Atemptat contra la boca de metro Liceu
Bé, si aquesta és l'única manera d'aconseguir que es conservi l'accés, endavant, encara que m'agradaria que recalquessin que es tracta de salvar un patrimoni històric de la ciutat i no tant que es converteixi en "Salsa rosa"entfe001 wrote:Hem destapat la caixa dels trons, amb tot el que això comporta. Ara l'assumpte està en mans del sensacionalisme periodístic, que magnificarà la tragèdia tan com pugui. Hem aconseguit que se'ns escolti, que no és poc; deixem als periodistes que s'ho passin bé ells una estona amb la carnassa.
Si puc fer una petita crítica, he de dir que m'extranya que un diari com "la Vanguardia", tant arrelat a la ciutat i a tot el que l'envolta, no se'n hagi fet cap mena de ressó
Last edited by metring on Monday 15/05/2006 15:27, edited 1 time in total.
Potser al que es referia a la carta de El Periódico, era a que es mantinguessin les boques i que no decorin de manera com apareix a la recreació virtual que apareix en un altre missatge, recuperar tot seria una utopia...BCN Término wrote:Al tanto, que correm el perill de que es confongui l´assumpte. El que s´ha de preservar a Liceu es limita a les boques costat Zona Universitaria, i no a la estació en si com estic llegint en molts posts i diaris.
La estació en si va desapareixer als anys 60 i en aquest sentit no hi ha res a fer, no ens confonguem. Quan volguem dir boques, diguem boques i no ens referim al conjunt de la estació.
Una salutació.
BCN Término.
Alex Reyes.
A l'altre gran fòrum espanyol, Tranvia Portal, també han dit quelcom sobre l'spam ( ) de'n Marçal. Aqui ( http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... 24&forum=1 ) ho podeu veure. Des d'aqui saludar al forumaire Lluis i donar-li les gracies per enrecordar-se'n.
Editat: Ara veig que de fet, va ser el propi Marçal qui va comentar-ho allà. Però bé, ara ho sap tothom, que és el que importa.
Editat: Ara veig que de fet, va ser el propi Marçal qui va comentar-ho allà. Però bé, ara ho sap tothom, que és el que importa.
Vaja, ara mateix acabo d'assabentar-me de la bona notícia!!!
Ara, a més a més de restituir les baranes clàssiques a Liceu ja podrien col·locar reproduccions a totes les parades del Gran Metro de l'actual L3, és a dir, entre Lesseps i Liceu. Així, quan caminem per les Rambles i el Passeig de Gràcia veurem les bocanes amb un aspecte més acord.
Ara, a més a més de restituir les baranes clàssiques a Liceu ja podrien col·locar reproduccions a totes les parades del Gran Metro de l'actual L3, és a dir, entre Lesseps i Liceu. Així, quan caminem per les Rambles i el Passeig de Gràcia veurem les bocanes amb un aspecte més acord.
Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
Aaaaaaiii!!!, Tandebó ho fessin!!! i del Transversal, alguna boca d'Universitat (obviament, la del centre de la plaça, ja no ) Però seria un detall, per donar a conèixer el passat ART Decó del GMB, els turístes i tots plegats fliparíem.Cahorand wrote:Vaja, ara mateix acabo d'assabentar-me de la bona notícia!!!
Ara, a més a més de restituir les baranes clàssiques a Liceu ja podrien col·locar reproduccions a totes les parades del Gran Metro de l'actual L3, és a dir, entre Lesseps i Liceu. Així, quan caminem per les Rambles i el Passeig de Gràcia veurem les bocanes amb un aspecte més acord.
Ara, xorraconcurs relacionat amb cosetes antigues D'on és el meu nou avatar? Missatges al 55555
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
AVUI - Carta al diari :
Patrimoni artístic
El 30 de desembre de 1924 el rei Alfons XIII inaugurà el primer ferrocarril metropolità de Barcelona, el Gran Metro, entre plaça Catalunya i Lesseps.
El juliol de 1925 s'inaugurava la prolongació fins a l'estació de Liceu. Les entrades d'aquesta estació, com les altres, es decoraren amb preciosos forjats d'inspiració modernista, treballats amb el logotip de la companyia, tot recordant l'art nouveau que avui dia encara conserven les famoses entrades del metro de París. Amb el temps, les de l'estació de Liceu s'han convertit en les úniques boques de metro conservades en estat d'origen a Barcelona, erigint-se com una icona característica de la Rambla davant del Liceu, i objectiu de les càmeres de la majoria dels turistes. Fa poc, però, GISA i Transports Metropolitans de Barcelona han decidit remodelar l'estació per modernitzar-la.
Inexplicablement, l'empresa ha aprofitat aquesta millora, totalment necessària, per destruir les entrades històriques, substituint els forjats modernistes per vulgars peces de vidre i alumini, quan de cap manera calia fer-ho per poder instal·lar-hi un ascensor. Com és possible que en ple segle XXI es continuï destruint el patrimoni històric de la ciutat com es feia en l'època del franquista Porcioles? Quan aprendrem dels nostres veïns del nord, que guarden escrupolosament els seus elements artístics?
Des del Fòrum del Transport Català, demanem respecte a la tradició artística de la ciutat i a la història dels seus mitjans de transport i, consegüentment, la restitució íntegra de la decoració modernista de les entrades històriques a l'estació de Liceu.
Fòrum del Transport Català
Patrimoni artístic
El 30 de desembre de 1924 el rei Alfons XIII inaugurà el primer ferrocarril metropolità de Barcelona, el Gran Metro, entre plaça Catalunya i Lesseps.
El juliol de 1925 s'inaugurava la prolongació fins a l'estació de Liceu. Les entrades d'aquesta estació, com les altres, es decoraren amb preciosos forjats d'inspiració modernista, treballats amb el logotip de la companyia, tot recordant l'art nouveau que avui dia encara conserven les famoses entrades del metro de París. Amb el temps, les de l'estació de Liceu s'han convertit en les úniques boques de metro conservades en estat d'origen a Barcelona, erigint-se com una icona característica de la Rambla davant del Liceu, i objectiu de les càmeres de la majoria dels turistes. Fa poc, però, GISA i Transports Metropolitans de Barcelona han decidit remodelar l'estació per modernitzar-la.
Inexplicablement, l'empresa ha aprofitat aquesta millora, totalment necessària, per destruir les entrades històriques, substituint els forjats modernistes per vulgars peces de vidre i alumini, quan de cap manera calia fer-ho per poder instal·lar-hi un ascensor. Com és possible que en ple segle XXI es continuï destruint el patrimoni històric de la ciutat com es feia en l'època del franquista Porcioles? Quan aprendrem dels nostres veïns del nord, que guarden escrupolosament els seus elements artístics?
Des del Fòrum del Transport Català, demanem respecte a la tradició artística de la ciutat i a la història dels seus mitjans de transport i, consegüentment, la restitució íntegra de la decoració modernista de les entrades històriques a l'estació de Liceu.
Fòrum del Transport Català
Hola:
Ja savia jo Jamiro que t'agradaria la meva intervecio "testicular" . I tambe ja se el que estas esperant: Que possi una foto d'alguna boca de metro d'Estocolm. Doncs mira, m'has pillat amb la guardia baixa: No en tinc cap, aixo si, funcionals i practiques: el 90% tenen ascensor i/o escales mecaniques, i aquestas com a minim 2 -pujada i baixada- (si, ho estavau esperant, que no aprofites per fer una mica de "publicitat encoberta" tambe en aquest tema). Si puc, en fare alguna foto dedicada especialment al Foum.
Boques practiques i "anti-vandals" (dintre dels possibles): Per exemple las de Hospital de Sant Pau. O la majoria de les la L4.
El silenci dels anyells o per que La Vanguardia no s'ha fet resso. Al meu veure, lamentable. Han perdut una ocassio per tirar ma de la seva hemeroteca i fer-ne un mes que complet reportatge.
En resum: Una bona cosa hem aconsseguit. Que l'opino publica s'en faci resso de que FTC existeix i de que hi han uns cuants "bojos" que si que estan pel tema de presservar els signes d'identitat -en aquest cas ferroviaris- de la ciutat. Ara crec que es l'oportunitat se seguir "burxant" i aprofitar el "resso mediatic" de les boques de Liceu, pel tema dels 1000's i un possible "Musseu Ferroviari" o "Musseu del Transport" que es faci realitat en aquesta ciutat. No nomes un somni en la ment de cuatre arreplegats com nosaltres.
Gracies Wefer per tirar endavant aquest Forum i donar-nos l'oportunitat d'arrejuntar-nos en una aficio comu.
Fel.licitats a tots, cada escu en la part que ens toca. Tenim un parell de collons!. Ara a per la propera. I sobretot continuem de ben a prop aquest tema i que realment no es "perdi" en una promesa sino que realment les boques originals -els forjats, em refereixo- retornin al seu lloc i que de pas poguem impedir -tenim una mostra- que es perdin mes el.lements de la historia ferroviaria en particiular i dels Transports Publics en general, d'aquesta ciutat.
Perdoneu pel discurs. M'ha sortit un totxu increible.
Sal.lutacions:
Serie600
Ja savia jo Jamiro que t'agradaria la meva intervecio "testicular" . I tambe ja se el que estas esperant: Que possi una foto d'alguna boca de metro d'Estocolm. Doncs mira, m'has pillat amb la guardia baixa: No en tinc cap, aixo si, funcionals i practiques: el 90% tenen ascensor i/o escales mecaniques, i aquestas com a minim 2 -pujada i baixada- (si, ho estavau esperant, que no aprofites per fer una mica de "publicitat encoberta" tambe en aquest tema). Si puc, en fare alguna foto dedicada especialment al Foum.
Boques practiques i "anti-vandals" (dintre dels possibles): Per exemple las de Hospital de Sant Pau. O la majoria de les la L4.
El silenci dels anyells o per que La Vanguardia no s'ha fet resso. Al meu veure, lamentable. Han perdut una ocassio per tirar ma de la seva hemeroteca i fer-ne un mes que complet reportatge.
En resum: Una bona cosa hem aconsseguit. Que l'opino publica s'en faci resso de que FTC existeix i de que hi han uns cuants "bojos" que si que estan pel tema de presservar els signes d'identitat -en aquest cas ferroviaris- de la ciutat. Ara crec que es l'oportunitat se seguir "burxant" i aprofitar el "resso mediatic" de les boques de Liceu, pel tema dels 1000's i un possible "Musseu Ferroviari" o "Musseu del Transport" que es faci realitat en aquesta ciutat. No nomes un somni en la ment de cuatre arreplegats com nosaltres.
Gracies Wefer per tirar endavant aquest Forum i donar-nos l'oportunitat d'arrejuntar-nos en una aficio comu.
Fel.licitats a tots, cada escu en la part que ens toca. Tenim un parell de collons!. Ara a per la propera. I sobretot continuem de ben a prop aquest tema i que realment no es "perdi" en una promesa sino que realment les boques originals -els forjats, em refereixo- retornin al seu lloc i que de pas poguem impedir -tenim una mostra- que es perdin mes el.lements de la historia ferroviaria en particiular i dels Transports Publics en general, d'aquesta ciutat.
Perdoneu pel discurs. M'ha sortit un totxu increible.
Sal.lutacions:
Serie600
Respecte a la escasses de imatges, has destrossat al pobre Òscar, i respecte al discurs, només faltava "que esto demuestre que el pueblo esta muy por encima de las grandes instituciones!! patria o muerte venceremos!!!"Serie600 wrote:Hola:
Ja savia jo Jamiro que t'agradaria la meva intervecio "testicular" . I tambe ja se el que estas esperant: Que possi una foto d'alguna boca de metro d'Estocolm. Doncs mira, m'has pillat amb la guardia baixa: No en tinc cap,...........
Perdoneu pel discurs. M'ha sortit un totxu increible.
Hola:
Ho sento. Pero es que porto uns dies que no em rutlla Internet a casa (i no pregunteu des d'on estic escrivint normalment....) i fins avui no he pogut entrar a respondre.
No pateixis: Et prometo una foto dedicada d'alguna boca d'Estocolm. En lines generals, no maten molt com a element artistic. Son practiques i res mes. Ja buscare alguna que sigui una mica interessant per alguna cossa. Alguna del centre historic (Gamla Stan, per exemple, o alguna similar), pero pel que recordo, no son molt enlla.
"Compañeros. Esto es la fuerza del pueblo. Gestos como el de esta ocasion, demuestran una vez mas que la fuerza esta en nuestras manos. Que la razon nos asiste y que el poder del proletariado...." (se m'acava d'anar l'olla..... )
Sal.lutacions:
Serie600
PD: L'entrecomillat s'ha de llegir en veu alta, fent paradetas estil Fidel Castro, si no no te gracia.....
Ho sento. Pero es que porto uns dies que no em rutlla Internet a casa (i no pregunteu des d'on estic escrivint normalment....) i fins avui no he pogut entrar a respondre.
No pateixis: Et prometo una foto dedicada d'alguna boca d'Estocolm. En lines generals, no maten molt com a element artistic. Son practiques i res mes. Ja buscare alguna que sigui una mica interessant per alguna cossa. Alguna del centre historic (Gamla Stan, per exemple, o alguna similar), pero pel que recordo, no son molt enlla.
"Compañeros. Esto es la fuerza del pueblo. Gestos como el de esta ocasion, demuestran una vez mas que la fuerza esta en nuestras manos. Que la razon nos asiste y que el poder del proletariado...." (se m'acava d'anar l'olla..... )
Sal.lutacions:
Serie600
PD: L'entrecomillat s'ha de llegir en veu alta, fent paradetas estil Fidel Castro, si no no te gracia.....
Gràcies per tot, i gràcies a la carta que va redactar Wefer, al principi dubtavem de l'eficàcia, però tots hem vist que junts podem aconseguir grans coses.Serie600 wrote:
Boques practiques i "anti-vandals" (dintre dels possibles): Per exemple las de Hospital de Sant Pau. O la majoria de les la L4.
El silenci dels anyells o per que La Vanguardia no s'ha fet resso. Al meu veure, lamentable. Han perdut una ocassio per tirar ma de la seva hemeroteca i fer-ne un mes que complet reportatge.
En resum: Una bona cosa hem aconsseguit. Que l'opino publica s'en faci resso de que FTC existeix i de que hi han uns cuants "bojos" que si que estan pel tema de presservar els signes d'identitat -en aquest cas ferroviaris- de la ciutat. Ara crec que es l'oportunitat se seguir "burxant" i aprofitar el "resso mediatic" de les boques de Liceu, pel tema dels 1000's i un possible "Musseu Ferroviari" o "Musseu del Transport" que es faci realitat en aquesta ciutat. No nomes un somni en la ment de cuatre arreplegats com nosaltres.
Gracies Wefer per tirar endavant aquest Forum i donar-nos l'oportunitat d'arrejuntar-nos en una aficio comu.
Fel.licitats a tots, cada escu en la part que ens toca. Tenim un parell de collons!. Ara a per la propera. I sobretot continuem de ben a prop aquest tema i que realment no es "perdi" en una promesa sino que realment les boques originals -els forjats, em refereixo- retornin al seu lloc i que de pas poguem impedir -tenim una mostra- que es perdin mes el.lements de la historia ferroviaria en particiular i dels Transports Publics en general, d'aquesta ciutat.
Totalment d'acord sobre lo de La Vanguardia, davant meu i de tots han quedat a l'alçada del betúm, molta enciclopèdia temàtica de Barcelona i molta cosa i mireu, en canvi, El Periódico, 20minuts, El País, Metro, Avui, Punt, Diari de Barcelona i la resta han demostrat que saben trobar el pols a la ciutadania i han sigut decissius per aconseguir la nostra fita. Gràcies a ells!
PD: en Santfeliuenc com veu aquest tema?
En aquest enllaç http://www.quediario.com/blogs/7722/ hi ha un blog interessant que parla del tema.
Pero también pasa en el interior, el último ejemplo, Gallardón y el Paseo del Prado. Una calle que tenía cientos de años, gravada en la memoria de todos los madrileños y no madrileños, al señorito alcalde no le gusta, prefiere una autopista. Váyase madrileñicida.
Pero esto no es cuestión de ideología, aquí en Barcelona, el nefasto Clos trabaja por arrasar, lo último cambiar las bocas del Metro Liceo de estilo modernista por adefesios de aluminio y cristal. Ha tenido que dar marchar atrás ahora solo falta que efectivamente cumpla. Y el gasto deberían de cobrárselo de su sueldo, que por cierto es mayor que el del presidente Zapatero.
Aquí en mi pueblo, El Prat, los rojos desteñidos y ahora verdes amarillentos, no se quedan atrás. Se cargo un parque de estilo noucentista y no ha parado hasta acabar con todas las calles adoquinadas, incluso por las que apenas pasaban coches. Tejedor I el asfaltador, que mal gusto por dios.
Pero esta enfermedad no tiene cura, no hay mas que ver lo han hecho los ingleses, que se suponía eran los que mas sensibilidad tenían para estas cosas. Se cargaron las tradicionales cabinas de teléfono rojas, lo intentaron con los taxis, por suerte hay cosas inmejorables. Y ahora con los autobuses de dos pisos. Canallas.
COMENTARIOS A LA ENTRADA ANTERIOR
... 18/05/2006 00:49
Henry Ford mató al hombre. ¿Quienes somos nosotros, cadáveres andantes, para luchar contra el asesino del hombre?.
Peter Pan Demonium (Madrid)
CIERTO 17/05/2006 00:16
Lo del acceso al metro en Liceu ha sido memorable, en un pis pas se ha conseguido. Lástima de las farolas del paseo de Gràcia, también modernistas, hace años que están en una ciudad suiza. ¡¡¡I-M-B-E-C-I-L-E-S!!! Y encima dicen los de TMB (léase el metro) que el actual diseño de aluminio y cristal les cuesta un webo en mantenimiento por las pintadas. Al hierro forjado no se le pueden escribir cositas... B-U-R-R-O-S. Y no sigo porque me va a dar algo.
Teresa Coscojuela (L'Hospitalet de Llobregat)
Last edited by metring on Monday 22/05/2006 16:11, edited 1 time in total.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Doncs avui sembla que resposta oficial a 20 minutos:
http://www.20minutos.es/carta/121941
http://www.20minutos.es/carta/121941
L’estació de Liceu
Miguel Benavent. Publicada el 22.05.2006
Diverses cartes i informacions s’han referit a la retirada dels elements decoratius d’un dels accessos de l’estació de metro de Liceu, durant les obres de remodelació que s’hi duen a terme, com una destrucció del patrimoni històric de la ciutat de Barcelona.
En honor a la veritat, s’ha de dir que no s’ha destruït res, ja que les peces de ferro forjat van ser desmuntades i guardades en magatzems de l’empresa constructora de TMB.
La retirada dels elements decoratius exteriors de l’accés del costat Llobregat va ser necessària durant les obres de construcció d’un ascensor i eixamplament del vestíbul costat Llobregat, que ha fet GISA i que encara continuen a la banda contrària. En acabat, TMB procedirà a la rehabilitació integral de l’estació de Liceu. Com a part d’aquesta rehabilitació, es restablirà l’aspecte original a l’accés, adaptant les noves dimensions de l’escala els elements de ferro històrics.
Tant TMB com l’Ajuntament estem d’acord que aquests forjats, que daten del 1925, són part important de la identitat del metro, de la ciutat de Barcelona i del passeig més emblemàtic, la Rambla.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Una mica "revisionista", no? la resposta oficial (?). Ho deixa escrit com si mai no haguéssin pensat en retirar per sempre els forjats, cosa que sabem que no és certa (ara resultarà que la construcció de metall i vidre era provisional?) Ai... se les saben llargues!
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Si, a nosaltres no ens venen la moto, si fos així, ja haurien ampliat l'estació amb els forjats inclosos, i vigilem que compleixin la seva paraulaFran-Ikarus wrote:Una mica "revisionista", no? la resposta oficial (?). Ho deixa escrit com si mai no haguéssin pensat en retirar per sempre els forjats, cosa que sabem que no és certa (ara resultarà que la construcció de metall i vidre era provisional?) Ai... se les saben llargues!