Page 9 of 30

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Saturday 06/09/2008 16:20
by El LLOP
Denisuko wrote:Image

Esta circulant en mode especial i a contravia
circular, circular no crec que circuli:

esforçimetre a -200 Kn
pressió de frè a 3 kg
consum de corrent 0

:ok :riure

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Saturday 06/09/2008 18:14
by Busman
És un 9000, oi? Quin?

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Saturday 06/09/2008 19:01
by El LLOP
Busman wrote:És un 9000, oi? Quin?

es un 5000.

Excuses de mal pagador

Posted: Saturday 06/09/2008 19:23
by Guigui
Un largo tiempo -dos años más de lo previsto- que está directamente relacionado con dos hechos: el hundimiento del túnel del metro de la línea 5 en el Carmel en enero de 2005 y la complejidad del terreno que se tenía que horadar: granito.
És clar, el granit tot just s'ha format en els darrers cinc anys. Abans, el terreny era diferent. :boig

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Sunday 07/09/2008 18:21
by sirhall
Totalment d'acord amb que el heu dit molts dels presents, és de calaix que s'ha de seguir fins a Trinitat Vella. Però es clar, com diuen en castellà "no le pidas peras al olmo", de moment d'aquí un mes ja podrem anar a veure com el senyor alcalde talla la cinta, com de maques estan les noves estacions i tornarem feliços a casa.

El que jo em pregunto és i canviaran tots els termòmetres dels tres i estacions en una sola nit.

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Sunday 07/09/2008 18:54
by 437.001
Hola.

Els termòmetres de les estacions ja estan canviats. Els dels trens també, sembla.

El que sí que em crida l´atenció és que a la L4 aquestes coses semba que es facin més a poc a poc.
Hi ha estacions amb la retolació antiga, els trens tenen la megafonia i els termòmetres lluminosos però no els utilitzen. Per què?

Obres Metro BCN: recapitulació estat de les coses

Posted: Sunday 07/09/2008 19:08
by 437.001
Nota: aquest fil l´he obert per a qui vulgui donar un cop d´ull ràpid a l´estat de les ampliacions del Metro de BCN

Recapitulem, i que algú em corregeixi on m´equivoqui:

L3 Canyelles-Trinitat Nova: inauguració imminent
L9 Can Zam-Can Peixauet: inici període de prova en uns mesos
L9 Can Peixauet-Bon Pastor + Gorg-Bon Pastor: obres en estat molt avançat
L9 Bon Pastor-Sagrera: obres avançant
L9 Polígon Pratenc-Gornal: obres en estat desigual (seccions molt avançades, altres endarrerides)
L9 Aeroport-Gornal-Torrassa-Colblanc: obres en curs, no gaire avançades.
L9 Collblanc-Lesseps: encara no han començat a fer res
L9 Lesseps-Sagrera: iniciades totes les estacions excepte Muntanya (obra molt endarrerida)
L5 Horta-Vall d´hebron: obra avançant lentament pel Carmel
L4 La Pau-Sagrera: endarrerida pel retard de la L9, obra avançant
L2 Pep Ventura-Badalona Centre: obra avançant però amb problemes arqueològics
L1 Fondo-Badalona Centre: res de res
L2 Poble Sec-Parc Logístic: res de res
L1 Hospital de Bellvitge-Estació del Prat : res de res
L2 Badalona Centre-Morera: res de res
L3 Zona Universitària-Sant Feliu: res de res

No tots canviats

Posted: Sunday 07/09/2008 19:20
by Guigui
437.001 wrote:Els termòmetres de les estacions ja estan canviats. Els dels trens també, sembla.
A Lesseps, almenys divendres, encara hi havia els termòmetres "antics". D'altra banda, a Drassanes es poden veure els nous "a pèl", ja que se suposa que estan tapat per un plàstic a causa de la reforma de l'estació, però el plàstic transparenta molt.

I als trens, encara res. En cap sèrie.

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Monday 08/09/2008 18:29
by Miquel
No estaria gaire segur, Dissabte vaig comprar el Periódoco de Catalunya i el periodista deia que el tren ja anunciava les estacions per megafonia i als llums dels pòrtics de les portes (termómetres), així que crec que hi ha un 5000 amb aixó nou.
Per cert, sabeu quin 5000 era?

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Monday 08/09/2008 18:40
by tren250
437.001 wrote:L9
437.001 wrote:Gorg-Bon Pastor: obres en estat molt avançat
No seria L10?
Au revoir :hola C.A.C.V.

Denominació de la L9

Posted: Monday 08/09/2008 18:50
by Guigui
tren250 wrote:
437.001 wrote:L9
437.001 wrote:Gorg-Bon Pastor: obres en estat molt avançat
No seria L10?
A efectes pràctics, és la mateixa línia si els ramals són relativament curts en relació amb el tronc central. D'altra banda, em sona que la nomenclatura oficial finalment no durà aquest binomi, sinó que ho deixaran en L9 a seques.

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Monday 08/09/2008 18:56
by Miquel
Ho dubto, podria portar problemes al usuari, ara és coneix com a L9, peró quan algún futur llunyà la línia estigui operativa al 100%, serà nessesari anomenar-les pel seu nom, ja que només compartiran el tram central i ambdues línies tenen finals de línia diferents.

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Monday 08/09/2008 20:02
by metring
http://www.tmb.net/ca_ES/siterelated/no ... 0&idioma=C

Comença la circulació de trens en proves al nou tram de l’L3 entre Canyelles i Trinitat Nova

Ja s’ha iniciat la circulació de trens en fase de proves al nou tram de l’L3 entre Canyelles i Trinitat Nova. Les obres de perllongament d’aquesta línia de metro s’estan ultimant i es preveu que es posi en servei el proper mes d’octubre. Es tracta de gairebé dos nous quilòmetres de metro, amb dues noves estacions, Roquetes i Trinitat Nova, on l’L3 enllaçarà amb l’L4 i l’L11. El pressupost global de l’obra és de 142,8 MEUR. Es calcula que les dues noves estacions d’aquest perllongament tindran uns 4 milions d’usuaris l’any.

Primers trens en circulació

Aquests dies s’han iniciat les proves de circulació de trens al nou tram de l’L3 del Metro de Barcelona entre les estacions de Canyelles i Trinitat Nova. Aquest és un dels darrers passos per poder posar en servei aquest perllongament de 1.800 metres, que entrarà en servei el proper mes d’octubre.

Les proves s’estan realitzant conjuntament entre el DPTOP i TMB, i tenen com a objectiu assegurar el correcte funcionament dels sistemes de senyalització i de protecció automàtica de tren (ATP) amb el que es garanteix plenament la seguretat. El sistema, que ja funciona a la resta de l’L3, assegura de forma automàtica la distància entre els trens regulant la velocitat dels mateixos en funció del traçat, la pendent i la ubicació dels trens precedents.

La base del sistema que s’està aplicant s’anomena enclavament i està format per sistemes electrònics de seguretat que estan ubicats a les estacions de Canyelles i de Trinitat Nova. Els enclavaments disposen de tota la informació de l’estat de la via, com la posició de les agulles i la ubicació dels trens, transmetent en funció d’aquestes dades les diferents autoritzacions de moviment a tots els trens de forma totalment segura.

Els trens utilitzats per a les proves són els mateixos que circulen actualment per l’L3, de les series 2000, 3000 i 5000.

Marxa en blanc i retocs finals

Un cop finalitzades aquestes proves inicials, a partir del proper 15 de setembre s’iniciaran les proves conegudes com a “marxa en blanc”. Aquestes proves consisteixen en que els trens fan el seu trajecte actual amb passatgers fins l’estació de Canyelles. Un cop el tren arriba a aquesta estació, que és la finalització de trajecte actual, els passatgers baixen i el tren continua circulant fins a les dues noves estacions de Roquetes i Trinitat Nova. Al arribar a la darrera estació el tren fa mitja volta i torna cap a Canyelles on reprèn el servei en direcció Zona Universitària.

A part d’aquests sistemes fonamentals per a la circulació dels trens, també s’estan provant la resta d’equipaments que han de permetre posar en servei el perllongament amb plenes garanties de seguretat i disponibilitat aquesta tardor, com són els sistemes de ventilació, ascensors i escales mecàniques, comunicacions, detecció i extinció d’incendis o electrificació.

Perllongament de l’L3

Les obres de perllongament de l’L3, que uneix les estacions de Canyelles i Trinitat Nova, es van iniciar el 2003 i fan un total de 1.800 metres. La major part s’ha fet amb el mètode de perforació en mina, que consisteix a perforar el terreny des del subsòl amb maquinària especialitzada i voladures controlades. El diàmetre del túnel és de 8,60 metres i transcorre a una profunditat d’entre 16 i 74 metres, segons el punt del tram ja que l’orografia de la zona és molt diversa.

En aquests moments, s’estan realitzant els darrers treballs per enllestir les estacions, especialment pel que fa a l’arquitectura, barreres de validació, distribuïdores de títols de transport, mobiliari i senyalització.

A finals del 2007 es va finalitzar la construcció del túnel i posteriorment es va instal·lar la via i la catenària així com la col·locació del sistema de ventilació i drenatge, la instal·lació dels sistemes de seguretat, entre altres actuacions.

Aquesta prolongació suposa la segona i última fase del projecte global per fer arribar l’L3 fins a aquesta zona de Barcelona. La primera fase, en servei des del 2001, va ser el tram Montbau-Canyelles.

Dues noves estacions

El perllongament de l’L3 ha comportat també la construcció de les estacions de Roquetes i de Trinitat Nova, que s’integra a l’actual intercanviador del mateix nom on conflueixen l’L4 i l’L11. Aquest intercanviador connectarà, d’aquesta manera, les tres línies i permetrà donar un servei de metro a aquests barris de Barcelona on fins ara no arribava.

Es preveu que les dues estacions, tindran conjuntament uns 14.000 usuaris diaris, que suposaran uns 4 milions de viatgers l’any.

· Roquetes

L’estació de Roquetes està ubicada aproximadament a 50 metres de profunditat i consta de dos vestíbuls independents. El primer, a l’entorn dels carrers de Jaume Pinent i Carrer de les Torres connecta amb l’andana mitjançant un pou de 18 metres de diàmetre equipat amb 3 ascensors de gran capacitat. El segon accés, amb un vestíbul a nivell ubicat a l’entorn del nou parc de Roquetes, al carrer de Vidal i Guasch, consta d’un pou de 24 metres de diàmetre equipat amb 4 ascensors també de gran capacitat. Ambdós pous disposen d’escales fixes d’emergència. L’estació disposa d’una andana central de 8 metres d’amplada i uns 100 metres de llargada.

· Intercanviador de Trinitat Nova

L’estació de Trinitat Nova de l’L3 s’integra a l’actual intercanviador de l’L4 i l’L11 formant un nou gran intercanviador. La nova estació aprofita l’actual vestíbul del carrer de la Pedrosa i n’incorpora un de nou integrat al també nou parc de la Trinitat Nova. La connexió entre l’andana i aquest vestíbul es realitza mitjançant escales mecàniques.

Així, el vestíbul d’aquesta estació te un accés directe a nivell des del parc incorporant un gran balcó que forma un pou de llum directe sobre l’andana. Aquest gran espai s’ha recobert amb vidre translúcid de manera que l’andana, queda il·luminada amb llum natural donant gran qualitat a tot l'espai interior. Trinitat Nova disposa també d’una andana central de 8 metres d’amplada i 100 de llargada.

Estacions adaptades

Ambdues estacions s’han construït totalment adaptades a les persones de mobilitat reduïda (PMR), de manera que no només s’ha assegurat la connexió vestíbul – andanes mitjançant ascensors, sinó que, degut als forts desnivells de l’entorn, s’han instal·lat ascensors independents al carrer per tal de facilitar l’accés.

A més, el DPTOP està urbanitzant els nous parcs de Trinitat Nova i Roquetes, aprofitant les obres de les noves estacions. Aquests parcs tindran amplies zones verdes i facilitaran l’accés a les estacions.

Jo vull veure com fan les proves!!!!!!! :'( :'( :'(

Més trens o menys freqüència?

Posted: Monday 08/09/2008 20:08
by Guigui
Si els trens fan tot el recorregut fins a Trinitat Nova, vol dir que n'han entrat de nous al carrusel, o han reduït lleugerament la freqüència de pas (segons els meus càlculs, serien uns 20 segons més)?

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Tuesday 09/09/2008 14:13
by Metro1985
Entonces en las estaciones pondrán este termómetro que ya se me resistia.

Image

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Tuesday 09/09/2008 14:24
by Metro1985
Estos son mis termometros que algun dia serán realidad. (Que conste que yo soy el que cree este tema con el nombre de Carlos LH lo único que no me funciona con ese nik asi que optado por uno nuevo). Se parecen a los que puese en Wikipedia pero allí borran todo alguno queda.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Estos dos me encantan porque es mas una fantasía que la futura realidad:

Image

Image

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Tuesday 09/09/2008 17:06
by Miquel
Crec que he detectat el 5000 amb els termómetres nous, el tren era el 302.
Algú l'ha vist?
Guigui wrote:Si els trens fan tot el recorregut fins a Trinitat Nova, vol dir que n'han entrat de nous al carrusel, o han reduït lleugerament la freqüència de pas (segons els meus càlculs, serien uns 20 segons més)?
Qué jo sàpiga no ha entrat cap tren més, demà aniré a Canyelles a verue quins trens corren i aveure si enxanpo algún que vagi cap a Trinitat Nova.

No s'havia dit que l'andana de Roquetes era de 200 metres?

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Tuesday 09/09/2008 17:33
by Mortadel·lo
les vies de la L3 i la L4 enllacen físicament?

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Tuesday 09/09/2008 20:58
by victorcasta
Mortadel·lo wrote:les vies de la L3 i la L4 enllacen físicament?
No, almenys de moment.
Miquel wrote:No s'havia dit que l'andana de Roquetes era de 200 metres?
Pot ser que hagin "tabicat" per reduïr-lo a 100 metres.

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Tuesday 09/09/2008 21:24
by Vox
Miquel wrote:Ho dubto, podria portar problemes al usuari, ara és coneix com a L9, peró quan algún futur llunyà la línia estigui operativa al 100%, serà nessesari anomenar-les pel seu nom, ja que només compartiran el tram central i ambdues línies tenen finals de línia diferents.
No sé, tampoc es tan difícil, a Londres hi ha línees amb ramals diferents i es ben fàcil, estil rodalia, si posa Gorg doncs es el ramal de Badalona, si posa Can Zam, doncs el de Santa Coloma. La cultura de TP aquí es baixa però dic jo que serà suficient :|

Vox