Page 9 of 13

Reforma amb integració del transport públic

Posted: Tuesday 21/01/2014 15:03
by Guigui
Aquí, l'ajuntament podria demostrar si aposta de debò pel transport públic o no. Es pot fer un parc central, però travessat per vies de tramvia i carrils bus exclusius, amb les parades a cada extrem. La resta del trànsit rodat, que voregi la plaça.

Inauguració el 27-1-1961

Posted: Thursday 23/01/2014 10:34
by Fran-Ikarus
Estava buscant una altra cosa, però ja que hi som...:

http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 5/pdf.html

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Posted: Thursday 23/01/2014 14:50
by wefer
122-042-132 wrote:Què radical Wefer!
Gràcies, m'ho prenc com un "cumplido" (o com es digui en català) :D
122-042-132 wrote: Fins i tot En Cerdà creava una gran Plaça, no bisectrius!
No. El que passa és que va deixar l'espai de la plaça sense definir-ne l'interior.
Fran-Ikarus wrote:Estava buscant una altra cosa, però ja que hi som...:
http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 5/pdf.html
Home, l'aniversari de l'alliberació!!! Doncs felicitats... no?
Per cert, en època de Franco veig que tenien molt clar per què servia cadascú. Un ministre que es diu Jorge Vigón? Doncs cap a obres públiques!!! Suposo que José Robles aniria a medi ambient, Maria Delfín a pesca, Juan Soldado a defensa, i així anar fent :)

Seriosament: tots els projectes em semblen molt mediocres (i poc definits) perquè la Plaça de les Glòries hauria de ser el centre de Barcelona, un lloc de referència. Allà no n'hi ha prou en fer un parc amb quatre arbres i un llac, no. Això està bé en un barri, però no allà. Cal una cosa diferent i emblemàtica, que sigui un punt únic a Catalunya, Europa i potser al món... i en canvi només veig projectes de parcs de suburbi sense cap mena de gràcia.
Repeteixo: molt mediocre tot plegat si no s'arregla.

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Posted: Thursday 23/01/2014 15:11
by 122-042-132
wefer wrote:
Seriosament: tots els projectes em semblen molt mediocres (i poc definits) perquè la Plaça de les Glòries hauria de ser el centre de Barcelona, un lloc de referència. Allà no n'hi ha prou en fer un parc amb quatre arbres i un llac, no. Això està bé en un barri, però no allà. Cal una cosa diferent i emblemàtica, que sigui un punt únic a Catalunya, Europa i potser al món... i en canvi només veig projectes de parcs de suburbi sense cap mena de gràcia.
Repeteixo: molt mediocre tot plegat si no s'arregla.
De res "wefer", i completament d'acord amb la part seriosa de la teva resposta. Salut!

Comentaris a banda

Posted: Thursday 23/01/2014 15:38
by Guigui
wefer wrote:Gràcies, m'ho prenc com un "cumplido" (o com es digui en català) :D
Compliment.
wefer wrote:Per cert, en època de Franco veig que tenien molt clar per què servia cadascú. Un ministre que es diu Jorge Vigón? Doncs cap a obres públiques!!! Suposo que José Robles aniria a medi ambient, Maria Delfín a pesca, Juan Soldado a defensa, i així anar fent :)
Sota el Pujol, hi havia un Director General de Pesca que es deia Miralpeix.

Vídeo

Posted: Friday 24/01/2014 12:33
by Adolescent barceloní
Vídeo que mostra com es duran a terme les obres a la part Besòs de l'anell. Hi ha un vídeo semblant a l'altra pàgina del fil, però només mostra la fase 0; aquest mostra les 3 fases de l'obra (0, 1 i 2):


Ara que ho penso... no cabria una via més pel Tram? Se m'ocorren dues coses: o bé posar una via més pel Tram, o bé posar carril bus + carril normal, com es farà a l'altre costat.

Fulletons informatius de l'AjBCN

Posted: Friday 24/01/2014 12:38
by Adolescent barceloní
Fulletons informatius:

Entrada a Bcn des del Vallès: http://w110.bcn.cat/HabitatUrba/Conting ... valles.pdf
Entrada a Bcn des del Maresme: http://w110.bcn.cat/HabitatUrba/Conting ... aresme.pdf
Afectacions a la mobilitat i canvis al transport públic: http://w110.bcn.cat/HabitatUrba/Conting ... ilitat.pdf

* En l'últim, s'obliden de la T6 del Tram...

Desdoblament

Posted: Friday 24/01/2014 16:30
by Renfe445
Adolescent barceloní wrote:Ara que ho penso... no cabria una via més pel Tram? Se m'ocorren dues coses: o bé posar una via més pel Tram, o bé posar carril bus + carril normal, com es farà a l'altre costat.
Això mateix pensava jo, perquè no fan el desdoblament de la via del TRAM aquesta?

Re: Vídeo

Posted: Friday 24/01/2014 16:40
by Ecomobisostrans
Adolescent barceloní wrote:Ara que ho penso... no cabria una via més pel Tram? Se m'ocorren dues coses: o bé posar una via més pel Tram, o bé posar carril bus + carril normal, com es farà a l'altre costat.
O un carril mixt bus/tram.
Wefer wrote:
Què radical Wefer!
Gràcies, m'ho prenc com un "cumplido" (o com es digui en català)
:) Em recorda la de vegades que m'ho han dit a mi, tant per ser vegà com per altres opinions meves, i jo també dic que per mi es un compliment, ja que radical ve d'arrel, passa que moltes vegades s'utilitza erròniament com a sinònim d'intolerant, quan son coses ben diferents!

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Posted: Friday 07/02/2014 16:12
by alf_
El proyecto ganador de Glòries incluye el tranvía y el túnel de Gran Via

El trabajo incluye el paso del tranvía de la Diagonal y el túnel de la Gran Via

El alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha dado a conocer esta mañana el nombre del proyecto vencedor del concurso de Glòries. Se trata de 'Canòpia urbana', cuyos autores, que se han conocido hoy, son el equipo multidisciplinar UTE Agence Ter & Ana Coello de Llobet. Esta era una de las propuestas más bien valoradas por el análisis técnico realizado por los téncicos del ayuntamiento, del que este diario dio buena cuenta el pasado martes. El trabajo ganador refuerza el eje mar-montaña en doble sentido, contempla el túnel viario de la Gran Via y el paso del tranvía de la Diagonal por la plaza e incluye placas solares sobre los tejados de los edificios nuevos.

Trias ha señalado que este proyecto "puede generar mucha ilusión entre la ciudadanía, no para los coches, pero sí para las personas". "Será un punto de centralidad metropolitana", ha añadido el alcalde. Canòpia urbana plantea además una serie de pequeñas reservas naturales en las que anidarán aves. La fuerza ecológica de la plaza, ha explicado Trias, será "notable". El coste previsto es de 29.982.801 euros.

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... es-3080130

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Posted: Friday 07/02/2014 18:01
by epuig29
A nivell urbanístic hi havia projectes molt millors, com ara Origen i Incerta Glòria, però a nivell "transportil" aquest és un dels millors. Consolidarà un intercanviador Bus+Metro+Tram, respectarà els itineraris per als vianants i mantindrà la Diagonal per als vianants i ciclistes.
Ara bé, crec que aquest parc, i espero equivocar-me, serà un nou nyap, almenys en algunes zones. Les propostes que he esmentat abans reordenaven l'espai creant una zona ben delimitada amb zones obertes de plaça dura i zones de parc. Aquesta, en canvi, és una mica dispersa. No hi ha plaça dura, hi ha espais tancats al públic i pretén crear un bosc d'alta densitat en ple centre de Barna. Cosa que teòricament està molt bé, però a la pràctica ja es va intentar amb el bosquet dels encants (en menor mesura) i ja sabem tots què hi va passar. Òbviament al centre de la plaça, on hi hagi moviments, no passarà gaire res, però als extrems, aquelles zones que s'haurien d'edificar sí o sí quedaran fragments del parc semideserts, amb els riscos que comporten. Coses de les Associacions de Veïns, que com era previsible han preferit mirar-se el melic en comptes de pensar en la ciutat i en un futur parc-plaça de ciutat, convertint la Plaça de les Glòries en un parc per als barris. Alerta, no dic que no en mereixin cap, però amb la construcció del nou parc de la Sagrera no trobo gaire necessari un pulmó verd, de mides força reduïdes, que no acabarà fent funció de parc, i més aviat acabarà essent una zona malaguanyada, amb una funció merament ornamental i que costarà un ronyó de diners a l'ajuntament.
Això sí, no tot el projecte em desagrada a nivell urbanístic, ja que idea del passeig elevat sembla bona, crearà un corredor elevat des d'on observar l'eixample i el 22@. Similar al Metropol Parasol de Sevilla.
I pel que fa a la làmina d'aigua al traçat de la Diagonal... Crec que acabarà essent un cau de caqueta, molt millor haver posat un llac o una font de sortidors a nivell de terra per on poder creuar sota una pèrgola d'aigua, jo què se... A més tindrà la única funció de recordar el traçat de la Diagonal, cosa que no m'encaixa per enlloc. A veure com queda.
El que està clar és que aquesta serà la proposta que es realitzarà si Déu vol, i l'únic que es pot fer és acollir-la, i esperar que l'ajuntament la construeixi i la mantingui bé. A veure si aquesta acaba essent la plaça (més aviat parc) definitiva.
Se que hi ha algunes coses del projecte que no he esmentat i que la meva crítica ha estat força dura, però he intentat condensar tota la meva opinió en aquest post.
Per a que jutgeu amb el vostre criteri us deixo un link d'una pàgina d'arquitectura on es parla del projecte, i una imatge per a il·lustrar el missatge.
http://hicarquitectura.com/2014/02/agen ... barcelona/
Image

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Posted: Friday 07/02/2014 18:41
by alf_
Yo este proyecto no lo veo tan mal, he de admitir que también se me hace difícil pensar en lo que sería lo ideal, y es más fácil decir "eso no" que proponer una buena idea. Pensando un poco en emular Pl. Catalunya ya esta bien que tenga una cierta esplanada, aunque podría estar bien poner también terrazas de bares en la plaza, e intentar como se pueda que la zona comercial de Diagonal Mar/C.C. Glòries ayude a animar que no a vaciar la plaza (esto debe de ser una de las cosas más difíciles que considerar. Luego, lo que para Pl. Catalunya son el Metro y las estaciones de tren en Glòries tiene que ser el Tram. Por mi metían una gran estación de correspondencia de Tram justo en el punto donde se interseccionan las tres avenidas, y luego ampliaría el Trambesòs no solo por la Diagonal sino también hastaa La Sagrera, a Est. Nord o Urquina, por Pg Colom y en Badalona y Sta. Coloma. Así por un lado aprovechamos la embriónica red del Trambesòs (que por ahora tiene cifras de viajeros bastante penosas para un tranvía que en parte funciona como Metro ligero), para nutrir Glòries en su núcleo, tanto como intercambiador pero también añadiendo diversos atractivos urbanos (parques, comercios, restauración, instalaciones).

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Posted: Friday 07/02/2014 19:32
by wefer
epuig29 wrote: pretén crear un bosc d'alta densitat en ple centre de Barna. Cosa que teòricament està molt bé, però a la pràctica ja es va intentar amb el bosquet dels encants (en menor mesura) i ja sabem tots què hi va passar.
Anava a dir exactament el mateix, però m'has passat al davant ;)
Sembla que els arquitectes no n'aprenen, i continuen dissenyant més per als renders en 3D que per a la realitat.
Dit això, crec que el que ha guanyat és un dels millors projectes dins de la mediocritat general de tots plegats. Però en poc temps necessitarà reformes per adequar-lo a la realitat si es contrueix tal com està plantejat.

Una altra cosa: en la situació actual d'aquest país, amb molta gent perdent la casa, amb la sanitat col·lapsada, les escoles al límit de l'acceptable i els joves havent d'emigrar, per no parlar de l'enorme quantitat de grans projectes que té la ciutat a mig fer (L9/L10, Sagrera, etc) sense data d'acabament per falta de diners... és lògic embarcar-se un un altre megaprojecte faraònic? M'autorresponc: evidentment que no.

Pel que fa al tema que ens interessa principalment: algú té un plànol més o menys detallat de com quedaran tots els elements de transport?

Intercanviador intermodal

Posted: Friday 07/02/2014 19:33
by Adolescent barceloní
No sé si us haureu fixat en un detall...
El projecte contempla el tramvia per la Diagonal, i construeix a Glòries un intercanviador de bus, metro, Tram i Bicing.

Image
https://pdqakg.dm2301.livefilestore.com ... png?psid=1

Aquí el vídeo de la proposta (d'on he tret la imatge de dalt):
[youtube]NT0PlVSHp_o[/youtube]

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Posted: Friday 07/02/2014 20:08
by gatvell
I el túnel de l'estació de França a l'estació de Passeig de Gràcia?

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Posted: Friday 07/02/2014 20:34
by alf_
gatvell wrote:I el túnel de l'estació de França a l'estació de Passeig de Gràcia?
Lo último que se sabía decían de hacer el tunel de la Gran Vía por debajo de los dos túneles ferroviarios (ramal Glòries en el primer subsuelo y tunel de la Meridiana + ramal clot en el segundo), dejándolo con unas pendientes bastate sabrosas, similares a las de algunas entradas a la Ronda de Dalt.

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Posted: Friday 07/02/2014 23:24
by gatvell
Si, Alf, ho recordo. Però en la imatge es veu (o s'intueix) el túnel que mena de l'estació d'Arc de Triomf direcció a El Clot i Sagrera-Meridiana (previ a la bifurcació) i en canvi no s'intueix el de l'estació de França, per això ho deia.

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Posted: Saturday 08/02/2014 2:05
by alf_
gatvell wrote:Si, Alf, ho recordo. Però en la imatge es veu (o s'intueix) el túnel que mena de l'estació d'Arc de Triomf direcció a El Clot i Sagrera-Meridiana (previ a la bifurcació) i en canvi no s'intueix el de l'estació de França, per això ho deia.
Creo que a lo que te refieres, la línea discontínua que sigue el trazado de la Meridiana y cruza el parque, representa el Metro.

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Posted: Saturday 08/02/2014 2:07
by piulet9
També s'hi podria afegir una estació de rodalies (R1, R3 i R4 actuals + R2sud) i regionals (a l'alçada dels Encants nous) amb correspondencia amb l'estació de metro i tram.

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Posted: Saturday 08/02/2014 2:18
by alf_
Hacer un apeadero para R3, R4 y R1 es factible, aunque sería muy complejo de hacer ya que requeriría ampliar el tunel en el segundo subsuelo, y quedaría extremadamente cerca de Clot-Aragó, así que la R1 pararía o ahí o en Glòries. Para R2S y regionales el problema es que el tunel describe una curva muy cerrada a su paso por la plaza. Más fácil sería hacer un apeadero para la R3 y R4 en Clot-Aragó, enlazando con R1 y R2N, y luego ampliar el Tram hasta dicha estación (1 o 2 paradas). Para tomar los regionales del sur ya se puede enlazar en Sants.