A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barberà del Vallès (R4):
[des del tren]
-Un teleindicador fora de combat i apagat.
A Sabadell-Nord (R4):
[des del tren]
-Tres teleindicadors fora de combat i apagats, el quart funcionant i encès, però molt tènue. Em fa la impressió que avui tenien algun problema elèctric o alguna cosa per l'estil, perquè l'estació estava com a fosca, tot i que l'enllumenat estava tot encès.
A Terrassa (R4):
-Avui se m'ha acudit d'observar com es reparteix el flux de passatgers des de la zona superior de les escales mecàniques, a l'arribada d'un R4 destinació Terrassa. Al voltant d'un 10-20% dels passatgers han sortit pel passadís de FGC, la resta per l'accés de Renfe de toda la vida. Això no vol dir que tots els que han sortit pel passadís de FGC hagin anat a transbordar cap a FGC, n'hi ha que ho fan, però també n'hi ha que simplement surten de l'estació per l'accés de FGC. Un dia que tingui temps ho observaré des de les barreres tarifàries de FGC.
A Sant Miquel de Gonteres (R4):
-Poc avenç.
-Només han començat a donar forma a l'aparcament del costat de l'edifici de viatgers.
-Andanes encara sense acabar de pavimentar a la zona de marquesines.
-Enllumenat definitiu de LEDs encara sense funcionar.
-Tancaments anti-frau encara no totalment instal.lats.
-Instal.lats només els suports de les dues noves marquesines (quatre suports per andana).
-Estructures dels ascensors en curs, però tapades amb lones.
-Pas inferior massa fosc com per dir-ne res.
-Res més de nou.
A Vacarisses (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
-Obres encara no iniciades.
A Castellbell i el Vilar (R4):
[des del tren]
-Instal.lats dos teleindicadors antics (de lletres vermelles), un a cada andana de les vies principals. Estan encesos, però em sembla que encara no funcionen.
A Sant Vicenç de Castellet (R4):
[des del tren]
-No n'estic segur, ja era de nit i no s'hi veia gaire bé, però crec que podria ser que també estiguin instal.lant teleindicadors aquí, he vist un suport que s'assemblava sospitosament a un suport de teleindicador a l'andana direcció Barcelona. Model antic de lletres vermelles, em sembla.
A Manresa (R4):
-Obres a punt, a punt, a punt d'acabar.
-Han instal.lat una barana a una zona de rampa a l'andana de l'edifici de viatgers (vies 1/3).
-Els ascensors encara no funcionen, però estan encesos i en proves.
-Teleindicadors antics retirats.
-A nivell de zona d'andanes, només falten per instal.lar bancs, papereres i cartelleria, tota la resta ja està acabat.
-Encara està tancat, però PER FI es pot veure com està quedant el vestíbul. L'hi han posat portes automàtiques, és més lluminós i fa més sensació d'espai que abans. Ja han instal.lat les barreres tarifàries, que són les velles, i encara estan una mica polsegoses. També algunes de les màquines autovenda de bitllets (model nou). La taquilla continuarà al lloc de sempre. Com a la zona d'andanes, encara no hi ha ni rastre de bancs, papereres ni cartelleria. No sembla que hagin tocat el bar, però aquí no m'hi he pogut fixar bé.
-No crec que triguin més de dues setmanes en acabar, i pot ser que exageri.
-Un bon rentat de cara. Potser no era l'estació que ho necessités més, però ha quedat molt bé.
A Bellvitge (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
Al Prat de Llobregat (R2):
[des del tren]
-Aquesta estació (i el seu veí, el PAET de la LAV) comença a tenir problemes seriosos d'humitats. Em sembla que ha caigut sencer un plafó del revestiment al costat Aeroport/Viladecans del feix de vies direcció Barcelona, deixant a la vista les totxanes de la sortida d'emergència.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Castelldefels (R2):
-Res de nou.
-M'he fixat que els cisallaments a aquesta estació són particularment llargs si s'accedeix des de Gavà cap a la via 4 (
desviada costat mar), mentre que per a accedir a la via 3 (
desviada costat muntanya en cul de sac -i sense adaptar, amb andana baixa i tan curta que només hi cap una 451 en simple o equivalent-), els cisallaments són molt més curts. Un detall interessant.
A Garraf (R2):
[des del tren]
-No hi hem parat (anava dalt d'un R2 destinació Sant Vicenç), però ens hi hem creuat amb un R2 estacionat a via 6 (la desviada costat mar que té un accés diferent a la resta de vies). Realment és una llàstima que no s'actués més a fons en aquesta estació quan es va reformar, ja que si per una banda durant la major part de l'any genera molt pocs viatgers, a l'estiu en genera molts, i l'andana de vies 1/2 (les principals) és molt estreta.
-Estaria bé que s'eliminés la via 6 per eixamplar l'andana fins a la via 4 (sense andana), alhora permetent un millor accés a l'estació des del costat mar, i fins i tot una millor comunicació interna del poble (l'andana de via 6 s'utilitza com a carrer, tot i que de manera una mica irregular).
A Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]
-Res de nou.