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Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Thursday 15/10/2015 22:48
by Don Ramón
Sobre las nuevas líneas me preocupan dos cosas:
Primero, la vueltísima del V11 (se aprecia muy bien aquí: http://www.novaxarxabus.bcn.cat/sites/d ... e_2015.jpg), que obviamente el plano chupiguay tan rectilíneo no la refleja. Supone un revuelo de 690 metros desde el cruce de General Mitre hasta con Via Augusta volver a Via augusta, para un tramo que serían 210 metros de distancia (lo he medido porque soy así de autista). Si ese revuelo que más que triplica la distancia en un sitio que se podría hacer un simple giro desde G. Mitre a Via Auaugsta debe ser una línea "rectilínea" que baje dios y lo vea.

Lo segundo es la Av. Tibidabo. He leído por ahí que van a poner carril bus en esta avenida, pero no han detallado. Ese carril bus supondrá la eliminación del carril de servicios me imagino. Hasta aquí bien, pero que pasará con el Tramvia Blau? Los coches tendrán que seguir compartiendo carril con el tranvía, y seguramente usarán el carril bus para rebasar el tranvía, si es que no se deja como carril de servicios en fines de semana y festivos. Me parece muy chapucero esto, cuando toda la lógica indicaría de poner un carril bus-tranvía en el centro de la calzada, dejando el ex-carril de servicios para la circulación de coches, se pueden poner paradas a modo de pequeños "andenes" de acera con la parada, como en esta foto del tranvía de Zúrich: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 688400.jpg. Esas paradas también podrían permitir recuperar las paradas intermedias del Tramvia Blau, sin ese estúpido argumento de la "seguridad".

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Thursday 15/10/2015 23:13
by oriolp13
Don Ramón wrote:Sobre las nuevas líneas me preocupan dos cosas:
Primero, la vueltísima del V11 (se aprecia muy bien aquí: http://www.novaxarxabus.bcn.cat/sites/d ... e_2015.jpg), que obviamente el plano chupiguay tan rectilíneo no la refleja. Supone un revuelo de 690 metros desde el cruce de General Mitre hasta con Via Augusta volver a Via augusta, para un tramo que serían 210 metros de distancia (lo he medido porque soy así de autista). Si ese revuelo que más que triplica la distancia en un sitio que se podría hacer un simple giro desde G. Mitre a Via Auaugsta debe ser una línea "rectilínea" que baje dios y lo vea.

Lo segundo es la Av. Tibidabo. He leído por ahí que van a poner carril bus en esta avenida, pero no han detallado. Ese carril bus supondrá la eliminación del carril de servicios me imagino. Hasta aquí bien, pero que pasará con el Tramvia Blau? Los coches tendrán que seguir compartiendo carril con el tranvía, y seguramente usarán el carril bus para rebasar el tranvía, si es que no se deja como carril de servicios en fines de semana y festivos. Me parece muy chapucero esto, cuando toda la lógica indicaría de poner un carril bus-tranvía en el centro de la calzada, dejando el ex-carril de servicios para la circulación de coches, se pueden poner paradas a modo de pequeños "andenes" de acera con la parada, como en esta foto del tranvía de Zúrich: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 688400.jpg. Esas paradas también podrían permitir recuperar las paradas intermedias del Tramvia Blau, sin ese estúpido argumento de la "seguridad".
O com jo vaig veure a Potsdam: el carril de circulació sencer s'eleva, fent alhora de parada de tramvia (i al haver-hi l'acera aixecada, els cotxes no poden correr). La gent s'espera i quan arriba el tramvia s'acosta i creua el carril dels cotxes.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Thursday 15/10/2015 23:19
by wefer
Don Ramón wrote:Me llama la atención la línea propuesta por la Diagonal.
Psch... tenint en compte que n'hi ha una altra que farà tota la Meridiana duplicant el traçat de la L1, pots esperar qualsevol barbaritat.

Per cert, fa uns dies vaig provar de fer (novament) un trajecte fent servir la xarxa quadriculada i la meva opinió continua essent la mateixa del primer dia: és una pèrdua de temps i una incomoditat enorme haver de fer transbordament entre línies encara que sigui en ple dia laborable. I en dia festiu... no vull ni imaginar-m'ho.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Friday 16/10/2015 0:12
by Don Ramón
wefer wrote:
Don Ramón wrote:Me llama la atención la línea propuesta por la Diagonal.
Psch... tenint en compte que n'hi ha una altra que farà tota la Meridiana duplicant el traçat de la L1, pots esperar qualsevol barbaritat.
Muy cierto.

wefer wrote:Per cert, fa uns dies vaig provar de fer (novament) un trajecte fent servir la xarxa quadriculada i la meva opinió continua essent la mateixa del primer dia: és una pèrdua de temps i una incomoditat enorme haver de fer transbordament entre línies encara que sigui en ple dia laborable. I en dia festiu... no vull ni imaginar-m'ho.
También en esto te doy bastante la razón, a mi por lo general tampoco me está gustando nada todo este concepto, salvo algunas cosas que han salido bien pero casi por accidente, como el H12, que encima nos ha costado perder otras líneas que eran útiles, y que en ese caso concreto encima se ve saturado y pide a gritos su conversión a tranvía.
De salida no me opongo al concepto de tener que hacer algún trasbordo más, pero eso sencillamente no funciona en una red de bus tipo convencional como la de Barcelona. Sencillamente la velocidad, frecuencia y regularidad no da de sí, y jamás lo hará si no hay un replanteamiento a gran escala de la infraestructura y el funcionamiento del bus:
1º: Los carriles bus por el lado derecho de la calzada son casi por definición lentos e ineficientes, ya que se comen los giros a la derecha, entradas/salidas, taxis con sus apeos y Esperanza Aguirre llendo 1 minuto al cajero.
2º: Prioridad semafórica inexistente.
3º: Entrada solo por la puerta delantera que causa retrasos cuando hay aglomeraciones.
4º: Pésimo trazo de las líneas con igual de muchas vueltas que antes (excelente ejemplo: Lo del V11).

Para que lo de los trasbordos funcione habría hecho falta una reforma de verdad del sistema de bus, no del todo un BRT, pero algo a medio camino, con viales bidireccionales en el centro de la calzada, con prioridad semafórica (tipo Pg. Colom), líneas rectilíneas de verdad con hartos giros exclusivos donde hiciera falta, buses que permiten entrar y salir por todas las puertas con validadoras en el el interior y máquinas de venta en todas las paradas que no tengan correspondencia con Metro, FGC o Tram. Que conste que no estoy reinventando la rueda, sino solo aplicando conceptos que se usan en muchas ciudades, y que requerirían una inversión muy ligera, pero mucha desconsideración hacia las necesidades del coche. Con eso se podría alcanzar una frecuencia real de 3-5 minutos (dependiendo de la línea y el tramo, posiblemente reforzar tramos céntricos con servicios parciales), y velocidades alrededor de los 15km/h, con lo cual el sistema de transbordos sí funcionaría.

Hoy por hoy, la NoXarBus es una gran chapuza, hecha para verse bonita sobre el papel (literalmente, vistos los planos "tipo Metro" que son tan fieles a la realidad como yo soy Papá Noel), y que viene a complementar una red de Metro sobredimensionada y chapucera, y una red de tranvía infradimensionada y chapucera. Un cúmulo de chapuzas que entre ellas sólamente contentan a gente que solo sale de sus despachos para coger el coche oficial, y que nos deja eternamente a la espera de esa gran mejora que finalmente dé sentido a todas estas chapuzas. Pero por mucha L9 y tranvía por la Diagonal (que ambos bienvenidos sean) eso no arreglará la pésima planificación que se está haciendo.

Hace falta de una puñetera vez un plan de transportes para Barcelona que diseñe una red coherente, partiendo de lo que hay, y lo que se puede hacer, no planes fantásticos donde metemos tropecientas líneas de Metro más con calzador, donde dibujamos líneas de bus rectilíneas que en realidad hacen eses y se comen todo el tráfico del mundo, y donde dejamos el tranvía siempre a medio camino de que tenga sentido (sea en la Diagonal, Badalona, EdF+Drassanes o Esplugues).
Tengo la sensación de que el nuevo ayuntamiento tiene una mentalidad algo mejor en respecto al transporte público (nada para echar cohetes, pero un buen paso adelante desde Porcioles -perdón-, Trias), pero sencillamente no veo que haya el impulso para realmente diseñar un plan coherente. Nadie quiere echarse encima a los NIMBYs que se quejaran de que tendrán que caminar 100 metros más al bus, o porque no les sale de las narices que pase un tranvía por su preciosa avenida con 6 carriles para preciosos coches. Seguiremos haciendo chapuza sobre chapuza con todo aguantado con chicle, pero con preciosos planitos de los que fardar. Y mientras así sigamos, seguiremos con un transporte que a precio de primer mundo da un servicio de tercero, y con un país/región que proclama a los cuatro vientos lo solidario y socialmente comprometido que es pero sigue subordinando el transporte público al coche y la moto. Y sobre todo, seguiremos siendo un portento de ineficiencia e ineficacia que es la marca identitaria de España.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Friday 16/10/2015 14:52
by Renfe445
wefer wrote:Per cert, fa uns dies vaig provar de fer (novament) un trajecte fent servir la xarxa quadriculada i la meva opinió continua essent la mateixa del primer dia: és una pèrdua de temps i una incomoditat enorme haver de fer transbordament entre línies encara que sigui en ple dia laborable. I en dia festiu... no vull ni imaginar-m'ho.
Lo mismo digo yo.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Friday 16/10/2015 15:58
by Miquel
Renfe445 wrote:
wefer wrote:Per cert, fa uns dies vaig provar de fer (novament) un trajecte fent servir la xarxa quadriculada i la meva opinió continua essent la mateixa del primer dia: és una pèrdua de temps i una incomoditat enorme haver de fer transbordament entre línies encara que sigui en ple dia laborable. I en dia festiu... no vull ni imaginar-m'ho.
Lo mismo digo yo.
Doncs si cada dia heu de fer un Carmel Alt - Sarrià en bus ja ni t'explico (86 + 19 + 60 o 73 + 22/75), tot un luxe (sense tenir en compte les perfectes freqüències d'aquestes línies, ni els meravellosos "tours" per cada racó pel que passen)! I en Cap de Setmana no t'ho pots imaginar, ja que bàsicament arribes abans caminant. :bleah

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Friday 16/10/2015 16:57
by Don Ramón
Miquel wrote:
Renfe445 wrote:
wefer wrote:Per cert, fa uns dies vaig provar de fer (novament) un trajecte fent servir la xarxa quadriculada i la meva opinió continua essent la mateixa del primer dia: és una pèrdua de temps i una incomoditat enorme haver de fer transbordament entre línies encara que sigui en ple dia laborable. I en dia festiu... no vull ni imaginar-m'ho.
Lo mismo digo yo.
Doncs si cada dia heu de fer un Carmel Alt - Sarrià en bus ja ni t'explico (86 + 19 + 60 o 73 + 22/75), tot un luxe (sense tenir en compte les perfectes freqüències d'aquestes línies, ni els meravellosos "tours" per cada racó pel que passen)! I en Cap de Setmana no t'ho pots imaginar, ja que bàsicament arribes abans caminant. :bleah
Pues justamente ese trayecto saldrá ganando mucho con la unión del 22 y el 73...

Lo que veo que va a ser un desastre monumental es que sin carril bus en Pg. Bonanova, el trayecto del 73 tendrá una regularidad (o ausencia dé) que dará gusto. Espero que se tomen medidas, el Pg. Bonanova necesita carriles bus YA MISMO.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Friday 16/10/2015 17:22
by Miquel
No solo el Pg. Bonanova necesita carril Bus, Pg de Sant Gervasi entre Av. Tibidabo y Pl. Alfonso Comín también ya que esa calle es una completa ratonera. De hecho, creo que el bus iría mas rápido por Av. Tibidabo e Isaac Newton!

Dan ganas de cortarse el cuello cuando han pasado 10 minutos y aún intentas llegar al Pg. Vall d'Hebron habiendo salido del terminal de Av. Tibidabo. :cop
Este problema debe solucionarse con la H4, pues debe ser una línea rápida y no se puede hacer perder el tiempo de este modo al personal.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Friday 16/10/2015 17:41
by sag470
Vet aquí, un dels trajectes més imposibles. Jo proponia la H4 pel Carmel procedent de Z.Univeristària per acabar a la part alta de St.Andreu, via pg.Bonanova, pg.M.D.Coll, D.Alighieri, Castellà, Dr.Pi i Molist (o Piferrer) i pg.Valldaura. Donaria servei a un corredor per damunt la H6 francament dificil de moure's. La 73 es mantendria tal qual i es faria un bon intercanviador a Torras i Bages entre el metro L1, la 73, la H4 i la B19.
Albert Llauger wrote:Respecte a les línies ja en servei i les planejades, aquestes són les meves propostes de millora:

-La H6 posar-la per Ronda Guinardó en ambdós sentits, amb un recorregut més directe i donant cobertura a l'Hospital de Sant Pau.
-Fer arribar la H8 fins a Bon Pastor.
-Perllongar la H10 fins al centre de Badalona.
-Recuperar el projecte original de la H14 Zona Franca-Sant Adrià pel centre del Poblenou.
-Suprimir la H16 i recuperar el tram de la 41 fins el Fòrum.
-Perllongar la V7 fins a Montjuïc fusionant-la amb la 150.
-Fer arribar la V19 fins a la Pl.Alfonso Comín tal com estava previst, donant cobertura a l'Hospital Quirón.
-Mantenir la V27 fins al Pg. Marítim per donar cobertura a l'Hospital del Mar.
-Respecte a la V29, espero que no es quedi a la Sagrera i arribi fins a Roquetes, donant servei a una part de Nou Barris.
-Eliminar aquest mapa caòtic que presenten i posar sempre el que surten les línies amb els itineraris concrets i detallats.
-Replantejar l'àrea d'intercanvi Lesseps.
Concideixo en moltes de les propostes, principalment la H6 per la ronda. Són les mancances de les línies NXB actuals.
Segons el meu paper canviaria algunes:
- Escorçar la H10 a La Pau i realitzar un bon intercanviador amb línies de Tusgsal que fes arribar a varis punts de Barcelonés Nord. Seria com Ernest Lluch pero amb el potencial que té Collblanc. Nova parada terminal a Riera Blanca per poder realitzar trasbord cap a l'Hospitalet, i Baix Llobregat.
- Recuperar el trajecte de la 141 amb la H14 fins al Forum.
- Restaurar la H16 amb prolongació fins St.Adrià.
- Prolongar la H6 fins la Maquinista per conectar amb St.Andreu Comtal.
- Recuperar la 28 per tal de realitzar el trajecte de la 22 que desapareix i més quan desaparegui la 92. La V17 no pujaria al Carmel per anar fins pl.Kennedy. Terminal a Barceloneta per tal de posar articulats.
- Recuperar el trajecte de la 41 al Poblenou mitjançant la prolongació d'alguna línia que acabi a pl.Catalunya com la 63 o la 66.
- Deixar la V15 com una línia de caracter "turistic" fent-la baixar per la Rambla fins al Port Vell. Seguiria anant per Balmes i pg.Gràcia i enllaç cap a Tibidabo.
- Intercanviador Lesseps. La solució és fàcil: fer passar la H6 per la plaça o eliminar l'intercanviador.
- Baixar la V13 per Sant Antoni. Per la Rambla serà dificil d'agilitzar. A partir d'ara obligaran a trasbordar a la 24 a Universitat als usuaris actuals de la 64.

No us feu il·lusions

Posted: Friday 16/10/2015 18:13
by Guigui
Miquel wrote:Este problema debe solucionarse con la H4, pues debe ser una línea rápida y no se puede hacer perder el tiempo de este modo al personal.
Si ha de ser una línia ràpida com totes les altres, anem arreglats: em remeto a exemples com la vergonya dels semàfors de la Pl. Lesseps en sentit ascendent, que afecten el V17.

Una cosa són les ratlles dels plànols esquemàtics de la Noxarbus i les paraules grandiloqüents que en canten les delícies als fullets publicitaris, i l'altra la crua realitat.

Re: No us feu il·lusions

Posted: Friday 16/10/2015 19:20
by Miquel
Guigui wrote:
Miquel wrote:Este problema debe solucionarse con la H4, pues debe ser una línea rápida y no se puede hacer perder el tiempo de este modo al personal.
Si ha de ser una línia ràpida com totes les altres, anem arreglats: em remeto a exemples com la vergonya dels semàfors de la Pl. Lesseps en sentit ascendent, que afecten el V17.

Una cosa són les ratlles dels plànols esquemàtics de la Noxarbus i les paraules grandiloqüents que en canten les delícies als fullets publicitaris, i l'altra la crua realitat.
El problema rau en que la NXB havia de venir acompanyada de tota una sèrie d'actuacions a la via pública que no s'han realitzat. (A excepcions d'alguns carrils bus nous, algun que altre canvi de sentit i els intercanviadors).

Això no treu que les línies de la NXB han de tenir una velocitat superior, que ha de ser el seu propòsit ja que si no tanta parafernalia no serveix per a gran cosa. Canviar de 10 a V21 era per trigar menys en fer el corredor, no per que tot quedi igual.
En aquesta ciutat no es vol fer lloc al transport públic, i una cosa tant normal a qualsevol lloc seriós com la prioritat semafòrica aquí és un miratge. Cada cop que en fas una a favor del bus, mitja ciutat s'endú les mans al cap. Ara es parla de que al Passeig Valldaura es posarà Carril Bus, ja veurem quant triguen en queixar-se (si no ho han fet ja).

La NXB en comptes de ser una Xarxa de Bus d'altes prestacions (o com l'anomenem) s'ha quedat només en una redistribució de les línies (que també feia falta, però no el problema).

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Friday 16/10/2015 23:13
by Granolleri
Miquel wrote:No solo el Pg. Bonanova necesita carril Bus, Pg de Sant Gervasi entre Av. Tibidabo y Pl. Alfonso Comín también ya que esa calle es una completa ratonera. De hecho, creo que el bus iría mas rápido por Av. Tibidabo e Isaac Newton!

Dan ganas de cortarse el cuello cuando han pasado 10 minutos y aún intentas llegar al Pg. Vall d'Hebron habiendo salido del terminal de Av. Tibidabo. :cop
Este problema debe solucionarse con la H4, pues debe ser una línea rápida y no se puede hacer perder el tiempo de este modo al personal.
Molt em temo que a determinades hores el carril bus el farien servir els papàs i les mamàs (noti's el doble sentit) per deixar a les seves criatures davant de l'escola amb els seus 4x4 i similars.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 20/10/2015 13:30
by metring
http://www.btv.cat/btvnoticies/2015/10/ ... pedralbes/

Els veïns de la Zona Universitària proposen canviar l’inici i final de l’H4

Actualitzat el 20.10.2015 a les 09:30 Anna Feliu / Queralt Gómez

Els veïns de Pedralbles volen modificar alguns punts del recorregut de la nova línia de la xarxa ortogonal de bus H4, especialment la parada d’origen i final, que obligarà a traslladar el començament de la Línia 33. Per fer sentir la seves reivindicacions, els veïns es reuniran el 27 d’octubre amb tècnics de Mobilitat d’Ecologia Urbana i amb representants de TMB.

La nova línia de bus H4 ha de connectar la Zona Universitària amb el Bon Pastor. Tot i que s’havia de posar en marxa el mes de setembre, juntament amb les V11 i V13, el consistori en va endarrerir la implantació per poder consensuar-ne els recorreguts amb els veïns.

Els veïns de la Zona Universitària, a Pedralbes, estan contents amb la nova línia però volen introduir-hi millores al recorregut, com ara la parada d’origen i final. Asseguren que si es deixa tal com està projectat ara, s’hauria de traslladar el començament de la Línia 33, cosa que els generaria molèsties. Per això, proposen que el nou bus circuli per l’avinguda d’Esplugues.

Amagar la transcripció
La nova línia H4 unirà el barri de la Zona Universitària amb el del Bon Pastor, a Sant Andreu. Segons el dibuix que en fa l'Ajuntament, la parada d'inici i final seria aquesta a l'avinguda de l'Exèrcit. I això obligaria a canviar l'origen del 33 que es desplaçaria a la Diagonal. Els veïns no hi estan d'acord. Proposen que el nou H4 faci tot el camí per l'avinguda d'Esplugues i no es desplaci a la part baixa del barri.

ROSA MARIA CANALS, presidenta de l'AV Zona Universitària
“És inamovible que la parada del 33 acabi on estem perquè és a peu pla per tot el barri. Si volem pujar cap a l'avinguda d'Esplugues tenim el 54 i el 75 i allà podem fer intercanvi amb l'H4. No necessitem més pressió d'autobusos en aquesta zona.”

Els veïns de Pedralbes seran els primers en dir la seva en el procés participatiu que es farà per les tres noves línies d'autobús. Serà el 27 d'octubre i aquesta reunió es repetirà, barri a barri, amb tots els veïns afectats pel recorregut d'alguna de les línies.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 20/10/2015 14:34
by Don Ramón
Vaya panda de desgraciados, lo que pasa es que no les sale de las narices tener más autobuses fastidiándoles su tranquilidad. El final del 22 en Av. Esplugues es un desastre, te deja a como 500 metros de una cuesta sabrosísima para llegar a Z. Universitaria donde coger el Metro y una plétora de autobuses, aparte el 75 tiene una frecuencia que da lástima, y el 54 NO SUBE A AV ESPLUGUES. Encima de desgraciados, orates.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 20/10/2015 15:33
by premixero
es lo que yo digo, primero se piensa una red/linea por los "expertos" que bueno se supone que es una buena idea, "siempre mejorable" y luego vienen las aavv y compañia que en su afan de "mejorar" la idea la realidad es que solo piensan en que el bus pare mas cerca de casa que no haya que andar mas de 10 metros (exageración) o cambiar como en este caso porque me molestan..., pero nunca con una vision global.

PD- como anecdota el otro dia vi una carta al director de un periodico( no recuerdo si la vanguardia o el periodico) en el que un padre pedia que cambiasen el recorrido del V21 en la zona de la universidad en la vall d'hebron porque su hija tenia que andar 150 metros por la noche por la zona para buscar el bus y era un peligro.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 20/10/2015 15:46
by Miquel
premixero wrote:PD- como anecdota el otro dia vi una carta al director de un periodico( no recuerdo si la vanguardia o el periodico) en el que un padre pedia que cambiasen el recorrido del V21 en la zona de la universidad en la vall d'hebron porque su hija tenia que andar 150 metros por la noche por la zona para buscar el bus y era un peligro.
Com a veí del barri, t'asseguro que de perill no n'hi ha cap. (I totes aquestes llegendes urbanes de que els Senglars van a atacar-te també, de fet, si veuen humans solen fugir i amagar-se cames ajudeu-me, altre cosa es que hi hagi idiotes que els empaitin i aquests es defensin). I si surt de la universitat de nit i no vol baixar fins a Pl. Botticelli (que de fet passa per allà expressament pels que baixen de Mundet perdent 2 o 3 minuts) sempre pot anar al terminal de Montbau - Vayreda sortint per la porta oest, que està just al costat.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 20/10/2015 17:54
by Eduardo
Els veïns de la Zona Universitària, a Pedralbes, estan contents amb la nova línia però volen introduir-hi millores al recorregut, com ara la parada d’origen i final. Asseguren que si es deixa tal com està projectat ara, s’hauria de traslladar el començament de la Línia 33, cosa que els generaria molèsties. Per això, proposen que el nou bus circuli per l’avinguda d’Esplugues.

Amagar la transcripció
La nova línia H4 unirà el barri de la Zona Universitària amb el del Bon Pastor, a Sant Andreu. Segons el dibuix que en fa l'Ajuntament, la parada d'inici i final seria aquesta a l'avinguda de l'Exèrcit. I això obligaria a canviar l'origen del 33 que es desplaçaria a la Diagonal. Els veïns no hi estan d'acord. Proposen que el nou H4 faci tot el camí per l'avinguda d'Esplugues i no es desplaci a la part baixa del barri.

ROSA MARIA CANALS, presidenta de l'AV Zona Universitària
“És inamovible que la parada del 33 acabi on estem perquè és a peu pla per tot el barri. Si volem pujar cap a l'avinguda d'Esplugues tenim el 54 i el 75 i allà podem fer intercanvi amb l'H4. No necessitem més pressió d'autobusos en aquesta zona.”

Els veïns de Pedralbes seran els primers en dir la seva en el procés participatiu que es farà per les tres noves línies d'autobús. Serà el 27 d'octubre i aquesta reunió es repetirà, barri a barri, amb tots els veïns afectats pel recorregut d'alguna de les línies.[/quote]

Para nada estoy deacuerdo en cambiar el inicio y final a la Av. de Esplugues ya que lo considero poco atractivo de cara la su nueva demanda. La nueva línea H4 desde mi punto de vista debe de tener conectividad directa con la líneas 3 y 9 de metro en Zona Universitaria, ésta última que irá al Aeropuerto también tiene previsto entrar a principios del próximo año. Además de conectar con otros autobuses importantes de la ciudad, las líneas de suburbanos L14- L97 y L79 procedentes del baix Llobregat mas las de Soler y Sauret entre otras; sin duda una gran área de movilidad. Por tanto y desde mi humilde opinión ya pueden ir buscado hueco que el barrio es muy amplio y la Diagonal muy abierta con amplias calzadas en ambos sentidos, para ya venir diciendo que "no cabe", ojalá nos la trajeran a Sant Boi vaya! si le hacíamos un hueco :)

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 20/10/2015 19:17
by sag470
Osea, perfieren tener una línea menos que les comunique con toda la parte alta de Bcn, puesto que la 60 no bajará.
Además seguro que la 33 solo moveran la parada de la caserna a donde la parada de la 60, osea 50m más cerca de los edificios.
Una solución sería proponer que llegara la H4 hasta Coronel Valenzuela para llegar a la zona universitaria sur y a palau reial, y mejor correspondencia con los interurbanos que salen por la Diagonal. Asi podrian dejar la 33 donde está.
Mucho no han pensado porque la 54 no sube a av.Esplugues, pero es que desaparecerá próximamente. Y la 75 más de los mismo, a no ser que quede como refuerzo escolar con freqüencia mayor a los 30 min actuales. Cosa que dudo.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 20/10/2015 23:33
by oscsanchez6
sag470 wrote:Osea, perfieren tener una línea menos que les comunique con toda la parte alta de Bcn, puesto que la 60 no bajará.
Además seguro que la 33 solo moveran la parada de la caserna a donde la parada de la 60, osea 50m más cerca de los edificios.
Una solución sería proponer que llegara la H4 hasta Coronel Valenzuela para llegar a la zona universitaria sur y a palau reial, y mejor correspondencia con los interurbanos que salen por la Diagonal. Asi podrian dejar la 33 donde está.
Mucho no han pensado porque la 54 no sube a av.Esplugues, pero es que desaparecerá próximamente. Y la 75 más de los mismo, a no ser que quede como refuerzo escolar con freqüencia mayor a los 30 min actuales. Cosa que dudo.
Crec que la demanda dels veïns de no moure el terminal del 33 és força lògica. Volen posar-lo on acaba actualment el 60 (font: http://prod-mobilitat.s3.amazonaws.com/ ... ATpfxR2y6e). Aquest terminal queda força apartat de l'actual.

Per mi, la millor solució és que la parada actual del 60 de davant del Bruc (uns metres endevant del terminal del 33) servís de terminal de l'H4, deixant tal qual el del 33 i el de la 60, ja que les dues agafen força passatge als seus respectius terminals.

Si el problema és l'acumulació de busos davant el Bruc (tot i que sota el meu punt de vista ho dubto), faria baixar l'H4 on acaba actualment el 60 per suplir el recorregut que deixarà de fer si finalment s'apliquen les mesures que proposa l'Ajuntament. Això comportaria l'augment del temps de volta (no més de 5 minuts) però una millor connectivitat amb l'intercanviador de busos, tram i metro de Zona Universitària i Palau Reial.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Thursday 22/10/2015 2:38
by Don Ramón
Hoy he ido a una de estas sesiones informativos, y ha sido absolutamente deprimente. Ante cualquier queja/sugerencia mía la respuesta ha sido básicamente que "esque si hacemos eso habría graves problemas de tráfico y al final eso también perjudica al bus". No habrá carril bus en el Pg. Bonanova porque "no cabe", así que la gente que usan el 73 que se preparen para esperar 40 minutos el bus en hora punta cuando entre en funcionamiento el H4. Recordad mis palabras, el H4 lo acabarán partiendo o metiendo refuerzos desde Pl. Kennedy o algo así, por la gravísima irregularidad que generará el tramo del Pg. Bonanova en horas de tráfico.

El V13 terminará provisionalmente en Pl. Kennedy a la espera de las obras que permitan el giro frente al Cosmocaixa.