Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Posted: Thursday 19/05/2016 9:37
by wefer
437.001 wrote:Amb 125 milions es podrien solucionar els problemes d'altura d'andanes de totes les estacions de Catalunya i sobrarien diners.
Evidentment, però com que aquí som tan llestos preferim cremar-los soterrant un tren 400 metres per posar-hi a sobre una avinguda plena de cotxes, un aparcament, un pipican i un parc perquè els ninis hi vagin a fer "botellón". Molt millor, home, molt millor, on vas a parar!!!
I després ens preguntem com és possible que el nostre país estigui econòmicament a la bancarrota i la gent hagi de marxar a fora a treballar
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Posted: Thursday 19/05/2016 15:24
by Javi M
437.001 wrote:A la foto del Twitter mateix, no cal ser cap geni per adonar-se que és perfectament possible fer-hi un pas inferior per tràfic rodat.
A més, no gaire més lluny direcció Molins hi ha dos passos inferiors per tràfic rodat, o sigui que el pas a nivell es podria simplement clausurar.
Doncs no, per desgràcia no es pot. El carrer de la dreta de la foto és paral·lel a les vies (no perpendicular), i del de l'esquerra, el trànsit ve/va tant del carrer perpendicular com del paral·lel, de manera que el pas hauria de ser en diagonal respecte de les vies, i hauria d'haver-hi tres rampes. A més a més, les rampes no deixarien espai per al trànsit que circula per aquells carrer i que no ha de creuar les vies.
Certament, el pas a nivell es podria clausurar. De cotxes per allà hi circulen pocs, d'una banda perquè qui ha de creuar sap que de cada 60', 50' el pas està tancat i prefereix fer la volta ja d'entrada; i d'una altra, perquè l'Ajuntament ha fet diversos canvis de sentit de carrers i algunes altres modificacions per tal de fer difícil que el camí més ràpid entre dos punts de la ciutat passi pel pas a nivell, fomentant així fer servir els altres pasos inferiors. Pel que fa a quests pasos, però, el principal problema és que són de gàlib reduït l'un, i de gàlib molt reduït l'altre. Això és un bon problema per a qualsevol vehicle que no sigui un cotxe (i amb un cotxe gran ja pases por creuant per un d'ells), i és un inconvenient especialment gran per a la xarxa de bus, que és d'allò més ineficaç, en només poder creuar els busos per les carreteres Laureà Mirò i Sànson, totes dues a la perifèria del nucli urbà.
Realment el pas a nivell és el menys important. El veritable problema és la discontinuïtat que crea la infraestructura en si mateixa, al seu pas per alguns barris molt densament poblats. La via del tren a Sant Feliu és un cas molt particular a tota la xarxa, i necessita una adequació profunda (digues-li soterrament, o digues-li qualsevol altre tipus d'adaptació que sigui eficaç).
wefer wrote:Evidentment, però com que aquí som tan llestos preferim cremar-los soterrant un tren 400 metres per posar-hi a sobre una avinguda plena de cotxes, un aparcament, un pipican i un parc perquè els ninis hi vagin a fer "botellón". Molt millor, home, molt millor, on vas a parar!!!
D'una banda, on has consultat aquestes dades de 400 m i 125 M€? No sé si són certes, però si ho són, sí que seria llençar els diners a la paperera, perquè el soterrament total si no recordo malament eren més de 1.200 m i costava "una mica" més, 195 M€.
De l'altra, molt demagògic això subratllat, a l'altura dels pro-soterrament de Montcada o d'altres d'absuds totalment. D'entrada, a l'avinguda s'hi vol fer un tramvia, i servirà per a millorar enormement la xarxa de bus, res de "plena de cotxes". I pel que fa a "per a que els ninis vagin a fer botellón", crec que no val la pena comentar-ho.
#AraRodalies
Posted: Tuesday 07/06/2016 16:20
by Javi M
Demà, a les 11:45h a la Pl. de l'Estació de Sant Feliu, acte d'AraRodalies en defensa de diverses millores a Rodalies, i entre d'altres, del soterrament.
Hi assisteixen Ada Colau, Josep Rull, i les alcaldesses de Montcada, L'Hospitalet i Sant Feliu.
Segons la planificació, està previst que agafin tots junts el tren a Montcada, a les 10:57h, i faran el recorregut fins a Sant Feliu, passant per L'Hospitalet.
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Posted: Tuesday 07/06/2016 16:22
by Fran-Ikarus
A Montcada?
Gens casual, suposo?
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Posted: Tuesday 07/06/2016 18:50
by Miquel
Fran-Ikarus wrote:A Montcada?
Gens casual, suposo?
Gens ni mica. Per ells la millora del servei ferroviari és equivalent al soterrament. Òbviament són millores pels interessos aliens a la gestió del sistema ferroviari, que és el que de veritat haurien d'estar reclamant.
Algú s'anima a anar amb pancartes de fotos de terres japoneses?
Re: #AraRodalies
Posted: Tuesday 07/06/2016 19:00
by wefer
Javi M wrote:Hi assisteixen Ada Colau, Josep Rull, i les alcaldesses de Montcada, L'Hospitalet i Sant Feliu.
Atenció a la mecànica del tren en qüestió, que no tingui un sobreescalfament per populitis aguda!!
És que sembla un acudit: el saben aquell que diu... que van un de Convergència, una d'Iniciativa i una del PSC... i demanen el soterrament del tren!!! (Riures enllaunats)
Pensava anar-hi amb una pancarta de "No al soterrament!!" però he pensat que tenia menys futur que un animalista al Toro de la Vega. De fet ve a ser més o menys el mateix tipus de gent.
Fàstic de polítics oportunistes, pena de població ignorant i infantil. Pena. S'acosten noves eleccions i fa tanta mandra votar qualsevol opció de les que hi ha que, si es presentés una rata de claveguera, la votaria perquè com a mínim seria més honrada.
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Posted: Friday 24/06/2016 15:14
by jaezcurra
POLÉMICA INFRAESTRUCTURA Fomento cambia el soterramiento de Sant Feliu por un cajón ferroviario El Ayuntamiento desestima la propuesta y reclama que se vuelva al proyecto ya aprobado hace seis años DAVID GUERRERO, Sant Feliu de Llobregat 23/06/2016 17:00 | Actualizado a 23/06/2016 17:43 http://www.lavanguardia.com/local/baix- ... iario.html
Pressa de pèl
Posted: Saturday 25/06/2016 21:14
by Javi M
Sembla una broma de mal gust. Si s'han de gastar els calers, com a mínim que serveixi d'alguna cosa. Per a tenir un Sants II, està clar que val més que s'estiguin quiets.
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Posted: Friday 01/07/2016 21:31
by gatvell
Soterrar per soterrar, que deixin espai per doblar les vies. Com a mínim que aprenguin a fer previssió a 200 anys vista i no com el nyap de l'AVE a Sants que es van perdre dues vies.
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Posted: Monday 04/07/2016 14:08
by Fran-Ikarus
"Pido, ruego, deploro que se acabe esta locura colectiva de los soterramientos que no tiene igual ni en los países más 'ricos' del mundo como Suiza, Japón o Alemania, que en cambio sí apuestan por un abundante servicio de ferrocarril. "
Será "Pido, ruego, imploro", ¿no?
Visita institucional
Posted: Wednesday 17/01/2018 15:21
by Javi M
Avui han visitat la ciutat el Ministre de Foment, Íñigo de la Serna, el Delegat del Govern, Enric Millo, i el President d'ADIF, Juan Bravo, que s'han reunit a l'Ajuntament amb l'Alcalde, Jordi Sanjosé i el Vicepresident de Transport i Mobilitat de l'AMB, Antoni Poveda.
En la seva visita, les autoritats de l'Estat han anunciat la licitació i inici de les obres el proper any, 2019. Es preveu una durada aproximada de quatre anys, i un cost de 127 M€ que finalment assumirà íntegrament ADIF. L'Ajuntament i l'AMB duran a terme les obres de reurbanització sobre la llosa per import de 6 M€.
Número anuncio/expediente: 3.19/06110.0016 OBRAS DE EJECUCIÓN DEL PROYECTO DE CONSTRUCCIÓN DE LA INTEGRACIÓN DEL FERROCARRIL EN SANT FELIU DE LLOBREGAT (BARCELONA)
Régimen Jurídico: Ley de Contratos del Sector Público 9/2017
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: Varios criterios
Tipo de Contrato: Obras
Presupuesto de Licitación: 68.802.690,4 Euros
Valor Estimado del Contrato: 71.574.228,04 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 44 Meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona
Número anuncio/expediente: 3.19/06110.0016 OBRAS DE EJECUCIÓN DEL PROYECTO DE CONSTRUCCIÓN DE LA INTEGRACIÓN DEL FERROCARRIL EN SANT FELIU DE LLOBREGAT (BARCELONA)
Número de Licitadores: 16
Adjudicatario-NIF: ACCIONA CONSTRUCCION SA - A81638108
Importe de Adjudicación: 51.760.263,99 Euros
Plazo de ejecución: 44 Meses
Fecha de Adjudicación: 29/10/2019
Fecha de Publicación: 04/11/2019
Adif adjudica las obras de integración del ferrocarril en Sant Feliu de Llobregat (Barcelona) por importe de 62,62 M€
• Se trata de una actuación de gran relevancia para mejorar la permeabilidad de la infraestructura ferroviaria dotando al municipio de unas infraestructuras más modernas y plenamente integradas
• El proyecto contempla la actuación en más de 1,5 km del actual trazado ferroviario, la supresión del paso a nivel y la construcción de una nueva estación
04/11/2019. El Consejo de Administración de Adif ha aprobado en su última reunión la adjudicación de las obras del proyecto de integración del ferrocarril en Sant Feliu de Llobregat (Barcelona).
El contrato ha sido adjudicado por un importe de 62.629.919,43 euros (IVA incluido) a la empresa Acciona Construcción con un plazo de ejecución estimado de 44 meses.
Se trata de una actuación de gran relevancia que mejorará la permeabilidad entre los dos sectores del casco urbano del municipio, y dotará a los ciudadanos de unas instalaciones más modernas y plenamente integradas.
Además, se suprimirá un paso a nivel que registra una elevada densidad de tráfico de vehículos y peatones.
De forma paralela, Adif está avanzando en los proyectos de instalaciones de protección y seguridad y del edificio de viajeros de la nueva estación.
Características técnicas
El proyecto desarrolla las actuaciones de obra civil, plataforma, vía y catenaria de la alternativa 1 del Estudio Informativo, que se han definido para causar la menor afección posible al entorno urbano durante la ejecución de las obras y al servicio comercial de cercanías.
Además, y en cumplimiento de la Declaración de Impacto Ambiental, se pretende evitar afecciones a la estructura de la autopista B-23, mejorar la accesibilidad de los usuarios del ferrocarril a la futura estación y dar viabilidad al proyecto de implantación de un tranvía en superficie promovido por la Autoritat del Transport Metropolità (ATM).
Las obras se ejecutarán en los términos municipales de Sant Feliu de Llobregat y Sant Joan Despí en una longitud total de 2.975 m de la actual línea ferroviaria, por la que circulan esencialmente los servicios de las líneas R1 y R4 de Rodalies.
De ellos, 1.550 m serán ejecutados mediante dos sistemas constructivos: 910 m en túnel entre pantallas y 640 excavados en mina. Además, se prevé la eliminación del actual paso a nivel, la ejecución de tres pasarelas peatonales y la construcción de la estructura de la futura estación.
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Posted: Monday 04/11/2019 19:47
by Miquel
I no poden mantenir l'actual edifici i fer els accessos allà?
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Posted: Monday 04/11/2019 19:55
by 437.001
2.975 metres de soterrament, dels quals 640 metres EN MINA?
Què volen, fer una estació tan "superficial" com El Coll-La Teixonera?
Re: Obres a les línies de rodalia de Barcelona
Posted: Friday 31/03/2023 16:15
by local
Des de Rodalies acaben de confirmar que la nova estació provisional de Sant Feliu es posa en servei comercial a les 15:00 del proper diumenge 16 d'abril!
Entenc que alhora, l'estació actual quedarà clausurada.