Page 80 of 104
Manteniment i trens nocturns
Posted: Friday 29/11/2013 23:03
by Guigui
No pots pretendre fer tasques de manteniment en una via mentre a la del costat passen trens a 300 km/h, amb la força de succió inclosa causada per l'aire que desplacen.
I no, els "Talgo" (suposo que vols dir els trenhotels) no són privats. Els trenhotels internacionals són d'un consorci mixt entre Renfe i SNCF anomenat Elipsos.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 30/11/2013 14:31
by gatvell
Tens raó Guigui, però menre es fa el manteniment es pot circular amb una velocitat reduïda i mantenir freqüències.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 30/11/2013 14:34
by oriolp13
gatvell wrote:Tens raó Guigui, però menre es fa el manteniment es pot circular amb una velocitat reduïda i mantenir freqüències.
Aleshores, si s'han de fer circular a velocitats reduïdes, per què fer-los passar per la LAV tenint una línia convencional?
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 30/11/2013 14:42
by gatvell
Per l'amplada de la via
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 30/11/2013 15:33
by oriolp13
gatvell wrote:Per l'amplada de la via
Cert, no hi pensava.
Tot i això, crec que fent-los reduïr la velocitat l'únic que es podria fer al fer-los circular per línies d'AV és per evitar el problema d'ample de via, ja que al anar més lentament el temps de circulació augmentaria considerablement.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 30/11/2013 16:31
by alf_
gatvell wrote:Suposo que aquest manteniment de la LAV no deu ser tallant la via en ambdós sentits, deuen fer una via i després l'altre. Així que anant en compte (tot i que deuen estar senyalitzades per ambdós sentits) es podria fer igualment el servei.
Suposo que es deu volguer cercar la redibilitat màxima dels AVE en detriment dels Talgo (privats, oi?)
Los Talgos no son privados, es el nombre de otro tipo de servicio de Renfe, tomado del fabricante de las ramas de vagones que conforman esos servicios (trenes marca TALGO "Tren Articulado Ligero Goicoechea Oriol"). Lo que pasa simplemente es que se busca como dices el máximo beneficio de los AVEs -- bueno, no el máximo beneficio, sino trasvasar el máximo de viajeros para de alguna manera poder justificar las LAV, que al menos según el criterio de la UE no hay viajeros de tren suficientes en toda España para justificar una sola. Es decir, has construido una LAV a criterio político, para comprar votos, pero si ahora esa LAV no la usa nadie quedas como un perfecto inútil, así que se toma la misma medida que ya tomó en los años 30 en EE.UU. la General Motors para hacer que la gente se compre coches: Eliminar las alternativas. Y mientras en EE.UU. se cerraron en su día cientas de redes de tranvía, ahora pasa lo mismo en España con el AVE y el tren convencional: Eliminamos la alternativa barata, y dejamos el AVE como única opción, eso sí, una opción solo para algunos (igual que el coche), no para todos como lo es el tren convencional (y el transporte público). En la España de los años 2000 como en el EE.UU. de los años 30 la gente pobre acaba relegada al transporte menos competitivo y menos atractivo imaginable, el autobus.
La ciudadanía es cómplice de estos esquemas en función de como se dejan comprar su voto por el AVE, y a través del menosprecio del tren convencional (vamos, que demasiada gente se cree los cuentos chinos de que AVE=moderno y tren convencional=deficitario).
Ample de via
Posted: Saturday 30/11/2013 17:13
by Guigui
gatvell wrote:Per l'amplada de la via
A França, cap problema. A més, cal pensar que a les 0 hores has d'haver deixat l'LAV, cosa que si prenem El Soler, el tren pot sortir tranquil·lament de Barcelona a les 22 hores i a ser a les 5 a qualsevol punt on pugui tornar a prendre l'LAV o entrar a Suïssa.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 02/12/2013 0:41
by Sagrerenc
La meva parella ja té el bitllet per al primer tren de la història que uneix Tolosa i Barcelona, AVE 9735 amb sortida el 15 de desembre a les 20h24 de Toulouse-Matabiau, arribada a les 23h26 a Barcelona-Sants. Preu: 39 euros amb la tarifa Prem's. Quina llàstima que jo no pugui acompanyar-la...
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 02/12/2013 19:44
by alf_
Sagrerenc wrote:La meva parella ja té el bitllet per al primer tren de la història que uneix Tolosa i Barcelona, AVE 9735 amb sortida el 15 de desembre a les 20h24 de Toulouse-Matabiau, arribada a les 23h26 a Barcelona-Sants. Preu: 39 euros amb la tarifa Prem's. Quina llàstima que jo no pugui acompanyar-la...
Creo que ya había Talgos que iban de Barcelona a Toulouse, si eso el primer tren
de alta velocidad.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 02/12/2013 20:27
by Sagrerenc
alf_ wrote:Sagrerenc wrote:La meva parella ja té el bitllet per al primer tren de la història que uneix Tolosa i Barcelona, AVE 9735 amb sortida el 15 de desembre a les 20h24 de Toulouse-Matabiau, arribada a les 23h26 a Barcelona-Sants. Preu: 39 euros amb la tarifa Prem's. Quina llàstima que jo no pugui acompanyar-la...
Creo que ya había Talgos que iban de Barcelona a Toulouse, si eso el primer tren
de alta velocidad.
Ah sí? Quan van deixar de circular? Ara mateix l'únic tren que fa el trajecte és el Trenhotel Barcelona-París, però no té parada comercial a Tolosa...
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 03/12/2013 10:48
by Sagrerenc
Adjunto gràfica del diari Midi Libre on es visualitzen els horaris i preus de tots els serveis:
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 05/12/2013 8:11
by genissimon
[quote=Diari de Girona, 5 de desembre de 2013"]
França reprèn l´estudi per unir Perpinyà i Montpeller amb TAV
[...]
[/quote]
Modificacions d'horaris
Posted: Thursday 05/12/2013 22:13
by Guigui
La línia Barcelona-Figueres guanya tres nous trens d'alta velocitat per sentit a partir del 15 de desembre
Renfe avança l'horari del primer TAV des de Figueres i retarda la sortida del darrer comboi que surt de Madrid
http://www.ara.cat/comarquesgironines/B ... 95969.html
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 07/12/2013 10:11
by xevi
Entrevista al president de SNCF on parla del TGV a Barcelone (en francès)
http://www.youtube.com/watch?v=eF8yH8Q2mAU
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 07/12/2013 13:59
by davida
Com tots els canvis porten efectes secundaris.
El proper dia 14 es l'ultim Costa Brava fins Cerbere i el 15 l'ultim Portbou - Barcelona - Madrid
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Wednesday 11/12/2013 9:29
by wefer
Segons m'acaba de dir una persona que ho ha pogut fer, actualment ja s'estan fent viatges amb AVE directe BCN-Perpinyà (amb possibilitat de seguir a París) i viceversa per a persones convidades com per exemple personal d'agències de viatges per conèixer el servei. Algú en sap alguna cosa?
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Wednesday 11/12/2013 9:51
by wefer
Em responc a mi mateix: ahir dimarts 10 es va fer un viatge per promocionar el trajecte BCN-Perpinyà-París entre les agències de viatges. La sortida de BCN es va fer amb un AVE destinació Toulouse, mentre que la tornada es va fer amb un TGV (en desconec la procedència).
Com a curiositat, els viatgers normals que pagaven bitllet i que venien en el TGV sentit BCN van haver de baixar a Figueres per fer el transbordament al tren convencional, mentre que els convidats van poder continuar fins a Sants convertint-se en les primeres persones a lienes al món ferroviari en fer el viatge Perpinyà-BCN.
Aquesta és la única foto que m'ha pogut passar del primer (que jo sàpiga) TGV amb passatgers que arriba a Sants:
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Wednesday 11/12/2013 11:15
by metring
Quina sort! Ja podien haver-ho dit a entitats relacionades!
Inauguració milionària en lloc de multimilionària
Posted: Wednesday 11/12/2013 13:48
by Guigui
Espanya i França faran una inauguració de perfil baix del primer TGV directe a París
Tot i que Mariano Rajoy va dir el 27 de novembre que "es farà una inauguració d'alt nivell" i que "se celebrarà com es mereix", l'acte d'aquest diumenge 15 de desembre comptarà només amb la ministra de Foment, Ana Pastor, i el seu homòleg francès, a més del conseller Santi Vila i l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias
http://www.ara.cat/societat/Espanya-Fra ... 95588.html
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 12/12/2013 16:30
by voltrega
Dues imatges d'hair 11 del 12 a Sant Andreu - Sagrera, els AVE S100 en simulacio comercial, jo no sabia quin era cada un pero alla estava el señor JAUME ROCA LLAURO, autor d'alguns llibres ferroviaris amb la seva malla horaria i el primer es el Toulouse i el segon el Lyon. Vam estar esperant el TGV de Paris fins les 14:00 pero no va passar, tenia que haver passat sobre les 13:20, desconec si va passar quan varem marxar.