exemple de bany de realitat", al 99% de persones de Barcelona que conec no les he sentit parlar mai del tramvia... ni bé, ni malament.
Només en sento parlar a qui, pel que sigui, treballa en alguna de les dues zones de la Diagonal actualment cobertes. I suposo que als veïns de les zones implicades. Per a la majoria de la gent, però, "transport públic a Barcelona = metro", i no els treguis d'allò. Conec molta gent que fins i tot desconeix quina línia de Nitbus passa per casa seva, per molt que de vegades la necessitin
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Una altra possible ruta podría ser Diagonal-Numància-Tarragona (es prou ample i a més tindría parada a Sants-Estació)-Pl.Espanya-Glòries. Per Gran Via, a les voreres aqesutes que hi ha dividint la calçada, q n'hi ha trams q estàn fetes una birria i per les que no hi va quuasi ningú.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Yo creo que esa vehemente oposición se explica por tres razones principales:
Primero, el miedo al cambio, que en los pueblos poco formados y poco educados es más pronunciado (dijo Stephen Hawking "la inteligencia es la capacidad de adaptarse al cambio");
Segundo, asumiendo como tantas veces que somos el pueblo elegido por Dios y que todo lo hacemos perfecto, la idea de que como ya una vez hubo tranvías y se quitaron eso tiene que ser porque eran algo malo;
Y tercero , los intereses "auomovilísticos", refiriéndome a esa gente de clase alta que solo se mueven en coche (o moto) y no conciben usar el transporte público, que siendo como somos de egoístas son incapaces incluso de empatizar con gente que sí optarían por el transporte público si les conviniese más, y por tanto piensan que ese tranvía no cambiará nada porque todos o van como ahora en bus/Metro, o en coche.
Primero, el miedo al cambio, que en los pueblos poco formados y poco educados es más pronunciado (dijo Stephen Hawking "la inteligencia es la capacidad de adaptarse al cambio");
Segundo, asumiendo como tantas veces que somos el pueblo elegido por Dios y que todo lo hacemos perfecto, la idea de que como ya una vez hubo tranvías y se quitaron eso tiene que ser porque eran algo malo;
Y tercero , los intereses "auomovilísticos", refiriéndome a esa gente de clase alta que solo se mueven en coche (o moto) y no conciben usar el transporte público, que siendo como somos de egoístas son incapaces incluso de empatizar con gente que sí optarían por el transporte público si les conviniese más, y por tanto piensan que ese tranvía no cambiará nada porque todos o van como ahora en bus/Metro, o en coche.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Si no veiem la necessitat de mantenir i ampliar el tramvia, estem manipulats, mal informats, o escrivim a sou d'algun lobby empresarial interessat.
En comptes d'exposar arguments, només hi ha desqualificacions. Així no es pot debatre res.
En comptes d'exposar arguments, només hi ha desqualificacions. Així no es pot debatre res.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Manipulats, mal informats i a sou d'un lobby
I si ho fem dient senzillament tramvia=KK, tramvia=cosa de ciutats petites (com Berlín, Viena, etc.), busos elèctrics molt millor (serà per capacitat i cadenciament demostrat per les línies actuals...), estem aportant moltes dades a la veritat, oi?Oriolix wrote:Si no veiem la necessitat de mantenir i ampliar el tramvia, estem manipulats, mal informats, o escrivim a sou d'algun lobby empresarial interessat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Una cosa en trec clara: manipular l'opinió pública és massa fàcil. Potser la societat hauria de deixar de ser-ho, de manipulable, cosa que al cap i a la fi és el que interessa a polítics i grans grups empresarials.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
En que quedamos, ¿argumentos, o "no ver la necesidad" de forma subjetiva? Decir que "no veo la necesidad" no es ningún argumento, perdona que te lo diga, el argumento lo tendrás para fundamentar que no ves la necesidad.Oriolix wrote:Si no veiem la necessitat de mantenir i ampliar el tramvia, estem manipulats, mal informats, o escrivim a sou d'algun lobby empresarial interessat.
En comptes d'exposar arguments, només hi ha desqualificacions. Així no es pot debatre res.
La diferencia es que los que defendemos el tranvía lo hacemos generalmente con argumentos fundamentados, en cambio la oposición al tranvía se basa por lo que he visto en lo que dice Guigui, "tranvía=KK, buses eléctricos mejor". En efecto, con ese tipo de no-argumentos no se puede debatir nada. Aún estoy esperando un argumento serio en contra del tranvía. Te rebatiré algunos que he escuchado:
-El bus eléctrico es mejor
No se comercializan buses eléctricos más grandes que articulados simples. Por tanto, al ser un vehículo más pequeño (y de neumáticos), con una gran demanda como la de la Diagonal a a larga se amortiza mejor el tranvía que el bus eléctrico (porque para ofrecer la misma capacidad necesitas muchos más buses, ergo más mantenimiento, más conductores...)
-El tranvía empeorará la circulación y hará más mal que bien
Esto no tiene en cuenta primero que fuera a haber gente que se pasen del coche al tranvía, ni tampoco que si se empeora la circulación eso justamente es una de las formas más eficaces de empujar la gente hacia el transporte público (siempre y cuando este sea segregado y rápido, caso del tranvía pero no del bus)
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Hi ha dos grups empresarials que s'oposen al tramvia: Els propietaris de les benzineres de Barcelona i el RACC. (no en copio noticia de referència perquè no sé si el diari ho permet).Adolescent barceloní wrote:Una cosa en trec clara: manipular l'opinió pública és massa fàcil. Potser la societat hauria de deixar de ser-ho, de manipulable, cosa que al cap i a la fi és el que interessa a polítics i grans grups empresarials.
Havent de ser aquesta infraestructura un bé col·lectiu pels ciutadans de Barcelona, i entenen que els arguments de l'oposició és basen només en interessos de negoci particulars, crec que la construcció del tramvia per la diagonal no té gaire discussió possible.
CiU en aquest debat només està defensant els arguments del RACC...
Salut!
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Una opció en què tant el vehicle privat con el tramvia sortirien guanyant seria trasladar el carril bus/taxi als carriles laterals (semblant al que succeeix en sentit Llobregat de la Gran Vía) i que aquests dos carrils siguin també pel tramvia . D'aquesta manera, el vehicle privat guanya dos carrils i el tramvia es realitza . Les obres del tramvia no serien perjudicials quasibé pel tràfic de vehicles privats . L'excusa del costa econòmic no en serveix con a argument, doncs les actuacions que es tindrien que realizar no serien de gran magnitud i, a més, cal generar llocs de treball ...
Amb aquesta opció, s'hauria de replantejar el traçat de les línies de bus que hi passen : per exemple, sentit Besòs i entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia, suprimir el 7 i desviar la resta de línies entre el carrer París i Roselló ...
Amb aquesta opció, s'hauria de replantejar el traçat de les línies de bus que hi passen : per exemple, sentit Besòs i entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia, suprimir el 7 i desviar la resta de línies entre el carrer París i Roselló ...
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Ganz wrote:Una opció en què tant el vehicle privat con el tramvia sortirien guanyant seria trasladar el carril bus/taxi als carriles laterals (semblant al que succeeix en sentit Llobregat de la Gran Vía) i que aquests dos carrils siguin també pel tramvia . D'aquesta manera, el vehicle privat guanya dos carrils i el tramvia es realitza . Les obres del tramvia no serien perjudicials quasibé pel tràfic de vehicles privats . L'excusa del costa econòmic no en serveix con a argument, doncs les actuacions que es tindrien que realizar no serien de gran magnitud i, a més, cal generar llocs de treball ...
Amb aquesta opció, s'hauria de replantejar el traçat de les línies de bus que hi passen : per exemple, sentit Besòs i entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia, suprimir el 7 i desviar la resta de línies entre el carrer París i Roselló ...
Home si això no hagués de resultar en una disminució de la velocitat comercial del tram ni aquest corres el risc de perdre sincronització amb els semàfors.., podria estar bé.
Lo de posar el tram pel mateix carril que el taxi, però, té pinta de ser complicat eh...
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Excepte en el cas de les persones que tenen com a destinació la mateixa Diagonal, el taxi podria agafar itineraris alternatius sense més inconvenient . No caldria que taxi i tramvia anessin pel mateix carril .gracienc wrote:Ganz wrote:Una opció en què tant el vehicle privat con el tramvia sortirien guanyant seria trasladar el carril bus/taxi als carriles laterals (semblant al que succeeix en sentit Llobregat de la Gran Vía) i que aquests dos carrils siguin també pel tramvia . D'aquesta manera, el vehicle privat guanya dos carrils i el tramvia es realitza . Les obres del tramvia no serien perjudicials quasibé pel tràfic de vehicles privats . L'excusa del costa econòmic no en serveix con a argument, doncs les actuacions que es tindrien que realizar no serien de gran magnitud i, a més, cal generar llocs de treball ...
Amb aquesta opció, s'hauria de replantejar el traçat de les línies de bus que hi passen : per exemple, sentit Besòs i entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia, suprimir el 7 i desviar la resta de línies entre el carrer París i Roselló ...
Home si això no hagués de resultar en una disminució de la velocitat comercial del tram ni aquest corres el risc de perdre sincronització amb els semàfors.., podria estar bé.
Lo de posar el tram pel mateix carril que el taxi, però, té pinta de ser complicat eh...
No resultaria una disminució de la velocitat comercial al tenir dos carrils dedicats al tramvia exclusivament . No té per què afectar a la sincronització amb els semàfors , amb prendre com a referent el que es fa à la resta de la xarxa de TRAM n'hi hauria més que suficient .
Dubto que el RACC s'oposés al tramvia amb aquesta opció, doncs el vehicle privat hi sortiria guanyant teòricament enlloc de perdre privilegis .
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
S'hi oposaria. Hi hauria gent que es passaria del cotxe al tramvia si la velocitat comercial és bona, cosa que a aquests lobbys no els interessa.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Si augmentes la capacitat de circulació del tràfic rodant, aconsegueixes descongestionar part del dens tràfic de vehicles privats de Barcelona, agreujat per la reducció de carrils que hi ha hagut en vies com la mateixa Diagonal, el carrer Balmes o el carrer de sants . És una oportunitat en què tothom hi sortiria guanyant . Senzillament, hi hauria traspàs de clients de l'autobús (i, potser, de Rodalies) cap al tramvia . Dubto molt que el tramvia provoqui un cert dany al vehicle privat ...Adolescent barceloní wrote:S'hi oposaria. Hi hauria gent que es passaria del cotxe al tramvia si la velocitat comercial és bona, cosa que a aquests lobbys no els interessa.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
És el que diem uns quants...
Jo, les comptades ocasions a l'any en què agafo el cotxe per anar per la Diagonal, no ho faig perquè no hi hagi un tramvia...wefer wrote:Absolutament d'acord, i més parlant d'una zona tan elitista com la Diagonal.Fran-Ikarus wrote:Jo estic convençut de que la part de la ciutadania que agafa el cotxe perquè les dues subxarxes TRAM no estan connectades és residual.
La unió dels tramvies simplement seria una millora per a gent que ja agafa el transport públic (els autobusos de la zona) estalviant-los temps, res més.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Deixem-nos ja d'animalades i anem al gra encara que sigui políticament incorrecte.
La Diagonal es fa servir bàsicament com altres carrers tipus Aribau, Muntaner, Via Augusta, etc, perquè els "pijos" de Sarrià/Pedralbes/etc baixin al centre (Ciutat Vella/Eixample/etc) a treballar o a comprar. El tramvia els molesta com qualsevol altre transport públic, perquè ells mai l'utilitzaran ja que implicaria barrejar-se amb la plebs (ecs!!), i per això hi estan en contra. Ells, i els partits que els defensen (PP, CDC...)
Ja està, no li donem més voltes. I fem les obres d'una vegada.
La Diagonal es fa servir bàsicament com altres carrers tipus Aribau, Muntaner, Via Augusta, etc, perquè els "pijos" de Sarrià/Pedralbes/etc baixin al centre (Ciutat Vella/Eixample/etc) a treballar o a comprar. El tramvia els molesta com qualsevol altre transport públic, perquè ells mai l'utilitzaran ja que implicaria barrejar-se amb la plebs (ecs!!), i per això hi estan en contra. Ells, i els partits que els defensen (PP, CDC...)
Ja està, no li donem més voltes. I fem les obres d'una vegada.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT