Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
Re: LAV Barcelona-França
Aquí teniu les fotos que li he fet a l'AVE Toulouse-Barcelona de proves d'avui, sortint puntualment de l'estació de Matabiau. Perdoneu la mala qualitat de les imatges, m'estava congelant a -1ºC...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: LAV Barcelona-França
Crec que aquests trens per la durada total del trajecte pocs viatgers captaran d'origen a destí i que la seva rendibilitat passa per les combinacions de trajectes intermedis. «Políticament» interessa un tren Madrid-França, perquè no «convé» que només Barcelona estigui connectada directament amb França, però comercialment no s'entén que no tingui parada a Zaragoza, Lleida i enmig del Camp de Tarragona.trensmat wrote:El TGV Madrid - Marsella no hace parada en Zaragoza Delicias, Lleida Pirineus y Camp de Tarragona que opinais de este asunto por mi parte una canallada.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: LAV Barcelona-França
Yo pienso que este TGV deberia de hacer parada en estas estaciones sobre todo en el Camp de Tarragona siendo que tener una conexión entre Tarragona y Marsella dos ciudades importantes del arco mediterraneo.genissimon wrote:Crec que aquests trens per la durada total del trajecte pocs viatgers captaran d'origen a destí i que la seva rendibilitat passa per les combinacions de trajectes intermedis. «Políticament» interessa un tren Madrid-França, perquè no «convé» que només Barcelona estigui connectada directament amb França, però comercialment no s'entén que no tingui parada a Zaragoza, Lleida i enmig del Camp de Tarragona.trensmat wrote:El TGV Madrid - Marsella no hace parada en Zaragoza Delicias, Lleida Pirineus y Camp de Tarragona que opinais de este asunto por mi parte una canallada.
Salut !!
Re: LAV Barcelona-França
Ahir cap a les 21:45, vaig veure un TGV de dos pisos a una via del túnel Sants en sentit S Andreu Arenal.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
La imatge de Twitter de Renfe es el Túnnel de Pertús ? (ho desconec) si es així, aquesta foto està presa desde la banda francesa, no ?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
A Perpinyà volen més i millors connexions
Decepció a Catalunya Nord per les 'freqüències escasses' i els 'horaris ingrats' de TGV entre Perpinyà i Barcelona
Consideren que el preu també serà un element dissuasiu per fer de la nova línia un factor de cohesió entre les dues capitals catalanes
http://www.vilaweb.cat/noticia/4158979/ ... elona.html
Consideren que el preu també serà un element dissuasiu per fer de la nova línia un factor de cohesió entre les dues capitals catalanes
http://www.vilaweb.cat/noticia/4158979/ ... elona.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
El dia 14 tinc pensat agafar l'ultim Talgo a Montpellier. Sera l'ultim Talgo en servei comercial a França i l'ultim tren que pasi per canviador d'amples de Portbou, en servei desde 1969,
El dia 15 agafar el primer AVE que circula comercialment per França que serà el que surt a les 7:10 de Marsella fins Figueres Vilafant 10:31.
A Figueres Vilafant a les 12:45 agafar el primer TGV que circulara comercialmente a/desde Barcelona. Ja qu el TGV Barcelona Paris de les 9:20 esta reservat per autoritats.
L'unic dubte que tinc es on dormir la nit del 14 al 15. Si arribar fins a Marsella amb un Intecites que surt a les 22:00 de Montpellier i arribar a Marseilla a les 23:43 o dormir entre Perpinyà i Montpellier.
El dia 15 agafar el primer AVE que circula comercialment per França que serà el que surt a les 7:10 de Marsella fins Figueres Vilafant 10:31.
A Figueres Vilafant a les 12:45 agafar el primer TGV que circulara comercialmente a/desde Barcelona. Ja qu el TGV Barcelona Paris de les 9:20 esta reservat per autoritats.
L'unic dubte que tinc es on dormir la nit del 14 al 15. Si arribar fins a Marsella amb un Intecites que surt a les 22:00 de Montpellier i arribar a Marseilla a les 23:43 o dormir entre Perpinyà i Montpellier.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Autoritats sense autoritat
Ah, genial! Suprimeixen un tren per a la gent que el fa servir de debò, perquè uns infatuats es puguin fer la foto?davida wrote:Ja qu el TGV Barcelona Paris de les 9:20 esta reservat per autoritats.
Si volen ser útils, que es posin a treballar com a personal d'a bord. Sort que no hi haurà la que serveix un "relasin cup of café con leche".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
Algú més ha aconseguit bitllets per al primer dia?
Re: LAV Barcelona-França
Jo tinc bilets pel primer AVE que circulara comercialment per França que sera Marseilla - Barcelona, pero que quedare a Figueres, i al primer Avant amb material TGV Figueres Vilafant - Barcelona, que sera en primer TGV en servei comercial a Barcelona.metring wrote:Algú més ha aconseguit bitllets per al primer dia?
El primer comprat www.voyages-sncf.com i el segon a www.renfe.es
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: LAV Barcelona-França
Aqui van els horaris de la LAV Madrid-Barcelona-França
- Attachments
-
- MADRID-BARCELONA-TOULOUSE-MARSEILLE-LYON-PARIS.pdf
- (309.99 KiB) Downloaded 245 times
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Re: LAV Barcelona-França
Vesa google maps, a la zona de les estacions que podries dormir, despres a la caixeta a dalt esquerra posa accord o ibis hotels, son barats, no estan guarros y es paga amb tarja, inclou un petit dejeuner, segur que hi ha algun a les rodalies d'alguna estacio. A Montpeller hi han ibis de 37 a 70 euros la nit. Tambe tens els F1 molt barats i els Novotel cap als 70 o 100 euros a totes les ciutats que dius.davida wrote:El dia 14 tinc pensat agafar l'ultim Talgo a Montpellier. Sera l'ultim Talgo en servei comercial a França i l'ultim tren que pasi per canviador d'amples de Portbou, en servei desde 1969,
El dia 15 agafar el primer AVE que circula comercialment per França que serà el que surt a les 7:10 de Marsella fins Figueres Vilafant 10:31.
A Figueres Vilafant a les 12:45 agafar el primer TGV que circulara comercialmente a/desde Barcelona. Ja qu el TGV Barcelona Paris de les 9:20 esta reservat per autoritats.
L'unic dubte que tinc es on dormir la nit del 14 al 15. Si arribar fins a Marsella amb un Intecites que surt a les 22:00 de Montpellier i arribar a Marseilla a les 23:43 o dormir entre Perpinyà i Montpellier.
El meu bloc:http://elsmeustrens.wordpress.com/
La meva web personal:http://www.badal.org/
El meu Flickr:http://www.flickr.com/photos/angelbadal/
La meva web personal:http://www.badal.org/
El meu Flickr:http://www.flickr.com/photos/angelbadal/
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: LAV Barcelona-França
http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/
Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: LAV Barcelona-França
El AVE a Espanya es un Depredador de MD de LD i ultimament de TH.raulitinbcn wrote:http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre
Es una pena perdre aquest TH encara que a mi hem va fer mes mal perdre la conexio amb Zurich i Milà per que no han donat alternativa i sembla ser que no estan per feines o aquesta es la sencacio que donen (aqui comentem que hi haura un AVE/TGV a Ginebra pero de moment callen els que han de parlar)
Salutacions
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: LAV Barcelona-França
http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/11/ ... s-a-paris/
Més de 4.000 bitllets venuts per anar amb AVE fins a París
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: LAV Barcelona-França
Tot una llàstima.ortegote wrote:El AVE a Espanya es un Depredador de MD de LD i ultimament de TH.raulitinbcn wrote:http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre
Es una pena perdre aquest TH encara que a mi hem va fer mes mal perdre la conexio amb Zurich i Milà per que no han donat alternativa i sembla ser que no estan per feines o aquesta es la sencacio que donen (aqui comentem que hi haura un AVE/TGV a Ginebra pero de moment callen els que han de parlar)
Salutacions
Pensant-ho com un turista. El concepte de marxar per la nit i arribar de bon matí és molt interessant, apart de que s'estalvia una nit d'hotel que segons com es pugui veure ja ve integrat dins el preu del tren.
I realment, no es pot mantenir una relació estacional? Per les vacances oferir serveis trisetmanals i a un bon preu. És apuntar al mercat que es vulgui. Jo veig un trenhotel com a mitjà de transport d'algú que va per plaer i seria això o avió.
I els TH (no d'elipsos) fan bastant de goig a Can Tunis...
I el Costa brava... retallat. Pot ser que suplanti el lloc del trenhotel a EdF?
Em sembla bé que la LAV pugui oferir noves opcions, però és una llàstima que automàticament es retalli o elimini totalment un servei alternatiu.
Si es liberalitzés el sector, qui sap, potser alguna empresa europea ho veuria com una oportunitat i oferiria un TH.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: LAV Barcelona-França
Pienso que hubiera estado bien que en vez de quitar el TH lo podrían a ver extendido el trayecto hasta Londres o crear un TH de alta velocidad hasta Disneyland Paris y de alli hasta Bruselas por ejemplo.raulitinbcn wrote:http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre
Pero el problema es que con lo tiquismiquis que es SNCF con las otras operadoras ferroviarias pues eso solo es una simple propuesta para proteger los trayectos de TH del depredador que es los trenes AVE.
Re: LAV Barcelona-França
El Trenhotel tiene un sustituto en los Intercités de Nuit desde Cerbère y Tor de Querol. Para el de Cerbère se tiene que tomar el regional a las siete y media de la tarde, con llegada a París hacia las 8 de la mañana. Y es más barato que el Trenhotel, aunque un tanto menos práctico. El Trenhotel deberían de reconvertirlo en un simple tren literas de ancho variable, y hacerlo más barato para que complemente al AVE en lugar de competir.
[/quote]
La idea de un TH de alta velocidad es fantástica, permitiría viajes nocturnos prácticos hasta Londres o Berlín. Pero se ha dicho muchas veces aquí que en las LAV esto es difícil o imposible porque se hace mantenimiento por las noches (requieren más mantenimiento que las líneas convencionales obviamente).trensmat wrote:Pienso que hubiera estado bien que en vez de quitar el TH lo podrían a ver extendido el trayecto hasta Londres o crear un TH de alta velocidad hasta Disneyland Paris y de alli hasta Bruselas por ejemplo.raulitinbcn wrote:http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre
[/quote]
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
TAV nocturns
Si no recordo malament, el manteniment de les LAVs es fa de 0 a 5 de la matinada. No és gaire escabellat pensar que a mitjanit, qualsevol TAV nocturn ja podria ser a Lió o Marsella. I allí, a circular per línia convencional, que la nit és jove!alf_ wrote:La idea de un TH de alta velocidad es fantástica, permitiría viajes nocturnos prácticos hasta Londres o Berlín. Pero se ha dicho muchas veces aquí que en las LAV esto es difícil o imposible porque se hace mantenimiento por las noches (requieren más mantenimiento que las líneas convencionales obviamente).
Us ho podeu imaginar? Àmsterdam, Hamburg, Berlín, Praga, Viena, Venècia, Roma... Deixeu anar la vostra fantasia geogràfica.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Suposo que aquest manteniment de la LAV no deu ser tallant la via en ambdós sentits, deuen fer una via i després l'altre. Així que anant en compte (tot i que deuen estar senyalitzades per ambdós sentits) es podria fer igualment el servei.
Suposo que es deu volguer cercar la redibilitat màxima dels AVE en detriment dels Talgo (privats, oi?)
Suposo que es deu volguer cercar la redibilitat màxima dels AVE en detriment dels Talgo (privats, oi?)
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga