Page 9 of 58

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Tuesday 01/12/2015 18:56
by robertotlh
No veig que calgui fer un nou viaducte sobre l'Ebre per dur a terme la proposta que dieu, es pot fer amb un recorregut una mica més recargolat pero sense nou viaducte sobre el riu. Cal ser racionals si volem que les propostes siguin debatudes en el fòrum

El Transport de Catalunya

Posted: Friday 04/12/2015 15:13
by Carlos González
He portat unes setmanes per editar el mapa de com pot ser el sistema de trens de Catalunya, he fet uns petits canvis, aquesta vegada, pensava en fer el traçat de Granollers-Canovelles-Av. Meridiana en ample UIC (FGC B-V), i que pari per Pl. Catalunya.

He tret línies que havia dibuixat, ja que es millor que els recorreguts de les línies siguin per on estàn les carreteres.

Per el traçat Lleida-Pl Espanya, faria que per el Carrilet fes les parades per les capitals i deixar els Rodalies que parin tant per les capitals i altres pobles, me'n refereixo a que el recorregut de Lleida-Cervera tingués dues vies d'ample ibèric (Rodalies) i altres dues d'ample mètric (FGC L-A), i que per FGC fes parada per Lleida-Mollerussa-Tàrrega-Cervera--arribant fins a Igualada i etc.

Penso que per la Diagonal és suficient el TRAM i les parades de metro que n'hi ha al voltant de l'avinguda.

El traçat del Prat i l'aeroport penso en deixar-la tal com està ja (proposada) la L9 que faria arribar a la Terminal 1.

El traçat de Salou i Vandellòs ho deixaria com Rodalies (per les línies de Rodalies Tarragona) el corredor podria ser per els regionals com va proposar en trensmat, que se m'ha oblidat dibuixar-ho :D

També he fet dibuixos del TRAMBaix i Besòs, del TRAMCamp i del Metro de Barcelona, però això és un altre tema

Dieu-me què us sembla i quins recorreguts serien millors o factibles ;)
Enllaç:https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... C9lbGV1CnQ

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 04/12/2015 18:19
by UT440_132M
Veient una mica el mapa, a la zona d'Osona i Moianès - Bages, crec que segueixes cometent l'error de no fer passar el tren per Moià connectat amb Vic i Manresa. Hi ha estacions que no val la pena fer, com Sant Julià de Vilatorta, Sant Sadurní d'Osormort (poble disseminat amb masies, i una població de només 86 habitants), ni tant sols te servei d'autobús que jo sàpiga. El mateix cas amb Espinelves, Santa Eulàlia de Riuprimer, o Santa Maria d'Oló, son pobles molt petits, en el cas de Sant Julià i Santa Eulàlia, el que faria seria reforçar l'autobús a Vic, i cadenciar els horaris amb l'hipotètic ferrocarril. En canvi, faria baixar el tren des d'Artés cap a Calders, Moià i Tona, i de pas, rectificant el traçat de la R3, fent-lo paral·lel a la C-17 des de Vic, fins a Els Hostalets de Balenyà. Dues poblacions significatives (Moià i Tona), el problema seria superar el perfil del port de la Pullosa entre Tona i Collsuspina, un desnivell de més de 300 metres en una distància de sis quilòmetres.

La connexió que proposes entre Granollers Canovelles, i Granollers Centre, jo la faria per Les Franqueses, com antigament, i unir les actuals R2 nord i R3 per allà, i no pel centre de Granollers. Les parades de Rio de Janeiro i Plaça de les Glòries, jo no les incorporaria, faria augmentar significativament el temps de viatge pels que vinguem de fora de Barcelona, igual amb la parada de Mollet Rivolí, personalment, crec que no fa falta, en canvi celebro que hi hagi una estació al Circuit de Catalunya, tot i que jo faria que només funcionés els dies d'activitat al circuit, i no sempre. També m'agrada que incorporis la reobertura de l'antic baixador de Taradell - Mont-rodon, crec que amb una bona cadenciació amb un autobús que portés cap al centre del poble, seria un baixador amb bastant passatge, i d'aquesta manera no caldria que es desplacin amb el vehicle privat a Vic o Sant Miquel de Balenyà.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 04/12/2015 19:45
by Carlos González
Gràcies per els comentaris UT440_132M, sobre de les estacions que no valen la pena, l'estació que pensava fer per el municipi Espinelves que ja ho havies vist, era per fer com l'estació de Tona-Seva, (ja que Viladrau té 1.040 aproximadament), i una connexió desde Manresa-Moià o Vic-Moià n'hi han autobusos (crec, que no ho sé amb claritat) i a més, és impossible fer passar les vies per la N141c per a que arribés a fer Calders-Moià-Tona Seva, o si es possible, seria molt difícil. Es més factible fer-ho vies per la carretera.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 04/12/2015 21:15
by UT440_132M
Carlos González wrote:Gràcies per els comentaris UT440_132M, sobre de les estacions que no valen la pena, l'estació que pensava fer per el municipi Espinelves que ja ho havies vist, era per fer com l'estació de Tona-Seva, (ja que Viladrau té 1.040 aproximadament), i una connexió desde Manresa-Moià o Vic-Moià n'hi han autobusos (crec, que no ho sé amb claritat) i a més, és impossible fer passar les vies per la N141c per a que arribés a fer Calders-Moià-Tona Seva, o si es possible, seria molt difícil. Es més factible fer-ho vies per la carretera.
Hi ha una línia d'autobús Manresa - Vic per Moià, dues expedicions diàries de dilluns a dissabte, una al matí i una altra a la tarda, anant sempre amb retard. Per això penso que Moià Manresa i Vic han d'estar connectats per ferrocarril, tres poblacions importants amb una connexió pèssima per transport públic. Per mi l'ETF hauria de ser una línia de regional, que connecti entre sí totes les poblacions importants de la Catalunya Central, entre Lleida i Girona, passant per Manresa i Vic.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 04/12/2015 21:19
by Carlos González
UT440_132M wrote: Hi ha una línia d'autobús Manresa - Vic per Moià, dues expedicions diàries de dilluns a dissabte, una al matí i una altra a la tarda, anant sempre amb retard. Per això penso que Moià Manresa i Vic han d'estar connectats per ferrocarril, tres poblacions importants amb una connexió pèssima per transport públic. Per mi l'ETF hauria de ser una línia de regional, que connecti entre sí totes les poblacions importants de la Catalunya Central, entre Lleida i Girona, passant per Manresa i Vic.
Totalment d'acord amb tu :ok

Canvis al mapa

Posted: Sunday 06/12/2015 12:19
by Carlos González
UT440_132M wrote:Veient una mica el mapa, a la zona d'Osona i Moianès - Bages, crec que segueixes cometent l'error de no fer passar el tren per Moià connectat amb Vic i Manresa. Hi ha estacions que no val la pena fer, com Sant Julià de Vilatorta, Sant Sadurní d'Osormort (poble disseminat amb masies, i una població de només 86 habitants), ni tant sols te servei d'autobús que jo sàpiga. El mateix cas amb Espinelves, Santa Eulàlia de Riuprimer, o Santa Maria d'Oló, son pobles molt petits, en el cas de Sant Julià i Santa Eulàlia, el que faria seria reforçar l'autobús a Vic, i cadenciar els horaris amb l'hipotètic ferrocarril. En canvi, faria baixar el tren des d'Artés cap a Calders, Moià i Tona, i de pas, rectificant el traçat de la R3, fent-lo paral·lel a la C-17 des de Vic, fins a Els Hostalets de Balenyà. Dues poblacions significatives (Moià i Tona), el problema seria superar el perfil del port de la Pullosa entre Tona i Collsuspina, un desnivell de més de 300 metres en una distància de sis quilòmetres.

La connexió que proposes entre Granollers Canovelles, i Granollers Centre, jo la faria per Les Franqueses, com antigament, i unir les actuals R2 nord i R3 per allà, i no pel centre de Granollers. Les parades de Rio de Janeiro i Plaça de les Glòries, jo no les incorporaria, faria augmentar significativament el temps de viatge pels que vinguem de fora de Barcelona, igual amb la parada de Mollet Rivolí, personalment, crec que no fa falta, en canvi celebro que hi hagi una estació al Circuit de Catalunya, tot i que jo faria que només funcionés els dies d'activitat al circuit, i no sempre. També m'agrada que incorporis la reobertura de l'antic baixador de Taradell - Mont-rodon, crec que amb una bona cadenciació amb un autobús que portés cap al centre del poble, seria un baixador amb bastant passatge, i d'aquesta manera no caldria que es desplacin amb el vehicle privat a Vic o Sant Miquel de Balenyà.
Ara que et sembla el mapa? Enllaç:https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... C9lbGV1CnQ

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Sunday 06/12/2015 23:29
by Granolleri
UT440_132M wrote:en canvi celebro que hi hagi una estació al Circuit de Catalunya, tot i que jo faria que només funcionés els dies d'activitat al circuit, i no sempre.
En aquella zona hi han polígons industrials molt potents que justificarien de sobres que els trens paressin allà tots els dies. A part que està relativament a prop del barri de Can Tabola de Montmeló, bastant apartat de l'actual estació de la R2 (resta separat de la resta del poble per l'autopista).

A més a més que al circuit molts caps de setmana hi han activitats, així que d'activitat n'hi ha més o menys sempre.

Is not necessary

Posted: Monday 07/12/2015 8:50
by Carlos González
Granolleri wrote: En aquella zona hi han polígons industrials molt potents que justificarien de sobres que els trens paressin allà tots els dies. A part que està relativament a prop del barri de Can Tabola de Montmeló, bastant apartat de l'actual estació de la R2 (resta separat de la resta del poble per l'autopista).

A més a més que al circuit molts caps de setmana hi han activitats, així que d'activitat n'hi ha més o menys sempre.
Ja n'hi han línies d'autobusos, diria la 375 si no m'equivoco, però ja el bus fa un bon servei allà (si els busos per el Vallès Oriental són puntuals), però no cal fer una nova estació per el meu parer.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Monday 07/12/2015 10:57
by Granolleri
Un autobús que té una freqüència de pas molt pobra i que a més durant gran part del dia només va en un sentit. :roll: Autobús, que a més, no circula els caps de setmana.

Només per el Circuit ja es justifica de sobres el baixador. A més a més, per el que he dit es justifica de sobres que hi parin trens tots els dies.

Posted: Monday 07/12/2015 12:47
by Carlos González
Faig una llista per les parades que podrien fer parar la R5 i R6 que proposo, ja que aquestes línies paran a tot arreu,

R5:
Barcelona-Pl Espanya
L'Hospitalet-Av Carrilet
Cornellà Riera
Sant Boi
Sant Vicenç dels Horts
Quatre Camins
Pallejà
Sant Andreu de la Barca
Martorell Centre
Martorell Enllaç
Martorell SEAT
Abrera
Olesa de Montserrat
Aeri de Montserrat
Monistrol de Montserrat
Castellbell i el Vilar
Sant Vicenç | Castellgalí
El Pont de Vilomara
Manresa-Bufalvent
Manresa-Viladordis
Manresa-Cardener
Manresa-Pere III
Manresa-Baixador
Manresa-Alta

R6:

Barcelona-Pl Espanya
L'Hospitalet-Av Carrilet
Cornellà Riera
Sant Boi
Santa Coloma de Cervelló
Sant Vicenç dels Horts
Quatre Camins
Pallejà
Sant Andreu de la Barca
Martorell Centre
Martorell Enllaç
Martorell Can Cases
Sant Esteve Sesrovires
La Beguda
Can Parellada
Masquefa
Can Bonastre
Piera
Vallbona d'Anoia
Capellades
La Pobla de Claramunt
Vilanova del Camí
Igualada Est
Igualada Centre

Re:

Posted: Monday 07/12/2015 14:10
by Renfe445
Carlos González wrote:ja que aquestes línies paran a tot arreu
La línea R5 no para a Colònia Güell, Santa Coloma de Cervelló y Martorell Vila / Castellbisbal.
La línea R6 no para a Colònia Güell ni a Martorell Vila / Castellbisbal.

Además, si están las líneas R50 y R60 que son semidirectos, pa qué?

Re: Re:

Posted: Monday 07/12/2015 15:07
by Carlos González
Renfe445 wrote:
Carlos González wrote:ja que aquestes línies paran a tot arreu (em refereixo les actuals R5 i R6)
La línea R5 no para a Colònia Güell, Santa Coloma de Cervelló y Martorell Vila / Castellbisbal.
La línea R6 no para a Colònia Güell ni a Martorell Vila / Castellbisbal.

Además, si están las líneas R50 y R60 que son semidirectos, pa qué?
Exactamente, quitaría los R50 y R60 y dejaría que los R5 y R6 sean los semidirectos, ya que están las líneas suburbanes que paran a Colònia Güell, Martorell Vila / Castellbisbal. Aunque otra solución es que haya más trenes R50 y R60, y que los semidirectos hagan los recorridos que habia propuesto.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Tuesday 08/12/2015 12:12
by Renfe451
Doncs per intentar ser un semidirecte, hi veig massa parades la veritat...

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Wednesday 09/12/2015 20:48
by ortegote
Antigament els semidirectes de R5 i R6 eren aixi:

De Manresa a Martorell Enllaç parava a totes despres feia Sant Andreu de la Barca - Sant Boi - Hospitalet - Ildefons Cerdà - Plaça Espanya.

De Igualada a Martorell Enllaç parava a totes despres feia Sant Andreu de la Barca - Sant Boi - Hospitalet - Idelfons Cerdà - Plaça Espanya.

Aixó si que eren Semidirectes i no els R50 R60 que tenim a l'actualitat.

També va existir un tren Directe d'Igualada a Plaça Espanya però d'aixó si que fa més anys.

Encara recordo quan el snyor Artur Mas va arribar a Igualada amb Tren i es va queixar de que tardava massa, han passat els anys i els seus governs han fet poca cosa per escurçar els temps de viatge així que poc futur a noves frequencies que tardin menys del que ara tenim.
Salutacions.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Wednesday 09/12/2015 20:58
by Adolescent barceloní
Hi hauria la possibilitat de desdoblar les estacions per permetre encreuaments a totes elles? D'aquesta manera podríem permetre augmentar la freqüència dels trens, ajustant els horaris per tal de fer els encreuaments a les estacions a l'hora. No és la millor solució, però almenys seria una solució provisional que permetria millorar una mica el tema. Què en penseu?

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Thursday 10/12/2015 19:50
by ortegote
Adolescent barceloní wrote:Hi hauria la possibilitat de desdoblar les estacions per permetre encreuaments a totes elles? D'aquesta manera podríem permetre augmentar la freqüència dels trens, ajustant els horaris per tal de fer els encreuaments a les estacions a l'hora. No és la millor solució, però almenys seria una solució provisional que permetria millorar una mica el tema. Què en penseu?
Abans l'estació de quatre Camins es feia per aixó, allà els R5 i R6 avançaven la resta de Trens no se si un S4 o S8.
A FGC sembla que els maquinistes o la direcció tenen por als avançaments i per aixó tots circulen un darrera l'altre i el més facil es fer-los parar a totes les estacions pero no trobar-se.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Thursday 10/12/2015 22:06
by Granolleri
Tot i que Quatre Camins es va construïr justament per fer avançaments, fins a on jo recordo per horari no hi havia programat cap avançament. Tot i així, si algun R5/R6 anava amb retard i el S4/S8 corresponent havia sortit de Martorell a l'hora (sortia per horari 3' més tard) sí havien fet avançaments a Quatre Camins.

D'altra banda a l'última època els semidirectes també paraven a Almeda i Europa-Fira. Més anteriorment era:

Barcelona (Pl.Espanya)
L'Hospitalet-Avinguda Carrilet
Sant Boi
Sant Andreu de la Barca
Martorell-Enllaç

I a partir d'allà parava a totes les estacions. I com bé diu l'Ortegote, a l'hora punta del matí hi havien trens des de Manresa i Igualada cap a Barcelona que als ramals crec que només paraven a Sant Vicenç-Castellgalí (ramal de Manresa) i Piera, al ramal d'Igualada.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 11/12/2015 19:42
by ortegote
Granolleri wrote:Tot i que Quatre Camins es va construïr justament per fer avançaments, fins a on jo recordo per horari no hi havia programat cap avançament. Tot i així, si algun R5/R6 anava amb retard i el S4/S8 corresponent havia sortit de Martorell a l'hora (sortia per horari 3' més tard) sí havien fet avançaments a Quatre Camins.

D'altra banda a l'última època els semidirectes també paraven a Almeda i Europa-Fira. Més anteriorment era:

Barcelona (Pl.Espanya)
L'Hospitalet-Avinguda Carrilet
Sant Boi
Sant Andreu de la Barca
Martorell-Enllaç

I a partir d'allà parava a totes les estacions. I com bé diu l'Ortegote, a l'hora punta del matí hi havien trens des de Manresa i Igualada cap a Barcelona que als ramals crec que només paraven a Sant Vicenç-Castellgalí (ramal de Manresa) i Piera, al ramal d'Igualada.
Al ramal d'Igualada feia parada a Piera i a Sant Esteve Sesrovires per fer encreuament tardava 1h 5min (crec) i els mes lents feien el trajecte en 1h 20min aixó va ser quan es van posar en servei les unitats electriques S213.
Si trobo un horari de l'epoca ja posare bé elsta temps de viatge.
Salutacions.

línia Lleida-La Pobla de Segur

Posted: Sunday 13/12/2015 11:41
by Carlos González
Tinc un dubte sobre de la línia Lleida-La Pobla de Segur, he vist per internet que volen ampliar-la fins a La Seu d'Urgell, però veig impossible fer un túnel per la Serra de Boumort, és més factible que l'ampliació de la Pobla de Segur sigui per Vielha, ara la pregunta és, seria demandat fer una bifurcació entre Balaguer, per fer una nova línia de tren?

Lleida-Balaguer-Artesa de Segre-Organyà-La Seu d'Urgell?