Estació de Sagrera-TAV
Re: Estació de Sagrera-TAV
Bé, a les 17:40 m'he plantat al pont de Calatrava per veure passar els primers trens i fins a les 18:00 no he vist passar el primer pel nou traçat (desconec si abans de les 15:40 n'ha passat algun). Aquest és l'aspecte actual de la zona, amb les dues antigues vies del costat muntanya ja retirades:
Al fons podeu observar una doble 449 que ja ve pel nou traçat. Podria ser el primer tren a utilitzar-lo, si més no seria la primera 449 en fer-ho. Aquí la tenim a punt de passar per sota el pont a una velocitat força reduïda (alguns dels operaris també estaven filmant/fotografiant el moment):
Tres minuts més tard ha passat un Civia en sentit contrari:
Al fons podeu observar una doble 449 que ja ve pel nou traçat. Podria ser el primer tren a utilitzar-lo, si més no seria la primera 449 en fer-ho. Aquí la tenim a punt de passar per sota el pont a una velocitat força reduïda (alguns dels operaris també estaven filmant/fotografiant el moment):
Tres minuts més tard ha passat un Civia en sentit contrari:
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Estació de Sagrera-TAV
Efectivament el 449 i el tren de l'última foto (en el que anava jo) han estat els primers trens per les seves corresponents vies, amb una mitja hora de retard ambdós.
El Talgo Mare Nostrum Cartagena-Montpeller de la tarda ha estat desviat per Mataró.
El Talgo Mare Nostrum Cartagena-Montpeller de la tarda ha estat desviat per Mataró.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Últim tren traçat antic
I pel traçat antic, quin va ser l'últim tren?Pere wrote:Efectivament el 449 i el tren de l'última foto (en el que anava jo) han estat els primers trens per les seves corresponents vies, amb una mitja hora de retard ambdós.
El Talgo Mare Nostrum Cartagena-Montpeller de la tarda ha estat desviat per Mataró.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Últim tren traçat antic
Crec que va ser una doble composició 463+465 amb el rodalies Aeroport-Sant Celoni amb sortida a les 21:08 de Clot-Aragó per una banda i pel sentit contrari una altre doble composició 463+465 amb el rodalies Sant Celoni-Aeroport amb arribada a les 21:25 a Clot Aragó.UT440_132M wrote:I pel traçat antic, quin va ser l'últim tren?Pere wrote:Efectivament el 449 i el tren de l'última foto (en el que anava jo) han estat els primers trens per les seves corresponents vies, amb una mitja hora de retard ambdós.
El Talgo Mare Nostrum Cartagena-Montpeller de la tarda ha estat desviat per Mataró.
Re: Estació de Sagrera-TAV
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... aviat.html
Foment descarta aturar l'estació de la Sagrera i diu que l'obra començarà aviat
01/06/10 02:00 - Barcelona - xavier miró
El Ministeri de Foment esvaeix els dubtes sobre el possible retard o l'aturada de les obres de construcció de l'estació d'alta velocitat de la Sagrera. El director general d'Infraestructures Ferroviàries del ministeri, Carlos María Juárez, descartava ahir a Barcelona que aquest projecte pogués ser una de les obres retardades o atures pel ministre Blanco en el pla de xoc per reduir el dèficit públic espanyol. Juárez anunciava en unes jornades sobre la Barcelona del segle XXI que l'obra començarà «en poc temps». La línia del tren d'alta velocitat (TAV) entre Barcelona i França, en plena construcció, no tindrà contratemps perquè el corredor mediterrani és una de les prioritats i l'estació de la Sagrera en forma part. El govern espanyol intentarà que la UE adopti el corredor mediterrani com a prioritat en la reunió que tindrà lloc a Saragossa el 8i el 9 de juny, coincidint amb la presidència espanyola. Sense aclarir si l'obra es licitarà enguany, Juárez també va voler referir-se en la seva intervenció a la jornada als nous accessos ferroviaris al port: «El port de Barcelona serà el primer de l'Estat que estarà connectat amb vies d'amplada europea amb França.» El responsable ministerial també avança que els dos primers trams del Quart Cinturó es posaran en servei «molt aviat» però no diu res de la tramitació del tram entre Terrassa i Granollers, l'estudi informatiu del qual arrossega molt retard.
Foment descarta aturar l'estació de la Sagrera i diu que l'obra començarà aviat
01/06/10 02:00 - Barcelona - xavier miró
El Ministeri de Foment esvaeix els dubtes sobre el possible retard o l'aturada de les obres de construcció de l'estació d'alta velocitat de la Sagrera. El director general d'Infraestructures Ferroviàries del ministeri, Carlos María Juárez, descartava ahir a Barcelona que aquest projecte pogués ser una de les obres retardades o atures pel ministre Blanco en el pla de xoc per reduir el dèficit públic espanyol. Juárez anunciava en unes jornades sobre la Barcelona del segle XXI que l'obra començarà «en poc temps». La línia del tren d'alta velocitat (TAV) entre Barcelona i França, en plena construcció, no tindrà contratemps perquè el corredor mediterrani és una de les prioritats i l'estació de la Sagrera en forma part. El govern espanyol intentarà que la UE adopti el corredor mediterrani com a prioritat en la reunió que tindrà lloc a Saragossa el 8i el 9 de juny, coincidint amb la presidència espanyola. Sense aclarir si l'obra es licitarà enguany, Juárez també va voler referir-se en la seva intervenció a la jornada als nous accessos ferroviaris al port: «El port de Barcelona serà el primer de l'Estat que estarà connectat amb vies d'amplada europea amb França.» El responsable ministerial també avança que els dos primers trams del Quart Cinturó es posaran en servei «molt aviat» però no diu res de la tramitació del tram entre Terrassa i Granollers, l'estudi informatiu del qual arrossega molt retard.
Re: Estació de Sagrera-TAV
Sobre la retallada i l'estació, a La Vanguardia en paper:
Calendarios aún más elásticos para la Sagrera
Es la joya de la corona. La estación de la Sagrera, el motor de la mayor transformación urbanística de todas las que están planeadas en Barcelona, debería comenzar este mismo mes, según las últimas informaciones de Adif, el ente de Fomento. Los trabajos incluyen la construcción de la estructura y de los accesos, presupuestados en 366,4 y 222,8 millones de euros, respectivamente. La previsión oficial es que esta actuación inicial se lleve a cabo en 54 meses (cuatro años y medio).
Queda pendiente la segunda fase - la arquitectura interior y las instalaciones-,imprescindible para que la estación pueda entrar en servicio. Estos acabados no son menores puesto que precisarán una inversión adicional de 287 millones, según las últimas estimaciones. El 2016 es la fecha oficiosa en que todo debe estar listo. Este calendario es tan amplio que un reajuste no sería un drama, siempre y cuando se asegure que las obras no se pararán, un extremo que el ministerio ya ha confirmado.
Así las cosas, la Sagrera podría sufrir retrasos en su ejecución para que los pagos a las constructoras puedan dilatarse cierto tiempo y así dar margen a la recuperación económica general y de las arcas públicas. Esta es la fórmula preferida para una gran parte de los proyectos promovidos por el departamento que dirige José Blanco. El ministro adelantó hace unos días que las demoras medias serían de entre seis meses y un año. Otra vía es acordar la entrada de capital privado mediante sistemas de concesión, descartada en esta primera fase.
En cualquier caso, lo que se quiere evitar es que la obra se detenga. No es cuestión que la locomotora que debe tirar del gran proyecto que coserá la gran herida urbana que separa Sant Andreu de Sant Martí y que incluye la construcción de más de diez mil viviendas y un gran parque sobre el actual corredor ferroviario, quede en una situación indefinida. Si el inmenso edificio de 500 metros de largo y 80 de ancho con seis niveles que conformará la estación comienza a tomar forma, aunque sea a un ritmo menor del previsto, los inversores privados mantendrán su interés por la zona. Porque, al final, la operación se basa en el retorno del valor de los terrenos edificables. La propia estación depende del complejo de edificios comerciales, de oficinas y del hotel que se prevén construir encima suyo y que, como el resto de inversión privada, está sufre la crisis del sector inmobiliario.
Calendarios aún más elásticos para la Sagrera
Es la joya de la corona. La estación de la Sagrera, el motor de la mayor transformación urbanística de todas las que están planeadas en Barcelona, debería comenzar este mismo mes, según las últimas informaciones de Adif, el ente de Fomento. Los trabajos incluyen la construcción de la estructura y de los accesos, presupuestados en 366,4 y 222,8 millones de euros, respectivamente. La previsión oficial es que esta actuación inicial se lleve a cabo en 54 meses (cuatro años y medio).
Queda pendiente la segunda fase - la arquitectura interior y las instalaciones-,imprescindible para que la estación pueda entrar en servicio. Estos acabados no son menores puesto que precisarán una inversión adicional de 287 millones, según las últimas estimaciones. El 2016 es la fecha oficiosa en que todo debe estar listo. Este calendario es tan amplio que un reajuste no sería un drama, siempre y cuando se asegure que las obras no se pararán, un extremo que el ministerio ya ha confirmado.
Así las cosas, la Sagrera podría sufrir retrasos en su ejecución para que los pagos a las constructoras puedan dilatarse cierto tiempo y así dar margen a la recuperación económica general y de las arcas públicas. Esta es la fórmula preferida para una gran parte de los proyectos promovidos por el departamento que dirige José Blanco. El ministro adelantó hace unos días que las demoras medias serían de entre seis meses y un año. Otra vía es acordar la entrada de capital privado mediante sistemas de concesión, descartada en esta primera fase.
En cualquier caso, lo que se quiere evitar es que la obra se detenga. No es cuestión que la locomotora que debe tirar del gran proyecto que coserá la gran herida urbana que separa Sant Andreu de Sant Martí y que incluye la construcción de más de diez mil viviendas y un gran parque sobre el actual corredor ferroviario, quede en una situación indefinida. Si el inmenso edificio de 500 metros de largo y 80 de ancho con seis niveles que conformará la estación comienza a tomar forma, aunque sea a un ritmo menor del previsto, los inversores privados mantendrán su interés por la zona. Porque, al final, la operación se basa en el retorno del valor de los terrenos edificables. La propia estación depende del complejo de edificios comerciales, de oficinas y del hotel que se prevén construir encima suyo y que, como el resto de inversión privada, está sufre la crisis del sector inmobiliario.
Re: Estació de Sagrera-TAV
http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=376492
Blanco assegura que es compliran els terminis en les obres de la Sagrera
El ministre de Foment diu que la prioritat espanyola és el transport de mercaderies per ferrocarril
LAMALLA.CAT / AGÈNCIES
El ministre de Foment, José Blanco, ha afirmat que els ajustos pressupostaris del Govern central no repercutiran en l'execució de l'estació barcelonina de la Sagrera. Segons Blanco, la infrastructura no patirà cap reprogramació i en pocs dies es posarà en marxa la construcció amb la col·locació de la primera pedra.
En una roda de premsa després d'inaugurar la reunió de ministres de Transports de la UE, Blanco ha reiterat el seu compromís amb l'impuls al transport de mercaderies ferroviari a Espanya, que és l'Estat europeu que menys el fa servir, ja que la mitjana europea està entre el 18% i el 20%, mentre a Espanya no s'arriba al 4%. "La prioritat absoluta sobre totes les prioritats" d'Espanya en l'àmbit dels transports és impulsar el moviment ferroviari de les mercaderies, ha dit Blanco.
La TCP i el corredor del Mediterrani
El ministre ha explicat que el projecte de la Travessia Central dels Pirineus (TCP), inclòs entre els eixos prioritaris de la UE, i el corredor del Mediterrani són "complementaris". Ha recordat que en la TCP es treballa des de fa temps, mentre que el corredor del Mediterrani representa un eix de desenvolupament econòmic per a Espanya i no concep, ha remarcat, que no sigui inclòs entre els projectes prioritaris de les xarxes transeuropees de transports. "No comprenc com en el seu moment no va ser inclòs el corredor del Mediterrani com un dels eixos importants al nostre país", ha ressaltat Blanco, alhora que ha assegurat que tampoc entén la polèmica que en els últims dies ha sorgit sobre ambdós projectes, perquè el Ministeri de Foment "en cap moment" ha qüestionat la Travessia Central dels Pirineus. Blanco ha reconegut que la inclusió entre els projectes prioritaris del corredor Mediterrani és ara més difícil per l'ampliació de la UE, però ha assegurat que treballarà amb tot el seu "afany" per donar l'impuls que Espanya necessita en el transport ferroviari de mercaderies.
L'AVE fins a Portugal
Preguntat pel projecte de connexió d'alta velocitat entre Portugal i Espanya, ha assegurat que el Govern no va a paralitzar ni a frenar el desenvolupament d'aquest eix i que se li donarà un impuls important i definitiu al llarg d'aquest any, a causa del debat que ha generat el projecteal país veí. "S'equivoquen aquells que volen paralitzar aquesta infraestructura", ha dit Blanco, que ha reconegut, però, que potser els temps programats no s'ajusten a la situació econòmica actual.
El futur del tranport a Europa
Blanco ha avançat que a les jornades que està acollint Saragossa s'han d'establir les bases del futur de les xarxes transeuropees de transports i la metodologia que regirà la seva revisió per, arribat el moment, incorporar nous corredors, i Espanya, ha indicat, té especial interès en introduïr-ne algun. A més ha afegit que les dificultats que va originar el núvol de cendres volcànica ha posat de manifest la necessitat d'articular corredors, com les xarxes transeuropees, que requereixen un esforç econòmic "extraordinari" en un moment d'ajust econòmic també "extraordinari".
Blanco assegura que es compliran els terminis en les obres de la Sagrera
El ministre de Foment diu que la prioritat espanyola és el transport de mercaderies per ferrocarril
LAMALLA.CAT / AGÈNCIES
El ministre de Foment, José Blanco, ha afirmat que els ajustos pressupostaris del Govern central no repercutiran en l'execució de l'estació barcelonina de la Sagrera. Segons Blanco, la infrastructura no patirà cap reprogramació i en pocs dies es posarà en marxa la construcció amb la col·locació de la primera pedra.
En una roda de premsa després d'inaugurar la reunió de ministres de Transports de la UE, Blanco ha reiterat el seu compromís amb l'impuls al transport de mercaderies ferroviari a Espanya, que és l'Estat europeu que menys el fa servir, ja que la mitjana europea està entre el 18% i el 20%, mentre a Espanya no s'arriba al 4%. "La prioritat absoluta sobre totes les prioritats" d'Espanya en l'àmbit dels transports és impulsar el moviment ferroviari de les mercaderies, ha dit Blanco.
La TCP i el corredor del Mediterrani
El ministre ha explicat que el projecte de la Travessia Central dels Pirineus (TCP), inclòs entre els eixos prioritaris de la UE, i el corredor del Mediterrani són "complementaris". Ha recordat que en la TCP es treballa des de fa temps, mentre que el corredor del Mediterrani representa un eix de desenvolupament econòmic per a Espanya i no concep, ha remarcat, que no sigui inclòs entre els projectes prioritaris de les xarxes transeuropees de transports. "No comprenc com en el seu moment no va ser inclòs el corredor del Mediterrani com un dels eixos importants al nostre país", ha ressaltat Blanco, alhora que ha assegurat que tampoc entén la polèmica que en els últims dies ha sorgit sobre ambdós projectes, perquè el Ministeri de Foment "en cap moment" ha qüestionat la Travessia Central dels Pirineus. Blanco ha reconegut que la inclusió entre els projectes prioritaris del corredor Mediterrani és ara més difícil per l'ampliació de la UE, però ha assegurat que treballarà amb tot el seu "afany" per donar l'impuls que Espanya necessita en el transport ferroviari de mercaderies.
L'AVE fins a Portugal
Preguntat pel projecte de connexió d'alta velocitat entre Portugal i Espanya, ha assegurat que el Govern no va a paralitzar ni a frenar el desenvolupament d'aquest eix i que se li donarà un impuls important i definitiu al llarg d'aquest any, a causa del debat que ha generat el projecteal país veí. "S'equivoquen aquells que volen paralitzar aquesta infraestructura", ha dit Blanco, que ha reconegut, però, que potser els temps programats no s'ajusten a la situació econòmica actual.
El futur del tranport a Europa
Blanco ha avançat que a les jornades que està acollint Saragossa s'han d'establir les bases del futur de les xarxes transeuropees de transports i la metodologia que regirà la seva revisió per, arribat el moment, incorporar nous corredors, i Espanya, ha indicat, té especial interès en introduïr-ne algun. A més ha afegit que les dificultats que va originar el núvol de cendres volcànica ha posat de manifest la necessitat d'articular corredors, com les xarxes transeuropees, que requereixen un esforç econòmic "extraordinari" en un moment d'ajust econòmic també "extraordinari".
Re: Estació de Sagrera-TAV
http://www.elperiodico.es/ca/noticias/b ... 6539.shtml
Blanco posarà dilluns la primera pedra de l'estació de la Sagrera
El ministre de Foment donarà el tret de sortida a sis anys d'obres
Els treballs eludeixen finalment la tisorada del Govern per la crisi
Dimecres, 16 de juny del 2010
XABIER BARRENA
BARCELONA
Dilluns que ve, el ministre de Foment, José Blanco, col·locarà la primera pedra de les obres de l'estació de la Sagrera. Blanco, i les autoritats catalanes presents, entre aquestes l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, donaran, doncs, el tret de sortida a un mínim de sis anys d'obres a la caixa de l'estació. Sembla que l'últim dels contratemps que ha hagut de patir el projecte de construcció de la que serà l'estació central de Barcelona, la tisorada proposada pel president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, ha estat superat i la retallada, com ja va anunciar el mateix José Blanco, no afectarà aquesta instal·lació.
El pla d'ajust del Govern té com a objectiu estalviar entre aquest i l'any que ve 15.000 milions d'euros. D'aquests, 6.045 sortiran de l'estalvi en la inversió pública i gairebé tot sortirà del Ministeri de Foment. El ministre Blanco explicarà avui al Congrés d'on pensa retallar fins a totalitzar aquests 6.000 milions. La maledicció que ha acompanyat el projecte en tota la seva història ha estat, al capdavall, la seva salvació, ja que és precisament el seu estat embrionari i el seu escàs volum de facturació en aquests dos anys el que ha permès no reprogramar el calendari de treballs. Una altra cosa serà si la retallada s'allarga en el temps i afecta anys posteriors.
Al mes de març la unió temporal d'empreses (UTE) entre Dragados, Acciona, Comsa i Acsa va guanyar les obres de construcció de la caixa de l'edifici de l'estació per 366 milions d'euros, mentre que els accessos es van adjudicar a Rubau, Copisa, FCC i Ferrovial Agromán per 222 milions. En total, 589 milions.
Queden encara per adjudicar
–tampoc corre pressa immediata– l'arquitectura interior i les instal·lacions de l'edifici. No és imaginable que, arribat el moment, es deixi de posar en servei la instal·lació perquè s'ha preferit demorar la realització dels acabats.
TOPANT AMB LA CRISI / És aquesta la segona ocasió en què la construcció de l'estació topa amb la crisi. Amb aquesta mateixa crisi. La primera va ser fa ara un any quan la caiguda dels preus del mercat immobiliari va posar en perill el finançament de la instal·lació. Perquè aquesta és l'altra part. Una vegada finalitzada la caixa, a sobre es construirà un centre d'oficines que ha de sufragar part de les obres de l'estació en si. No hi ha, evidentment i tenint en compte la situació econòmica actual, cap tipus de calendari fixat per a això.
Malgrat que l'estació no estarà finalitzada, com a mínim, fins al 2016, els trens d'alta velocitat amb destinació o origen a França ja hi passaran a partir del 2012, això sí, sense aturar-se. Serà necessari esperar al 2014 per poder baixar a la Sagrera, encara que hagi de ser entre bastides i bassals, una cosa semblant al que ja va passar amb la construcció de la moderna estació de Sants a la dècada dels 70.
Blanco posarà dilluns la primera pedra de l'estació de la Sagrera
El ministre de Foment donarà el tret de sortida a sis anys d'obres
Els treballs eludeixen finalment la tisorada del Govern per la crisi
Dimecres, 16 de juny del 2010
XABIER BARRENA
BARCELONA
Dilluns que ve, el ministre de Foment, José Blanco, col·locarà la primera pedra de les obres de l'estació de la Sagrera. Blanco, i les autoritats catalanes presents, entre aquestes l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, donaran, doncs, el tret de sortida a un mínim de sis anys d'obres a la caixa de l'estació. Sembla que l'últim dels contratemps que ha hagut de patir el projecte de construcció de la que serà l'estació central de Barcelona, la tisorada proposada pel president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, ha estat superat i la retallada, com ja va anunciar el mateix José Blanco, no afectarà aquesta instal·lació.
El pla d'ajust del Govern té com a objectiu estalviar entre aquest i l'any que ve 15.000 milions d'euros. D'aquests, 6.045 sortiran de l'estalvi en la inversió pública i gairebé tot sortirà del Ministeri de Foment. El ministre Blanco explicarà avui al Congrés d'on pensa retallar fins a totalitzar aquests 6.000 milions. La maledicció que ha acompanyat el projecte en tota la seva història ha estat, al capdavall, la seva salvació, ja que és precisament el seu estat embrionari i el seu escàs volum de facturació en aquests dos anys el que ha permès no reprogramar el calendari de treballs. Una altra cosa serà si la retallada s'allarga en el temps i afecta anys posteriors.
Al mes de març la unió temporal d'empreses (UTE) entre Dragados, Acciona, Comsa i Acsa va guanyar les obres de construcció de la caixa de l'edifici de l'estació per 366 milions d'euros, mentre que els accessos es van adjudicar a Rubau, Copisa, FCC i Ferrovial Agromán per 222 milions. En total, 589 milions.
Queden encara per adjudicar
–tampoc corre pressa immediata– l'arquitectura interior i les instal·lacions de l'edifici. No és imaginable que, arribat el moment, es deixi de posar en servei la instal·lació perquè s'ha preferit demorar la realització dels acabats.
TOPANT AMB LA CRISI / És aquesta la segona ocasió en què la construcció de l'estació topa amb la crisi. Amb aquesta mateixa crisi. La primera va ser fa ara un any quan la caiguda dels preus del mercat immobiliari va posar en perill el finançament de la instal·lació. Perquè aquesta és l'altra part. Una vegada finalitzada la caixa, a sobre es construirà un centre d'oficines que ha de sufragar part de les obres de l'estació en si. No hi ha, evidentment i tenint en compte la situació econòmica actual, cap tipus de calendari fixat per a això.
Malgrat que l'estació no estarà finalitzada, com a mínim, fins al 2016, els trens d'alta velocitat amb destinació o origen a França ja hi passaran a partir del 2012, això sí, sense aturar-se. Serà necessari esperar al 2014 per poder baixar a la Sagrera, encara que hagi de ser entre bastides i bassals, una cosa semblant al que ja va passar amb la construcció de la moderna estació de Sants a la dècada dels 70.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Característic
I una cosa que ja és característica d'aquest país, on no hi ha manera de fer les coses amb un mínim de rigor.erà necessari esperar al 2014 per poder baixar a la Sagrera, encara que hagi de ser entre bastides i bassals, una cosa semblant al que ja va passar amb la construcció de la moderna estació de Sants a la dècada dels 70.
Per cert, ja que estan de rebaixes pressupostàries: quant costa cada tallada de cinta, amb afluència massiva de cotxes oficials i viatges en classe de luxe, mesures de seguretat i càtering per a afartar tant budell sibarita?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estació de Sagrera-TAV
Més informació:
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=20824
El president i el ministre Blanco donen, dilluns, el tret de sortida a les obres de l'Estació de La Sagrera
* Es tracta del projecte de soterrament més important d’Europa a l’actualitat, amb 38 hectàrees de superfície
El president de la Generalitat, José Montilla, el ministre de Foment, José Blanco, i l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, donaran dilluns vinent, 21 de juny, el tret de sortida a les obres de construcció de l’estructura i els accessos de l’Estació de La Sagrera de Barcelona. A l’acte també estaran presents el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal; el delegat de Govern a Catalunya, Joan Rangel; i el president d’Adif, Antonio González Marín.
Es tracta del projecte ferroviari singular de més envergadura adjudicat a Espanya, gràcies a una inversió superior a 589,2 milions, i el projecte de soterrament ferroviari més gran d’Europa avui dia, amb 38 hectàrees de superfície.
Amb una afluència estimada de 100 milions d’usuaris anuals, la nova estació central de la Sagrera es convertirà en un nus estratègic de la xarxa de transport públic en l’àrea metropolitana de Barcelona al connectar la ciutat d’una forma més ràpida i segura amb la xarxa ferroviària espanyola i europea.
El president, el ministre i l’alcalde arribaran a la Sagrera a les 16.00 hores i començaran un recorregut per la zona on s’iniciaran les obres. Posteriorment, hi haurà parlaments per part de l’alcalde Hereu, el ministre Blanco i el president de la Generalitat al Punt d’Informació i Atenció al Ciutadà (PIAC) de la Sagrera.
Nota important: Els mitjans de comunicació hauran d’estar a la Sagrera a les 15.30 hores. És necessari acreditar-se prèviament per tal de cobrir l’acte davant del Gabinet de Comunicació d’Adif. Tel: 93.495.63.27 o al mail: tbielsa(a)adif.es.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=20824
El president i el ministre Blanco donen, dilluns, el tret de sortida a les obres de l'Estació de La Sagrera
* Es tracta del projecte de soterrament més important d’Europa a l’actualitat, amb 38 hectàrees de superfície
El president de la Generalitat, José Montilla, el ministre de Foment, José Blanco, i l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, donaran dilluns vinent, 21 de juny, el tret de sortida a les obres de construcció de l’estructura i els accessos de l’Estació de La Sagrera de Barcelona. A l’acte també estaran presents el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal; el delegat de Govern a Catalunya, Joan Rangel; i el president d’Adif, Antonio González Marín.
Es tracta del projecte ferroviari singular de més envergadura adjudicat a Espanya, gràcies a una inversió superior a 589,2 milions, i el projecte de soterrament ferroviari més gran d’Europa avui dia, amb 38 hectàrees de superfície.
Amb una afluència estimada de 100 milions d’usuaris anuals, la nova estació central de la Sagrera es convertirà en un nus estratègic de la xarxa de transport públic en l’àrea metropolitana de Barcelona al connectar la ciutat d’una forma més ràpida i segura amb la xarxa ferroviària espanyola i europea.
El president, el ministre i l’alcalde arribaran a la Sagrera a les 16.00 hores i començaran un recorregut per la zona on s’iniciaran les obres. Posteriorment, hi haurà parlaments per part de l’alcalde Hereu, el ministre Blanco i el president de la Generalitat al Punt d’Informació i Atenció al Ciutadà (PIAC) de la Sagrera.
Nota important: Els mitjans de comunicació hauran d’estar a la Sagrera a les 15.30 hores. És necessari acreditar-se prèviament per tal de cobrir l’acte davant del Gabinet de Comunicació d’Adif. Tel: 93.495.63.27 o al mail: tbielsa(a)adif.es.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
A voltes amb els soterraments
Si traguessin el nas pel món i es fixessin en les coses en lloc de viatjar com les maletes i veure només el que volen veure, entendrien per què.Es tracta del projecte de soterrament més important d’Europa a l’actualitat, amb 38 hectàrees de superfície
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estació de Sagrera-TAV
Ahir vaig estar per els voltants de la Sagrera i em vaig fixar que hi han tres edificis vells de color verdós i beig. El primer baixant per el carrer Baixada de la Sagrera (abandonat) i el segon a continuació del mateix carrer de la baixada de la Sagrera abans del tren antic marró que està exposat (el que posa el famós cartell CLOT-SAGRERA MERCANCIAS DE BAJA VELOCIDAD. Algú sap per què els feien servir aquests edificis abans, per què aleshores era per mercaderias i en el futur per què es faran servir o els endarrocaran? Però el que més m'ha va cridat l'atenció és el tercer edifici que està pasat el pont d'espronceda en el carrer Espronceda cantonada amb el carrer Clot és un antic edifici de renfe? (suposo) però és més petit- Veig que l'estan reforman. Per que el feian servir antigament? I per què s'usarà?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Estació de Sagrera-TAV
En principi tots aquests edificis s'usen com a oficines d'obres però anirà tot a terra un cop es faci l'estació.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Estació de Sagrera-TAV
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... -jose.html
Blanco asegura que La Sagrera se ha conseguido gracias "al empeño de Hereu"
El ministro de Fomento dice que el Gobierno adelantará los accesos al Puerto de Barcelona y se ha comprometido con el proyecto del corredor del mediterráneo
21/06/2010 | Actualizada a las 17:31h | Ciudadanos
Barcelona. (EFE).- El ministro de Fomento, José Blanco ha otorgado los laureles de la nueva estación de La Sagrera, en Barcelona, al alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, en especial a su "empeño", tras la inauguración de las obras de la nueva estación, por las que el AVE saldrá para Francia.
"Gracias a tu empeño este proyecto emblemático comienza a ser una realidad", ha manifestado el ministro al alcalde tras la visita de obras. En opinión de Blanco todos los políticos presentes -también estaba el presidente de la Generalitat, José Montilla,- comparten "el compromiso común de dotar a Catalunya de las mejores infraestructuras posibles, que sirvan de locomotora para salir de la crisis.
"Catalunya ha sido la comunidad autónoma con mayor volumen de inversión ejecutada", ha destacado Blanco quien también ha resaltado que el Gobierno adelantará los accesos al Puerto de Barcelona y se ha comprometido con el proyecto del corredor del mediterráneo".
José Blanco ha resaltado: "el inicio de la estación de La Sagrera tiene un doble valor en este momento de recorte del gasto público, lo que demuestra que daremos prioridad a las inversiones que mayor riqueza puedan generar".
Por último, el ministro ha recalcado, como hace siempre que viene a visitar obras ferroviarias, que las obras, tanto las de la estación como las del túnel que unirá Sants con La Sagrera, "se van a hacer en un marco de máxima seguridad".
El alcalde Barcelona, Jordi Hereu, ha declarado que "hoy es un día histórico" y ha querido agradecer "el compromiso y cumplimiento de la apuesta por Barcelona", que a juicio del primer edil ha hecho el ministro de Fomento, José Blanco. "No ha sido fácil llegar a este día de un proyecto que es de ciudad, pero también de España y de Catalunya", ha manifestado el alcalde en su alocución.
Por su parte, el presidente de la Generalitat, José Montilla, ha defendido que la conexión del AVE con Francia "ya no puede esperar más porque ya hemos esperado bastante", y ha añadido "ya hace demasiados años que esperamos" con lo que ha defendido la priorización de esta infraestructura. "Este proyecto tiene un valor para la ciudad de Barcelona, por lo que este proyecto demuestra la confianza en Barcelona, en el compromiso inversor del Gobierno y en la capacidad para salir de la crisis", ha recordado hoy Montilla.
Adif llevará a cabo con la nueva estación, cuyas obras comienzan hoy, "la mayor obra civil" de su historia por valor de 589 millones, destinados a la ejecución de la primera fase del proyecto, además de ser el proyecto de soterramiento más grande de Europa.
La Sagrera será una gran estación intermodal, donde confluirán los trenes del AVE, de Cercanías y de larga distancia, así como dos líneas de Metro (la 4 y la 9) las conexiones para autobuses urbanos e interurbanos y que contará con una afluencia de 100 millones de pasajeros al año. Está previsto que tenga diez vías y cinco andenes para alta velocidad, un gran vestíbulo, otras ocho vías y cuatro andenes para los trenes convencionales y de Cercanías, además de aparcamiento para 2.800 vehículos.
Habrá una gran cubierta que coronará la estación, que, pasará a formar parte del conjunto de obras arquitectónicas de la ciudad y que se quiere que caractericen las señas de identidad de Barcelona, además de ser un nudo estratégico del transporte ferroviario en el área metropolitana de la capital catalana.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Estació de Sagrera-TAV
Les paraules de Blanco em transmeten un sentiment molt gran d'almoina cap a la ciutadania de Catalunya i Barcelona, com si cap inversió més enllà de l'Olimp sigués un fet extraordinari. Com diria una rossa el nom de la qual no vull recordar: pitas, pitas, pitas...
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Estació de Sagrera-TAV
El passat dimecres vaig anar en un tren de Rodalies R1 de Vilassar a Cabrera, en passar per les obres de la Sagrera ens varem desviar cap a unes vies de nova construcció en aquell tram anàvem força lents perquè hi havia pels costats grues i maquinaries operant, vaig gravar un petit vídeo amb el mòbil , no es veu gaire bé perquè hi havia molt contrast lumínic i el vídeo del mòbil es simple
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: LAV Barcelona-França
L'edifici de Sagrera Mercaderies es mantindrà o va a terra?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Probablement desapareixerà
Tal com recordo el projecte, no hi tindrà cabuda.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Estació de Sagrera-TAV
L'estació va allà mateix, no?
Espero que no tirien el cartell al menys XD
Espero que no tirien el cartell al menys XD
El que trobo dolç a tu t'amargue.