Page 9 of 16
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Tuesday 14/03/2023 18:36
by Miquel
Bona tarda!
Avui la 7005-7008 ha estat circulant amb el torn 312!
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Tuesday 14/03/2023 22:38
by M1171-M1172-M1169...
Malauradament l'he vist (també he vist quasi tots els 3000 i tots els 2000, des del 3065-3068), era el 7009 amb torn 312.
Sandy
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Tuesday 14/03/2023 22:47
by ferroviario_catalan
Hoy también ha dado sólo un par de vueltas o se ha mantenido todo el día?
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Wednesday 15/03/2023 10:17
by Miquel
ferroviario_catalan wrote: ↑Tuesday 14/03/2023 22:47
Hoy también ha dado sólo un par de vueltas o se ha mantenido todo el día?
Ha estat donant voltes fins les 17, on s'ha retirat després d'haver tingut uns problemes amb les portes unes estacions abans. Aviam avui.
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Wednesday 15/03/2023 11:59
by Funikram
Bon dia!
He llegit per algun lloc que els nous trens de la sèrie 7000, a més de substituir les 3000, també substituiran les 2000. Vol dir que també retiraran les 2000 de la xarxa o només de la L3 i les assignaran a altres línies?
Moltes gràcies!
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Wednesday 15/03/2023 13:43
by Renfe445
Potser la sèrie 2000 podria anar a la línia 4, si extenen la línia 9, necessiten més trens i la línia 4 encara no han fet l'estació del polígon de Via Trajana a.k.a. Santander, la línia 4 aniria coixa de trens i necessitaran els 2000.
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Wednesday 15/03/2023 14:54
by Miquel
Renfe445 wrote: ↑Wednesday 15/03/2023 13:43
Potser la sèrie 2000 podria anar a la línia 4, si extenen la línia 9, necessiten més trens i la línia 4 encara no han fet l'estació del polígon de Via Trajana a.k.a. Santander, la línia 4 aniria coixa de trens i necessitaran els 2000.
No. Tota la sèrie 2000 es retirarà, també pel tema de l'amiant. Suposo que quan la L9/L10 necessiti els 9000 que corren per L4 i L2, TMB demani construir més trens de la sèrie 7000 per incorporar-los a aquestes línies.
També cal tenir present que l'ampliació de L4 a La Sagrera ha de ser posterior a l'acabament de les obres de la L9, i trasllat d'aquesta pel seu túnel entre la Bifurcació L9/L4 poc després d'Onze de Setembre i Sagrera.
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Wednesday 15/03/2023 15:35
by M1171-M1172-M1169...
Miquel wrote: ↑Wednesday 15/03/2023 14:54
No. Tota la sèrie 2000 es retirarà, també pel tema de l'amiant. Suposo que quan la L9/L10 necessiti els 9000 que corren per L4 i L2, TMB demani construir més trens de la sèrie 7000 per incorporar-los a aquestes línies.
També cal tenir present que l'ampliació de L4 a La Sagrera ha de ser posterior a l'acabament de les obres de la L9, i trasllat d'aquesta pel seu túnel entre la Bifurcació L9/L4 poc després d'Onze de Setembre i Sagrera.
I que no sorprengui que intentin retirar els 2100 al mateix temps, alguns reformats menys temps que el 2016, l'últim 2000 reformat no fa pas tant.
Sandy
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Friday 17/03/2023 17:05
by M1171-M1172-M1169...
Ahir malauradament també el vaig veure (des del 3017), no sé si era el 7009 o no (estava més concentrat en veure si tenia paret de cabina de vidre o opaca, i sembla que és una paret semblant a un 1000 o 1100), ni si tenia torn 312, sí que era entre el 311 (3000 no identificat) i el 313 (2004).
Avui no l'he vist, el 312 era el 3049.
Sandy
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Friday 17/03/2023 18:05
by Sèrie EV-E801
Bona tarda,
Ahir tenia el 312 (o com posa, el 0312).
Pel que fa a la paret de cabina és opaca i no es pot veure el pupitre a l'estil 5/6/9000.
Salut
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Friday 17/03/2023 20:14
by Fran-Ikarus
M1171-M1172-M1169... wrote: ↑Tuesday 14/03/2023 22:38
Malauradament l'he vist (també he vist quasi tots els 3000 i tots els 2000, des del 3065-3068), era el 7009 amb torn 312.
Sandy
Home, és que si et quedes mirant tot el carrusel... Com no el vols veure? "Tú te lo has buscado"
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Friday 17/03/2023 20:38
by Renfe445
Sèrie EV-E801 wrote: ↑Friday 17/03/2023 18:05
Bona tarda,
Ahir tenia el 312 (o com posa, el 0312).
Pel que fa a la paret de cabina és opaca i no es pot veure el pupitre a l'estil 5/6/9000.
Salut
Respecte això de la cabina, els 7000 i 8000 abandonen la idea de que en el futur seràn trens totalment autònoms no? Els 5000 per exemple tenen el pupitre com si dóna la possibilitat de tapar-lo. (i recordo el reportatge de BTV del 2005...)
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Saturday 18/03/2023 6:40
by Miquel
Renfe445 wrote: ↑Friday 17/03/2023 20:38
Sèrie EV-E801 wrote: ↑Friday 17/03/2023 18:05
Bona tarda,
Ahir tenia el 312 (o com posa, el 0312).
Pel que fa a la paret de cabina és opaca i no es pot veure el pupitre a l'estil 5/6/9000.
Salut
Respecte això de la cabina, els 7000 i 8000 abandonen la idea de que en el futur seràn trens totalment autònoms no? Els 5000 per exemple tenen el pupitre com si dóna la possibilitat de tapar-lo. (i recordo el reportatge de BTV del 2005...)
El tema del tancament de la cabina és una petició dels treballadors per a més intimitat mentre fan la seva feina.
És de suposar que els trens poden circular de forma automàtica igual que els 9000, però l'accés a cabina no el tindriem.
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Saturday 18/03/2023 18:22
by ferroviario_catalan
Es lógico que los trabajadores quieran la cabina cerrada, yo también lo querría. No podría ni sacarme un moco a gusto
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Wednesday 29/03/2023 6:11
by M1171-M1172-M1169...
Avui no l'he vist, i això que he vist tots els trens en aquella hora i en faltaven molts (302, 307, 308, 310 o 311, 314, 318 i 323). Encara deu patir seqüel·les de la setmana passada!
Sandy
Sí que ha circulat
Posted: Wednesday 29/03/2023 9:11
by Guigui
Dilluns vaig anar amb un (el?) 7000, fent el torn 0308.
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Wednesday 29/03/2023 9:17
by Miquel
M1171-M1172-M1169... wrote: ↑Wednesday 29/03/2023 6:11
Avui no l'he vist, i això que he vist tots els trens en aquella hora i en faltaven molts (302, 307, 308, 310 o 311, 314, 318 i 323). Encara deu patir seqüel·les de la setmana passada!
Sandy
Ahir al migdia no circulava, però sí que he vist tuits amb avistaments del vespre i sí que va sortir a córrer. Com diu en Guigui, amb el 308.
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Thursday 30/03/2023 15:46
by Fran-Ikarus
Aquest matí he debutat en un 7000, concretament al cotxe 7006.
Curiosament ha estat una mena de "premonició", ja que he perdut per pocs segons un 5000, i ves a saber per què he pensat "Mira que si ara vingués un 7000, que encara no els he vist en viu"... et voilà!
El "termòmetre" molt espectacular, però és clar, quan no funcionin les pantalles serà "tot o res". Als 2000, 3000, etc. si s'apaguen els llums queda la llista d'estacions, si més no (i als 1000/1100 i anterior amb el seu "simple adhesiu" també)
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Friday 31/03/2023 6:21
by M1171-M1172-M1169...
Malauradament també el vaig veure, era el 0303 i la paret de cabina a passatge és efectivament només una paret fàcilment retirable i no un armari amb sistemes de control del tren com en un 3000 on l'única part que es podria treure és la porta.
Sandy
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Posted: Friday 31/03/2023 15:25
by M1171-M1172-M1169...
Avui no l'he vist, potser estava entre el 304 (3020) i el 309 (2021).
Sandy