No cal arribar a l'Estació de França doncs es una tonteria com una catedral. FGC disposa d'unes freqüències molt altes per a l'Estació de França. Els trens arribarien buits i d'igual manera que amb Rodalies són molt poc útils doncs hi ha alternatives més ràpides des d'on procedeixen les línies. (De fet, la comoditat per arribar a EdF ve de la zona de la Sagrera i no hi ha cap servei).Carlos González wrote:Es tindria que fer el recorregut de (L-A) Pl. Espanya-Gràcia fins arribar a l'EdF (per la línia suburbana S8)
I per la línia (B-V) Pl, Catalunya-Glòries fins arribar a l'EdF
Ah, i la S1 (si cal i si és necessari) ampliar-la fins a Matadepera
i la S2 fins a Castellar
Per la (L-A) faria un altre recorregut per les rambles Pl. Espanya-Sant Antoni fins arribar a l'EdF (que podria ser per la S33 i S4), per Igualada faria una altre ampliació, per una proposta de fer intercanviador amb els Rodalies (per Igualada)
FGC penso que seria el servei perfecte per el recorregut de la línia (Cornellà-Sant Boi-Castelldefels) (noves línies suburbanes S11 i S12)
I fer desdoblament per les R5 i R6
Mateix cas que el que dius per la S33 i S4. Tenint L3, L2, L4, Rodalies, i un NXB gastar diners en un nou traçat per arribar altre cop al no res es inviable fins i tot en somnis.
L'estació de França està força bé per ser terminal de Rodalies i Llarga distància però fer parar (amb tot el que comportaria) trens urbans o suburbans es, amb perdó, llençar els diners.
El propòsit de la prolongació de L8 a Gràcia i posteriorment a Glòries és la de crear un parell de rutes en diagonal avui dia inexistents, ja que en certs traçats cal fins i tot un parell de transbords per arribar al mateix lloc. A banda crearà servei a l'esquerra de l'Eixample, avui dia sense una alternativa còmode.
El problema de la Plaça Catalunya es que gairebé tot està foradat, si no són els túnels ferroviaris i els seus accessos, són magatzems subterranis, serveis o aparcaments. Jo personalment, més que duplicacions de línies, faria la BV amb 4 vies entre Sarrià i Barcelona. Ara bé, no nego que unificar tota la estació en una sola estaria bé, però ho veig quasi impossible.bigcoaster wrote:Personalment, i veient el funcionament actual de les dues línies d'FGC crec que el millor seria que cap de les dues línies acabes amb una estació terminal a Barcelona, és a dir que comencin i finalitzin el recorregut a les afores tot passant per Barcelona. D'aquesta manera s'eviten "cizallaments" a les estacions terminals i permet més freqüència encara. Això sona molt bé però el problema és Plaça Catalunya, el nucli de Barcelona. Es podria aixecar tota i en 9 mesos (tardor, hivern i primavera) refer-la tota de dalt a baix. Vull dir fer totes les estacions noves, més grans, nous vestíbuls, nous passadissos d'interconnexió, i aprofitar per ficar una tuneladora. Llavors tapar, tornar-la a deixar com està (o si es vol canviar fer-ho) i continuar tota la construcció sota terra. La tuneladora podria sortir a Glòries o a la Sagrera, i des d'allí, amb ample de via unificat amb Rodalies seguir fins a Granollers o mataró. O sinó, també es podria fer una connexió d'FGC amb les vies de Adif (ja unificades) i fer-hi una gran estació (6 o 8 vies) i que des d'allí, FGC seguís per les vies d'Adif.
Bé, millor que ho deixi...