Page 79 of 104

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 28/11/2013 0:38
by Sagrerenc
Aquí teniu les fotos que li he fet a l'AVE Toulouse-Barcelona de proves d'avui, sortint puntualment de l'estació de Matabiau. Perdoneu la mala qualitat de les imatges, m'estava congelant a -1ºC...

Image

Image

Image

Image

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 28/11/2013 8:55
by genissimon
trensmat wrote:El TGV Madrid - Marsella no hace parada en Zaragoza Delicias, Lleida Pirineus y Camp de Tarragona que opinais de este asunto por mi parte una canallada.
Crec que aquests trens per la durada total del trajecte pocs viatgers captaran d'origen a destí i que la seva rendibilitat passa per les combinacions de trajectes intermedis. «Políticament» interessa un tren Madrid-França, perquè no «convé» que només Barcelona estigui connectada directament amb França, però comercialment no s'entén que no tingui parada a Zaragoza, Lleida i enmig del Camp de Tarragona.

Salut !!

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 28/11/2013 9:35
by trensmat
genissimon wrote:
trensmat wrote:El TGV Madrid - Marsella no hace parada en Zaragoza Delicias, Lleida Pirineus y Camp de Tarragona que opinais de este asunto por mi parte una canallada.
Crec que aquests trens per la durada total del trajecte pocs viatgers captaran d'origen a destí i que la seva rendibilitat passa per les combinacions de trajectes intermedis. «Políticament» interessa un tren Madrid-França, perquè no «convé» que només Barcelona estigui connectada directament amb França, però comercialment no s'entén que no tingui parada a Zaragoza, Lleida i enmig del Camp de Tarragona.

Salut !!
Yo pienso que este TGV deberia de hacer parada en estas estaciones sobre todo en el Camp de Tarragona siendo que tener una conexión entre Tarragona y Marsella dos ciudades importantes del arco mediterraneo.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 28/11/2013 10:57
by metring
Ahir cap a les 21:45, vaig veure un TGV de dos pisos a una via del túnel Sants en sentit S Andreu Arenal.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 28/11/2013 11:02
by uriol108
La imatge de Twitter de Renfe es el Túnnel de Pertús ? (ho desconec) si es així, aquesta foto està presa desde la banda francesa, no ?

A Perpinyà volen més i millors connexions

Posted: Friday 29/11/2013 9:35
by Guigui
Decepció a Catalunya Nord per les 'freqüències escasses' i els 'horaris ingrats' de TGV entre Perpinyà i Barcelona

Consideren que el preu també serà un element dissuasiu per fer de la nova línia un factor de cohesió entre les dues capitals catalanes

http://www.vilaweb.cat/noticia/4158979/ ... elona.html

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 29/11/2013 9:55
by davida
El dia 14 tinc pensat agafar l'ultim Talgo a Montpellier. Sera l'ultim Talgo en servei comercial a França i l'ultim tren que pasi per canviador d'amples de Portbou, en servei desde 1969,
El dia 15 agafar el primer AVE que circula comercialment per França que serà el que surt a les 7:10 de Marsella fins Figueres Vilafant 10:31.
A Figueres Vilafant a les 12:45 agafar el primer TGV que circulara comercialmente a/desde Barcelona. Ja qu el TGV Barcelona Paris de les 9:20 esta reservat per autoritats.

L'unic dubte que tinc es on dormir la nit del 14 al 15. Si arribar fins a Marsella amb un Intecites que surt a les 22:00 de Montpellier i arribar a Marseilla a les 23:43 o dormir entre Perpinyà i Montpellier.

Autoritats sense autoritat

Posted: Friday 29/11/2013 10:02
by Guigui
davida wrote:Ja qu el TGV Barcelona Paris de les 9:20 esta reservat per autoritats.
Ah, genial! Suprimeixen un tren per a la gent que el fa servir de debò, perquè uns infatuats es puguin fer la foto?

Si volen ser útils, que es posin a treballar com a personal d'a bord. Sort que no hi haurà la que serveix un "relasin cup of café con leche".

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 29/11/2013 10:19
by metring
Algú més ha aconseguit bitllets per al primer dia?

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 29/11/2013 12:40
by davida
metring wrote:Algú més ha aconseguit bitllets per al primer dia?
Jo tinc bilets pel primer AVE que circulara comercialment per França que sera Marseilla - Barcelona, pero que quedare a Figueres, i al primer Avant amb material TGV Figueres Vilafant - Barcelona, que sera en primer TGV en servei comercial a Barcelona.
El primer comprat www.voyages-sncf.com i el segon a www.renfe.es

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 29/11/2013 13:38
by vermer3
Aqui van els horaris de la LAV Madrid-Barcelona-França

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 29/11/2013 14:50
by voltrega
davida wrote:El dia 14 tinc pensat agafar l'ultim Talgo a Montpellier. Sera l'ultim Talgo en servei comercial a França i l'ultim tren que pasi per canviador d'amples de Portbou, en servei desde 1969,
El dia 15 agafar el primer AVE que circula comercialment per França que serà el que surt a les 7:10 de Marsella fins Figueres Vilafant 10:31.
A Figueres Vilafant a les 12:45 agafar el primer TGV que circulara comercialmente a/desde Barcelona. Ja qu el TGV Barcelona Paris de les 9:20 esta reservat per autoritats.

L'unic dubte que tinc es on dormir la nit del 14 al 15. Si arribar fins a Marsella amb un Intecites que surt a les 22:00 de Montpellier i arribar a Marseilla a les 23:43 o dormir entre Perpinyà i Montpellier.
Vesa google maps, a la zona de les estacions que podries dormir, despres a la caixeta a dalt esquerra posa accord o ibis hotels, son barats, no estan guarros y es paga amb tarja, inclou un petit dejeuner, segur que hi ha algun a les rodalies d'alguna estacio. A Montpeller hi han ibis de 37 a 70 euros la nit. Tambe tens els F1 molt barats i els Novotel cap als 70 o 100 euros a totes les ciutats que dius.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 29/11/2013 16:46
by raulitinbcn
http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/
Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 29/11/2013 19:07
by ortegote
raulitinbcn wrote:http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/
Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre
El AVE a Espanya es un Depredador de MD de LD i ultimament de TH.

Es una pena perdre aquest TH encara que a mi hem va fer mes mal perdre la conexio amb Zurich i Milà per que no han donat alternativa i sembla ser que no estan per feines o aquesta es la sencacio que donen (aqui comentem que hi haura un AVE/TGV a Ginebra pero de moment callen els que han de parlar)

Salutacions

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 29/11/2013 19:10
by raulitinbcn
http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/11/ ... s-a-paris/
Més de 4.000 bitllets venuts per anar amb AVE fins a París

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 29/11/2013 20:12
by Prest
ortegote wrote:
raulitinbcn wrote:http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/
Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre
El AVE a Espanya es un Depredador de MD de LD i ultimament de TH.

Es una pena perdre aquest TH encara que a mi hem va fer mes mal perdre la conexio amb Zurich i Milà per que no han donat alternativa i sembla ser que no estan per feines o aquesta es la sencacio que donen (aqui comentem que hi haura un AVE/TGV a Ginebra pero de moment callen els que han de parlar)

Salutacions
Tot una llàstima.
Pensant-ho com un turista. El concepte de marxar per la nit i arribar de bon matí és molt interessant, apart de que s'estalvia una nit d'hotel que segons com es pugui veure ja ve integrat dins el preu del tren.

I realment, no es pot mantenir una relació estacional? Per les vacances oferir serveis trisetmanals i a un bon preu. És apuntar al mercat que es vulgui. Jo veig un trenhotel com a mitjà de transport d'algú que va per plaer i seria això o avió.
I els TH (no d'elipsos) fan bastant de goig a Can Tunis... :nono

I el Costa brava... retallat. Pot ser que suplanti el lloc del trenhotel a EdF?

Em sembla bé que la LAV pugui oferir noves opcions, però és una llàstima que automàticament es retalli o elimini totalment un servei alternatiu.

Si es liberalitzés el sector, qui sap, potser alguna empresa europea ho veuria com una oportunitat i oferiria un TH.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 29/11/2013 20:13
by trensmat
raulitinbcn wrote:http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/
Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre
Pienso que hubiera estado bien que en vez de quitar el TH lo podrían a ver extendido el trayecto hasta Londres o crear un TH de alta velocidad hasta Disneyland Paris y de alli hasta Bruselas por ejemplo.

Pero el problema es que con lo tiquismiquis que es SNCF con las otras operadoras ferroviarias pues eso solo es una simple propuesta para proteger los trayectos de TH del depredador que es los trenes AVE.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 29/11/2013 20:34
by alf_
El Trenhotel tiene un sustituto en los Intercités de Nuit desde Cerbère y Tor de Querol. Para el de Cerbère se tiene que tomar el regional a las siete y media de la tarde, con llegada a París hacia las 8 de la mañana. Y es más barato que el Trenhotel, aunque un tanto menos práctico. El Trenhotel deberían de reconvertirlo en un simple tren literas de ancho variable, y hacerlo más barato para que complemente al AVE en lugar de competir.
trensmat wrote:
raulitinbcn wrote:http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/
Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre
Pienso que hubiera estado bien que en vez de quitar el TH lo podrían a ver extendido el trayecto hasta Londres o crear un TH de alta velocidad hasta Disneyland Paris y de alli hasta Bruselas por ejemplo.
La idea de un TH de alta velocidad es fantástica, permitiría viajes nocturnos prácticos hasta Londres o Berlín. Pero se ha dicho muchas veces aquí que en las LAV esto es difícil o imposible porque se hace mantenimiento por las noches (requieren más mantenimiento que las líneas convencionales obviamente).
[/quote]

TAV nocturns

Posted: Friday 29/11/2013 22:18
by Guigui
alf_ wrote:La idea de un TH de alta velocidad es fantástica, permitiría viajes nocturnos prácticos hasta Londres o Berlín. Pero se ha dicho muchas veces aquí que en las LAV esto es difícil o imposible porque se hace mantenimiento por las noches (requieren más mantenimiento que las líneas convencionales obviamente).
Si no recordo malament, el manteniment de les LAVs es fa de 0 a 5 de la matinada. No és gaire escabellat pensar que a mitjanit, qualsevol TAV nocturn ja podria ser a Lió o Marsella. I allí, a circular per línia convencional, que la nit és jove!

Us ho podeu imaginar? Àmsterdam, Hamburg, Berlín, Praga, Viena, Venècia, Roma... Deixeu anar la vostra fantasia geogràfica.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 29/11/2013 22:54
by gatvell
Suposo que aquest manteniment de la LAV no deu ser tallant la via en ambdós sentits, deuen fer una via i després l'altre. Així que anant en compte (tot i que deuen estar senyalitzades per ambdós sentits) es podria fer igualment el servei.
Suposo que es deu volguer cercar la redibilitat màxima dels AVE en detriment dels Talgo (privats, oi?)