Don Ramón wrote:Me parecen interesantes las propuestas, hay algunas que las compraría tal cual, otras las haría de otra forma:
A mi també em semblen interessants les teves, però jo amb les meves no he volgut fer certes coses que la resta si feu com canviar de llocs les línies.
Si t'hi fixes no he tocat cap recorregut del que ja està construït i per tant ja presenta unes altres limitacions. D'entrada tots aquests canvis de línies han d'estar perfectament estudiats. A Sagrada Família per exemple, quin sentit te tornar al pla original si actualment la gent que fa el transbord és menor que la que es queda dins el tren? El mateix amb Passeig de Gràcia. Jo només ho veuria justificat si es produís la inversa, més gent fa l'enllaç que la que es queda al tren, que es quan podem dir que el traçat de la línia no satisfà les necessitats a l'estar "invertida".
El que he posat no és una proposta del sentit, tenim el que tenim i anem a fer-la de 0 per entendre'ns, si no prolongar el que tenim per lligar el que està deslligat.
També hi ha la visió. Jo no es que no sigui partidari al tramvia, ni molt menys, però crec que la seva funció és més la de substituir les línies potents d'autobús que no pas recorreguts ràpids per dins la ciutat, ja que no poden competir amb fer llargues distàncies en poc temps.
Jo amb el que faria amb el tramvia, és agafar tots els busos de la NXB i canviar-los per tramvies. Totes les rutes millorarien enormement i podrien fer un servei ràpid alhora que local. I els autobusos quedarien per rutes de suport o d'aportació a la xarxa ferroviària a tots aquells llocs on ja no sigui viable una línia de tramvia per diferents motius.
Don Ramón wrote:L1 El Prat Est. - Badalona Est.
Estoy de acuerdo en hacer llegar la L1 a la estación del Prat, creo que habría que estudiar hacerlo en superficie, superando la autovía y el río en viaducto, así sería realmente una prolongación económica.
No me gusta tanto la propuesta de prolongar la L1 hasta la estación de Badalona. En su lugar propondría una línea de tranvía que fuera desde la est. de Badalona hasta Fondo, con posibilidad de ser prolongada hasta Santa Coloma o Trinitat Vella, donde establecería un gran intercambiador (ya llegaré a esto).
Jo crec que sí que és necessari fer un traçat amb metro, pels mateixos motius que diu en colomenc. El tramvia el faria per articular la xarxa de superfície d'autobusos. O anar a Can Ruti amb tramvia en comptes de portar Metro com proposa el PDI.
Don Ramón wrote:L3 a La Pau
Tampoco lo veo, la demanda es muy poca. Yo llevaría la L3 solo hasta Trinitat Vella, y luego haría desde ahí una línea de tranvía que baje a Bon Pastor, y siga hasta Besòs, y luego coja Pedro IV hasta Pujades, subir por Lluis Companys, Trafalgar, Urquinaona, Fontanella, Pelai hasta Universitat.
En T. Vella se podría generar un potente intercambiador con L1, L3, esta línea de tranvía, y posiblemente otra hasta la estación de Badalona, pasando por Santa Coloma y la zona alta de Badalona.
Actualment no hi ha cap servei vertical en metro a la zona est de la ciutat que no requereixi fer cinquanta i més enllacos de metro i/o bus.
Portar L3 fins a Trinitat Vella és imprescindible però una mica més abaix tenim un centre comercial de molta afluència servit per estacions de metro distants i majoritàriament amb transport privat. De fet, el centre comercial és el de referència de tota la zona de Nou Barris, Horta - Guinardó i per suposat Santa Coloma i Sant Adrià. Així que fins a aquí, afluència en te (sense parlar de la resta d'activitat comercial o instituts d'estudis superiors de la zona) i donaria a la zona un accés ràpids a l'Hospital de la Vall d'Hebron des de la zona est.
Ara bé, deixar-la a La Maquinista és desaprofitar oportunitats si tenim l'estació del Bon Pastor a uns 700 metres per enllaçar amb L9 i especialment L10, ja que aquest enllaç garanteix anar de Sant Adrià i Badalona oest a la part alta de la ciutat en un tres i no res. (Actualment cal anar a La Sagrera i canviar a L1 o L5 per després canviar a L4 i L3/L11 o L3 per Vall d'Hebron, o directament anar al centre de la Ciutat amb L2 i situar-te al lloc correcte per anar cap amunt).
Per tant jo no diria que no te potencial.
El que és més discutible és arribar fins La Pau, però arribar-hi seria només per acabar de rematar el recorregut mar-muntanya de manera eficaç i en un intercanviador amb dues línies. Pensa que el següent corredor d'aquest estil és a Passeig de Gràcia / Balmes al centre de la ciutat, i si es realitza, el de L1 per Santa Coloma i Badalona.
Don Ramón wrote:
L7 a Bellesguard
Yo discrepo con tu propuesta, aunque sí me gusta la idea de prolongar la L7 un tanto. Yo propondría llevarla primero hacia la zona del Cosmocaixa/Ronda de Dalt, luego en dirección Vall d'Hebron con parada en La Rabassada y término en Vall d'Hebron.
És una altre alternativa, però personalment penso que L7 discorre sempre amb paral·lel amb L3 i per tant no li veig potencial a que el seu recorregut sigui un clon de l'altre però 300-500 metres a l'oest.
Jo el tram Sarrià - Av. Tibidabo - Vall d'Hebron - Llucmajor el serviria amb Tramvia en superfície, doncs tampoc veig que la 73 porti suficient de passatge en el tram que comentes com per prolongar una línia de metro en paral·lel a una altre.
Penso que la meva proposta mouria molta més gent que anar fins a Vall d'Hebron ja que a la zona de Bellesguard, per exemple tenim potencialment diferents universitats (La Salle, Abat Oliva, UIC, una seu de l'UOC, etc) i escoles. De fet, part de l'èxit de L7 en tot el seu recorregut és bàsicament aquest potencial, però actualment els que necessiten anar més amunt han d'acabar el trajecte a peu o a bus. Per això penso que la sortida natural es Bellesguard.
Don Ramón wrote:
L8 a Besós, L3 a Finestrelles y L6
Me chirría totalmente la prolongación propuesta de la L8, primero porque redunda con la cobertura de Metro y tranvía (ojalá) en la zona por la que pasaría, y segundo porque no serviría para mejorar el servicio suburbano. Para mejorar éste, yo lo que vería sería una nueva entrada que siga el camino de la autopista (sea en viaducto o comiéndonos dos carriles) y llegue a la Diagonal alta, imitando un poco el itinerario de los autocares que van a las mismas zonas cubiertas por los FGC, a más se podría convertir el tramo de L3 entre Z. Universitaria y Sants para esta nueva línea de FGC (he hecho esta propuesta anteriormente). Solo haría un apeadero intermedio en el cruce con Laureà Miró.
La L6 la llevaría hasta esa misma parada (una más que Pont d'Esplugues), y omitiría llevarla hasta Sant Feliú que me parece redundante con los servicios existentes.
Esta nueva entrada para los FGC del Llobregat-Anoia significaría que desde St. Vicenç dels Horts a Z. Universitaria serían 15 minutos menos que a Pl. Espanya (Igualada-Z.U. 1h30, más lo que se podría apurar con servicios más rápidos al evitar el trayecto más congestionado se llegaría fácil a 1h15 o por ahí). Servicios suburbanos a Igualada y Manresa cada 30 minutos (frecuencia sumada de 15 minutos) tendrían parada en Laureà Miró, Z.U., Maria Cristina y Sants, y servicios locales hasta St. Vicenç dels Horts cada 7,5 minutos, prolongables en hora punta hacia Martorell, Manresa o Igualada, con recorrido directo a partir de St. Vicenç dels Horts.
La entrada hasta Pl. Espanya la dejaría con un L8 prolongado hasta St. Vicenç dels Horts, y los S8/S4.
La prolongació de L8 és purament urbana o de línia de Metro. És cert que redunda ja que la part centre de la ciutat te força línies, però aquesta és l'única que faria servei en diagonal i per tant estalvia dos o tres correspondències per fer segons quines rutes (cosa que li fa restar competitivitat a d'altres alternatives més còmodes) i descongestionarà de passatge el tram central de L1, L3 i L5, cosa que aquesta última agrairà molt més del que et penses.
Com que el que es tirarà endavant ja està força parlat no ho he modificat, però si que insisteixo que seria bo fer una parada l'alçada d'Aragó.
Anar fins a Glòries i Besós ja és més discutible però al capi a la fi és el que hi ha projectat. Com a mínim fins a Glòries em sembla adient però discutible. I anar fins al Besós ja es faria en funció del desenvolupament final dels barris a travessar, ja que encara està verda la zona.
El servei suburbà (Del Llobregat a Espanya) s'ha de millorar per d'altres vies, o bé fer estacions de quatre vies, eliminar tot el que no sigui S8 i Rodalies o com dius fer noves entrades.
Els autobusos van a la Zona Universitària ja que és el lloc d'entrada de línies interurbanes, i d'aquí o van a Sants, Catalunya o al Nord principalment. Això no vol dir que el destí final del passatge sigui aquesta zona, si no que aquí tenim per enllaçar amb L3 per entrar fins a qualsevol lloc de dins la ciutat.
Personalment sóc del parer que l'entrada hauria de correspondre a Rodalies, ja que els que venen de més amunt de Martorell poden fer l'enllaç en aquesta mateixa estació (falta que arreglin l'enllaç d'una santa vegada) i que FGC i Rodalies tinguin uns horaris coordinats per a que l'enllaç sigui fàcil i ràpid.
Renfe permet trens més grans que no pas FGC i jo crec que aquests últims es veurien desbordats.
A partir d'aquí la demanda surt sola i podem aprofitar el túnel per al de Rodalies i obrir noves connexions.
Però també em sembla correcte el que dius, però hi ha un "però" que no se expressar que em fa dubtar de la idea.
Don Ramón wrote:FGC del Vallès
Aquí hay dos cosas. Me parece una buena opción cuadruplicar la línea entre Sarrià y Pl. Catalunya, aunque (y esto también lo he propuesto anteriormente), una alternativa la vería hacer una línea de tranvía entre Pl. Catalunya y Sarrià, cerrando definitivamente Sant Gervasi, Bonanova y Tres Torres, y pasando a utilizar esta línea de tranvía el túnel de la L7 entre Pl. Molina y Av. Tibidabo (y posible prolongación). El túnel quedaría para los S1, S2 y L6 (cada una con frecuencia máxima de cada 6 minutos, que parece suficiente). Aparte esta línea generaría un acceso en tranvía desde la Diagonal a Pl. Catalunya.
La cuadriplicación es la otra opción, yo la haría haciendo un bucle en Pl. Catalunya (prolongando las vías actuales) y enfilando un nuevo tunel bajo Rbla. Catalunya, luego juntándose con la línea actual. Así los trenes no tendrían que hacer inversión de marcha en Pl. Catalunya, lo que seguramente facilitaría evitar la congestión.
Jo es que el tramvia en aquest tram a mode de substitució el veig curt, ja no només per l'afluència de passatge i freqüència, si no pel temps de viatge. Ningú voldrà una alternativa que signifiqui perdre més temps que en l'actualitat. Certament el tramvia pot ser més ràpid, però no ho serà tant com el Metro, i segurament implicarà més parades enmig.
La meva idea de la quadruplicació és separar el servei de metro i suburbà de tal manera que no hi hagi cisallaments, per tant amb un túnel de maniobres o una bretelle a l'entrada de l'estació n'hi hauria suficient ja que seria exclusiu per els S1 i S2.
El que caldria i serà inevitable si ho volem fer perfecte, es fer com a mínim un parell de salts de moltó. Per exemple, de Sarrià a Gràcia la línia ràpida pot estar a les vies centrals i a les laterals hi paren els trens locals. Això provoca que la línia local ascendent cap a Reina Elisenda haurà de passar per damunt o per sota de les dues vies. A Gràcia ja en tenim un de fet, però si volem encarar la plataforma dels ràpids a la nau de la via 5 de Catalunya caldrà passar les dues vies a la dreta, fet que necessitarem un altre salt de moltó per la via ascendent local. Aquest salt, aprofitant el desnivell descendent de baixada a Provença potser seria més senzill de realitzar.
En canvi, si no hi ha quadruplicació si que caldrà fer això que dius del llaç (que no deixa de ser el mateix però amb un altre sentit) o una cua de maniobres per permetre més trens a Catalunya.
Don Ramón wrote:Tercer túnel de Rodalies
Yo mismo hice una propuesta de trazar la nueva travesía de Rodalies por la Ronda de Dalt, aunque comiéndonos carriles para no tener que hacer un nuevo túnel, aunque en mi propuesta la línea primero atravesaba verticalmente la ciudad desde El Morrot. Lo que no me convence de tu propuesta es la mala penetración urbana. Una alternativa me parecería una vieja propuesta de la PTP de hacer un túnel más o menos paralelo a los actuales, que pase bajo Gràcia (FGC) y de ahí a La Sagrera. Yo lo vería incluso más lógico que el famoso túnel de la Diagonal.
Molt bé ho hauriem de fer en materia de mobilitat per menjar carrils de la Ronda (que deixaria de ser-ho). Ho trobo bé, però ho veig molt irreal.
Jo pel Morrot no li veig la punta, doncs a banda de que seria complicat (també caldria menjar carrils de la ronda, suposo, no?), fer la L3/L7 paral·lela de manera íntegra no em diu res.
Mateix cas que la proposta de la PTP, on pretén fer un recorregut paral·lel amb L5, tot i que com dius, ja es molt més lògic que seguir per la Diagonal (que personalment, qualsevol alternativa a la Diagonal em sembla més lògica).
La idea per la part superior no es la de servir localment (si es això al que fas referència a penetració urbana), si no combinar-ho amb el metro, per això totes les parades són en llocs amb demanda i enllaçant amb la xarxa de Metro ja que seran aquestes les que acabaran de portar l'usuari al destí final en poc temps (Esplugues, Les Corts, Pedrables, Sarrià, Bellesguard, La Bonanova, Av. Tibidabo i voltants, Penitents/Vallcarca, Vall d'Hebron, Horta, els barris de Muntanya, Vilapicina, Guineueta, Trinitat Nova i Roquetes) amb poques parades de Metro. Aquesta és la idea, a banda de travessar fugaçment. En aquest cas la penetració urbana la fa el metro, que rep i aporta a Rodalies.