Page 9 of 11

Paral·lelisme

Posted: Saturday 06/10/2012 0:06
by Guigui
Adolescent barceloní wrote:Crec que ja ho he dit alguna vegada: i els usuaris, quina culpa tenim, dels conflictes d'empresa? Quina necessitat tinc jo d'arribar tard a l'escola per culpa de les vagues?
Et contestaré amb un paral·lelisme, vejam si ho entens: La gent que ens guanyem el pa amb la suor del nostre front, quina culpa tenim de la crisi? Quina necessitat tinc jo de pagar més i rebre menys per culpa del descontrol dels bancs i de la incompetència dels seus directius?

Una cosa (la vaga) és una conseqüència directa de l'altra (la crisi a la qual ens han abocat tota aquesta patuleia de gàngsters).

Re: Conflicte a TMB contra les retallades

Posted: Saturday 06/10/2012 9:27
by Adolescent barceloní
Guigui: t'entenc perfectament.

Vaga de metro coincidint amb el clàssic

Posted: Saturday 06/10/2012 23:52
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/Vaga-aquest ... 21487.html

Vaga de metro aquest diumenge coincidint amb el Barça-Madrid

TMB decreta serveis mínims del 20% al matí i del 50% a la tarda i fins a la nit

ACN
Barcelona | Actualitzada el 06/10/2012 22:37

Els treballadors del metro de Barcelona faran vaga durant aquest diumenge per protestar contra les retallades salarials. La vaga, convocada pel comitè d'empresa, coincideix amb el dia del 'clàssic' que es disputarà al Camp Nou entre el Barça i el Madrid. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha decretat que es mantinguin serveis mínims per garantir la mobilitat a l'àrea metropolitana de Barcelona.

Les aturades estan convocades en franges des tres hores per torn, de manera que de les 9.19 hores i fins a les dues del migdia, circularan el 20% dels trens habituals i de tres quarts de cinc de la tarda a les 00:50 hores, ho faran el 50%. El sindicat de CCOO considera "injustes i inútils"les polítiques de retallades de drets i salaris que estan patint i assegura que comporten més recessió i devaluen els serveis públics.

Les aturades de les franges de tarda i de nit coincideixen amb les hores anteriors i posteriors al partit del clàssic i que hauran de tenir en compte les persones que habitualment fan servir el metro per anar al Camp Nou, per avançar el desplaçament o bé fer servir mitjans de transport alternatius.

En aquest sentit, la xarxa d'autobusos disposa de les línies 15, 43, 50 i D20, amb parades a la zona de Travessera de les Corts o Collblanc. També, al final del partit es posaran en funcionament dues línies especials de bus entre el Camp Nou i plaça de Catalunya i entre el Camp Nou i Mossèn Cinto Verdaguer

Vaga indefinida del bus i altres

Posted: Monday 08/10/2012 10:30
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/Nova-setman ... 21249.html

Nova setmana d'aturades a la xarxa d'autobusos de Barcelona

Les aturades seran de dilluns a divendres de nou a onze del matí, de quatre a sis de la tarda i de dues a quatre de la matinada

ACN
Barcelona | Actualitzada el 08/10/2012 09:59

Alguns dels sindicats amb presència a Autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han convocat noves aturades aquesta setmana en protesta contra les retallades salarials i per reclamar la readmissió del treballador Andreu de Cabo.

L'assemblea de treballadors de divendres passat va decidir continuar amb les mobilitzacions, i en aquest sentit s'ha convocat una vaga indefinida de dilluns a divendres amb aturades de dues hores. Les aturades seran de nou a onze del matí, de quatre a sis de la tarda i de dues a quatre de la matinada.

El Departament d'Empresa i Ocupació ha ordenat que es mantinguin serveis mínims diferenciant hores punta i la resta de franges, i també per tipus de línies. La convocatòria de vaga, que té caràcter indefinit, és de dues hores d'aturada per torn de dilluns a divendres. L'ordre de serveis mínims estableix que funcioni la meitat del servei quan la vaga s'escaigui en les hores punta de matí i de tarda i un proporció menor en determinades línies en la resta de franges horàries.

Així, fins a les nou del matí hi haurà servei normal; de nou a onze hi haurà serveis mínims del 25% a les línies 9, 21, 63, 65, 92, 95, 109, 150 i 157 i un cotxe de les línies Bus del Barri; d'onze a quatre no hi haurà alteracions; de quatre a sis els serveis mínims seran del 50% a totes les línies i de les sis fins al final el servei serà normal.

A banda, els sindicats han convocat nou hores d'aturada el dia 22 d'octubre i 24 hores el 31 d'octubre, coincidint les dues aturades amb metro.

Balanç provisional

Posted: Monday 08/10/2012 18:16
by Guigui
Avui he pogut fer un petit seguiment de la vaga durant els torns de 9 a 11 i de 16 a 18. En general, diria que han circulat força més autobusos que els estipulats pels serveis mínims, entre circulacions vistes i temps d'espera observats a les parades. Només en algun cas, he vist esperes de 17 o 22 minuts així com algun autobús fora de servei en començar la franja horària de vaga, però en general, hi havia força més moviment que no era d'esperar.

La zona observada comprèn entre la Plaça Molina i el Viaducte de Vallcarca. No sé si el seguiment ha sigut diferent en altres zones servides des de cotxeres diferents.

Vistos avui més de 30 autobusos de TMB

Posted: Wednesday 10/10/2012 11:05
by Adolescent barceloní
Suposo que serà per la vaga.

Avui, com no tinc escola (al cole han marxat de convivències; com no hi he anat, tinc festa fins dilluns :bleah :) ) he acompanyat el meu pare al port. :blah :blah

Vaig al tema:
En el camí de casa al port i viceversa per la Ronda Litoral, he arribat a comptar fins a més de 30 autobusos, entre les 09:15 i les 10:30. La majoria tenien al BKB "Transports de Barcelona", "TMB", "A COTXERA", "C.O.N. TRIANGLE" i alguns el duien apagat. També n'he vist que canviaven el rètol en entrar a l'autopista.

A part d'això, i que no té a veure amb el tema, manifestació dels treballadors de l'Autoritat Portuària de Barcelona amb gent amb samarretes de CCOO.

Re: Conflicte a TMB contra les retallades

Posted: Friday 19/10/2012 15:39
by metring
Apa, dilluns, metro i bus!!!

http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... 22-octubre

Serveis mínims al metro i els busos per a la convocatòria d'aturades de dilluns, 22 d'octubre

Amb motiu de la convocatòria d'aturades parcials al metro i els autobusos de TMB dilluns vinent, 22 d'octubre, el Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat ha ordenat que es mantinguin serveis mínims diferenciant hores punta i la resta de franges, i també per tipus de línies.

Metro

Les aturades estan convocades en dues franges dins l'horari de servei: de 6.30 a 9.30 h i de 17 a 20 h.
Això vol dir que dilluns el servei de metro es pot veure afectat de la manera següent:

* De 5 a 6.30 h, servei normal
* De 6.30 a 9.30 h, serveis mínims del 50% al conjunt de la xarxa, és a dir, circularà un de cada dos trens.
* De 9.30 h a 17 h, servei normal
* De 17 a 20 h, serveis mínims del 50% al conjunt de la xarxa, és a dir, circularà un de cada dos trens.
* De 20 h fins al final, servei normal

Autobusos

Les aturades estan convocades en dues franges dins l'horari de servei: de 9.30 a 14.30 h i de 20 h a la mitjanit.
Això vol dir que dilluns el servei de bus es pot veure afectat de la manera següent:

* Fins a les 9.30 h, servei normal
* De 9.30 a 14.30 h, serveis mínims del 33% a les línies 9, 11, 21, 24, 63, 65, 92, 95, 109, 150, 157 i D20, i un cotxe en cada línia de Bus del Barri.
* De 14.30 h a 20 h, servei normal
* De 20 a 0 h, serveis mínims del 33% a les línies 9, 11, 21, 24, 63, 65, 92, 95, 109, 150, 157 i D20, i un cotxe en cada línia de Bus del Barri.

TMB lamenta aquesta nova convocatòria d'aturades, que com les anteriors s'adrecen contra una disposició del govern central, el reial decret 20/2012, que afecta tot el sector públic i que és d'aplicació obligada. L'empresa ha ofert alternatives per neutralitzar l'efecte d'aquesta normativa en el poder adquisitiu dels treballadors, en un esforç negociador que ha donat com a fruit l'acord subscrit amb dos sindicats d'Autobusos. Tot i això, en l'últim mes s'han produït 13 jornades de vaga total o parcial a Metro i Bus, amb notables perjudicis per als ciutadans i la companyia operadora.

Re: Conflicte a TMB contra les retallades

Posted: Saturday 20/10/2012 10:05
by metring
No sé amb la resta de línies, però ja fa dies que a la L1, la duració dels viatges s'allarga massa. Els trens es queden molta estona a les estacions, sense explicació. No serà que fan vaga encoberta com els de la Renfe?

Re: Conflicte a TMB contra les retallades

Posted: Saturday 20/10/2012 16:36
by Ferry1ac1
metring wrote:No sé amb la resta de línies, però ja fa dies que a la L1, la duració dels viatges s'allarga massa. Els trens es queden molta estona a les estacions, sense explicació. No serà que fan vaga encoberta com els de la Renfe?
Fan vaga de zel des de la primera vaga de la Mercè, així acumulen retards dins de l'horari intern de la línia, es desquadra el personal i cada dia els combois recorren menys quilòmetres del previst ja que molts dies s'acaba perdent una volta sencera. No sé si és veritat o no, però els treballadors del metro diuen que TMB cobra de la Generalitat per quilòmetres recorreguts, així que amb aquesta vaga de zel perjudiquen, no sé si molt o poc, l'economia de l'empresa.

Si és veritat que afecta a l'empresa com creuen, trobo que és una manera de protestar molt intel·ligent perquè afecta poc a l'usuari.

1,5 milions de pèrdues per els vagues

Posted: Saturday 20/10/2012 19:45
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/TMB-milions ... 20612.html

TMB xifra en 1,5 milions d'euros les pèrdues per les vagues i aturades al metro i els autobusos

A conseqüència de la vaga, entre el 17 de setembre i el 19 d'octubre s'han fet 2,8 milions menys de viatges a metro i autobusos

ACN
Barcelona | Actualitzada el 20/10/2012 17:37

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha xifrat en 1,5 milions les pèrdues registrades durant les catorze jornades de vaga que els sindicats han convocat entre el 17 de setembre i el 19 d''octubre tant al metro com als autobusos. Són conseqüència directa de la disminució del nombre de validacions. De fet calculen que la pèrdua de passatge es mou al voltat dels 2,8 milions de validacions. En una nota, TMB alerta que la situació es pot repetir dilluns amb una nova convocatòria d'aturada alterna als transports de la ciutat.

A més l'empresa critica que les aturades repercuteixen amb un cost mínim al salari dels treballadors. Segons TMB, els empleats aprofiten les aturades parcials per conduir fins a les cotxeres -un temps que computa com a treballat i consumeix combustible- però que suposa una pèrdua per l'empresa perquè el vehicle no està en línia i per tant no admet passatge. Per tot plegat, TMB considera "injust el càstig infligit a la ciutadania" de l'àrea metropolitana al mateix temps que suposa una "degradació de la imatge" dels transport de la ciutat.

L'empresa remarca també que "es podria haver evitat amb una actitud responsables i constructiva dels representants dels treballadors" que finalment per "aspectes purament formals" han optat per no adherir-se al document" que TMB plantejava com a fórmula per "neutralitzar" la normativa que afecta el salari dels treballadors. El decret s'ha d'aplicar sobre 1.800 treballadors.

TMB calcula que la interrupció total o parcial del servi impacta sobre 859.000 persones, i lamenta que es produeixin situació de "tensió" entre usuaris i empleats així com també un augment de la "desconfiança i la frustració" entre els usuaris habituals. També asseguren que les aturades tenen repercussió directa sobre l'atracció internacional de Barcelona, ja que el personal que opera el Bus Turístic i el Telefèric forma part de la plantilla de Transports. La companyia estima en un milió d'euros les pèrdues en aquests dos serveis.

Re: Conflicte a TMB contra les retallades

Posted: Saturday 20/10/2012 20:11
by metring
Ferry1ac1 wrote:
metring wrote:No sé amb la resta de línies, però ja fa dies que a la L1, la duració dels viatges s'allarga massa. Els trens es queden molta estona a les estacions, sense explicació. No serà que fan vaga encoberta com els de la Renfe?
Fan vaga de zel des de la primera vaga de la Mercè, així acumulen retards dins de l'horari intern de la línia, es desquadra el personal i cada dia els combois recorren menys quilòmetres del previst ja que molts dies s'acaba perdent una volta sencera. No sé si és veritat o no, però els treballadors del metro diuen que TMB cobra de la Generalitat per quilòmetres recorreguts, així que amb aquesta vaga de zel perjudiquen, no sé si molt o poc, l'economia de l'empresa.

Si és veritat que afecta a l'empresa com creuen, trobo que és una manera de protestar molt intel·ligent perquè afecta poc a l'usuari.
Home, que afecta poc a l'usuari...Val que no és com una vaga normal, però si ens fa trigar més en els nostres trasllats...

Re: Conflicte a TMB contra les retallades

Posted: Sunday 21/10/2012 12:42
by Fran-Ikarus
És intel·ligent en el sentit de que no suposa descomptes en el salari dels que segueixen la mesura. Afecta la imatge de la companyia (la gent pot percebre que "El metro va últimament pitjor" i immediatament adjudica la culpa a la companyia) sense afectar la imatge dels treballadors.

A nivell de qui conegui que s'està duent a terme aquesta mesura (que serem els que ens interessem per aquests temes a travès de mitjans com aquest, o qui llegeixi algun mitjà d'informació general si se'n fa ressó) pot servir per fer palès que sovint, quan se segueixen totes les normes estrictament, no es poden mantenir les freqüències que es dona per fet que són "normals", és a dir, que en general s'està sobreexplotant el sistema.

Importa a la gent que s'estigui sobreexplotant el sistema? La meva experiència és que sí que hi ha gent a qui això els sensibilitza, però a una immensa majoria els importa arribar ràpid allà on vagin (en el cas que ens ocupa, que és el transport públic), i, mentre no hi hagi un element anòmal visible (que un bus vagi amb una roda punxada o un tren amb les portes obertes, per exemple), no els importa gaire cosa més.

En resum, penso que la protesta no es pot mantenir només amb mesures com aquestes, perquè no tenen suficient "visibilitat" en aquest àmbit.

Imaginem un altre àmbit públic, com són els metges i infermeres de la Seguretat Social. Si féssin això, evidentment seria molt més visible, però si que els afectaria pel que fa a "imatge" per part dels usuaris, ja que si et citen a les 12 h. i no t'atenen fins a les 13:30 h. perquè el metge ha anat dedicant tot el temps del món a cada pacient, si bé el pacient dels primers torns se sent recomfortat per aquesta atenció especial i sense presses del metge i infermeres, al que s'espera una hora i mitja "extra" no cal dir com estarà quan finalment li toqui...

I si vas a Correus i triguen un món en atendre cada enviament o recepció (bé, això de vegades ja passa sense "vagues de zel"...), el mateix: el ciutadà percep de seguida que l'estan perjudicant.

Per tant, en l'àmbit del transport, i concretament el Metro, l'avantatge pel treballador és que queda protegit per la "closca" que és el sistema en si (infrastructures, vehicles, etc.), a qui culparan del retard extra.

Vaga de bus suspesa... de moment

Posted: Monday 22/10/2012 16:12
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/sindicats-d ... 20445.html

Els sindicats d'autobusos de TMB suspenen la convocatòria indefinida de vaga

Els treballadors han decidit en assemblea donar tres setmanes de marge a l'empresa perquè millori la seva proposta per mitigar l'efecte de la retallada dictada per l'Estat

ARA
Barcelona | Actualitzada el 22/10/2012 14:33

La vaga de dues hores per torn als autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) no es repetiran aquesta setmana. Després de dues setmanes d'aturades, els sindicats han decidit aquest dilluns en assemblea suspendre la convocatòria indefinida. Segons ha anunciat en un comunicat, han acordat no acceptar l'oferta que TMB els posa sobre la taula de mitigar la retallada de la paga dobla decretada per l'Estat a través de l'avançament de pagues, però donen tres setmanes de marge a l'empresa perquè millori aquesta proposta.

Si no hi ha acord, les aturades de dues hores al matí i dues a la tarda (de nou a onze i de quatre a sis) tornaran coincidint amb les dues últimes setmanes de la campanya electoral.

Els sindicats d'autobusos també han confirmat que no se sumaran a la convocatòria de vaga prevista per al dia 31 d'octubre, conjuntament amb els treballadors de metro. Les aturades, no obstant això, es podrien repetir entre el 12 i el 16 de novembre i entre el 19 i el 23.

Re: Conflicte a TMB contra les retallades

Posted: Monday 22/10/2012 19:23
by El LLOP
la subvenció que reben els operadors per part de la Generalitat no es per quilometratge sinó per validacions, per això l'article de ara.cat parla de pèrdues de 1'5 milions d'euros perque " entre el 17 de setembre i el 19 d'octubre s'han fet 2,8 milions menys de viatges a metro i autobusos"

Re: Conflicte a TMB contra les retallades

Posted: Monday 22/10/2012 19:54
by Ferry1ac1
El LLOP wrote:la subvenció que reben els operadors per part de la Generalitat no es per quilometratge sinó per validacions, per això l'article de ara.cat parla de pèrdues de 1'5 milions d'euros perque " entre el 17 de setembre i el 19 d'octubre s'han fet 2,8 milions menys de viatges a metro i autobusos"
Jo ja ho sospitava, però hi ha un bon nombre de treballadors de TMB que ho desconeixen!

Re: Conflicte a TMB contra les retallades

Posted: Tuesday 23/10/2012 20:48
by Adolescent barceloní
Ferry1ac1 wrote:
El LLOP wrote:la subvenció que reben els operadors per part de la Generalitat no es per quilometratge sinó per validacions, per això l'article de ara.cat parla de pèrdues de 1'5 milions d'euros perque " entre el 17 de setembre i el 19 d'octubre s'han fet 2,8 milions menys de viatges a metro i autobusos"
Jo ja ho sospitava, però hi ha un bon nombre de treballadors de TMB que ho desconeixen!
A BTV van preguntar-li a una conductora del 9 i no sabia ni què havia de fer!

Re: Conflicte a TMB contra les retallades

Posted: Tuesday 30/10/2012 11:28
by metring
:martell2

http://w3.bcn.cat/V01/Serveis/Noticies/ ... me=HomeBCN

Serveis mínims al metro per la vaga d'aquest dimecres

publicat el 29/10/2012 a les 18:16 h. Redacció bcn.cat

Aquest dimecres 31 d'octubre torna a haver-hi una convocatòria de vaga al metro. L'ordre de serveis mínims dicta que durant tot el dia funcioni un terç del servei habitual.

Davant la convocatòria de vaga al metro per aquest dimecres 31 d'octubre, el Departament d'Empresa i Ocupació ha ordenat que es mantinguin un serveis mínims per tal de garantir la mobilitat al llarg de tota la jornada.

Així, des de l'inici del servei, a les 5.00 hores del matí i fins a la finalització, a les dues de la matinada del dijous 1 de novembre, funcionarà un terç del servei habitual, és a dir, circularan el 33% dels trens.

Des de TMB s'adverteix que l'oferta de transport que resulta de l'aplicació dels serveis mínims pot ser insuficient per absorbir la demanda normal d'un dia laborable, vigília de festiu i principi de pont, en què normalment es registren 1,3 milions de validacions al conjunt de les línies de metro.

En aquest sentit, es recomana seguir les indicacions que donin la megafonia, les pantalles i el personal de la xarxa.

Re: Conflicte a TMB contra les retallades

Posted: Wednesday 31/10/2012 11:35
by wefer
La jornada de vaga d'avui dimecres ha estat un caos total al metro, com a mínim a la L1.
Els trens passaven cada 15 minuts aproximadament, però de manera totalment irregular. El problema ha estat que degut a la poca quantitat de trens que passaven, no podien absorbir ni el 50% de la emanda. Dit d'una altra manera:
  • Arribava el tren després de 15 minuts, i l'estació estava a rebentar. De fet, moltes andanes s'han hagut de tancar per excessiva acumulació de gent.
  • Quan el tren obria portes, gairebé no baixava ningú, i la gent intentava pujar a empentes, cops... com fos, perquè molts portaven ja 20 o 30 minuts esperant i arribaven tard a la feina.
  • Això feia que els trens haguessin d'estar 2 o 3 minuts a cada estació, i que la gent que es quedava a les andanes sense poder pujar i/o els vigilants de seguretat haguessin d'apretar les portes perquè tanquessin.
  • També he vist que les parades de bus estaven més plenes de l'habitual, degut a que molta gent fugia de l'estació al veure el panorama. Les situacions de col·lapse també deuen haver estat interessants de veure.
  • Addicionalment, la situació desembocava en baralles, com la que he viscut a Clot L1 quan ha intentat entrar una xinesa amb un carret de nen, cosa físicament impossible. Davant la seva tossuderia, la gent l'ha començat a increpar i, sortosament, ha aparegut una vigilant de seguretat que l'ha fet desistir d'entrar. Tot plegat, 5 o 6 minuts més de retard
Imatge de Fabra i Puig L1 a les 8:40 del matí, i quan encara quedaven uns 5 minuts perquè arribés el tren (no feu cas del comptador ja que anava pujant cada dos per tres):

Re: Conflicte a TMB contra les retallades (vagues 2012)

Posted: Wednesday 31/10/2012 13:21
by metring
Algú sap l'interval de pas de les línies L9 i L10? Perquè si no hi han maquinistes, no sé, té sentit que les freqüències variïn?

Re: Conflicte a TMB contra les retallades (vagues 2012)

Posted: Wednesday 31/10/2012 15:47
by Adolescent barceloní
No sé vosaltres, però jo he notat que avui hi havia una situació una mica de "caos". Aquest matí hi havia "caravana" tant a les Rondes com a la Via Favència. El meu pare, de fet, crec que ha arribat tard al treball, per la congestió de les Rondes aquest matí. L'autobús, l'he notat com sempre, res especial, potser algú més del compte però normal. Si a tot això hi sumem que plovia...

Per una part, avui la vaga no ha afectat massa massa, perquè hi ha l'autobús que funcionava "normal" (és a dir, com un dia de pluja), i si a algú li anava també bé podria haver optat per l'autobús com ha fet molta gent.

He vist la foto que ha penjat el Marçal i... carai! Amb aquesta gentada hi ha un cert perill de que hi hagi gent que pugui caure a la via, oi?
metring wrote:Algú sap l'interval de pas de les línies L9 i L10? Perquè si no hi han maquinistes, no sé, té sentit que les freqüències variïn?
Aquestes línies es controlen des del CCM/CCT/com es digui, i si aquests controladors fan vaga no hi ha suficient gent per controlar tots els trens; per tant, si hi ha menys gent controlant hi haurà menys trens. Vaja, crec jo...