Page 9 of 25

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Friday 16/10/2009 9:04
by metring
http://www.avui.cat/sabadell/notices/20 ... a_3826.php

Ja han començat els treballs per fer la llosa de superfície a la futura estació de la Creu Alta


S'ha previst que a principis de l'any vinent es recuperi el trànsit rodat pel carrer Pi i Margall
Asabadell.cat

Ult. Act. 15/10/2009 19:05

Més enllà dels avenços més visibles de les obres de perllongament dels FGC, és a dir, Metro Sabadell, a llocs com l’avinguda de Josep Tarradellas, on des del 29 de setembre s’ha recuperat el pas de vehicles per la superfície, altres àmbits de l’obra continuen avançant. Un bon exemple d’això són els treballs a l’estació de la Creu Alta, on ja s’ha acabat la construcció de les pantalles de l’estació i ha començat la construcció de la llosa de superfície. La finalització d’aquesta llosa, així com de les pantalles de les futures escales de l’estació, està prevista per al primer trimestre de l’any, moment a partir del qual es podrà reprendre el trànsit rodat pel carrer de Pi i Margall.

En una situació similar es troba la ronda de Navacerrada, entre el carrer de Corones i la plaça de Navacerrada, on una vegada acabades les pantalles d’aquest fals túnel, es comença a construir la llosa superior. Quan s’hagi fet la llosa es podrà recuperar la urbanització superior.

Finalment, la instal·lació que ha de permetre l’entrada de la tuneladora també ha fet un avenç important. Si fa uns mesos teníem un rebaix molt pronunciat del terreny que mostrava el perfil de l’antic torrent del Capellà, ara gairebé s’ha recuperat la superfície havent “deixat” enterrat al fons del torrent el túnel que enllaça el pou per al futur subministrament de la tuneladora i el pou per on s’introduirà la màquina. A principis de l’any vinent està previst que comenci a muntar-se la tuneladora.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Friday 18/12/2009 23:10
by metring
http://www.avui.cat/sabadell/notices/20 ... p#comments

L’estació del Metro a Gràcia estarà soterrada

L’alcalde anuncia que els 400 últims metres del pas dels Ferrocarrils per Sabadell aniran sota terra. D’aquesta manera s’uniran els barris de Gràcia i el de Can Feu amb un nou passeig on ara hi ha les vies
Cristina Farrés
Sabadell Estació
Ult. Act. 18/12/2009 19:37

L'estació del sud dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell amb el projecte del Metro anirà soterrada. Responent a una vella reivindicació veïnal, l’alcalde, Manuel Bustos, va anunciar divendres que s’havia arribat a un acord amb la Generalitat perquè el Metro vagi pràcticament al 100% pel subsòl del municipi. Una actuació que costarà uns 26 milions d’euros més dels que s’havien previst inicialment.

A part de reduir l’impacte visual, el pas més important d’aquesta iniciativa serà recuperar tot l’espai que actualment ocupen les vies, el qual es reconvertirà en un nou passeig que unirà el barri de Gràcia i el de Can Feu, dotant-los d’una nova zona de descans important. Aquesta urbanització estarà finançada per l’Ajuntament de Sabadell, mentre que el soterrament serà pagat per la Generaliat.

Pel que fa al temps d’execució, Bustos va assegurar que “es farà en el mateix temps que s’havia previst inicialment però d’una manera diferent”. Recordant alhora que el projecte inicial del Metro de Sabadell també es va modificar amb l’incorporació de les 270 places d’aparcament soterrat a la plaça d’Espanya i l’ampliació del pàrquing de sota la plaça del Doctor Robert, que tindrà 150 llocs d’aparcament i “resoldrà les sortides i els accessos al centre de Sabadell, que ara no són els adequats”, en paraules de l’alcalde.

D’altra banda, també cal tenir present que en el seu moment es va variar l’ubicació de la cua de maniobres del carrer Himalaya, al nord de la ciutat. Segons la valoració de Bustos, amb el planejament final hi ha “una afectació menor” d’aquesta infraestructura al veïnat amb un nou traçat que ja té previst el perllongament del Metro fins a Castellar del Vallès.

Més infraestructures
Repassant el que ha donat de sí el 2009, un any marcat sobretot per la crisi econòmica, l’alcalde va enumerar les noves infraestructures amb les que s’està dotant la ciutat. Ja que, malgrat la retallada de tots els pressupostos, a Sabadell es manté “una inversió de més de 1.000 milions d’euros entre sector públic i privat” tal com va assegurar Bustos, un treball que s’ha de fer conjuntament per aconseguir “equilibri”.

Així doncs, va parlar de la Ronda Oest, les obres de la qual avancen segons el calendari previst i que suposarà “el lligam amb el Quart Cinturó” a més de la nova sortida pel nord cap a l’autopista. Una carretera que segons l’alcalde té “un impacte compatible” amb la ciutadania i el medi ambient perquè bona part del seu traçat és soterrat.

Igualment, també es va destacar els nous vials de Sant Pau de Riu-Sec, el 95% dels quals estan executats. I és que entre ells hi ha el nus del Vallès, la gran rotonda que definirà els enllaços pel sud de Sabadell i municipis de l’entorn, que ha d’estar acabada a l’estiu del 2011.

Absurditats, i a sobre cares

Posted: Friday 18/12/2009 23:20
by Guigui
Quina necessitat hi ha de soterrar? Si no recordo malament, l'entrada a Sabadell discorre entre naus industrials. Ara resulta que les teulades d'uralita també tenen "dret" a no haver de "suportar" el tren?

Si el problema és de connexió dels dos costats de la via, n'hi ha prou amb un pont per a vehicles (són 400 metres, segons la notícia) i vàries passarel·les per a vianants. Ja està bé de satisfer capricis a costa del contribuent!

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Saturday 19/12/2009 1:43
by UT596001
Guigui wrote:Quina necessitat hi ha de soterrar?
Evitar l'enderroc de més de vint vivendes al barri de Gràcia de Sabadell que actualment es troben molt a prop del túnel actual per lo superficial que va. La idea inicial era tirar les vivendes a terra i mantenir l'estació en superfície, però finalment s'ha decidit això per no tirar les vivendes.

Igualment, això ja almenys dos anys que se sap i està aprovat així, no és cap notícia nova.

26 milions pel canvi decidit fa dos anys?

Posted: Saturday 19/12/2009 14:34
by Guigui
Aleshores, això:
Una actuació que costarà uns 26 milions d’euros més dels que s’havien previst inicialment.
fa referència al canvi decidit fa dos anys?

Bé, si és per salvar habitatges, està plenament justificat (i potser acabi sortint més barat d'aquesta manera). I, almenys, no triplica el pressupost previst com la línia de metro, ai no, de metro automàtic, ai no, de metro soterrat, ai no, ara ja m'he perdut, més llarga d'Europa... o era de la meva barriada?

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Monday 21/12/2009 20:37
by 122-042-132
Bustos anuncia que el tram dels FGC entre Gràcia i Sant Quirze serà subterrani
És que veus aquests titulars i t'agafa de tot. Ja sè que Gràcia és també una barriada de Sabadell, però de primer, quin ensurt!. Salut

Serà subterrani!

Posted: Tuesday 22/12/2009 1:01
by Guigui
122-042-132 wrote:Bustos anuncia que el tram dels FGC entre Gràcia i Sant Quirze serà subterrani
I això el deu posar com una moto, infinitament més que si fos en superfície...

(Ja me l'imagino com el Nyunyes del Crackòvia quan diu: "És gratisss!")

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 20/01/2010 14:51
by trainman
Urbanisme 20/01/2010 11:22
Les obres de Metro Sabadell obligaran a construir una estació provisional a Gràcia-Can Feu







Núria Garcia-Samuel Crespo / Les obres de Metro Sabadell obligaran a crear una via paral·lela i una estació paral·lela a l'actual Sabadell-Estació, a Gràcia. Tot i que es desconeixen els detalls concrets d'aquesta obra, els responsables tècnics la consideren del tot necessària per començar a treballar a l'únic àmbit de les estacions dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Sabadell en el qual encara no es treballa. L'objectiu és poder soterrar l'estació i la resta de la via fins la sortida de la ciutat, a la zona del Castell de Can Feu, tal i com va anunciar l'alcalde, Manuel Bustos, i poder acoblar la línia dels Catalans amb el nou sistema de túnels i estacions que s'està fent a Sabadell. Juan Carlos Sánchez, tinent d'alcalde d'Urbanisme, ha apuntat que es tracta d'una obra "molt complexe" i que representarà unes feines prèvies per traslladar els serveis de la zona, com la canalització de l'aigua.

No obstant això, Sánchez ha recordat que es tracta d'uns treballs similars al que s'ha fet en d'altres àmbits com ara l'avinguda Josep Tarradellas o el Centre. Tot plegat començarà a fer-se a partir del dia 1 de febrer i, per aquest motiu, ja ha quedat constituïda la comissió de seguiment de la construcció de Metro Sabadell a Gràcia, de forma que han pogut parlar amb veïns i entitats d'alguns aspectes del projecte i com es desenvoluparan els treballs.

Obertura del trànsit a la Creu Alta
D'altra banda, Sánchez també s'ha reunit amb els membres de la Comissió de Seguiment de Gràcia, a la qual s'ha anunciat la propera obertura del trànsit entre l'Eix Macià i la plaça de la Creu Alta, una zona molt afectada per les obres de construcció. El màxim responsable d'Urbanisme municipal no ha volgut anunciar la data concreta d'aquesta obertura, però es farà durant les properes setmanes. Ara les obres ja estan molt avançades en aquest punt, de manera que la caixa de l'estació i les afectacions en superfícies poden desaparèixer progressivament. D'aquesta manera, podrà encetar-se la urbanització de la superfície i comerçar a perforar els túnels de cara a l'estiu.


http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Friday 22/01/2010 11:20
by trainman
Urbanisme 21/01/2010 14:07
Els responsables de l'Oficina del Metro preveuen l'obertura del carrer Pi i Margall el 19 d'abril







Núria Garcia-Samuel Crespo / El carrer Pi i Margall, a la Creu Alta, s'obrirà al trànsit el proper 19 d'abril. Ho ha anunciat el responsable municipal de l'Oficina del Metro, Daniel Criach, que ha apuntat que, d'aquesta manera, quedarà restablerta la circulació entre l'Eix Macià i la plaça de la Creu Alta. La data la van donar ahir els portaveus de la Generalitat, responsable de l'obra als veïns de la Creu Alta durant la reunió de la comissió de seguiment de les obres de la nova infrastructura sabadellenca al barri. La reobertura reduirà considerablement les afectacions de la construcció de Metro Sabadell a la Creu Alta, on hi haurà la tercera parada de la futura nova línia començant des del Parc del Nord. Segons ha apuntat el mateix Criach al programa A Bona Hora de RS94.6, la caixa de l'estació ja està enllestida i durant els propers mesos començarà la urbanització d'aquest tram de carrer, de forma que durant el mes d'abril pugui quedar obert a la circulació mentre els treballs prossegueixen a l'interior del cub de formigó. No s'obriran encara, no obstant, els trams tallats dels carrers Borràs i Papa Pius XI.

D'altra banda, l'altra gran novetat que avançava ahir Ràdio Sabadell 94.6 sobre la construcció d'una estació provisional al barri de Gràcia i Can Feu, ha quedat una mica més definida avui. Criach ha explicat, per exemple, que el nou edifici estarà situat a l'actual aparcament de Sabadell-Estació, amb l'entrada al carrer Sant Jordi i una nova entrada al carrer Enginyer Playà. El primer pas, però, és desviar tots els serveis que hi ha a la zona per tal de poder començar a treballar. L'estació actual s'haurà d'enderrocar per començar a construir l'estació soterrada, de forma que la nova andana quedarà situada al carrer Enginyer Playà, tot i que aquesta via no s'haurà de tallar, malgrat que sí que s'eliminarà un carril d'aparcament.

A més, en aquesta nova estació s'haurà de suspendre el servei "de dos o quatre dies", segurament en cap de setmana, per tal de connectar totes dues línies --l'antiga i el nou sistema de túnels--, tot i que encara falta força perquè arribi aquest moment. Aquesta obra es farà de forma paral·lela al soterrament de les vies fins a la zona de la plaça del Mil·lenari, unes feines que s'allargaran, aproximadament, durant tres anys més.

MÉS INFORMACIÓ
Ràdio Sabadell 94.6 A la Carta >> Daniel Criach, responsable de l'Oficina de Metro Sabadell: "L'estació provisional a Gràcia funcionarà a la tardor"


http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Friday 12/02/2010 11:17
by trainman
Els veïns de Gràcia veuen positiu que es soterri l'estació i presenten les seves propostes







Laura Díaz-Samuel Crespo / Els veïns de Gràcia es mostren molt satisfets de l'anunci de soterrament de Sabadell-Estació que es va fer fa uns dies, però ja han volgut deixar clar com volen que sigui la nova estació. En aquest sentit, Josep Miquel Casanovas, portaveu de la Junta de l'Agrupació de Veïns ha recordat que ells mateixos van elaborar una maqueta de com volien que fos la nova estació i que ha anat visitant diversos indrets, tot i que esperen poder mostrar-la properament al Casal Pere Quart. Alguns dels aspectes clau és que volen que desapareguin completament les barreres arquitectòniques de la nova estació, també han reclamat un nou aparcament que no sigui d'ús exclusiu pels usuaris de Metro Sabadell i que l'actual aparcament, situat a l'exterior de l'estació, es converteixi en un jardí que també pugui donar servei al barri. Casanovas ha apuntat que des de l'Ajuntament s'han mostrat oberts a la proposta feta pels veïns d'aquest barri sabadellenc.

D'altra banda, els veïns s'han mostrat contraris a la proposta de l'Entesa per Sabadell de no enderrocar aquest edifici. Segons Casanovas, el premi que va rebre l'edifici és per la seva funcionalitat, un fet que consideren que hauria de ser copiat en la nova estació, però això no significa deixar l'estació. En aquesta mateixa línia també s'ha pronunciat Juan Carlos Sánchez, tinent d'alcalde d'Urbanisme, que ha explicat que com ha govern han enviat la suggerència dels entesistes al Departament d'Obres Públiques i Política Territorial, però consideren poc probable que s'accepti ja que, en tot el procés, també es busca "la funcionalitat econòmica" i això no passaria, en principi, pel manteniment de l'edifici. D'altra banda, Sánchez ha agraït la tasca "exemplar" d'aquesta entitat i l'esforç que econòmic que han fet per elaborar la maqueta. En aquest sentit, han afirmat que demanaran la presència dels membres d'aquesta entitat veïnal en les taules de treball per definir com serà el futur de la nova estació i tindran les seves propostes molt en compte.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... ory=Barris

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Saturday 13/02/2010 12:40
by Altaria_Trianilla
trainman wrote: [...]que ha explicat que com ha govern han enviat la suggerència [...]
:'( :'( :'(

Analfabetisme

Posted: Saturday 13/02/2010 15:06
by Guigui
Si el sistema educatiu no és capaç de transmetre res, ni tan sols coneixements bàsics com llegir, escriure i comptar (vegeu l'ús compulsiu de les calculadores a les botigues), per a què serveix?

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Friday 26/02/2010 23:17
by Javi M
Hola;

¿Algú sap que se'n farà del túnel acctual de Sabadell i de l'estació de la Rambla?

Túnel de Sabadell Rambla

Posted: Friday 26/02/2010 23:29
by Guigui
En algun lloc d'aquest fil ho diu. Si no recordo malament, quedarà fora de servei, sense més.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Friday 30/04/2010 19:13
by Sagrerenc
El Punt, 30/04/2010 wrote: CiU vol que les estacions de la línia dels FGC a Sabadell duguin el nom dels barris

30/04/10 02:00 - Sabadell - EMILI AGULLÓ

El grup municipal de CiU defensarà en el ple de dimarts una proposta perquè «totes les estacions noves previstes en el perllongament dels FGC rebin el nom dels barris on s'ubiquen», segons va avançar ahir el regidor Toni Font. El text presentat per la federació planteja que les parades s'anomenin Gràcia-Can Feu, Centre, Creu Alta, Concòrdia- Torreguitart i Ca n'Oriac. La Generalitat, provisionalment, només preveu el primer i l'últim nom, i per a la resta de parades treballa amb les denominacions de Sabadell-Plaça Major, Creu Alta-Eix Macià i Plaça d'Espanya.

Font va posar d'exemple la majoria d'estacions de metro de Barcelona, que duen el nom dels barris als quals donen servei. Respecte a la hipotètica coincidència de noms entre l'estació del Passeig i la de Renfe Centre, tot i estar separades per uns 700 metres, Font va dir que «es tracta de línies diferents» i no hi hauria d'haver confusions.

(...)

LA FRASE
TONI FONT
REGIDOR DE CIU A SABADELL
«Tenim barris amb una llarga tradició històrica i el nom de les estacions no és una qüestió menor»
No hi hauria d'haver confusions perquè es tracta de línies diferents? Bravo, Sr. Font! Veig que vostè té un gran sentit de la intermodalitat.

No se'n saben estar

Posted: Friday 30/04/2010 19:51
by Guigui
CiU, en la seva línia: el transport públic vist des de la perspectiva d'un usuari compulsiu del cotxe privat.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Saturday 01/05/2010 11:00
by Altaria_Trianilla
Podria anomenar-se Centre-Plaça Major, ja que, de fet, aquesta estació sí estarà al centre de Sabadell i no la de renfe, que està una mica desplaçada del que és el centre pròpiament dit.

;)

Les estacions de rodalia podrien canviar de nom

Posted: Saturday 01/05/2010 13:03
by Guigui
El que podria pensar l'ATM és en canviar el nom de les estacions de Renfomentadif, ja que obeeixen a una lògica transportil superada. Però veient que l'estació més nova de la xaraxa de rodalia es diu, precisament, Terrassa Est, el tema no convida a ser massa optimistes.

Ara, això no és motiu per donar barra lliure a elucubracions sobre la suposada no confusió entre noms iguals.

Re: Les estacions de rodalia podrien canviar de nom

Posted: Saturday 01/05/2010 19:48
by Sagrerenc
Guigui wrote:Terrassa Est
"Terrasa Estación", segons la web de Renfe

:cop :cop :cop

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Tuesday 22/06/2010 18:55
by metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=40727

S'inicia el muntatge de la tuneladora que perforarà el primer túnel del perllongament de la línia d'FGC a Sabadell

El director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, i l'alcalde de Sabadell, Manel Bustos, han visitat avui les obres de construcció del perllongament de la línia del Vallès d'FGC, coincidint amb l'arribada de les primeres peces de la tuneladora al Parc del Nord, on s'ubica el pou d'atac des d'on s'iniciarà l'excavació del primer túnel. Així, en les properes setmanes s'espera rebre totes les peces de la màquina, de manera que es pugui muntar i posar a punt durant l'estiu, per tal que pugui començar a perforar el setembre.

El director general del Transport Terrestre, Manel Villalante, i l'alcalde de Sabadell, Manel Bustos, han visitat avui les obres de construcció del perllongament de la línia del Vallès d'FGC de Sabadell, coincidint amb l'arribada de les primeres peces de la tuneladora al Parc del Nord, on s'ubica el pou d'atac des d'on la màquina començarà a perforar un dels dos túnels paral•lels previstos entre aquest punt i el pou de sortida de la tuneladora, al costat de l'actual Sabadell - Estació. La resta del perllongament s'executarà entre pantalles, com és el cas del tram de túnel ja en execució entre el Parc del Nord i Ca n'Oriac.

De moment, ja s'ha traslladat fins al Parc del Nord la roda de tall de la tuneladora, de 6,8 metres de diàmetre, dividida en tres segments. Un cop arribin la resta de peces que conformen la màquina, es procedirà al seu muntatge durant aquest estiu, així com la seva posada a punt. Per últim, es duran a terme les corresponents proves de funcionament. Les previsions són que la tuneladora comenci a perforar el setembre.

Avancen les obres del perllongament

Actualment, el DPTOP està executant el perllongament de la línia del Vallès d'FGC per a apropar el servei ferroviari a noves àrees de Sabadell, amb una inversió global prevista de 400 MEUR. L'actuació comprèn la creació d'un nou tram de línia de prop de 4,4 quilòmetres, amb 4 noves estacions (Ca n'Oriac, Plaça d'Espanya, Eix Macià i Plaça Major), i la reforma i soterrament de l'estació existent de Sabadell-Estació. L'actuació servirà per dotar la ciutat d'una línia de metro urbà que donarà servei a 7 milions d'usuaris cada any.

Actualment, es treballa a diferents punts de la ciutat. Concretament, a Sabadell Estació, s'estan fent treballs previs a l'execució de l'andana provisional al costat de l'estació actual, mentre que a la plaça Major s'està executant la segona part de la llosa de cobertura per poder excavar el recinte de l'estació per sota. A l'Eix Macià, s'excava ja el recinte sota la coberta, i ja s'ha arribat a la cota vestíbul. A la Plaça d'Espanya, també s'excava sota part de la coberta.

A la ronda de Navacerrada, entre el Parc del Nord i Ca n'Oriac, ja s'han acabat els murs pantalla i s'està excavant una part de l'últim tram de túnel d'aquest perllongament, que no es construeix amb tuneladora.
Pel que fa al pou d'atac, al Parc del Nord, s'estan ultimant els preparatius perquè la màquina pugui iniciar l'excavació del túnel.

Inspecció de pous als edificis

D'altra banda, des de la tardor del 2009, el DPTOP està duent a terme la inspecció d'habitatges i edificis per tal de localitzar possibles pous particulars o soterranis, alguns dels quals no estan inventariats ni identificats en la cartografia del subsòl, per tal d'evitar imprevistos durant l'execució d'aquesta obra.

De moment, ja s'han fet 140 inspeccions en el tram entre el pou d'atac i l'Eix Macià, i s'han localitzat 30 pous, dels quals ja s'han segellat 17, amb injeccions de morter per omplir-los i evitar afectacions en l'obra. S'espera fer prop de 200 inspeccions més en el tram fins a Sabadell - Estació.