Page 9 of 12

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Thursday 21/02/2013 20:57
by gatvell
T'equivoques Sagrerenc. Que passava quan feien la limitacions d'accesos a la N-II de Cervera fins a Igualada perquè no hi havia autovia? Alló era exactament que un carril VAO, amb unes altres característiques d'ocupació. Tallaven tots els desviaments menys un o dos per on havia de passar tothom que es desviés entre Igualada i Cervera.

I una altre cosa, que jo això del VAO de Berga a Barcelona era més de broma que una proposta seriosa.

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Thursday 21/02/2013 21:51
by victorcasta
Sagrerenc wrote:
premixero wrote:victor, esa es la solución final que se esta pensando como final, ahora ver como funciona con dos ocupantes y mas adelante si sigue sin funcionar dejarlo fijo de entrada a Barcelona
Seria pitjor el remei que la malaltia. Això equivaldria a la pràctica a una autovia de 5 carrils, provocaria la circulació de més cotxes i els embussos a l'entrada de Barcelona serien eterns.
No. Perquè hauria de ser per 2 ocupants o més. Dos carrils més no fan sortir més cotxes de casa, els cotxes que circularan seran els mateixos, la gent no surt amb el cotxe per anar per una C-58 de 5 carrils perquè sí, i més quan els dos carrils del VAO van cap a la Meridiana on no hi ha tanta entrada com pel nus de la Trinitat. Si dos carrils faran que la gent deixi el transport públic i agafi el privat, no ho crec, s'ha arribat a un punt on els embussos s'han reduït per la disminució de la mobilitat obligada en termes generals, i hi hauria pocs transvassaments d'un mode a l'altre. Si no, explicam com desfaries els embussos de la C-58 entre Ripollet i Barcelona que s'hi fan quasi cada tarda.

Efecte crida

Posted: Thursday 21/02/2013 23:50
by Guigui
A Alemanya, on hi ha trams de centenars de quilòmetres amb dues i tres autopistes paral·leles, construïdes per desembussar l'anterior que hi havia, han tret diversos estudis que demostren que més autopistes i carrils no produeixen sinó un efecte crida que neutralitza l'augment de fluidesa que se li suposa a l'equació més espai = menys embussos.

Una cosa semblant podria passar al Vallès: si la gent es mentalitza que hi ha cinc carrils per entrar a Barcelona, alguns usuaris del transport públic es passaran al cotxe, alguns que el comparteixen aniran cadascú pel seu compte, etc.

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Friday 22/02/2013 0:56
by victorcasta
Però depèn si restringeixes l'ús d'aquest carril. Si per norma general és BUS i VAO 2+, i només s'obre a tothom quan hi ha embús, no crec que faci cap efecte crida.

Re: Efecte crida

Posted: Friday 22/02/2013 9:34
by genissimon
Guigui wrote:A Alemanya, on hi ha trams de centenars de quilòmetres amb dues i tres autopistes paral·leles, construïdes per desembussar l'anterior que hi havia, han tret diversos estudis que demostren que més autopistes i carrils no produeixen sinó un efecte crida que neutralitza l'augment de fluidesa que se li suposa a l'equació més espai = menys embussos.

Una cosa semblant podria passar al Vallès: si la gent es mentalitza que hi ha cinc carrils per entrar a Barcelona, alguns usuaris del transport públic es passaran al cotxe, alguns que el comparteixen aniran cadascú pel seu compte, etc.
Els carrils BUS/VAO que fan falta a l'àrea metropolitana són d'acer, per parelles separades 1668mm (o millor 1435mm) i aptes per a que hi passin trens pel damunt.

No sé si m'explico. Més asfalt provoca que hi hagi més cotxes. I la presència de més cotxes «pressiona» als polítics perquè posin més asfalt. És un peix que es mossega la cua.

Si es posés d'una vegada dues vies de Vic a Montcada (R3), quatre vies de Cerdanyola a Barcelona (R4), de Granollers-Centre a Barcelona (R2 Nord), de Mataró a Barcelona (R1), de la Platja de Castelldefels a Barcelona (R2 Sud) i de Sant Vicenç de Calders a Barcelona (R4), a més de fer dos nous túnels ferroviaris sota Barcelona (per la Diagonal i per la Gran Via de les Corts Catalanes) i les noves estacions i intercanviadors corresponents, podriem oblidar-nos del trànsit rodat, dels BUS/VAO i de tota la pesca per un temps.

[OT] Perdó per l'oblit dels embussos de la C-55 al sud de Manresa. Una altra carretera que clama al cel (com la N-II a Girona), tenint una autopista de peatge gairebé paralel·la.

Salut !!

Re: Efecte crida

Posted: Friday 22/02/2013 11:50
by Ferry1ac1
Guigui wrote:A Alemanya, on hi ha trams de centenars de quilòmetres amb dues i tres autopistes paral·leles, construïdes per desembussar l'anterior que hi havia, han tret diversos estudis que demostren que més autopistes i carrils no produeixen sinó un efecte crida que neutralitza l'augment de fluidesa que se li suposa a l'equació més espai = menys embussos.

Una cosa semblant podria passar al Vallès: si la gent es mentalitza que hi ha cinc carrils per entrar a Barcelona, alguns usuaris del transport públic es passaran al cotxe, alguns que el comparteixen aniran cadascú pel seu compte, etc.
Totalment cert. Més carretera=més cotxes.

Els embussos s'arreglen canviant els hàbits dels conductors quan hi ha bona oferta de transport públic.

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Friday 22/02/2013 13:35
by gatvell
Molt bé, genissimon.
Tot molt ben dit, si senyor!
I els lapsus, tots en tenim, la sort ens qu eens ho facin veure, oi? :)

En fi, seria molt millor fer la punyeta als conductors i eixamplar les instal·lacions ferroviàries per absorvir el creixement de passatgers.

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Sunday 24/02/2013 2:58
by iFercat
UT596001 wrote:Vist que a pesar que no s'ha invertit res en la comarca durant més de trenta anys i a sobre ens acusen de lladres, estafadors i mil i una cosa més per part dels habitants de la comarca més ineficient de Catalunya us pregunto: El proper pas, quin serà, demanar la clausura de la C-58 i afirmar que amb la N-150 n'hi ha més que prou?
La meva pregunta es , qui ha acusat de lladres a la gent del valles occidental? :S

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Wednesday 06/03/2013 18:43
by metring
http://www.lavanguardia.com/local/valle ... ardes.html

El Govern estudia que el Bus-VAO de la C-58 sea de entrada a Barcelona las tardes entre semana

Las retenciones al final del día son más importantes en sentido a la capital catalana | El número mínimo de ocupantes por vehículo pasará a ser de dos :x

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Friday 15/03/2013 17:36
by victorcasta
Bé, doncs des de dilluns, de dilluns a dijous de 6 a 22 ininterrompudament d'entrada a Barcelona. Els divendres, com fins ara.

Trànsit vol carrils VAO a tots els accessos

Posted: Sunday 05/05/2013 15:53
by Guigui
El nou objectiu de Trànsit: carrils Bus-VAO i Bus-Moto a totes les vies d'accés a Barcelona

A la C-58, en el darrer mes i mig les retencions baixen un 50% i s'han multat 112 conductors per un mal ús del carril d'alta ocupació

http://www.ara.cat/societat/objectiu-Tr ... 08772.html

Re: Trànsit vol carrils VAO a tots els accessos

Posted: Sunday 05/05/2013 17:03
by alf_
Guigui wrote:El nou objectiu de Trànsit: carrils Bus-VAO i Bus-Moto a totes les vies d'accés a Barcelona

A la C-58, en el darrer mes i mig les retencions baixen un 50% i s'han multat 112 conductors per un mal ús del carril d'alta ocupació

http://www.ara.cat/societat/objectiu-Tr ... 08772.html
Así que pasamos de estar sentados 50 años sobre una obra faraónica que no se acaba nunca a la chapuza total, mínima inversión posible en transporte público, hacer las cosas con los pies y no ir al foco de los problemas. Bravo señores, estos días estamos de racha :plas

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Sunday 05/05/2013 17:52
by metring
Avui és el dia internacional d'aquesta icona: :osti

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Sunday 05/05/2013 19:32
by alf_
metring wrote:Avui és el dia internacional d'aquesta icona: :osti
+1000

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Thursday 28/11/2013 9:25
by Fran-Ikarus
faristol wrote:Una altre errada greu en aquest VAO es que per indicar que el carril VAO esta tancat en els panells hi apareix un pictograma que segons el codi de la circulacio significa fi d'autopista!!! NO carril VAO tancat.
El simbol d'autopista amb una barra vertical significa fi d'autopista, potser aixo tambe es una explicacio del perque la gent redueix la marxa??
Dimarts hi circulava, ja al vespre, en sentit Barcelona i pel carril central a l'alçada de Barberà (el dret anava prou ple), i en un moment donat vaig percebre que els dos o tres cotxes que anaven al davant meu frenaven. "Algú que va especialment lent", vaig pensar. Em vaig passar a l'esquerre, i, oh sorpresa, els cotxes que hi anaven també van encendre els llums de fre (!) Com pot ser això? Casualitat, que hi hagi el típic inconscient que va frenant pel carril esquerre...? Doncs no! Poc més enllà, resulta que el panell que fa un temps va aparèixer uns centenars de metres abans del de "final d'autopista" inclou el dibuix d'un magnífic senyal de "limitació a 100" juntament amb el conegut missatge "CARRIL VAO VEHICLES 2+ PERSONES" (o similar), i vaig comprendre que hi ha gent que... ho interpreta com si fos la limitació per aquell mateix tram on hi ha el panell! I no com allò que és (la limitació de velocitat al carril VAO, que comença més endavant) :cop

Ja no saben què fer-ne

Posted: Thursday 06/03/2014 17:40
by Guigui
El carril Bus-VAO de la C-58 s'obrirà les 24 hores en doble sentit

El Servei Català de Trànsit vol aprofitar al màxim una infraestructura que va costar 81 milions, però no la obren a tots els vehicles perquè es va finançar amb fons europeus de promoció del transport públic

http://www.ara.cat/societat/carril-Bus- ... 90516.html

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Thursday 06/03/2014 17:50
by alf_
Creo que con esto aciertan bastante. Es mucho más inteligente tener un vial para buses que no esa tontería de los cambios de sentido. Pasará a funcionar como cualquier otro carril bus, y podrá ser muy útil para los buses interurbanos que entran y salen por la Meridiana. Parece que han hecho caso a una propuesta que hizo la PTP hace un tiempo de convertir el carril en doble sentido junto con más carril bus en la Meridiana. A pesar del desastre que ha sido esto al fin tendrá al menos un poco de utilidad.

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Thursday 06/03/2014 19:33
by epuig29

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Thursday 06/03/2014 21:30
by sagrering
:cop :cop Que hacer con 87 millones de euros lapidados ¡¡¡??? El trafico por la C58 dessde las 22 horas hasta las 6 es ridiculo !!! Es la inutildad de obra mas grande jamas construida, a la imagen y semejanza de sus impulsores

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Thursday 06/03/2014 22:40
by epuig29
sagrering wrote::cop :cop Que hacer con 87 millones de euros lapidados ¡¡¡??? El trafico por la C58 dessde las 22 horas hasta las 6 es ridiculo !!! Es la inutildad de obra mas grande jamas construida, a la imagen y semejanza de sus impulsores
Pero ya la tenemos construida, y hay que tragarla y intentar aprovecharla como se pueda. Lamentarse sirve de poco ahora.