Page 9 of 9
Re: La gent vol duros a quatre pessetes
Posted: Saturday 25/09/2021 10:41
by França451
Guigui wrote: ↑Sunday 06/03/2016 20:10
L'Eix Transversal és una via que es pot considerar majoritàriament autopista i no té traçat alternatiu; les altres dues vies que esmentes, sí. Que l'alternativa a la N-II i la N-340 és una autopista de peatge? Molt senzill: vols córrer, pagues (més); no vols pagar (tant), has d'anar més a poc a poc.
El que em sembla una aberració és pretendre plantar una autovia gratuïta al costat de cada autopista de peatge.
Permitidme hacer un pequeño off topic a este comentario, aunque es antiguo. En el caso de la N340 en Tarragona hay una curiosidad que desconozco de qué época es. Resulta que en este punto y durante cerca de un centenar de kilómetros, la comarcal sí tiene una alternativa gratuita que no es la AP7: la A7. Y para más inri, antes de la caída de los peajes de este pasado septiembre, la AP7 era gratuita entre Torredembarra y Salou, por lo que los usuarios de vehículo privado y camiones tenían tres alternativas sin pagar ni un sólo céntimo. Habré de buscar dónde se habla de esto, ya que me parece un caso curioso.
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Posted: Wednesday 26/01/2022 13:44
by genissimon
UT440_132M wrote: ↑Saturday 25/09/2021 0:57
genissimon wrote: ↑Friday 24/09/2021 16:55
Ara fa uns dos anys es va tancar al trànsit per obres (tres mesos, deien) el ramal de l'Eix Transversal C-25 que va de la sortida 234 a l'Aeroport de Vilobí d'Onyar. Aquest ramal, identificat com a C-25z, formava part del tronc central de l'Eix abans del seu desdoblament.
En teoria s'havia de reparar el pont que permet a aquesta carretera passar per damunt de l'autopista AP-7.
Avui encara està tancat i sembla que no es vol reobrir.
Algú té més informació o sap on puc trobar-la?
Gràcies.
Salut !!
Jo també m'he fet aquesta pregunta cada vegada que hi he passat. Potser hauríem de preguntar a Territori.
El Punt Avui, 26 de gener de 2022 wrote:
Tres anys tancada al trànsit
Territori analitza què s’ha de fer amb la carretera que fins fa tres anys unia l’eix transversal amb la rotonda de l’N-II i el peatge de l’AP-7
Ajuntaments veïns, partidaris que es torni a obrir l’accés
[...]
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Posted: Friday 13/05/2022 14:00
by genissimon
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Posted: Wednesday 09/11/2022 15:04
by genissimon
Nació Digital, 9 de novembre de 2022 wrote:
L'Eix Transversal passa a dependre de la Generalitat
Economia anticipa el final de la concessió a Cedinsa, prèvia compensació per 479,3 milions d'euros, i preveu un estalvi per a les arques públiques de 781,5 milions fins al 2040
[...]
A veure si es manté la qualitat pel que fa al manteniment i es reobre el ramal directe de la C-25 a l'aeroport de Girona.
Salut !!
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Posted: Tuesday 15/11/2022 9:15
by genissimon
Diari de Girona, 15 de novembre de 2022 wrote:
La Cambra demana connectar l’AP-7 amb l’Eix a l’alçada de l’aeroport
Les institucions gironines i el sector econòmic es mostren satisfets davant l’anunci del Ministeri de tirar endavant l’estació del TAV a Vilobí, però adverteixen que estaran «amatents» per tal que es compleixi la calendarització prevista
[...]
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Posted: Monday 12/12/2022 14:12
by genissimon
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Posted: Tuesday 28/11/2023 14:54
by genissimon
genissimon wrote: ↑Friday 24/09/2021 16:55
Ara fa uns dos anys es va tancar al trànsit per obres (tres mesos, deien) el ramal de l'Eix Transversal C-25 que va de la sortida 234 a l'Aeroport de Vilobí d'Onyar. Aquest ramal, identificat com a C-25z, formava part del tronc central de l'Eix abans del seu desdoblament.
En teoria s'havia de reparar el pont que permet a aquesta carretera passar per damunt de l'autopista AP-7.
Avui encara està tancat i sembla que no es vol reobrir.
Algú té més informació o sap on puc trobar-la?
Gràcies.
Salut !!
Sembla que es mou alguna cosa: de fa unes setmanes han reinstal·lat els indicadors de la sortida 234, tot i que amb unes cintes al damunt que els anul·len. Van estar molts mesos només amb el suport. A veure si això vol dir que en un temps prudencial tornen a obrir la sortida 234.
Aquí es pot veure una imatge del google street view (del juny del 23) amb els indicadors retirats:
https://maps.app.goo.gl/4smcrcsPxSjLoFHe6
Salut !!
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Posted: Monday 18/12/2023 12:21
by genissimon
genissimon wrote: ↑Tuesday 28/11/2023 14:54
Sembla que es mou alguna cosa: de fa unes setmanes han reinstal·lat els indicadors de la sortida 234, tot i que amb unes cintes al damunt que els anul·len. Van estar molts mesos només amb el suport. A veure si això vol dir que en un temps prudencial tornen a obrir la sortida 234.
Aquí es pot veure una imatge del google street view (del juny del 23) amb els indicadors retirats:
https://maps.app.goo.gl/4smcrcsPxSjLoFHe6
Salut !!
Ahir diumenge 17 de desembre el ramal estava plenament obert: han tret les balises i la línia contínua que impedia accedir al ramal sentit cap a l'Aeroport de Girona. També han tret les cintes que anul·laven els senyals orientatius. Per tant, la sortida 234 ja està plenament operativa: de l'Aeroport cap a la C-25 sentit Lleida i de la C-25 sentit Girona cap a l'Aeroport.
Salut !!
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Posted: Monday 18/12/2023 12:58
by genissimon
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Posted: Wednesday 20/12/2023 8:50
by genissimon
Sembla que el problema està en el primer viaducte d'Osormort, el que van construir per l'eix inicial i que ara suporta la calçada en sentit lleida. Espero que, com a mesura provisional mentre durin les obres facin passar tot el trànsit pel viaducte nou, amb un carril per a cada sentit. Això permetria aixecar la prohibició de trànsit de camions de més de 30 Tm, tot i que en moments puntuals hi podria haver alguna congestió de trànsit.
Salut !!
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Posted: Wednesday 20/12/2023 13:34
by UT440_132M
genissimon wrote: ↑Wednesday 20/12/2023 8:50
Sembla que el problema està en el primer viaducte d'Osormort, el que van construir per l'eix inicial i que ara suporta la calçada en sentit lleida. Espero que, com a mesura provisional mentre durin les obres facin passar tot el trànsit pel viaducte nou, amb un carril per a cada sentit. Això permetria aixecar la prohibició de trànsit de camions de més de 30 Tm, tot i que en moments puntuals hi podria haver alguna congestió de trànsit.
Salut !!
Correcte, el famós pont de la Cantina. Està previst que tot el trànsit passi pel nou viaducte, i per tant, hi haurà un únic carril per sentit, mentre es repara l'antic viaducte, inaugurat el 1995. Segons diuen des de TiS, va per llarg.
A El 9 Nou ho expliquen.
https://el9nou.cat/osona-ripolles/actua ... entit-vic/
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Posted: Friday 22/12/2023 9:49
by genissimon
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Posted: Sunday 31/12/2023 15:54
by UT440_132M
Primer el pont de la Cantina, i ara el túnel de Fontfreda. Què serà el següent?
Es cosa meva, o des que es va traspassar la gestió a la Generalitat, el manteniment d'aquesta carretera, es força pobre?
https://x.com/transitc25/status/1741451 ... 74897?s=20
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Posted: Thursday 01/02/2024 9:52
by genissimon
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Posted: Tuesday 28/05/2024 8:56
by genissimon
Regió-7, 28 de maig de 2024 wrote:
Opinió:
Marc Marcè Casaponsa, director de Regió-7
Aturats a l’eix perquè sí, el ferro es rovella, sí
Temps era temps, per anar de Manresa a la costa de Girona passaves per Moià, per carreteres estretes, virades i sense pintar, com tot el que era franquista; després va arribar l’autopista, una experiència màgica que es va tornar amarga quan vàrem descobrir les cues de tornada; i quan ja havíem integrat com a penitència els col·lapses del peatge de La Roca, pam, apareix l’eix Transversal i ens salva la vida. Tampoc no va durar: l’eix va ser descobert pels camioners de tota Europa i els catalans vàrem començar a pagar de la nostra butxaca el pas gratuït per Catalunya dels transportistes que anaven de Lisboa a Lió, o de Rotterdam a Madrid, cosa que, a més a més, ens condemnava a fer tota la ruta veient la retolació posterior del tràiler d’algun camioner romanès. Però una altra vegada es va fer la llum, i l’eix va ser desdoblat, i llavors vàrem tenir una autovia esplèndida que convertia els seus usuaris en els més afortunats del país. I van ser feliços i van menjar anissos? No, la felicitat dura poc a casa dels pobres.
Ara resulta que la constructora que va fer el primer viaducte d’Osormort hi va utilitzar uns tensors metàl·lics, i resulta que s’han rovellat. Sense saber gran cosa d’obres públiques, es pot afirmar que un viaducte ha de durar bastant més de trenta anys i que, si fas servir subjeccions metàl·liques en un pont a la intempèrie, t’has d’assegurar que no es rovellaran mai, perquè si alguna cosa és segura és que, si no te n’assegures, pots estar ben segur que el ferro a la intempèrie es rovellarà. Assegurat. I ara hi ha la meitat del viaducte inutilitzat i el cap de setmana hi ha cues. A l’estiu ja ens podem preparar. I també ens podem preguntar si el temps que moltíssimes persones perdran allà aturades per culpa del ferro rovellat no l’haurien de pagar els que van construir un viaducte rovellable, segurament perquè algú es va embutxacar la diferència de preu entre el ferro que es rovella i l’acer que no.
Curiós que no esmenti que s'ha detectat aquest problema amb el viaducte d'Osormort I precisament quan el manteniment de la via deixa de ser responsabilitat d'una empresa privada (CEDINSA) amb peatge a l'ombra i passa a dependre directament de l'administració, en aquest cas de la Generalitat de Catalunya.
Salut !!
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Posted: Tuesday 28/05/2024 11:44
by 122-042-132
Moltes gràcies per les transcripcions de Regió 7. Salut!
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Posted: Tuesday 28/05/2024 20:29
by jgomezs
genissimon wrote: ↑Tuesday 28/05/2024 8:56
Regió-7, 28 de maig de 2024 wrote:
Opinió:
Marc Marcè Casaponsa, director de Regió-7
Aturats a l’eix perquè sí, el ferro es rovella, sí
Temps era temps, per anar de Manresa a la costa de Girona passaves per Moià, per carreteres estretes, virades i sense pintar, com tot el que era franquista; després va arribar l’autopista, una experiència màgica que es va tornar amarga quan vàrem descobrir les cues de tornada; i quan ja havíem integrat com a penitència els col·lapses del peatge de La Roca, pam, apareix l’eix Transversal i ens salva la vida. Tampoc no va durar: l’eix va ser descobert pels camioners de tota Europa i els catalans vàrem començar a pagar de la nostra butxaca el pas gratuït per Catalunya dels transportistes que anaven de Lisboa a Lió, o de Rotterdam a Madrid, cosa que, a més a més, ens condemnava a fer tota la ruta veient la retolació posterior del tràiler d’algun camioner romanès. Però una altra vegada es va fer la llum, i l’eix va ser desdoblat, i llavors vàrem tenir una autovia esplèndida que convertia els seus usuaris en els més afortunats del país. I van ser feliços i van menjar anissos? No, la felicitat dura poc a casa dels pobres.
Ara resulta que la constructora que va fer el primer viaducte d’Osormort hi va utilitzar uns tensors metàl·lics, i resulta que s’han rovellat. Sense saber gran cosa d’obres públiques, es pot afirmar que un viaducte ha de durar bastant més de trenta anys i que, si fas servir subjeccions metàl·liques en un pont a la intempèrie, t’has d’assegurar que no es rovellaran mai, perquè si alguna cosa és segura és que, si no te n’assegures, pots estar ben segur que el ferro a la intempèrie es rovellarà. Assegurat. I ara hi ha la meitat del viaducte inutilitzat i el cap de setmana hi ha cues. A l’estiu ja ens podem preparar. I també ens podem preguntar si el temps que moltíssimes persones perdran allà aturades per culpa del ferro rovellat no l’haurien de pagar els que van construir un viaducte rovellable, segurament perquè algú es va embutxacar la diferència de preu entre el ferro que es rovella i l’acer que no.
Curiós que no esmenti que s'ha detectat aquest problema amb el viaducte d'Osormort I precisament quan el manteniment de la via deixa de ser responsabilitat d'una empresa privada (CEDINSA) amb peatge a l'ombra i passa a dependre directament de l'administració, en aquest cas de la Generalitat de Catalunya.
Salut !!
No puc contenir-me de comentar que, al primer paràgraf, l'articulista es queda ben a prop de descobrir el concepte de demanda induïda per si sol.
Tampoc serà el primer cop que una empresa amb un contracte limitat en el temps retalla en inversió de manteniment en els últims anys.
Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Posted: Tuesday 28/05/2024 22:16
by Elefant
He arribat a llegir coses molt estúpides venint de periodistes, però sorprendre's perque una carretera sigui utilitzada sí es de premi.