Que ho haurien de fer, ja que les dos línies són de tot menys ràpides.wefer wrote:Cosa diferent seria si afegissin altre tipus de serveis com semidirectes.
Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Efectivament, encara que caldria un canvi de mentalitat molt gran dins de FGC per començar a plantejar-s'ho, la qual cosa implicaria primer començar a preparar les infraestructures que ho permetessin.bigcoaster wrote:Que ho haurien de fer, ja que les dos línies són de tot menys ràpides.
Però això seria un altre debat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
La infraestructura és la que no ho permet, i fer-ne de nova significa diners. No seria molt car implantar semidirectes a la línia del Vallès fent apartaadors a algunes estacions, però s'hi ha de posar voluntat.wefer wrote:Efectivament, encara que caldria un canvi de mentalitat molt gran dins de FGC per començar a plantejar-s'ho, la qual cosa implicaria primer començar a preparar les infraestructures que ho permetessin.bigcoaster wrote:Que ho haurien de fer, ja que les dos línies són de tot menys ràpides.
Però això seria un altre debat.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Ahir a Trenpassió vam publicar aquesta notícia, que va tenir repercussió a les xarxes socials:
La Generalitat es planteja remodelar el servei de Rodalies
En aquesta notícia destaquem dues coses importants. Primera, la línia R2 podria tornar a la seva situació anterior abans del 2009 és a dir, sent una sola línia i no partida en dos com ara. I la segona, que les línies R3 o R4, podrien anar pel túnel de Passeig de Gràcia.
Podeu llegir la notícia completa a Trenpassió.
La Generalitat es planteja remodelar el servei de Rodalies
En aquesta notícia destaquem dues coses importants. Primera, la línia R2 podria tornar a la seva situació anterior abans del 2009 és a dir, sent una sola línia i no partida en dos com ara. I la segona, que les línies R3 o R4, podrien anar pel túnel de Passeig de Gràcia.
Podeu llegir la notícia completa a Trenpassió.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Segons un diari no enllaçable, hi ha un article que està relacionat amb això: Maquinistes de Rodalies denuncien que han de circular amb lentitud
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Curioso, el artículo menciona que una vez hecha la Sagrera se podrían tener los trenes del sur terminando en Sants, los del norte en La Sagrera, lo cual sería una idea excelente en conjunto con hacerlos morir en EdF, obviamente ni Sants ni La Sagrera tienen la capacidad para servir de grandes terminales. Lo que haría falta es divisar un nuevo plan para la red ferroviaria de BCN, que incluya saltos de carnero en las bifurcaciones hacia EdF (la de Aragó, de la R2N al ramal Besòs, y de éste al ramal Clot y EdF) y La Torrassa con previsión para los regionales.albert28 wrote:Segons un diari no enllaçable, hi ha un article que està relacionat amb això: Maquinistes de Rodalies denuncien que han de circular amb lentitud
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Adjudicada la instalación del ERTMS nivel 2 en el tramo Hospitalet de Llobregat-Mataró.
El primero en contar con esta tecnología en la red de Cercanías de Barcelona
Adif ha aprobado la adjudicación, por importe de 87.920.578 euros, del contrato para la implantación del sistema ERTMS nivel en el tramo Hospitalet de Llobregat-Mataró de la red de Cercanías de Barcelona.
Las obras cuentan con un plazo de ejecución aproximado de veintiún meses y este será el primer tramo de la red de cercanías de Barcelona en contar con esta tecnología de señalización.
El contrato incluye la redacción de los proyectos constructivos y la ejecución de las obras por importe de 54 millones de euros obras, y la conservación y mantenimiento de las instalaciones -enclavamientos, sistemas de protección del tren, suministro de energía y las telecomunicaciones fijas y móviles del sistema GSM-R- por un período de veinte años.
El contrato que ha sido adjudicado al consorcio formado por Alstom Transporte y Bombardier European Investments, va a ser cofinanciado por el Mecanismo “Conectar Europa” (CEF)
Capacidad y fiabilidad
La actuación que implica la sustitución de enclavamientos eléctricos por electrónicos, y la adecuación y reubicación de elementos de señalización, permitirá mejorar la capacidad del tramo, de unos 56 kilómetros de longitud, y elevar loss parámetros de fiabilidad en la explotación ferroviaria.
También se adaptará el Control de Tráfico Centralizado (CTC) al nuevo escenario de explotación, se instalarán todos los elementos de sistema de protección de tren para permitir la explotación en el nivel 2 de ERTMS y se pondrá en servicio del Bloqueo Automático Banalizado con el nuevo equipamiento.
Además , se adecuará y ampliará la infraestructura de telecomunicaciones fijas y de suministro de energía a las nuevas necesidades, y se instalará una segunda capa de GSM-R con el objeto de incrementar la redundancia y fiabilidad de este sistema.
http://www.vialibre-ffe.com
El primero en contar con esta tecnología en la red de Cercanías de Barcelona
Adif ha aprobado la adjudicación, por importe de 87.920.578 euros, del contrato para la implantación del sistema ERTMS nivel en el tramo Hospitalet de Llobregat-Mataró de la red de Cercanías de Barcelona.
Las obras cuentan con un plazo de ejecución aproximado de veintiún meses y este será el primer tramo de la red de cercanías de Barcelona en contar con esta tecnología de señalización.
El contrato incluye la redacción de los proyectos constructivos y la ejecución de las obras por importe de 54 millones de euros obras, y la conservación y mantenimiento de las instalaciones -enclavamientos, sistemas de protección del tren, suministro de energía y las telecomunicaciones fijas y móviles del sistema GSM-R- por un período de veinte años.
El contrato que ha sido adjudicado al consorcio formado por Alstom Transporte y Bombardier European Investments, va a ser cofinanciado por el Mecanismo “Conectar Europa” (CEF)
Capacidad y fiabilidad
La actuación que implica la sustitución de enclavamientos eléctricos por electrónicos, y la adecuación y reubicación de elementos de señalización, permitirá mejorar la capacidad del tramo, de unos 56 kilómetros de longitud, y elevar loss parámetros de fiabilidad en la explotación ferroviaria.
También se adaptará el Control de Tráfico Centralizado (CTC) al nuevo escenario de explotación, se instalarán todos los elementos de sistema de protección de tren para permitir la explotación en el nivel 2 de ERTMS y se pondrá en servicio del Bloqueo Automático Banalizado con el nuevo equipamiento.
Además , se adecuará y ampliará la infraestructura de telecomunicaciones fijas y de suministro de energía a las nuevas necesidades, y se instalará una segunda capa de GSM-R con el objeto de incrementar la redundancia y fiabilidad de este sistema.
http://www.vialibre-ffe.com
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Els R12 podran seguir circulant sense tenir l'ERTMS 2 o s'hauran de modernitzar? El túnel de Passeig de Gràcia també està inclós en aquesta instal·lació?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Que se sàpiga no, nomès el tram que inclou la R1.bigcoaster wrote:El túnel de Passeig de Gràcia també està inclós en aquesta instal·lació?
Una altra estació que sembla començaran a adequar la seva accesibilitat és la de St Joan Despí.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Se suposa que tot el material serà compatible, siguin de la línia que siguin, ja que al cap i a la fi els trens van rotant de línies. A banda d'això, el propi sistema molt segurament permet la circulació amb un "nivell" inferior.bigcoaster wrote:Els R12 podran seguir circulant sense tenir l'ERTMS 2 o s'hauran de modernitzar?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
ERTMS N2 i ASFA no son incompatibles entre si.
Allà on s'instal·li ERTMS N2 l' ASFA no es traurà; sino que es deixarà de sistema secundari per si hi ha incidències.
L'altra opció seria en cas d'incidència recórrer directament a BT simple, però amb la limitació que comportaria és descartable
Els trens rebran tots l'ERTMS N2 i els que no vagin a la R1 l'aprofitaran en el tram Hospitalet - Bifurcació Marina
Allà on s'instal·li ERTMS N2 l' ASFA no es traurà; sino que es deixarà de sistema secundari per si hi ha incidències.
L'altra opció seria en cas d'incidència recórrer directament a BT simple, però amb la limitació que comportaria és descartable
Els trens rebran tots l'ERTMS N2 i els que no vagin a la R1 l'aprofitaran en el tram Hospitalet - Bifurcació Marina
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Algú sap si aquesta obra, adjudicada fa més de 6 anys, ja s'ha finalitzat? Ja s'utiltiza ERTMS al tram Hospitalet - Mataró?trensmat wrote: ↑Tuesday 01/12/2015 8:44 Adjudicada la instalación del ERTMS nivel 2 en el tramo Hospitalet de Llobregat-Mataró.
El primero en contar con esta tecnología en la red de Cercanías de Barcelona
Adif ha aprobado la adjudicación, por importe de 87.920.578 euros, del contrato para la implantación del sistema ERTMS nivel en el tramo Hospitalet de Llobregat-Mataró de la red de Cercanías de Barcelona.
Las obras cuentan con un plazo de ejecución aproximado de veintiún meses y este será el primer tramo de la red de cercanías de Barcelona en contar con esta tecnología de señalización.
El contrato incluye la redacción de los proyectos constructivos y la ejecución de las obras por importe de 54 millones de euros obras, y la conservación y mantenimiento de las instalaciones -enclavamientos, sistemas de protección del tren, suministro de energía y las telecomunicaciones fijas y móviles del sistema GSM-R- por un período de veinte años.
El contrato que ha sido adjudicado al consorcio formado por Alstom Transporte y Bombardier European Investments, va a ser cofinanciado por el Mecanismo “Conectar Europa” (CEF)
Capacidad y fiabilidad
La actuación que implica la sustitución de enclavamientos eléctricos por electrónicos, y la adecuación y reubicación de elementos de señalización, permitirá mejorar la capacidad del tramo, de unos 56 kilómetros de longitud, y elevar loss parámetros de fiabilidad en la explotación ferroviaria.
También se adaptará el Control de Tráfico Centralizado (CTC) al nuevo escenario de explotación, se instalarán todos los elementos de sistema de protección de tren para permitir la explotación en el nivel 2 de ERTMS y se pondrá en servicio del Bloqueo Automático Banalizado con el nuevo equipamiento.
Además , se adecuará y ampliará la infraestructura de telecomunicaciones fijas y de suministro de energía a las nuevas necesidades, y se instalará una segunda capa de GSM-R con el objeto de incrementar la redundancia y fiabilidad de este sistema.
http://www.vialibre-ffe.com
Al Pla de Rodalies 2020-30 -publicat el desembre del 2020- encara en parla i diu que està en execució.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
No hi ha cap tram de Rodalies amb l'ERTMS / ETCS en servei comercial.
A part de la infraestructura fixa, s'ha d'instal·lar l'equipament necessari a totes les unitats de tren, i això no es fa en dos dies.
No fa tant que es va licitar la instal·lació dels equips necessaris a tota la flota, i tingues en compte que aquestes operacions es procura en fer-les coincidir amb quan les unitats han de passar la revisió R.
I si a més part del parc porta la R recent feta (l'adaptació a PMR ha estat tant gradual per això, s'ha fet coincidir per fer-la al passar la R) doncs encara n'hi ha per un temps...
A part de la infraestructura fixa, s'ha d'instal·lar l'equipament necessari a totes les unitats de tren, i això no es fa en dos dies.
No fa tant que es va licitar la instal·lació dels equips necessaris a tota la flota, i tingues en compte que aquestes operacions es procura en fer-les coincidir amb quan les unitats han de passar la revisió R.
I si a més part del parc porta la R recent feta (l'adaptació a PMR ha estat tant gradual per això, s'ha fet coincidir per fer-la al passar la R) doncs encara n'hi ha per un temps...
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Vaig llegir en una nota de premsa d'Adif que han acabat el desplegament i que ara està en proves. En teoria a finals d'any tenen previst posar-lo en servei, però ja sabem que les previsions sempre s'acaben endarrerint.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Potser us semblarà obvi als habituals del fòrum, però...
L'altre dia havia de fer un trajecte exactament de Sagrera a Catalunya, i vaig pensar "agafaré la Renfe, que com té menys parades trigaré menys". Miro a Google Maps, i em diu que trigaré el mateix que anant en metro L1.
Google Maps també em diu que, en un dia laborable qualsevol, per anar de Sant Andreu Arenal a l'Hospitalet, L1 porta 28 minuts, i R4/R3 26 minuts. Per anar de Clot a l'Hospitalet, L1 són 24 minuts, i R1 són 21 minuts. Bàsicament, sembla que a la práctica els rodalies no aprofiten el tenir menys parades per creuar la ciutat més ràpidament. Llavors:
1- El ERTMS sense millorar freqüències, pot fer que els trens vagin més ràpid? No sóc conductor, però he observat que els trens van molt lents a l'entrada a Sants, que no sigui perquè van "a vista" i és difícil des de la distancia veure a quina andana és cada tren?
2- Tot el punt que hi ha en aquest fil de "cal penetració perquè si s'ha de transbordar a metro el sistema perd molta competitivitat" queda una mica desmentit. A no ser que vagis exactament a l'entorn de una estació de tren de la mateixa línia, hauràs de transbordar igualment en algun punt, i és el mateix fer-ho a l'entrada que a la sortida de la ciutat.
L'altre dia havia de fer un trajecte exactament de Sagrera a Catalunya, i vaig pensar "agafaré la Renfe, que com té menys parades trigaré menys". Miro a Google Maps, i em diu que trigaré el mateix que anant en metro L1.
Google Maps també em diu que, en un dia laborable qualsevol, per anar de Sant Andreu Arenal a l'Hospitalet, L1 porta 28 minuts, i R4/R3 26 minuts. Per anar de Clot a l'Hospitalet, L1 són 24 minuts, i R1 són 21 minuts. Bàsicament, sembla que a la práctica els rodalies no aprofiten el tenir menys parades per creuar la ciutat més ràpidament. Llavors:
1- El ERTMS sense millorar freqüències, pot fer que els trens vagin més ràpid? No sóc conductor, però he observat que els trens van molt lents a l'entrada a Sants, que no sigui perquè van "a vista" i és difícil des de la distancia veure a quina andana és cada tren?
2- Tot el punt que hi ha en aquest fil de "cal penetració perquè si s'ha de transbordar a metro el sistema perd molta competitivitat" queda una mica desmentit. A no ser que vagis exactament a l'entorn de una estació de tren de la mateixa línia, hauràs de transbordar igualment en algun punt, i és el mateix fer-ho a l'entrada que a la sortida de la ciutat.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Te respondo a eso. A las 21:30 de la noche en adelante, me encuentro las siguientes situaciones. Si en Sants cojo un tren que pase por allí antes de las 21:45, por ejemplo el Montcada Bif de 21:43, suelo llegar a Sant Andreu Arenal con tiempo para salir, picar mi billete y coger en la estación de buses el A1 o A2 que salen a las 22:00. Si cojo el Matarò que suele pasar 21:38 hasta Clot, por mucho que corra no voy a llegar a un L1 que pasa por Clot sobre 21:51 y tengo que esperar al de y 54-55. Este L1 llega a Fabra i Puig como pronto a las 22:00-22:01 y no llego a los buses. Si acaso llegaría al A1 porque siempre sale después que el A2. Y la opción de Torras i Bages con unos tiempos tan apretados, no me vale para llegar al Sarbus.
Creo que evidentemente o Google Maps pone lo que quiere o no tardas lo mismo ni de coña.
Creo que evidentemente o Google Maps pone lo que quiere o no tardas lo mismo ni de coña.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Creo que sin saberlo me estás dando la razón.
Según los horarios de la R4 ( https://rodalies.gencat.cat/ca/horaris/ ... s-horaris/ ), el tren de las 21:43 llega a las 22:00, son 17 minutos, te sirve porque el tren llega exactamente a la hora del A1. Y porque, como decía yo, en el caso particular de ir exactamente a una estación de tren te ahorra los 3-4 minutos del transbordo de conexión.
Pero de hecho ni así. Según Google Maps, hacer L5 de Sants Estació a Sagrera y ahí cambiar a L1 hasta Fabra i Puig tarda los mismos 17 minutos. Y si no sabes la hora exacta de cada tren y bus, es más confiable un servicio con más frecuencia.
Y si en vez de Sants Estació vinieras de Plaça de Sants, Badal o Mercat Nou, el metro ya ganaría por varios minutos, a pesar de que el destino de tu viaje es una estación de tren.
Según los horarios de la R4 ( https://rodalies.gencat.cat/ca/horaris/ ... s-horaris/ ), el tren de las 21:43 llega a las 22:00, son 17 minutos, te sirve porque el tren llega exactamente a la hora del A1. Y porque, como decía yo, en el caso particular de ir exactamente a una estación de tren te ahorra los 3-4 minutos del transbordo de conexión.
Pero de hecho ni así. Según Google Maps, hacer L5 de Sants Estació a Sagrera y ahí cambiar a L1 hasta Fabra i Puig tarda los mismos 17 minutos. Y si no sabes la hora exacta de cada tren y bus, es más confiable un servicio con más frecuencia.
Y si en vez de Sants Estació vinieras de Plaça de Sants, Badal o Mercat Nou, el metro ya ganaría por varios minutos, a pesar de que el destino de tu viaje es una estación de tren.