França451 wrote: ↑Sunday 28/06/2020 1:04
María José, si también lo dices por mí, he mencionado de pasada unos cuantos, pero ya que hay que puntualizar, puntualizamos:
FGC, servicio "hasta las 23 horas". He estado investigando y de Lunes a Jueves, el servicio finaliza a las 00:00 horas, viernes, mantienen el horario de los jueves, y el sábado y el domingo, el servicio finaliza a las 23, última salida del S2 a las 22:45 y S1 a las 23. se mantiene la supresión de la L12 hasta el 4 de julio y la lanzadera Gràcia-Tibidabo de la L7 sigue funcionando recortada hasta Gràcia con el horario actual (que desconozco cuál es).
Respecto a la L12 se anuncia que el 4 de julio volverá a su horario habitual antes de marzo de 2020 (incluyendo servicios de viernes y sábados hasta las 2), pero no especifica si el resto de líneas recuperan o no el servicio nocturno. Por supuesto, excepto la mitad del primer párrafo, el resto lo he visto en las estaciones, nada de eso decía la web, al menos hasta esta mediodía.
Has parat a pensar que potser no hi havia pas cap tipus de demanda fins fa dos dies a aquelles hores, i d'aquí la disminució horària? Que aquí hem passat de la Fase 2 a "res" molt poc temps. I potser ha calgut quadrar personal entre el disponible (que segurament a FGC, i a la resta d'empreses de transport no és del 100% per motius més que obvis. Entenc que treballadors que estiguin dins un grup de risc no treballaran de cara al públic encara, altres que s'hagin agafat vacances, gent que encara estigués en quarantena, etc).
I epa, no se, són pensaments.
França451 wrote: ↑Sunday 28/06/2020 1:04
Renfe: desde hace unos días ha recuperado el 100% de sus servicios en las líneas R1, R2, R3 y R4 y recientemente también en las líneas Regionales R11, R12, R13, R14, R15 y R16. (Imagino que también la R17).
Sin embargo,
mantiene la supresión de la R7, la frecuencia del 50% de la R8 y siguen sin funcionar la RT1, RT2 y RG1, o dicho de otro modo, siguen suprimidos las Rodalies de Tarragona y Girona y la línea transversal de la provincia de Barcelona funciona poco y mal. Total, ya que la UAB sigue cerrada, para dar servicio a los descampados de Rubí y Sant Cugat, que se cojan alternativas. ¿Para qué mantener una línea inservible? Ni se han preocupado por ella durante 9 años, van a hacerlo ahora...
Des de fa uns anys, la R7 no fa servei quan la UAB està tancada (nadal i estiu), pel que no entenc la queixa.
Sobre la resta, d'acord potser caldria revisar-ho i preocupar-se per unes línies tan mal plantejades que, probablement ara no saben si tornar-les a fer funcionar per a seguir movent ferro o no. I no justifico que estiguin sense servei, però potser la seva no obertura aflora un problema força obvi més enllà de la COVID o no.
Temps al temps, i caldria veure quina és la demanda dels serveis regionals (ara que s'acaben de posar ja al 100%) per a veure si es tornen als números anteriors o no, i imagino que compensi fer funcionar a la resta. Es que de veritat, hi ha tants condicionants que....
França451 wrote: ↑Sunday 28/06/2020 1:04
TMB: Recupera sus frecuencias de antes, pero... En los autobuses se sigue entrando por las puertas centrales.
I on és el problema? Si els conductors se senten millor així, doncs que així es quedi durant un temps.
França451 wrote: ↑Sunday 28/06/2020 1:04
Hay unos desvíos absurdos los sábados, domingos y festivos que no entiende ni su abuela: se cortan calles, pero
en un sólo sentido, pudiéndose circular en sentido contrario, por lo que te encuentras aberraciones como que en la D50 puedes llegar a la Plaza de Virrey Amat sentido Paralel, pero sentido Ciutat Meridiana, lo más cerca que te deja el bus es Arnau d'Oms, o la Plaza de las Madres de la Plaza de Mayo. Por la zona de Sagrada Família, los dos sentidos de la línea cambian yendo uno por Lepanto y otro por Sicilia. Al ladito uno del otro, vamos. Y por supuesto, si encuentran parada en su recorrido, pararán, si no, te irás directo al quinto pino. El motivo es evitar el Paseo San Juan, que se peatonaliza en ambos sentidos. El 19 también se desvía, pero para variar y liar más la perra, va por un recorrido diferente al D50 pudiendo hacer lo mismo.
Peor es el caso de la V19: desde arc de Triomf, va directo sin paradas hasta la Plaza de Alfons X, al comienzo de la calle Praga. Sólo hay una parada intermedia: Gran Vía-Roger de Flor, y ésta, porque por allí para el 54, que si no, ni eso.
La 47 que ya de por sí daba más vueltas que el 36 es la otra candidata para perderse por la ciudad: casi ninguna parte de su recorrido coincide con lo que hacía en marzo de 2020.
Al H2 sentido Trinitat Nova, le hacen subir por Horta, como la V25 y luego por la Ronda de Dalt, como el H4 hasta el Mercat de la Guineueta, donde recupera su recorrido habitual. La V27 se desvía, no sé por dónde, y la vemos pasar por Llucmajor y el Passeig de Valldaura, acompañando a la 47. La V29 se mete a Felipe II para eludir la calle Escocia y el H6 lo mandan nada menos que a La Sagrera porque desde Maragall no tiene forma de llegar ni a Fabra i Puig ni a Onze de Setembre, por lo que lo ponen a callejear por el Congrés para ponerle el final en la zona de La Sagrera, desde donde va directo a la Ronda Guinardó sin paradas volviendo a dar el tour por el barrio del Congrés.
Líneas como la V17, V15 y 47 se meten por la Estación de Francia dándose casos como la V17 que recupera una parte del antiguo trazado de la 39. Líneas como la 122 suprimen algo así como el 60% de su recorrido entero. Las áreas de intercanvi se convierten en inexistentes, en muchos casos, en tramos donde no deberían pasar buses, suprimen unos pero mantienen otros, caso de la Avinguda dels quinze, donde pasan líneas como la D40 o D50, pero no pasa el H6.
Me fijé en una particularidad en la V23: desde hace no sé cuánto tiempo, en su tramo sur la hacen ir por la An¡vinguda de Icária y suprimen la parada de la playa en la Ronda del Litoral. Desconozco el motivo y cuándo se realizó esto, pero si el objetivo era eliminar el paso por la playa, no entiendo por qué mantienen este hecho en líneas como la V29 que sí llega hasta la Avinguda Litoral.
Probablement l'únic punt amb el que puc estar d'acord. Certament els talls i desviaments per als busos a dia d'avui no sembla (ja que no en saps els motius) que tinguin molt de sentit. També és cert que tot això va agafar en un moment en el que la demanda del bus en dissabtes i festius era molt pobre, i es recomanava que no l'utilitzessis llevat de causa de força major.
Segurament podem pensar que els canvis aquests es van pensar també en que serien reversibles un cop acabada la fase 3, però no està sent així, pel que sí que penso que caldria estudiar-los millor, i plantar les parades provisionals necessàries i uns recorreguts oficials per al cap de setmana.
També he de dir que l'aplicació de l'AMB sí que te els recorreguts i parades actualitzats en cap de setmana (fins i tot, pas del proper bus). Que jo vaig aprofitar-ho per agafar un V17 l'altre dia fora de la seva ruta habitual.
França451 wrote: ↑Sunday 28/06/2020 1:04
En el metro parece que funciona el 100% del servicio, pero las puertas inicial y final siguen sin abrirse en los trenes. No me he fijado en las frecuencias de líneas como la 9, 10 y 11, pero no me extrañaría que siguieran con recortes.
Jo pel que m'he estat fixant, als 3000, 2000 i 4000 els hi han tret la prohibició. Tot i que ignoro quan, ja que recentment he pogut fer algun que altre viatge amb metro després de 3 mesos, i la primera setmana de confianement, en la que encara havia de baixar a treballar, tots els trens sense excepció ho portaven.
Sí que he vist que als 5000 i 6000 es manté. Igual que amb la resta, no en se els motius, però vaja, segurament el fet de que algú pugui estossegar-li al clatell de treballador entre la reixa de la porta és motiu suficient com per tenir aïllada la zona de la primera porta fins a nova ordre.
França451 wrote: ↑Sunday 28/06/2020 1:04
Lo de las ventas de billetes es un choteo propio de Cruz y Raya o de los chistes de Eugenio: en unos sitios se permite, en otros no, en otros se puede comprar el billete sencillo por internet, como en TMB, de un día para otro cambian todo sin aviso previo, como por ejemplo los horarios de FGC y tienes que averiguar cuándo va a pasar el tren o el bus de turno, porque cada día es una película distinta... muchas veces al margen de que el gobierno cambie o no de fase. Google no coincide absolutamente en nada con la realidad y las paradas muchas veces tampoco indican la hora de paso real, o para evitar precisamente errores, las apagan directamente.Tanto internet, tanta tecnología y tanta gaita para que llegue una situación como la que estamos viviendo, donde cada día es una historia diferente, y nadie, ninguna compañía de transporte sea capaz con todo su despliegue tecnológico y cibernético, de acertar una mísera hora de paso de un servicio. Que no es un examen final de segundo de bachiller de matemáticas: es simplemente contar las balizas o la señal que emite un bus o un tren funcionando por una línea. Vale que algún bus tenga la baliza estropeada y los paneles no detecten su paso, pero que dejen las pantallas en negro porque no pueden detectar el paso de los buses que no se corresponde con el horario impreso, o dicho horario ha cambiado, me parece demasiado. Si internet puede decirle a mi móvil cuándo va a pasar el 7 por Mercado Central, el sistema electrónico de la parada puede también detectarlo por el mismo canal. Y del mismo modo que si la parada no lo detecta por baliza estropeada, mi móvil tampoco debería, salvo que cuente que según los horarios, a esa hora pasa esa línea porque lo dice un papel y no por la señal que emita o no dicho bus.
Sobre els bitllets, a cada operador fan el que han pogut amb els recursos que han tingut disponibles. Uns han trigat més, altres menys, uns d'una manera, i d'altres una altre per ajustar-se a les seves necessitats. No cal donar-li tantes voltes.
Sobre horaris, no se tu, però si vas al cercador d'horaris a FGC o Rodalies tens els horaris totalment actualitzats, sense cap tipus de trampa. No entenc la queixa, les dades han estat a la teva disposició sempre.
Les dades a Google ja depenen d'altres coses i serveis. I juraria que Google el que fa és oferir els horaris teòrics proporcionats pels operadors, i no els reals (potser llevat del bus), o així era abans vaja. No utilitzo mai serveis de tercers quan pots anar directament a la font de la informació de forma fàcil i pràctica.
Sobre el temps del bus, doncs jo desconec si tota l'arquitectura que hi ha al darrere al final és una cosa tant senzilleta com aquesta, i desconec també els motius pel que no ha estat funcionant correctament. No obstant, també penso que per exemple, el senyal del bus no deu anar tant per la distància a x parada, si no per els càlculs establerts de temps de recorregut entre cada parada. Entenc que si les línies fan recorreguts fora dels previstos, llevat no actualitzin el sistema, aquest es torna inútil. Com calcules el temps si no saps quin recorregut i parades fa? S'entén oi?
Però ep, això és parlar per parlar, tampoc sabem quines casuístiques hi ha hagut al darrere.
França451 wrote: ↑Sunday 28/06/2020 1:04
Volviendo al tema, hay muchas más cosas aparte de lo indicado, parece que cada compañía de bus/tren/metro ha adoptado sus propias medidas a libre albedrío sin tener en cuenta absolutamente en nada, ni la afluencia de personas al transporte, ni las aglomeraciones, ni las necesidades. Simplemente se han ceñido un poco de forma aproximada a las distintas fases y luego cada compañía ha hecho lo que le ha dado la real gana, y por eso en unas compañías el servicio funciona al 100% y en otras al 60% y en unos sitios se entra por delante, y en otros por detrás. El conjunto de todo ha provocado que la gente se cabree por la falta de respeto al usuario en todos los sentidos, y que todo el mundo adopte la actitud de coger el coche privado, tenga necesidad o no de desplazarse, sencillamente porque consideran el transporte público como un pitorreo y un insulto.
Què passa, es que totes han de funcionar igual per a estar contents? Quin problema hi ha en que TMB et digui que entris per la segona porta, i pels motius que sigui ara Tusgsal et digui que pots per la primera? Realment la gent deixarà d'utilitzar el TP perquè no pot entrar per la primera porta? Que de fet, a Tsugsal encara s'entrava per la segona fins fa no gaire, pel que dius, intueixo que potser l'AMB els hi ha dit als operadors que ja poden fer-ho per les primeres. (O potser Tusgsal ha posat una altre protecció com un vidre entre el passadís i la zona del conductor, i això els hi permet obrir per la primera si així ho volen).
I et vull fer una
reflexió, el virus "l'hem passat tots", ja que tots, treballadors i usuaris formem part d'aquesta societat. I
el servei de transport públic el realitzen les persones, i per tant, penso que
és complicat exigir el servei que t'agradaria quan probablement (a totes les empreses) aquests dies no tot el personal pot incorporar-se a la feina ja que els posaria en risc, quan potser hi ha persones que en el seu dia el confinament els va agafar en un altre lloc i no han pogut tornar fins fa no gaire,
quan potser hi ha hagut casos de treballadors que s'han passat setmanes a l'hospital, o ves, d'altres potser ja ni hi són entre nosaltres. I segurament molts d'altres han hagut d'agafar la baixa per cuidar a un familiar, o d'altres que tot i que no els hi ha passat res, han hagut de quedar-se a casa per una possible transmissió d'algú proper. Entre molts altres casos que no sabem. Es que potser Renfe o empreses de busos no tenen el 100% de la plantilla, i prefereix oferir un 100% del servei en aquelles línies que són molt més importants i tu aquí traient la bilis sense tenir punyetera idea de la realitat.
Es que realment, ja n'hi ha prou si-us-plau de fer comentaris amb un alt nivell d'indignació quan segurament la mobilitat obligada de tots està decentment coberta dins els recursos que hi ha a dia d'avui. Aquí per ara no se li ha pres el pèl a ningú, en tot cas la vida a alguns, i part de la seva salut a molts d'altres, així que la situació és prou seriosa com per pensar una mica abans d'indignar-se i veure "semejante ataque al transporte público" i altres fantasmades on no n'hi ha. Si de cas, d'aquí a uns mesos, si s'ha recuperat tot, en podrem parlar.
I ja és la darrera vegada que dedicaré mig matí a un altre post teu de bilis. Com se t'ha dit molts cops, cenyeix-te al tema del fil si-us-plau. No cal treure la biblia per exposar un problema, ni repetir-se cinquanta vegades farà canviar d'opinió a la resta dels usuaris, ja sabem el que t'agrada i el que no, no fa falta que ens ho recordis a cada missatge. Potser has d'escriure menys i pensar més en el que escrius, de veritat.
I al proper descarrilament per part teva, com ja se t'ha advertit prèviament i has passat olímpicament, passarem l'escombra. Serveixi això de darrer avís.
Fins aquí aquest episodi. Ara, la resta i tu, si-us-plau.