Mako448 wrote:Pel que veig,a l'igual que els trens de renfe,dedueixo que s'ha retardat la roda de premsa.No hi trobo cap informació sobe certa roda de premsa que s'hauria d'haver fet aquest matí enlloc.
Ara ja si, ja que servidora hi ha anat
Bàsicament, ens han explicat el que ja sabem: que l'estació està enmarcada en els acords del 17 de maig del 2007, entre Fomento i Generalitat, les línies de Rodalies i metro que coincidiran, les dates del tall, entre el 28 de març i el 12 de setembre, que es rebaixarà la quota del túnel a l'alçada de Sagrera L1 i 5 (cosa que ja podien fet quan les obres de l'intercanviador entre les dues línies de metro), tot i que l'enllaç aquest cop no caldrà fer-ho per l'exterior, sino per dins, fent diferents camins; Les vies actuals s'obriran per ubicar una andana central per a la nova estació, que tindrà dos vestíbuls, un amb sortida a l'avinguda Meridiana i l'altre a Martí Molins, , etc. Després, si en voleu, puc explicar més dades tècniques, ara explico una mica pel damunt.
En quan als serveis alternatius, res de nou sota el sol, un servei de busos des de Sant Andreu Arenal, amb una freqüència de 4 minuts els dies laborals de 6:00 a 10:00, però que no funcionarà els festius ni caps de setmana, i la L1, que passarà a tenir de 26 trens en hora punta, a tenir sempre 29 (i tot i així...). A més, recomanen trajectes alternatius, com fer servir FGC a Manresa, Sant Vicenç de Castellet, Terrassa, Sabadell, Rubí, Sant Cugat i UAB, i R2 Nord a Montcada i Reixac, Les Fraquueses del Vallès, Granollers, Mollet i Santa Perpètua. I com ja n'hem parlat al fòrum, la remodelació de Sant Andreu Arenal, amb noves escales mecàniques, un nou enclavament posat en servei fa poques setmanes, canvi de situació de la taquilla (a on abans eren els lavabos), i la reordenació de les cancel·ladores, totes en línia i només d'entrada, a la sortida no n'hi hauran. (Després us penjo l'esquema).
Com ja sabreu, R3, R4 Nord i R7 acaben i comencen a SAA, i la R4 Sud, a Badalona. En quan a "Media distancia", els de la línia Lleida-Manresa-Barcelona seran desviats per Passeig de Gràcia, i no pararan a P. Catalunya, Arc de Triomf, SAA i Torre Baró.
El proper 22 de març començarà a funcionar la nova web de Rodalies
http://www.rodaliesdecatalunya.cat i faran una intensa campanya informativa, amb cartells, informació a les pantalles, adhesius als vidres dels trens, fulletons, megafonia a trens i andanes i 57 informadors per torn per a atendre els clients i informar.
Tot i acabar l'obra al setembre, els trens encara no s'aturaran a l'estació.
Un cop acabada la explicació amb power-points, que imagino penjaran, si no ho estan ja, a la web de Fomento i Generalitat, ha començat el torn de preguntes i jo he fet la de què passaria amb Sant Andreu Arenal, si seria tancada, com se'n havia parlat a diversos mitjans de comunicació. La cara de no entendre res d'en Manel Nadal era per a retratar-la
El Sr. Miguel Ángel Remacha ha contestat que continuarà funcionat, donat que és una estació de gran funcionalitat ferroviària, molt important al trobar-se a l'entrada de la ciutat, i per tenir 4 vies, i que Sagrera-Meridiana només és de pas.