Page 9 of 10

Los del grupo se van a alegrar.

Posted: Sunday 02/08/2015 17:25
by Renfe445
El nuevo programa de mapas del nuevo Windows 10 se piensa que todo es F.G.C.:

Image

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Sunday 02/08/2015 18:26
by ortegote
sera por Rodalies Catalunya que lo gestiona la Generalitat jejejeje

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Sunday 02/08/2015 18:29
by Sky
En Google Maps ya hace años que la estación de Lleida sale con un icono de FGC y con información de los trenes de la línea de la Pobla (y de ninguna más, supongo que Adif no les proporciona los datos).

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Sunday 02/08/2015 20:59
by oriolp13
Això més que problema del Windows 10 ha sigut sempre un error de Bing Maps...

Re: Los del grupo se van a alegrar.

Posted: Sunday 02/08/2015 21:12
by Carlos González
Renfe445 wrote:El nuevo programa de mapas del nuevo Windows 10 se piensa que todo es F.G.C.:

Image
Se nota que tienes mucho odio a la compañía FGC, si no te gusta el grupo, simplemente es sencillo de no escribir ni leer nada en ese grupo y ya está.

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Sunday 02/08/2015 23:02
by Renfe451
Carlos, ell ha dit que tingués odi cap a FGC? Hauries de tornar a llegir el missatge... :roll:

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Sunday 02/08/2015 23:07
by Granolleri
I no surten les noves estacions egarenques.

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Sunday 02/08/2015 23:24
by Carlos González
Renfe451 wrote:Carlos, ell ha dit que tingués odi cap a FGC? Hauries de tornar a llegir el missatge... :roll:
És cert, no ho ha dit, però es que ha escrit això de "Parece que una aplicación se cree que todo es FGC" i també afegint aquest nom d'assumpte que m'ha semblat o me'n jugo al cap que ho ha fet de manera ofensiva per els que estiguin a favor d'aquest grup, "Los del grupo se van a alegrar." també n'hi ha un antic comentari seu que va dir.....
Renfe445 wrote:Si a tota la xarxa ferroviària catalana fos dels FGC, la meva reacció seria la següent:

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Sunday 02/08/2015 23:27
by Renfe451
De totes maneres, em sembla malament aquest error. Crec que a Windows s'hauran pensat que Rodalies i FGC són el mateix quan en realitat no ho són...

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Sunday 02/08/2015 23:32
by Carlos González
Renfe451 wrote:De totes maneres, em sembla malament aquest error. Crec que a Windows s'hauran pensat que Rodalies i FGC són el mateix quan en realitat no ho són...
Bueno, en això si que n'hi ha molta raó, perquè Rodalies i FGC són altres empreses (per desgràcia segons el meu parer... :'( :| )

Poker face

Posted: Sunday 02/08/2015 23:44
by Renfe445
Carlos González wrote:Se nota que tienes mucho odio a la compañía FGC, si no te gusta el grupo, simplemente es sencillo de no escribir ni leer nada en ese grupo y ya está.
Image
No, el título no tiene doble sentido ni nada. :)

Re: Poker face

Posted: Sunday 02/08/2015 23:52
by Carlos González
Renfe445 wrote:
Carlos González wrote:Se nota que tienes mucho odio a la compañía FGC, si no te gusta el grupo, simplemente es sencillo de no escribir ni leer nada en ese grupo y ya está.
Image
No, el título no tiene doble sentido ni nada. :)
Mira, dime lo que quieras, o dejarme en ridículo, pero me parece y obviamente se ve que te da mucha tirria todo relacionado a lo catalán o a la empresa catalana de los ferrocarriles, ese comentario de "Vull RENFE amb majuscules a tota Catalunya" me resulta increíble porque RENFE, con los trenes rápidos que tiene, tenga unos horarios tan pésimos y con muchos retrasos, eso FGC los horarios no pasa tan a menudo y mira que no tienen tanta velocidad (pero seguro que habrán retrasos en los Ferrocarriles Catalanes)

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Monday 03/08/2015 8:48
by Fran-Ikarus
Carlos, entre aquesta gloriosa intervenció (ara ja glorioses intervencions) en un tema a priori "lleuger", en base a un missatge que sembla que (tots-1) havíem entès sense més, derivat cap al tremendisme i el paroxisme per la "via exprés" en un no-res, "modo me lo digo todo yo solo, variante paroxista-tremendista", i demanar que tanquin l'altre tema perquè ja han inaugurat les estacions i no queda res a dir :x ja t'estàs deixant una mica en ridícul tu mateix...

Va, "un poquito de por favor", home...

I, per aportar quelcom:
- Rodalies no és cap empresa, és un servei, o una xarxa de serveis, com es vulgui

Tranquil.litat, si us plau

Posted: Monday 03/08/2015 9:37
by Guigui
Reconduïm el tema com a persones madures i/o adultes que se suposa que som.

Aquest ja és per reconduir el tema

Posted: Monday 03/08/2015 14:12
by Fran-Ikarus
Aportació pre a reconduir el tema:
Fran-Ikarus wrote:I, per aportar quelcom:
- Rodalies no és cap empresa, és un servei, o una xarxa de serveis, com es vulgui

Re: Aquest ja és per reconduir el tema

Posted: Tuesday 04/08/2015 21:07
by Toni
Fran-Ikarus wrote:Aportació pre a reconduir el tema:
Fran-Ikarus wrote:I, per aportar quelcom:
- Rodalies no és cap empresa, és un servei, o una xarxa de serveis, com es vulgui
Està molt bé aquest apunt ja que la majoria de la gent no ho sap. Rodalies de Catalunya és un servei de la Generalitat de Catalunya i RENFE només és l´operador actual. Cal pensar que en el futur és ben probable que donant serveis de Rodalies de Catalunya hi hagi més d´un operador, sigui privat quan legalment sigui possible o sigui FGC (molt probable ja que la Generalitat de Catalunya fins ara no s´ha caracteritzat per la liberalització a la seva xarxa ferroviària precisament). Depenen de la Generalitat de Catalunya directament coses com els horaris, les tarifes dels serveis, l´organització de les línies, la informació del servei a diversos mitjans (web, twiter...)... i de forma indirecta tota la resta. És certament digne d´estudi que una Administració domini una sèrie de coses importants i no obstant no n´assumeixi cap tipus de responsabilitat.... la culpa sempre és d´un altre... però no marxem del tema... La idea de crear Rodalies de Catalunya és bona en la meva opinió però falta que la Generalitat de Catalunya n´assumeixi realment el comandament per canviar el que sigui necessari, que per això és va fer el traspàs que no és ni de bon troç ni "virtual" ni "espiritual" com s´ha dit tantes i tantes vegades, té competències ben reals i que afecten molt i molt als ciutadans.

Re: Aquest ja és per reconduir el tema

Posted: Wednesday 05/08/2015 22:17
by gracienc
Toni wrote: Està molt bé aquest apunt ja que la majoria de la gent no ho sap. Rodalies de Catalunya és un servei de la Generalitat de Catalunya i RENFE només és l´operador actual. Cal pensar que en el futur és ben probable que donant serveis de Rodalies de Catalunya hi hagi més d´un operador, sigui privat quan legalment sigui possible o sigui FGC (molt probable ja que la Generalitat de Catalunya fins ara no s´ha caracteritzat per la liberalització a la seva xarxa ferroviària precisament). Depenen de la Generalitat de Catalunya directament coses com els horaris, les tarifes dels serveis, l´organització de les línies, la informació del servei a diversos mitjans (web, twiter...)... i de forma indirecta tota la resta. És certament digne d´estudi que una Administració domini una sèrie de coses importants i no obstant no n´assumeixi cap tipus de responsabilitat.... la culpa sempre és d´un altre... però no marxem del tema... La idea de crear Rodalies de Catalunya és bona en la meva opinió però falta que la Generalitat de Catalunya n´assumeixi realment el comandament per canviar el que sigui necessari, que per això és va fer el traspàs que no és ni de bon troç ni "virtual" ni "espiritual" com s´ha dit tantes i tantes vegades, té competències ben reals i que afecten molt i molt als ciutadans.
- Infraestructura, personal i els trens NO són de la generalitat.
- El control de la xarxa de a bona part de Catalunya es fa DES DE FORA de Catalunya (semàfors, avançaments,..) almenys a partir de Tarragona...
- El pressupost en infraestructures el controla el ministeri de foment i el valida el congrés dels diputats (el que pugui invertir la generalitat a banda serà calderilla).
- Si vols organitzar un servei especial, com per exemple, el talgo BCN- puigcerdà que van organitzar els amics del ferrocarril ara fa poc, has de sol·licitar-ho a "Madrid" perquè t'ho validin i t'organitzin l'horari per fer el recorregut (la generalitat no hi pela res).

Dit això,i ens agradi o no, l'única cosa que és virtual a part del traspàs de rodalies és el teu comentari anterior.

Salut!

Re: Aquest ja és per reconduir el tema

Posted: Thursday 06/08/2015 1:36
by Toni
gracienc wrote:
Toni wrote: Està molt bé aquest apunt ja que la majoria de la gent no ho sap. Rodalies de Catalunya és un servei de la Generalitat de Catalunya i RENFE només és l´operador actual. Cal pensar que en el futur és ben probable que donant serveis de Rodalies de Catalunya hi hagi més d´un operador, sigui privat quan legalment sigui possible o sigui FGC (molt probable ja que la Generalitat de Catalunya fins ara no s´ha caracteritzat per la liberalització a la seva xarxa ferroviària precisament). Depenen de la Generalitat de Catalunya directament coses com els horaris, les tarifes dels serveis, l´organització de les línies, la informació del servei a diversos mitjans (web, twiter...)... i de forma indirecta tota la resta. És certament digne d´estudi que una Administració domini una sèrie de coses importants i no obstant no n´assumeixi cap tipus de responsabilitat.... la culpa sempre és d´un altre... però no marxem del tema... La idea de crear Rodalies de Catalunya és bona en la meva opinió però falta que la Generalitat de Catalunya n´assumeixi realment el comandament per canviar el que sigui necessari, que per això és va fer el traspàs que no és ni de bon troç ni "virtual" ni "espiritual" com s´ha dit tantes i tantes vegades, té competències ben reals i que afecten molt i molt als ciutadans.
- Infraestructura, personal i els trens NO són de la generalitat.
- El control de la xarxa de a bona part de Catalunya es fa DES DE FORA de Catalunya (semàfors, avançaments,..) almenys a partir de Tarragona...
- El pressupost en infraestructures el controla el ministeri de foment i el valida el congrés dels diputats (el que pugui invertir la generalitat a banda serà calderilla).
- Si vols organitzar un servei especial, com per exemple, el talgo BCN- puigcerdà que van organitzar els amics del ferrocarril ara fa poc, has de sol·licitar-ho a "Madrid" perquè t'ho validin i t'organitzin l'horari per fer el recorregut (la generalitat no hi pela res).

Dit això,i ens agradi o no, l'única cosa que és virtual a part del traspàs de rodalies és el teu comentari anterior.

Salut!
A veure, tornem a explicar-ho: a la Generalitat de Catalunya se li ha fet un traspàs del servei de rodalia i regionals. La Generalitat de Catalunya és la única responsable de que el preu del bitllet hagi pujat a Catalunya molt més que a altres llocs (per si no ho saps hi ha gent que es compra el bitllet a Vinaròs perquè és més barat que a Ulldecona....), és la única responsable de que la freqüència de trens a una determinada estació sigui la que és, és la única responsable de que no funcionin les màquines expenedores de bitllets, de que no concordin els horaris a les estacions amb correspondència, de que no s´informi adequadament als viatgers...... etc, etc, etc. Tot això no té RES de "virtual", son coses ben REALS, i afecten a molta gent cada dia. Problema, els bitllets aquí son més cars que a la resta però com que no volem assumir cap responsabilitat, diem que la culpa és d´un altre... resultat, ens inventem això del traspàs "virtual" i diem que tota la culpa és de la via que és el que no ens han traspasat.... i el millor és que molta gent ens creu.

Exemple pràctic: la línia Lleida - La Pobla de Segur. Es traspasa totalment a la Generalitat de Catalunya. Què fa la Generalitat de Catalunya immediatament?. Subcontracta a RENFE i ADIF per que explotin la seva línia. No creus que si tan i tan i tan demoniacs fossin FGC hauria gestionat la seva línia?. La realitat és una altra ben diferent: la RENFE i l´ADIF fan la seva feina amb tots els defectes que puguin tenir el millor que poden i quan ho ha fet directament FGC no hi ha hagut ABSOLUTAMENT cap millora lògicament perquè la via és la que és i no hi ha ningú més llest que l´altre.

Per tant i responent a les teves qüestions:
- No té res a veure que les vies no s´hagin traspasat a la Generalitat de Catalunya amb que aquesta Administració gestioni correctament els que sí li han traspasat, que és molt i molt important, afecta a molta gent i té molt i molt marge de millora.
- No sé què dimonis importa que es gestioni la via des de Catalunya pel servei que es dóna. Que el normal és que es gestionés des de Catalunya les vies catalanes pot ser conceptualment correcte, però avui en dia això és totalment irrellevant a efectes de la qualitat del servei. Les línies de l´AVE es gestionen senceres des d´un sol lloc i travessen una pila de comunitats autònomes, evidentment sense que això tingui cap importància pels viatgers. Estem a l´era de la tecnologia i la xarxa es pot controlar des de qualsevol lloc del planeta que tingui comunicacions sense que els viatgers notin cap diferència.
- El pressupost es gestiona des del Ministeri de Foment... evidentment el pressupost que afecta a les competències del Ministeri de Foment. El pressupost que afecta al servei traspasat a la Generalitat de Catalunya el controla la Generalitat de Catalunya.
- Si es vol organitzar un Talgo fins a Puigcerdà (idea aquesta amb bastant poc sentit per altra banda....) s´ha de demanar a "Madrid"..... cal demanar al gestor de l´infraestructura un solc per poder circular per la xarxa amb un tren lògicament. A qui se li ha de demanar?. La infraestructura la gestiona ADIF i cal demanar els solcs a l´ADIF evidentment, i afegeixo que això és garantia de que el Talgo en qüestió pugui circular (intenta muntar un tren dels amics del barri a la línia Llobregat - Anoia a veure si FGC et deixa...).
Cal centrar les coses i sobretot no creure tot el que ens expliquen.

Re: Aquest ja és per reconduir el tema

Posted: Thursday 06/08/2015 11:54
by gracienc
Toni wrote:
A veure, tornem a explicar-ho: a la Generalitat de Catalunya se li ha fet un traspàs del servei de rodalia i regionals. La Generalitat de Catalunya és la única responsable de que el preu del bitllet hagi pujat a Catalunya molt més que a altres llocs (per si no ho saps hi ha gent que es compra el bitllet a Vinaròs perquè és més barat que a Ulldecona....), és la única responsable de que la freqüència de trens a una determinada estació sigui la que és, és la única responsable de que no funcionin les màquines expenedores de bitllets, de que no concordin els horaris a les estacions amb correspondència, de que no s´informi adequadament als viatgers...... etc, etc, etc. Tot això no té RES de "virtual", son coses ben REALS, i afecten a molta gent cada dia. Problema, els bitllets aquí son més cars que a la resta però com que no volem assumir cap responsabilitat, diem que la culpa és d´un altre... resultat, ens inventem això del traspàs "virtual" i diem que tota la culpa és de la via que és el que no ens han traspasat.... i el millor és que molta gent ens creu.

Exemple pràctic: la línia Lleida - La Pobla de Segur. Es traspasa totalment a la Generalitat de Catalunya. Què fa la Generalitat de Catalunya immediatament?. Subcontracta a RENFE i ADIF per que explotin la seva línia. No creus que si tan i tan i tan demoniacs fossin FGC hauria gestionat la seva línia?. La realitat és una altra ben diferent: la RENFE i l´ADIF fan la seva feina amb tots els defectes que puguin tenir el millor que poden i quan ho ha fet directament FGC no hi ha hagut ABSOLUTAMENT cap millora lògicament perquè la via és la que és i no hi ha ningú més llest que l´altre.

Per tant i responent a les teves qüestions:
- No té res a veure que les vies no s´hagin traspasat a la Generalitat de Catalunya amb que aquesta Administració gestioni correctament els que sí li han traspasat, que és molt i molt important, afecta a molta gent i té molt i molt marge de millora.
- No sé què dimonis importa que es gestioni la via des de Catalunya pel servei que es dóna. Que el normal és que es gestionés des de Catalunya les vies catalanes pot ser conceptualment correcte, però avui en dia això és totalment irrellevant a efectes de la qualitat del servei. Les línies de l´AVE es gestionen senceres des d´un sol lloc i travessen una pila de comunitats autònomes, evidentment sense que això tingui cap importància pels viatgers. Estem a l´era de la tecnologia i la xarxa es pot controlar des de qualsevol lloc del planeta que tingui comunicacions sense que els viatgers notin cap diferència.
- El pressupost es gestiona des del Ministeri de Foment... evidentment el pressupost que afecta a les competències del Ministeri de Foment. El pressupost que afecta al servei traspasat a la Generalitat de Catalunya el controla la Generalitat de Catalunya.
- Si es vol organitzar un Talgo fins a Puigcerdà (idea aquesta amb bastant poc sentit per altra banda....) s´ha de demanar a "Madrid"..... cal demanar al gestor de l´infraestructura un solc per poder circular per la xarxa amb un tren lògicament. A qui se li ha de demanar?. La infraestructura la gestiona ADIF i cal demanar els solcs a l´ADIF evidentment, i afegeixo que això és garantia de que el Talgo en qüestió pugui circular (intenta muntar un tren dels amics del barri a la línia Llobregat - Anoia a veure si FGC et deixa...).
Cal centrar les coses i sobretot no creure tot el que ens expliquen.



Bon dia Toni,
A pesar de les observacions que fas el fons de la qüestió segueix sent el mateix.

Si féssim un símil fàcil amb un fabricant de cotxes, l'estat tindria la fàbrica de cotxes, els empleats i les botigues on es venen els cotxes.
La Generalitat només en tindria el marketing i els preus, i com a molt podria decidir els horaris d'obertura de les botigues ajustant-se a les limitacions donades pel mateix fabricant (l'estat).

Tal i com comprendràs, fer la Generalitat responsable de la situació actual de la xarxa de rodalies és poc més que esperpèntic. Les limitacions de la infrastructura en quan a velocitat i freqüència de pas són responsabilitat del ministeri (renfe-adif). Els costos d'operació que s'acaben repercutint en el preu del bitllet, són també responsabilitat del ministeri. El material rodant i el personal tampoc els controla la Generalitat.
Llavors, què te la generalitat? les maquines expenedores de bitllets, pot ser?? i el lloc web de rodalies????
Sinó ens dirigim al origen correcte dels problemes, no solucionarem els problemes...



Respecte la línia de la pobla:
- Abans del traspàs a la Generalitat, l'estat la volia clausurar
- La Generalitat va fer una gran inversió en renovació de vies, i travesses (o sigui que si que va fer una millora)
- Actualment s'estan fabricant 2 trens nous de FGC per aquesta línia i s'ha contractat a 4 empleats (no sé si 4 o 5 ara mateix) però la intenció és arribar a 24 (si no recordo malament) (cosa que també serà una millora) [De totes maneres, mentre això passa la línia està funcionant a mig gas, amb pocs serveis]
- És l'única línia d'ample ibèric que ha estat integralment traspassada a la Generalitat, i en els seus inicis, es clar, la generalitat va necessitar renfe per seguir realitzant el servei de passatgers.
O sigui que sí, és evident que la generalitat ho està fent millor del que ho estaria fent l'estat. Només has de comparar la gestió de la generalitat amb els plans de l'estat de clausurar la línia... Deixa'm que et digui a més que, respecte aquest tema, que ofereixes una visió molt parcial de la realitat. No sé amb quina intenció.


Finalment, i aprofitant que has comentat lo del talgo a Puigcerdà..:
- Si hem de demanar aquest tipus de serveis a ADIF, que coi hi pinta la generalitat en la gestió de res? si no controla l'ús de la infrastructura.
- Sobre el teu comentari "intenta muntar un tren dels amics del barri a la línia Llobregat - Anoia a veure si FGC et deixa..." només dir-te que sí. Segons tinc entès de qui ja va muntar el del talgo a Puigcerdà, és molt més senzill fer una cosa així amb FGC que amb renfe-adif, i una evidencia en són el tren dels llacs (el qual correspon a la Línia Lleida la Pobla de la que t'he parlat abans...).
- Respecte a que no trobis sentit a dur un Talgo a Puigcerdà suposo que has obviat què:
> La línia de Puigcerdà és una línia internacional que podria permetre connexions de Barcelona amb Tolouse.
> Almenys fins no fa gaire, hi havia un servei diari des de La tour de Querol fins a Paris Austerlitz d'un tren de llarga distancia de SNCF.
> El Talgo és un tren pensat per a trajectes amb moltes corbes, com pot ser una línia com aquesta.


Salut!

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Thursday 06/08/2015 12:12
by gracienc
Toni, només afegir al comentari anterior, que després de que l'estat fracasses amb el servei de rodalies de Barcelona per mitja de renfe-adif, m'agradaria veure a la generalitat gestionant-lo de forma integral (infraestructura, empleats i material rodant). I després de que aquesta dugués, per exemple, 5 anys gestionant-lo totalment pot ser podríem aventurar-nos a fer alguna comparació raonable.

Disculpeu l'offtopic...

Salut!