Page 79 of 95

Ahir (17/12/2018)

Posted: Tuesday 18/12/2018 0:54
by 437.001
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Plaça Catalunya (R1/R3/R4):

-Avui he baixat per observar la cartelleria de prop. Només he estat a l'andana, no puc parlar del vestíbul. Per ara només han canviat els cartells en forma de barra que hi ha als extrems de les andanes, a la zona central hi segueix havent els cartells vermells vells, tot i que sí que han canviat com a mínim dos dels cartells que indiquen el número de la via.
-Com a dada patètica: els cartells nous que indiquen la direcció dels trens indiquen... :boig2 ... "R4 Sant Viçent de Calders". :boig2
Vejam: puc tolerar "San Vicente de Calders", en castellà. Accepto "Sant Vicent de Calders", en català occidental i valencià. Però a la zona es diu "Sant Vicenç de Calders", en català central-oriental. Totes tres maneres d'escriure-ho són utilitzades a la província de Tarragona. Senyors de la cartelleria: tant costa ni tan sols anar a Wikipedia per veure com s'escriu? Ni d'això, sou capaços? El més fort és que a la cartelleria vella de Cercanías Renfe està correctament escrit correctament "Sant Vicenç de Calders", i se suposa que la cartelleria nova té el vist i plau de Rodalies (o sigui, de la Generalitat). :nono

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Cugat del Vallès (R8):

-Res de nou. :(

A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):

-Res de nou.

A Castellbisbal (R4/R8):
[des del tren]

-Res de nou.
-Els teleindicadors segueixen sense anunciar els R8 destinació Martorell. :(

A Martorell (R4/R8):

-Res de nou.
-Després de mesos i mesos sense cap evolució, dono les obres de millora dels tancaments anti-frau per finalitzades.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Res de nou.
-Després d'alguns mesos de veure els trens parant a la zona original, i sense detectar noves obres lligades a l'ample UIC en aquesta estació, dono les obres per finalitzades.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :(
-Els teleindicadors i la megafonia nova segueixen sense funcionar. A veure si els reparen aviat i els posen per fi en servei...

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :(
-Un dels teleindicadors (el del costat L'Arboç de l'andana direcció Barcelona) ja porta mesos espatllat.
-No hi ha manera de que acabin els ascensors, que estan tapats amb planxes. Ja porten mesos i mesos així.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Res de nou.
-Després d'alguns mesos de veure els trens parant a la zona original, i sense detectar noves obres lligades a l'ample UIC en aquesta estació, dono les obres per finalitzades.

A Sant Vicenç de Calders (R2/R4):

-Res de nou.
-Aquesta estació necessita desesperadament cartelleria nova, que de la vella amb prou feines en queda res ja, i molts passatgers es perden o es despisten.

Teleindicadors a les andanes

Posted: Tuesday 18/12/2018 2:10
by 437.001
En curs d'instal.lació

R2: Vilanova i la Geltrú, La Llagosta, Les Franqueses-Granollers Nord, Cardedeu, Llinars del Vallès, Gualba, Hostalric.

R4: Lavern-Subirats (instal.lats fa mesos i vandalitzats abans d'entrar en servei, mai han funcionat).


Estacions sense teleindicadors

R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar, Caldes d'Estrac.

R2: Viladecans, Bellvitge, Palautordera.

R3: Barcelona-Torre Baró, Montcada-Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Les Franqueses del Vallès,
La Garriga, Figaró, Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.

R4: Barcelona-Torre Baró, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet.

R7: Barcelona-Torre Baró.

R8: totes les estacions tenen teleindicadors. :D

Estacions de Rodalies Barcelona en obres el 2018

Posted: Tuesday 18/12/2018 2:13
by 437.001
Estacions recentment reformades:

-Viladecavalls (R4)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2)
-Sabadell-Centre (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Sant Celoni (R2)
-Lavern-Subirats (R4)
-Granollers-Canovelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-El Papiol (R4)
-Mataró (R1)
-Vilassar de Mar (R1)
-Blanes (R1)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma-
-Parets del Vallès (R3)
-Balenyà-Tona-Seva (R3)
-Cornellà (R1/R4)
-Gelida (R4) -FINALITZADA-
-Martorell (R4/R8) -FINALITZADA-
-El Vendrell (R4) -FINALITZADA-

Estacions en obres:

-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4) -finalitzant-se-
-Mollet-Santa Rosa (R3) -finalitzant-se-
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Barcelona-Estació de França (R2) -finalitzant-se-
-Manresa (R4) -finalitzant-se-
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Bellvitge (R2)

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017)

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
-Vacarisses (R4)
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-
-Bellvitge (R2) -segona reforma-

Obres en licitació:

-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)

Licitacions desertes o desistides:

-Castelldefels (R2) -caducada-
-Gavà (R2) -caducada-

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Friday 21/12/2018 17:33
by marc_bcn_2
Nova cartelleria a les boques de metro i Rodalies de Plaça Catalunya ;)

https://photos.app.goo.gl/iFwfewK93p1VgaYw5

Ahir (23/12/2018)

Posted: Monday 24/12/2018 4:22
by 437.001
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Plaça Catalunya (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Em sembla que no hi ha res de nou, tot i que alguns cartells que he vist avui em deixen dubtant, no sé si ja hi eren i no m'hi havia fixat, o si són nous.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):

-Res de nou.

A Sant Miquel de Gonteres (R4):

-Obres apropant-se al final.
-Andanes recrescudes del tot tret de la zona del pas provisional entre andanes, i pavimentades tret de la zona del pas inferior. Em queda el dubte de què faran amb el sector de l'edifici de viatgers, que té una part no recrescuda (més estreta que abans). Han tapiat l'accés al bar des de l'andana (de tota manera el bar està tancat).
-Instal.lats tots els fanals definitius del nou enllumenat, tret de la zona del pas inferior.
-Pas inferior ja avançant, han tapat tot el forat de l'excavació.
-Estructures de tots dos ascensors ja visibles.
-Instal.lats els suports de les dues noves marquesines. Em sembla que seran més petites que les de Viladecavalls.

A Vacarisses (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Manresa (R4):

-Obras ja molt avançades.
-Andanes totalment obertes i finalitzades.
-Enllumenat nou quasi totalment en servei (falta una línia de punts de llum de la marquesina de l'andana de vies 2/4).
-Pas inferior quasi finalitzat.
-Ascensors instal.lats, però encara sense servei.
-Marquesina de l'andana de via 1 (la de l'edifici de viatgers) restaurada.
-Instal.lats nous teleindicadors, model Deimos/Aesys en color, ja en servei. N'hi ha dos per via a les vies 1, 2 i 4, i un a la capçalera de via 3 (la vía en cul de sac). Els teleindicadors antics encara no han estat retirats.
-Vestíbul encara tancat, s'accedeix a les andanes pel vestíbul provisional.
-Crec que no acabaran aquest desembre, però si tot va bé i el vestíbul estigués avançat (que no ho sé), és possible que estigui llesta cap a mitjans de gener de 2019.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A La Granada (R4):
[des del tren]

-No recordo si ja ho havia comentat, però amb els nous teleindicadors, també hi havien instal.lat nova megafonia.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Vicenç de Calders (R2/R4):

-Instal.lats nous bancs i papereres, retirats els antics.

Ahir (25/12/2018)

Posted: Wednesday 26/12/2018 2:19
by 437.001
A Barcelona-Estació de França (R2):

-Poques novetats. Una decepció: és probable que no estigui finalitzada abans de cap d'any. :(
-L'andana de vies 14/15 segueix parcialment amb tanques, amb prou feines han alliberat espai, tot i que han eliminat la caseta d'obres i part del material que hi havien acumulat.
-Els sòcols de les bases de la coberta a l'andana de via 3 segueixen sense estar acabats.

A Barcelona-Passeig de Gracia (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Sants (R2):

-Res de nou.

A Bellvitge (R2):

-Res de nou.

A Viladecans (R2):

-Res de nou.

A Sitges (R2):

-Res de nou.
-Accés costat muntanya obert.

A Vilanova i la Geltrú (R2):

-Continua la instal.lació de nova megafonia, nous teleindicadors, i nous monitors per a maquinistes. Això sí, van a poc a poc.
-Al final van tres teleindicadors per via a les vies 2, 3 i 4, i sis a la via 1 (que és accessible des de dues andanes).
-Han instal.lat suports per a nous teleindicadors a sota de les marquesines a vies 1, 2, 3 i 4, just al costat de les escales del pas inferior, costat Sitges.
-Amb això, només queda un pal de suport per a teleindicadors pendent d'instal.lar, el de l'andana de vies 1/2, costat Sitges, fora de la marquesina.
-Els teleindicadors mateixos encara no estan instal.lats, només ho estan els suports, alguns dels quals ja tenen també megafonia instal.lada.
-Quant als monitors, res de nou, les sortides dels trens les segueix donant un factor (o algú actuant com a tal).
-Accés costat mar obert.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Wednesday 26/12/2018 23:16
by UT440_132M
Sembla que ja hi ha data per acabar les obres de Mollet Santa Rosa.

http://el9nou.cat/valles-oriental/actua ... es-dabril/

Renfe enllestirà les obres de l’estació de Mollet Santa Rosa abans del mes d’abril
El projecte preveu la instal·lació d’ascensors per accedir a les andanes

El 9 Nou 26/12/2018 | 9:00 Mollet del Vallès
Griselda Escrigas

La directora de Rodalies de Renfe, Maite Castillo, s’ha compromès davant l’alcalde de Mollet, Josep Monràs, a enllestir les obres de l’estació de Santa Rosa durant el primer trimestre de 2019. Això implicarà la instal·lació dels ascensors previstos en la fase final del projecte de remodelació de l’equipament.

D’altra banda, l’alcalde Monràs té previst reunir-se properament amb responsables del Ministeri de Foment per tractar el desdoblament de la R3 a Mollet, tenint en compte que ja s’avança en el desdoblament d’altres trams de la línia. En concret el que va de Parets del Vallès a la Garriga. El consistori molletà ha reclamat en alguna ocasió el soterrament de la R3 tot i que no està gens avançat.

En licitació:

Posted: Thursday 27/12/2018 4:26
by 437.001
Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 4.18/27507.0272
REDACCIÓN DE PROYECTO CONSTRUCTIVO, EIECUCIÓN DE OBRAS Y MANTENIMIENTO PARA LA REMODELACIÓN DE LAS ESTACIONES DE PARETS DEL VALLÉS, GRANOLLERS- CANOVELLES, LES FRANQUESES DEL VALLÉS Y LA GARRIGA (BARCELONA). INSTALACIONES DE SEGURIDAD Y COMUNICACIONES.
Presupuesto de Licitación: 10.945.816,98 Euros
Valor Estimado del Contrato: 10.945.816,98 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 89 Meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona
Fecha Publicación: 24/12/2018

Pliego de prescripciones técnicas
També afecta a Mollet-Santa Rosa i a Figaró (llegir plec de prescripcions tècniques).

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Thursday 27/12/2018 14:53
by UT440_132M
Es de suposar que aquesta reforma, està vinculada amb el projecte de desdoblament de la R3 entre Parets i La Garriga. Celebro que per fi licitin Figaró, potser es de les estacions juntament amb Santa Perpètua, que més falta li fa una reforma en condicions.

Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Thursday 27/12/2018 17:23
by 437.001
UT440_132M wrote:Es de suposar que aquesta reforma, està vinculada amb el projecte de desdoblament de la R3 entre Parets i La Garriga.
No és "de suposar". És part de l'obra del desdoblament.
UT440_132M wrote:Celebro que per fi licitin Figaró, potser es de les estacions juntament amb Santa Perpètua, que més falta li fa una reforma en condicions.
Llegeix-te el plec de prescripcions tècniques.
No han licitat la reforma d'andanes de Figaró, ni de cap altra estació.
Això és part de la reforma integral de les estacions lligades al desdoblament, la que pertoca a la senyalització i els sistemes de comunicació.
Afecta evidentment a Parets, Granollers-Canovelles, Les Franqueses, i La Garriga, però també a Mollet-Santa Rosa i Figaró.
La licitació de reforma d'andanes i accessibilitat serà una altra, i encara no em queda clar si la farà Adif o Renfe.
Per exemple, a Bellvitge s'ho han partit (Adif les vies, i Renfe les andanes i accessibilitat).

=============================================================================================================

Per altra banda, i en un ordre de coses totalment diferent, el mes de març es produïrà la sortida del Regne Unit de la UE, i és possible que sigui una sortida sense acord, de conseqüències econòmiques negatives, especialment per al Regne Unit, però en menor mesura també per a la UE. Em consta que la UE i els diferents estats membres vénen prenent mesures econòmiques preventives.
Aquest any podria ser que no es licitéssin tantes reformes d'estacions com l'any passat, i el Brexit podria influir-hi.
Ja veurem...

Ahir (30/12/2018)

Posted: Monday 31/12/2018 4:43
by 437.001
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A La Llagosta (R2):
[des del tren]

-Res de nou.
-Teleindicadors encara apagats.

A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
[des del tren]

-Teleindicadors apagats. Portaven una temporadeta fent el tonto. :(

A Les Franqueses-Granollers Nord (R2):
[des del tren]

-Instal.lats teleindicadors, dos per andana. Model Deimos/Aesys en color.
-Hem passat sense parada, però com a mínim els de l'andana direcció Maçanet funcionaven, però clar, només he pogut veure com feien el "tren sense parada".
-Instal.lada nova megafonia, no sé si ja funciona o no.

A Cardedeu (R2):
[des del tren]

-Res de nou.
-Teleindicadors encara apagats.

A Llinars del Vallès (R2):
[des del tren]

-Instal.lats cinc teleindicadors, dos per andana a les vies 1 i 2 (principals), i un a la via 4 (desviada). Model Deimos/Aesys en color.
-Hem passat sense parada, però com a mínim els de l'andana direcció Maçanet funcionaven, però clar, només he pogut veure com feien el "tren sense parada".
-Instal.lada nova megafonia, no sé si ja funciona o no.

A Palautordera (R2):
[des del tren]

-Ja era de nit i hem passat sense parada, així que no he pogut veure bé si hi ha novetats o no.

A Sant Celoni (R2):
[des del tren]

-Nous teleindicadors, model Deimos/Aesys en curs d'instal.lació.
-Nova megafonia en curs d'instal.lació.

A Gualba (R2):
[des del tren]

-Teleindicadors apagats. Es deuen haver espatllat, o no els van acabar d'instal.lar bé. L'última vegada que vaig passar ja feien el tonto, mai van acabar d'anunciar els trens correctament.

A Riells i Viabrea-Breda (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Hostalric (R2):
[des del tren]

-Teleindicadors en servei. Dos per andana, model antic (lletres vermelles).

A Maçanet-Massanes (R1/R2):

-Han renovat les vies 1 i 2, amb travesses monobloc.

A Caldes d'Estrac (R1):
[des del tren]

-Instal.lats nous teleindicadors, dos per andana, model Deimos/Aesys de color taronja.
-Dels quals tres d'encesos però sense anunciar els trens, el quart (costat Llavaneres de l'andana direcció Maçanet), apagat.
-Nova megafonia en curs d'instal.lació.

A Cabrera de Mar-Vilassar de Mar (R1):
[des del tren]

-Res de nou.

A Vilassar de Mar (R1):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Plaça Catalunya (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Ahir (01/01/2019)

Posted: Wednesday 02/01/2019 1:58
by 437.001
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Plaça Catalunya (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Premià de Mar (R1):
[des del tren]

-Teleindicadors de l'andana direcció Maçanet fora de combat i apagats.

A Vilassar de Mar (R1):

-Res de nou.
-Obra del pas inferior no iniciada. Està fet un crist.

A Cabrera de Mar-Vilassar de Mar (R1):
[des del tren]

-Res de nou.

A Caldes d'Estrac (R1):
[des del tren]
437.001 wrote: -Instal.lats nous teleindicadors, dos per andana, model Deimos/Aesys de color taronja.
-Dels quals tres d'encesos però sense anunciar els trens, el quart (costat Llavaneres de l'andana direcció Maçanet), apagat.
-Nova megafonia en curs d'instal.lació.
-Avui estaven encesos els quatre. Encara no funcionen.

A Calella (R1):
[des del tren]

-Potser no fós mala idea anar renovant les vies desviades, que ja estan bastant malament.

A Malgrat de Mar (R1):
[des del tren]

-Teleindicadors de l'andana de la via desviada fora de combat i apagats.
-Potser no fós mala idea anar renovant la via desviada, que ja està bastant malament.

A Tordera (R1):
[des del tren]

-Teleindicadors fora de combat i apagats.

A Maçanet-Massanes (R1/R2):
437.001 wrote: -Han renovat les vies 1 i 2, amb travesses monobloc.
-També han acabat de renovar la via 3 i la via desviada sense andana del feix de vies costat Granollers.

A Hostalric (R2):
[des del tren]
437.001 wrote: -Teleindicadors en servei. Dos per andana, model antic (lletres vermelles).
-Res de nou.

A Riells i Viabrea-Breda (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Gualba (R2):
[des del tren]
437.001 wrote: -Teleindicadors apagats. Es deuen haver espatllat, o no els van acabar d'instal.lar bé. L'última vegada que vaig passar ja feien el tonto, mai van acabar d'anunciar els trens correctament.
-Avui sí que estaven encesos i funcionaven correctament.

A Sant Celoni (R2):
[des del tren]
437.001 wrote: -Nous teleindicadors, model Deimos/Aesys en curs d'instal.lació.
-Nova megafonia en curs d'instal.lació.
-Són model Deimos/Aesys en color.
-N'hi ha dos per via a via 1, 2 i 4, i un al topall de via 3. A vies 6 i 8 no ho he pogut veure.
-Els de via 1 estan en proves.

A Palautordera (R2):
[des del tren]
437.001 wrote: -Ja era de nit i hem passat sense parada, així que no he pogut veure bé si hi ha novetats o no.
-Ídem.

A Llinars del Vallès (R2):
[des del tren]
437.001 wrote: -Instal.lats cinc teleindicadors, dos per andana a les vies 1 i 2 (principals), i un a la via 4 (desviada). Model Deimos/Aesys en color.
-Hem passat sense parada, però com a mínim els de l'andana direcció Maçanet funcionaven, però clar, només he pogut veure com feien el "tren sense parada".
-Instal.lada nova megafonia, no sé si ja funciona o no.
-Avui també hem passat sense parada, i dels de l'andana direcció Barcelona, un estava en proves, i l'altre funcionant, o com a mínim feia el "tren sense parada".

A Cardedeu (R2):
[des del tren]
437.001 wrote: -Res de nou.
-Teleindicadors encara apagats.
-Ídem.

A Les Franqueses-Granollers Nord (R2):
[des del tren]
437.001 wrote: -Instal.lats teleindicadors, dos per andana. Model Deimos/Aesys en color.
-Hem passat sense parada, però com a mínim els de l'andana direcció Maçanet funcionaven, però clar, només he pogut veure com feien el "tren sense parada".
-Instal.lada nova megafonia, no sé si ja funciona o no.
-Avui també hem passat sense parada, i dels de l'andana direcció Barcelona, un estava en proves, i l'altre funcionant, o com a mínim feia el "tren sense parada".

A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
[des del tren]
437.001 wrote: -Teleindicadors apagats. Portaven una temporadeta fent el tonto. :(
-Avui només funcionava el teleindicador costat La Llagosta de l'andana direcció Barcelona.

A La Llagosta (R2):
[des del tren]
437.001 wrote: -Res de nou.
-Teleindicadors encara apagats.
-Ídem.

A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Bellvitge (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Vilanova i la Geltrú (R2):

-Res de nou.

Estacions del Vendrell (R4) i L'Arboç (R4)

Posted: Saturday 05/01/2019 23:45
by 437.001
Diari de Tarragona (07/12/2018)
Denuncian la excesiva separación entre vagón y andén en la estación de El Vendrell

La xarxa Vendrellenca acusa a las obras del Corredor Mediterráneo de haber generado la situación


Son unos 25 centímetros peligrosos para los usuarios del tren a la hora de subir o bajar de los vagones. Y que hacen inservible la rampa para las personas que van en silla de ruedas.

Las obras en al estación de El Vendrell para tender el tercer hilo ferroviario del Corredor Mediterráneo ha llevado a modificaciones en los andenes que como señala la Xarxa Vendrellenca, supone un peligro para los usuarios.

Dirección Sant Vicenç

Las obras motivan que la separación entre el vagón y el andén sea excesiva para la seguridad para los trenes en dirección a Sant Vicenç de Calders. [...]

[...] De hecho la Xarxa Vendrellenca explica que en una reunión con el gestor de las vías se confirmó que las obras en los andenes estaban acabadas, «que la distancia era definitiva y que no se contemplaba ninguna medida para reducirla». [...]

[...] Los usuarios del tren dudan incluso de que la actual separación entre los vagones y el andén cumpla la normativa en materia de accesibilidad. Reclaman paralizar las obras del Corredor Mediterráneo «hasta que se garantice la accesibilidad de forma segura a los usuarios de los trenes de Cercanías».

Image


Diari de Tarragona (28/12/2018)
L'Arboç pide más trenes y mejorar la accesibilidad de los andenes

El alcalde plantea a Fomento la necesidad de más frecuencias hacia BCN y TGN


[...] Ahora la frecuencia es de un tren cada hora.

Sin embargo cada vez son más los vecinos de L’Arboç y de localidades cercanas que cogen a diario el tren para ir a trabajar o a estudiar. [...]

[...] Andenes

Joan Sans planteó las deficiencias que presenta la estación de L’Arboç en cuanto a la accesibilidad a los trenes ya que los andenes quedan muy alejados de los vagones.

Esa situación, además de peligrosa, supone un problema especialmente para las personas de edad avanzada o con movilidad reducida.

Image

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Monday 07/01/2019 19:42
by albert28
A St Andreu Arenal están substituint els antics teleindicadores vermells pels de aesys deimos

Re: Estacions del Vendrell (R4) i L'Arboç (R4)

Posted: Monday 07/01/2019 21:55
by França451
437.001 wrote:Diari de Tarragona (07/12/2018)
Denuncian la excesiva separación entre vagón y andén en la estación de El Vendrell

La xarxa Vendrellenca acusa a las obras del Corredor Mediterráneo de haber generado la situación


Son unos 25 centímetros peligrosos para los usuarios del tren a la hora de subir o bajar de los vagones. Y que hacen inservible la rampa para las personas que van en silla de ruedas.

Las obras en al estación de El Vendrell para tender el tercer hilo ferroviario del Corredor Mediterráneo ha llevado a modificaciones en los andenes que como señala la Xarxa Vendrellenca, supone un peligro para los usuarios.

Dirección Sant Vicenç

Las obras motivan que la separación entre el vagón y el andén sea excesiva para la seguridad para los trenes en dirección a Sant Vicenç de Calders. [...]

[...] De hecho la Xarxa Vendrellenca explica que en una reunión con el gestor de las vías se confirmó que las obras en los andenes estaban acabadas, «que la distancia era definitiva y que no se contemplaba ninguna medida para reducirla». [...]

[...] Los usuarios del tren dudan incluso de que la actual separación entre los vagones y el andén cumpla la normativa en materia de accesibilidad. Reclaman paralizar las obras del Corredor Mediterráneo «hasta que se garantice la accesibilidad de forma segura a los usuarios de los trenes de Cercanías».

Image


Diari de Tarragona (28/12/2018)
L'Arboç pide más trenes y mejorar la accesibilidad de los andenes

El alcalde plantea a Fomento la necesidad de más frecuencias hacia BCN y TGN


[...] Ahora la frecuencia es de un tren cada hora.

Sin embargo cada vez son más los vecinos de L’Arboç y de localidades cercanas que cogen a diario el tren para ir a trabajar o a estudiar. [...]

[...] Andenes

Joan Sans planteó las deficiencias que presenta la estación de L’Arboç en cuanto a la accesibilidad a los trenes ya que los andenes quedan muy alejados de los vagones.

Esa situación, además de peligrosa, supone un problema especialmente para las personas de edad avanzada o con movilidad reducida.

Image
No voy a opinar acerca de esa aberración del corredor mediterráneo, con la que algunos se llenan la boca. Y no es por tirar basura sobre el proyecto, pero aquí vamos teniendo los resultados de estas aberraciones. Qué pasa, que pretenden meter trenes de ave o similares con parada en esta estación y cuyas rampas quedan más cerca para obligar a sus usuarios a pasarse a esos trenes y olvidarse del Cercanías? Porque es lo que parece. Si no, a qué viene modificar los andenes si no es porque tengan que pasar trenes que sean más anchos y por ello "hay que acortar los andenes más lejos de la vía"?
Es como la chorrada esa del Tren Tram: quitan la vía convencional ya mismo, y veremos a ver para cuándo el tren tram... Mucho vender motos ultramodennas y luego, como siempre: al tren convencional que le zurzan. Si las sillas de ruedas no entran, que no entren, si hay municipios que se quedan años sin tren, que se queden... Mirad si no qué eestá pasando en Extremadura: trenes que se incendian, usuarios tirados y todo el mundo reclamando el AVE a Lisboa como si esa fuera la solución en vez de exigir que los responsables inviertan en los trenes que hay: y los vecinos como borregos tragándose el sapo creyendo que el AVE a Lisboa es la salvación y que es un tren digno... Pues nada, nada.

Eso por no hablar de eso de "corredor mediterráneo por Madrid". Tendrían que hacerlo!!!!! veríamos entonces lo chulo y megafashion que es, a ver si entendemos que ese tren megafashion y ultramodenno y ultrarápido es una excusa para degradar el tren convencional, poner precios abusivos, y dejar muchos pueblos sin servicio ferroviario. :aaa

Ahir (07/01/2019)

Posted: Tuesday 08/01/2019 0:17
by 437.001
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Plaça Catalunya (R1/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7):
[des del tren]
albert28 wrote:A St Andreu Arenal estan substituïnt els antics teleindicadors vermells pels Deimos/Aesys
-Jo no me n'he adonat (anava de peu, i el tren anava molt, molt ple). :?

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):

-Obres de l'accés des de l'Avinguda de Vallbona fins a la parada de bus de la Meridiana en un estat una mica indesxifrable per la foscor. No sé dir si està molt avançat, o no. El que sí que sembla és que les escales del pas antic ara mateix ja no són visibles.
-Les papereres velles segueixen apilades al costat de l'ascensor que està a sobre del vestíbul.

A Mollet-Santa Rosa (R3):

-Poco avenç, però significatiu.
-Recreixement d'andanes quasi finalitzat (retirades les tanques de l'andana de via 2 tret de la zona del pas inferior/ascensor, i segueixen sense retirar el fanal vell de l'extrem costat Parets de l'andana de vies 1/3).
-Noves marquesines acabades (ja estan iluminades). Han quedat molt bé.
-Tancaments anti-frau ya quasi totalment instal.lats (crec que només queden un parell de tancaments per instal.lar).
-Pas inferior molt avançat, tot i que li falta todo el revestiment (parets, graons, terra, baranes).
-Ascensors: estan instal.lant les cabines de tots dos ascensors.
-Li dóno un mes per què acabin, si arriba.
-Això sí, encara no han instal.lat la nova cartelleria ni els nous teleindicadors ni la nova megafonia, que són obligatoris però no afecten a la reforma de l'estació en sí.

A Mollet-Sant Fost (R2/R8):

-Tres teleindicadors fora de combat (els tres del costat Montmeló en vies 1, 2 i 4.).
-Pel què fa a la resta, res de nou. Encara no em queda clar si hauran de tornar-la a licitar o no, diu la premsa que estan de tribunals amb la constructora, que presumptament va refusar el projecte perquè deia que estava mal fet. :nono

A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Cugat del Vallès (R8):
[des del tren]

-Res de nou. :(
-L'ascensor de l'andana direcció Martorell mai ha arribat a funcionar, i el de l'andana direcció Granollers s'ha tirat força més temps espatllat que funcionant, i espatllat segueix. Ja portem anys així. :nono

A Rubí (R8):
[des del tren]

-Fa temps que els dos ascensors de Rubí tambén estan espatllats, pero almenys aquí van arribar a funcionar els dos. :nono

A Castellbisbal (R4/R8):

-Res de nou.
-Els teleindicadors segueixen sense anunciar els trens R8 destinació Martorell. :nono

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Teleindicador costat Sant Sadurní de l'andana direcció Vilafranca/Sant Vicenç fora de combat. L'altre funciona.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou.
-Els teleindicadors i la megafonia nous segueixen sense funcionar. A veure si els reparen aviat i els posen per fi en servei... que ja porten un any o més així. :nono

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :(
-Uno dels teleindicadors (el del costat L'Arboç de l'andana direcció Barcelona) ja porta mesos espatllat.
-No hi ha manera de que acabin els ascensors, que estan tapats amb planxes. Ja porten mesos i mesos així.
-A més, un bon nombre de fanals estan fosos (no crec, són LEDs), o espatllats.
-No sé si tindrà a veure amb el llamp que va caure a l'estació fa un temps i que va deixar fora de combat diverses coses...

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Res de nou.
-Com a curiositat, tot i que el forat entre tren i andana és gran, és menys perillós que el de Castellbisbal, on no hi anuncien res per megafonia al respecte. Me n'alegro que almenys al Vendrell sí que ho anuncïin, això sí.

A Sant Vicenç de Calders (R2/R4):

-Res de nou.

Estacions del Vendrell (R4) i L'Arboç (R4)

Posted: Tuesday 08/01/2019 0:43
by 437.001
França451 wrote:No voy a opinar acerca de esa aberración del corredor mediterráneo, con la que algunos se llenan la boca. Y no es por tirar basura sobre el proyecto, pero aquí vamos teniendo los resultados de estas aberraciones. Qué pasa, que pretenden meter trenes de ave o similares con parada en esta estación y cuyas rampas quedan más cerca para obligar a sus usuarios a pasarse a esos trenes y olvidarse del Cercanías?
Esta obra que se ha hecho en El Vendrell (y también Gelida) es para los trenes de mercancías en UIC, con el tercer raíl los gálibos dinámicos de algunas de las estaciones en curva se tienen que modificar.

Como acabo de decir en el post de justo encima, resulta que en El Vendrell el hueco entre tren y andén es mayor que antes, pese a que por megafonía eso ya se anunciaba desde antes de las obras.
Sin embargo, en la estación de Castellbisbal ese hueco es aún mayor, y en Castellbisbal no se ha realizado ningún tipo de obra, ni la megafonía avisa del hueco entre tren y andén.
Cosa que por cierto, tampoco hace megafonía en Montcada-Manresa (estación sin reformar) o Viladecavalls (estación recientemente reformada), pese a que hay razones de sobra para hacerlo en las tres.

[Off-topic ON]

El Corredor Mediterráneo tiene dos facetas: viajeros (la obra del tramo Camp de Tarragona-Vandellòs, y otras obras más al sur, como las LAVs Valencia-La Encina, y Monforte del Cid-Murcia-Almería) y mercancías (ancho UIC para mercancías hasta Almería y Algeciras, la presente fase de cuyas obras es el tercer raíl entre El Papiol/Rubí y Tarragona -de hecho Vila-seca y Tres Camins-, con el objetivo de sacar trenes de mercancías desde la Seat de Martorell, y la petroquímica y el puerto de Tarragona).

[/Off-topic OFF]

NOTA DE PREMSA | Estació de Bellvitge (R2)

Posted: Friday 11/01/2019 21:37
by 437.001
Rodalies de Catalunya (10/01/2019)
Sábado, 12 de enero - Actuaciones previas a la mejora de la accesibilidad

R2: Adif avanza en la ejecución de las obras de modernización de la infraestructura en la estación de Bellvitge, en L'Hospitalet de Llobregat

Renfe ha habilitado un servicio alternativo por carretera entre las estaciones de Barcelona Sants, Bellvitge y El Prat de Llobregat.

Los trenes de la línea R2 norte con origen o destinación Aeroport dispondrán de un servicio de autobús lanzadera entre Barcelona Sants i Aeroport


Adif está avanzando en las actuaciones de modernización de la infraestructura en la estación de Bellvitge y en su ámbito más próximo, en L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona).

Estas obras se incluyen en el proyecto de mejora de las instalaciones ferroviarias entre El Prat de Llobregat y Barcelona-Sants, que supone una inversión superior a los 5,5 millones de euros, y son previas a la mejora de la accesibilidad y la instalación de ascensores en la estación.

Las obras a cargo de Adif en esta estación y su ámbito más próximo, servirán para modificar el esquema de vías, de manera que los trenes que actualmente utilizan las dos vías generales circulen por vía directa, no desviada, dejando una tercera vía para movimientos técnicos. Por esto, se está avanzando en la adecuación y adaptación de la superestructura (carril, traviesas, balasto), así como en los aparatos de vía.

De acuerdo con la planificación vigente, entre la noche de mañana de viernes, 11 de enero, y el inicio del servicio del lunes día 14, se llevarán a cabo las operaciones para enlazar la vía 2 de la estación con la vía general par del trayecto Bellvitge-Barcelona Sants, así como la adecuación del sistema de electrificación y la puesta en servicio de las adaptaciones realizadas entre los sistemas de gestión y regulación del tráfico.

Dentro del proyecto de modernización de la infraestructura entre El Prat de Llobregat y Barcelona-Sants, incluidas las cabeceras de la estación de Bellvitge, hasta el día de hoy se han ejecutado, entre otros trabajos, la renovación de 5.000 metros de carril, la colocación de 2.600 nuevas traviesas y la aportación de 1.100 m3 de balasto. También se han adecuado 1.100 metros de hilo de contacto de la catenaria, así como otras operaciones en instalaciones de seguridad y comunicaciones y de adecuación de canaletas.



Afectaciones en el tráfico ferroviario

Adif está realizando un intenso esfuerzo de planificación para minimizar las afectaciones a la explotación ferroviaria, teniendo en cuenta la elevada densidad del tráfico que se registra en este trayecto del acceso sur a Barcelona.

Por eso, las operaciones de mejora de la infraestructura, que en parte pueden ser de elevada intensidad acústica, se tienen que ejecutar en horario nocturno o franjas de menor demanda para reducir las afectaciones a los servicios de viajeros.

Aun así, dada la necesidad de actuar en el ámbito de la plataforma ferroviaria, se tiene que restringir la capacidad operativa en diferentes intervalos. De esta manera, este sábado 12, entre el inicio de servicio y las 8.00 horas, se verá afectada la circulación de trenes a su paso por la estación.

Con el fin de garantizar la circulación para los trenes de la línea R2 Norte y R2 sur en esta franja, Renfe ha habilitado un servicio alternativo por carretera entre las estaciones de Barcelona Sants, Bellvitge y El Prat de Llobregat. En cuanto a los trenes con conexión al Aeropuerto, los clientes dispondrán de una lanzadera entre las estaciones de Barcelona Sants y el Aeropuerto.

En cuanto al tren regional de la línea R15 Reus (5.37) – Barcelona Estación de Francia (7.35) circulará desviado por Vilafranca del Penedès.

Durante el periodo de afectación al servicio, se ha establecido un dispositivo con personal de información y atención al cliente que orientará a los viajeros en las estaciones afectadas por el transbordo bus-tren y al revés. Con el fin de garantizar este servicio alternativo, Renfe dispondrá de servicios de autocar para transportar a los usuarios afectados.

Toda la información sobre esta modificación del servicio se podrá consultar en las webs http://www.rodaliesdecatalunya.cat, http://www.renfe.com y http://www.adif.es (apartado Estado de la Red), en el teléfono de información 900 41 00 41, en las Apps Rodalies de Catalunya y Adif en tu móvil, así como en las redes sociales (@rodalies, @renfe, @infoadif).

Adif también está realizando, de acuerdo con Renfe y el Ayuntamiento de L'Hospitalet de Llobregat, una campaña de comunicación para hacer un seguimiento del avance de las obras, mediante reuniones técnicas de carácter periódico e informando a los vecinos del entorno de las diferentes fases de los trabajos y las posibles afectaciones, tanto a la ciudadanía como al tráfico de trenes.



Mejora de la accesibilidad

Las actuaciones a cargo de Renfe a la estación de Bellvitge para la mejora de la accesibilidad contemplan:

- La instalación de cuatro ascensores, dos de acceso exterior a vestíbulo y dos de acceso a andenes desde el vestíbulo

- Recrecimiento, ampliación y prolongación de andenes

- Mejoras de los sistemas de información

- Encaminamientos podotáctiles

- Renovación de la iluminación

La estación de Bellvitge cuenta con los servicios de la línea R2 sur que la enlazan con Barcelona en un tiempo de viaje de 7 minutos. Diariamente, cerca de 6.000 clientes utilizan esta estación para sus desplazamientos en tren.


Cartel informativo trenes afectados

Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Friday 11/01/2019 21:42
by 437.001
Per fi salta el pas per via desviada a Bellvitge dels trens direcció Sants!!! )))

JA ERA HORA!!! TRETZE ANYS DESPRÉS!!! :martell2

Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Saturday 12/01/2019 1:47
by 437.001
Les obres més avançades ara mateix, per ordre de més a menys, són Estació de França, Manresa, Mollet-Sant Fost, Sant Miquel de Gonteres, Torre Baró, Bellvitge.

Ara per ara, queda per adjudicar la finalització de l'estació de Santa Perpètua-R8.